Iedereen een lekker (rustig?) weekend gehad? We hebben voor het eerst onze oude afspraak in ere hersteld, manlief de ene dag uitslapen en ik de andere... Hmm, lekker. Nou ja, echt uitslapen kon ik niet, meissie wilde weer eten, maar gewoon het feit dat ik even lekker kon blijven liggen was al goed. Die houden we er zeker in, want Christian is nog steeds (stipt! Echt ongelooflijk wat voor feilloos klokje hij heeft) om 6:00 uur wakker.
Vandaag wat kraamvisite gehad, vrienden van ons met hun 1-jarige zoontje. Wel lastig om gesprekken op gang te houden met drie kleine kinderen om je heen, ha ha. "Nee, Christian!", "Nee, Xavier!" en dan eventueel een huilende Eveline erbij, ha ha! Ik werd in ieder geval wel aangekeken toen ik haar een speentje gaf. "Durf je dat?? Dat mag toch niet met borstvoeding? Ben je niet bang voor tepel-speen verwarring enzo?"
Nou ja, ik weet dat het advies is om het zeker de eerste 4 weken niet te geven, maar ik heb er op dag 3 resoluut een speen ingestopt omdat ik anders echt geen rust had! Ik kon toch moeilijk Eveline uren aan de borst hebben liggen, of mijn pink geven om haar zuigbehoefte te voldoen? Kraamzorg had me ook al zo 'afkeurend' aangekeken. Gelukkig drinkt Eveline prima aan de borst, dus van verwarring bij haar geen sprake. Kan me er wel een beetje over opwinden. Allemaal heel leuk en aardig, die 'richtlijnen' en adviezen, maar ze hebben makkelijk praten als zij niet degene zijn die dag en nacht (letterlijk) hun handen vol hebben aan een kind met zuigbehoefte... Christian heeft trouwens ook op op dag 3 een speentje gekregen, omdat we anders in de nacht geen oog dicht konden doen.
@ Bloemetje: ja, ik voel me ook iedere dag meer en meer de oude, opgewekte Karin! Maar ik zat net te denken, die hebben jullie toch nauwelijks gekend? Ik bedoel, ik was meteen zwanger, dus heb maar heel kort mezelf kunnen zijn hier op het forum, ha ha! Maar wel leuk om te weten dat ik toch in die korte tijd al zo overgekomen ben.
Vervelend voor je dat buik/bekken steeds meer pijn doen, nu met indalen enzo... Poeh, zware laatste loodjes, dus. Helaas had ik in jouw geval ook niet anders verwacht, zoals ik al eerder zij, dit soort bekkenklachten e.d. worden alleen maar erger met groeien van buik. Heel vervelend en ontzettend vermoeiend, lijkt me zo. Ik zou graag iets voor je doen, meid, maar ja, je zult je er toch door heen moeten slaan. Hou je taai, nog even en dan mag jij ook je wondertje vasthouden!
@ Mama v Marijn: poeh, het blijft onrustig bij jou! Weer voorweeen gehad, slechte nacht gehad, vervelend hoor, meid! En dan ook nog geen datum gekregen, dubbele tegenvaller lijkt me zo... Fijn wel dat gyn de dingen nog wel positief inziet en wellicht een spontane bevalling voor 40 weken ziet komen. Ik hoop voor je dat het idd zo zal lopen! Maar ik ben, eerlijk gezegd een beetje sceptisch. Want zoals je het inwendige onderzoek beschrijft, zo was het bij mij ook vanaf week 39... en je heb bij je mannetjes al bewezen dat je ook van nature lang zwanger kunt zijn (net als ik).
Ik hoop dat ze toch snel komt, die meid van je! Met of zonder een beetje hulp, ha ha!
(ik ben erg nieuwsgierig naar naam en gewicht, hi hi!)
@ 21052007: he, leuk om iets van je te horen. Nog een meisje, leuk! Het begint wel een erg 'vrouwelijk' meistoppersforum te worden, ha ha! Fijn dat alles goed gaat en dat het een beetje opschiet, 25 weken alweer.
En ja, wat voedingen betreft, mijn zoontje regelde het zich ook allemaal zelf, al mijn pogingen tot sturen liepen uit op niets. Dus voorlopig vind ik het nog prima om haar te laten bepalen...
@ Mooie dromen: fijn dat het nu met nieuwe voeding beter gaat met de krampjes. Zal ook wat meer rust geven lijkt me. En ja, het vinden van de juiste speen kan wat tijd vergen, ha ha! Bij Christian hadden we een mand vol met allemaal flessen en spenen, die niet goed genoeg waren, ik noemde het altijd ons spenenkerkhof, ha ha! Wij zijn uiteindelijk ook op een 123-speen uitgekomen.
Hoe was het, de eerste keer echt op pad met de kleine? Wat een gesleep met spullen, he, ha ha! Dat vond ik bij 1 kind al veel, maar nu met 2... pfff. Twee bedjes, twee luiertassen...