meistoppers 2008 !!!!!

Hi dames,

Nou geen datum voor mij vandaag!! helaas helaas beeb is nog niet ingedaald ...... slik .... even verwachtingen bijstellen. Ik had weer een andere gyn, met een iets genuanceerder beeld over eventueel inleiden. Hij zegt dat gezien de rijping van de baarmoedermond het waarschijnlijker is dat ik 'uit mezelf' zal bevallen voor de uitgerekende datum. Baarmoedermond was helemaal rijp na inwendig onderzoek vandaag, nog geen onsluiting en beeb nog niet ingedaald dus. Mmmm, wat moet ik  hier nou mee?
Ik stel me gewoon maar op eind maart in, dan valt het ook niet iedere keer tegen.
Vannacht flinke harde buiken weer gehad. Nou meiden hopelijk hoeft ik niet te lang te wachten.
Verder alles gelukkig goed met mijn en de baby na controle.

nou dat was het weer, ik ga met mijn jongens lekker buiten spelen.
Het is hier vandaag echt lente geworden ...

liefs mama van marijn

hai hai meiden

Wat is de tijd toch weer snel gegaan ik ben schandalig lang niet meer
hier geweest las nog vrij regelmatig mee maar voelde niet echt de behoefte
om te reageren ....
Maar nu ik lees dat er al kersverse mama's zijn wil ik julie toch even feliciteren
met de beebs wat heerlijk is t toch om te lezen dat nu vrijwel iedereen of
al mama is of lekker zwanger zit te wezen.....
Hier gaat t eigenlijk best lekker ben morgen alweer 25 weken zwanger van
jaja opnieuw een MEISJE hiihihiihi was er weer is van overtuigt dat t een jochie
zou worden dus tja een meid heerlijk toch....

Hier word er gelukkig volgende week gezorgd dat ons nieuwe dochtertje ook een
kamertje heeft moet een trap komen naar zolder dan komt de waskamer leeg voor
de kleine dus tja heb volgende week zaterdag eindelijk een leeg kamertje
waar ik aan kan beginnen met me oudste was ik met 22 weken al helemaal
klaar met t kamertje moest alleen nog wat kleine dingentjes en leuk he nesteldrang
alle kleertjes nog in de laatste dagen tig keer wassen en terug legen en weer opnieuw
en nu  nog helemaal niks aan gedaan vind ik echt wel balen dat ik dat nu nog niet kan
wel ga ik alle 10 bananendozen nakijken met kleertjes van me dochter wat ik wel
bewaar voor deze meid en wat niet chaos zeg toen die dozen van zolder kwamen
geen idee dat ik zoveel voor me dochter had gehaald ze zitten vol met kleren van maatje 50 tot 74/80 dus das volgens mij best veel ach ja nu hoef ik niet zoveel te halen maar pffff t blijft leuk al die kleine kleertjes helemaal als je weet wat t word
ga je toch heel bewust kijken naar al die jurkjes en rokjes enzo....

Ik wou ook even zeggen dat mijn ervaring met me dochtertje was dat er vanzelf wel
een ritme ik kwam kwa voeding   en slapen me dochtertje sliep vanaf dag 10 al door kwam dan om een uurtje of 5 sóchtends dronk flesje en sliep tot een uurtje of 8,9
Ik moest haar in t begin halen van de ene kraamvrouw s'nachts dan en later in de week kreeg ik een andere en die zei van laat der maar lekker liggen die komt vanzelf wel dus denk dat iedereen  t anders doet ....
Ik ben vanaf dat moment me dochter niet meer gaan halen en kwam erachter dat ze al snel 12 uur aan 1 gesloten sliep zonder verder een flesje ofzo te willen...

Er kwam wel eens een nachtje of 2 3 dan kwam ze wel maar daar kon je de klok op gelijk zetten want dan had ze erg slecht gedronken op de dag dus tja logich ik denk dat je vooral op je eigen gevoel moet vertrouwen drinken de kindjes goed de rest van de dag zou ik me er niet zo druk om maken ze komen wanneer ze honger hebben
toch hihihiii

Nou heel veel liefs van 21052007

He 2105 fijn dat alles goed gaat. 25 weken alweer, tijd vliegt!

Mama van Marijn, het komt nu wel echt dichterbij, elke keer denk ik: zal ze al bevallen zijn!

Hier alles goed. De omneo voeding werkt beter. Wel 6 spenen verder, nu de 1,2,3 speen. Vandaag kraambezoek gehad was erg gezellig. Gisteren alleen naar buiten geweest met Merijn, ging prima, en lag lekker te slapen. Morgen naar een verjaardag en voor het eerst met de auto weg, ben benieuwd!

Nou, ik ga zo slapen het is allemaal superleuk maar wel vermoeiend door de nachten.
Fijne avond!

Hi meiden, nee nog geen baby nieuws hier. Wel weer veel voorweeen gehad de hele nacht. pffffff, het houdt je op de been hoor de hele nacht ... maar ja.... ik hoop dat het snel gaat gebeuren en dat dit al het voorwerk is....
Bloemetje, hoe het is met jou? Al een tijdje niets van je gehoord ...

En mooie dromen, voor het eerste met Merijntje de deur uit ... spannend hoor .... zo'n eerste keer is heel intensief. Wordt steeds makkelijker hoor!

Leuk om van je te horen 2105, fijn dat het goed gaat.

Nou ik ga hier aan het ontbijt, de jongens waren er weer vroeg bij vanmorgen ;((.

veel liefs en fijne zondag
mama van marijn

Hoi,

21052007,
Alweer 25 weken, wat gaat dat snel zeg. Hihi. Lekker genieten hoor.
En jullie weten wat het word, heerlijk. Echt leuk. :)

Mooie dromen,
Fijn dat het beter gaat met Merijntje, dat ie er wat minder last van lijkt te hebben.
En eerste keer met Merijn weg. Oh oh, spannend hoor.

Mama van Marijn,
Voor jou word het ook erg spannend. Hoop dat het snel gaat gebeuren. Ben toch zo benieuwd.

Hier gaat het redelijk, laatste dagen meer pijn in buik, wss door indalen, en ook veel meer pijn bij schaambot,liezen,bekken. Wat ook van eventueel indalen kan komen, ook zit me nek en tussen schouderbladen alles nog eens muurvast. Dus voel me niet erg super. Slaap ook zeer slecht door de pijn. Hou zelfs manlief uit zn slaap door me gedraai en gekeer en gemopper van de pijn :-(
 Maar ach, niets aan te doen.
We proberen ons rustig te houden.

Fijne zondag dames.

x

Iedereen een lekker (rustig?) weekend gehad? We hebben voor het eerst onze oude afspraak in ere hersteld, manlief de ene dag uitslapen en ik de andere... Hmm, lekker. Nou ja, echt uitslapen kon ik niet, meissie wilde weer eten, maar gewoon het feit dat ik even lekker kon blijven liggen was al goed. Die houden we er zeker in, want Christian is nog steeds (stipt! Echt ongelooflijk wat voor feilloos klokje hij heeft) om 6:00 uur wakker.

Vandaag wat kraamvisite gehad, vrienden van ons met hun 1-jarige zoontje. Wel lastig om gesprekken op gang te houden met drie kleine kinderen om je heen, ha ha. "Nee, Christian!", "Nee, Xavier!" en dan eventueel een huilende Eveline erbij, ha ha! Ik werd in ieder geval wel aangekeken toen ik haar een speentje gaf. "Durf je dat?? Dat mag toch niet met borstvoeding? Ben je niet bang voor tepel-speen verwarring enzo?"
Nou ja, ik weet dat het advies is om het zeker de eerste 4 weken niet te geven, maar ik heb er op dag 3 resoluut een speen ingestopt omdat ik anders echt geen rust had! Ik kon toch moeilijk Eveline uren aan de borst hebben liggen, of mijn pink geven om haar zuigbehoefte te voldoen? Kraamzorg had me ook al zo 'afkeurend' aangekeken. Gelukkig drinkt Eveline prima aan de borst, dus van verwarring bij haar geen sprake. Kan me er wel een beetje over opwinden. Allemaal heel leuk en aardig, die 'richtlijnen' en adviezen, maar ze hebben makkelijk praten als zij niet degene zijn die dag en nacht (letterlijk) hun handen vol hebben aan een kind met zuigbehoefte... Christian heeft trouwens ook op op dag 3 een speentje gekregen, omdat we anders in de nacht geen oog dicht konden doen.

@ Bloemetje: ja, ik voel me ook iedere dag meer en meer de oude, opgewekte Karin! Maar ik zat net te denken, die hebben jullie toch nauwelijks gekend? Ik bedoel, ik was meteen zwanger, dus heb maar heel kort mezelf kunnen zijn hier op het forum, ha ha! Maar wel leuk om te weten dat ik toch in die korte tijd al zo overgekomen ben.
Vervelend voor je dat buik/bekken steeds meer pijn doen, nu met indalen enzo... Poeh, zware laatste loodjes, dus. Helaas had ik in jouw geval ook niet anders verwacht, zoals ik al eerder zij, dit soort bekkenklachten e.d. worden alleen maar erger met groeien van buik. Heel vervelend en ontzettend vermoeiend, lijkt me zo. Ik zou graag iets voor je doen, meid, maar ja, je zult je er toch door heen moeten slaan. Hou je taai, nog even en dan mag jij ook je wondertje vasthouden!

@ Mama v Marijn: poeh, het blijft onrustig bij jou! Weer voorweeen gehad, slechte nacht gehad, vervelend hoor, meid! En dan ook nog geen datum gekregen, dubbele tegenvaller lijkt me zo... Fijn wel dat gyn de dingen nog wel positief inziet en wellicht een spontane bevalling voor 40 weken ziet komen. Ik hoop voor je dat het idd zo zal lopen! Maar ik ben, eerlijk gezegd een beetje sceptisch. Want zoals je het inwendige onderzoek beschrijft, zo was het bij mij ook vanaf week 39... en je heb bij je mannetjes al bewezen dat je ook van nature lang zwanger kunt zijn (net als ik).
Ik hoop dat ze toch snel komt, die meid van je! Met of zonder een beetje hulp, ha ha!
(ik ben erg nieuwsgierig naar naam en gewicht, hi hi!)

@ 21052007: he, leuk om iets van je te horen. Nog een meisje, leuk! Het begint wel een erg 'vrouwelijk' meistoppersforum te worden, ha ha! Fijn dat alles goed gaat en dat het een beetje opschiet, 25 weken alweer.
En ja, wat voedingen betreft, mijn zoontje regelde het zich ook allemaal zelf, al mijn pogingen tot sturen liepen uit op niets. Dus voorlopig vind ik het nog prima om haar te laten bepalen...

@ Mooie dromen: fijn dat het nu met nieuwe voeding beter gaat met de krampjes. Zal ook wat meer rust geven lijkt me. En ja, het vinden van de juiste speen kan wat tijd vergen, ha ha! Bij Christian hadden we een mand vol met allemaal flessen en spenen, die niet goed genoeg waren, ik noemde het altijd ons spenenkerkhof, ha ha! Wij zijn uiteindelijk ook op een 123-speen uitgekomen.
Hoe was het, de eerste keer echt op pad met de kleine? Wat een gesleep met spullen, he, ha ha! Dat vond ik bij 1 kind al veel, maar nu met 2... pfff. Twee bedjes, twee luiertassen...

Hallo!

Karin fijn dat de voeding gewoon goed gaat en je het zo kan combineren. Lijkt me inderdaad wel pittig met 2 kinderen!

Mama van Marijn, nog steeds geen nieuws? Goed je hebt nog even maar ben wel benieuwd aan het worden!

Nou, de spenen situatie zet zich voort, s te klein, m te groot, 1,2,3 alleen maar de hik....we hebben nu difrax moet misschien is een aventfles proberen.

Zometeen kraambezoek dus ik ga even snel verder, tot later!

Hallo allemaal,

Nog geen nieuws hier. Het rommelt nog steeds, harde buiken, pijnlijke contracties, maar verder niets nieuws aan de zwangere horizon ;))
Gisteren heb ik een flinke dip gehad met bijbehorende huilbui. Maar het gaat vandaag een stuk beter. Gisteravond met de jongens gaan uit eten. Doen we niet zoveel, maar het is wel heel gezellig. In een kinderrestaurant waar ze er echt op berekend zijn dat kinderen rennen en spelen tijdens het eten. Marijn was helemaal in zijn element, hij vond zichzelf zó groot aan tafel. Lieve schat, het was echt een leuk uitje.

En inderdaad Karin, ik heb me al helemaal ingesteld op eind maart hoor! Ik draag gewoon lang en dat zal nu niet anders zijn. Of ik moet vrijdag toch een datum te horen krijgen tijdens mijn gyn bezoek. Nou ik reken nergens meer op, want de vorige keer was ik aardig uit het veld geslagen door de teleurstelling.

Vandaag heb ik een dag voor mezelf. Marijn is op school en Thomas op de kinderopvang. Dus ik ga lekker veel doen thuis. Administratie bijwerken, beetje opruimen en lekkere lunch maken vanmiddag. Ik probeer het beste er maar van te maken.

Fijn om te lezen dat het heel goed gaat met iedereen. Met Bloemetje dan iets minder met de pijn ... dat zijn voor jouw ook zware laatste maanden zeg!

Nou fijne dag allemaal
liefs mama van marijn

Terug
Bovenaan