meistoppers 2008 !!!!!

Hoi dames,

Hier was ik ook weer eens.
Vannacht zowaar wat lekkerder geslapen. Na eerst uur op manlief zn gesnurkt te luisteren en daarna eerst nog ff uur onwijse jeuk te hebben(heb ik laatste dagen ook opeens weer :s) Ben ik dan toch uiteindelijk in slaap gevalllen, wel regelmatig wakker van pijn omdat ik probeer te draaien in slaap en ja, dat lukt niet goed. en paar keer uit bed om te plassen. Maar viel daarna meteen steeds weer in slaap, werd zowaar keer wakker van manlief zn wekker. Normaal ben ik dan al ruim uur wakker. Dus vandaag uitgeslapen gevoel. Hehe, en dat is goud waar dames. Voel me meteen emotioneel stuk beter.

Mama van Marijn,
Nog steeds niets. Spannend blijft het hoor. En eind maart. Ik hoop deze week meid. Voor je gyn bezoek? Een deal???? ;-)
Ik hoop het wel voor je. Eindelijk je kleine meid in de armen sluiten.

Mooie dromen,
Het blijft verder gaan met de spenen. Moeilijk hoor. Hoop dat jullie snel DE speen hebben gevonden :) Maar zo te lezen gaat het verder wel prima met jullie he?

Karin,
Ja, jij klinkt zeer opgewekt. En zielsgelukkig. Lijkt me heerlijk dat je per dag je weer beter gaat voelen na die 9 ellendige maanden. Maar je hebt het ook verdient. Het is voor jou niet makkelijk geweest. Heel zwaar. Dus, ... Op en top genieten.
En idd, het word steeds pijnlijker en erger. Maar ja, nog maar ff. We tellen steeds verder af. En vind het nog steeds even snel gaan hoor. Hoor vaak, eens je verlof ingaat, dan duurt het zo lang. Nou hier niet, hihi, vind het nog steeds erg snel gaan.
Woensdag weer naar gyn. Ben benieuwd. Vanaf nu mag ik elke week :)

En straks eens bellen voor uitslag van teen. Hoop dat ze hem hebben.
Ook ff proberen dorp in te gaan.

Liefs

hey meiden,
ik heb ook schandalig lang niets laten horen zeg......en dat terwijl ik vakantie heb......lees nog wel mee hoor! vind de verhalen heerlijk en zie zo dat het overal weer anders loopt he...
1 week vrij gehad en nog 1 week te gaan. Vorige week dus veel gedaan (poetsen enzo) en verschillende afspraken, zodat ik deze week echt voor mezelf en de babykamer heb!
daarover dadelijk weer meer, eerst wil ik graag op jullie weer reageren..
mamavanmarijn: nog steeds zwanger dus....wachten duurt lang he!!! en misschien het proberen waard.....ga eens lekker shoppen van de week oid. Ik ben namelijk ook de derde en heb ook 2 broers. mijn moeder heeft bij mijn 2 broers tot 42wk gelopen en ik was 3 dagen voor de uitgerekende datum.
dus het kan wel.....ze is toen zaterdags naar de stad geweest en tijdens dat "gesjok" voelde ze me gewoon zakken zegt ze nog altijd. Zondag rond de middag ben ik geboren. Dus als je het echt beu bent en nog een beetje energie hebt, misschien het proberen waard?!
Gisteren nog lekker met de kids gaan eten. wat leuk zo'n kinderrestaurant, dat ken ik niet. Je woont toch (bij) Den Bosch? waar ben je dan geweest, want ik kom zelf eigenlijk uit een dorp vlakbij Tilburg, ben alleen ruim 2,5jr geleden naar Groningen verhuisd, maar mijn familie woont daar nog.
Vandaag lekker dagje voor "jezelf". heerlijk rommelen in huis dus (en in je buik....). geniet er van! (enne, je gaat toch niet weer die kast wassen en strijken he....)
je moet je dus inhouden met kleertjes kopen voor de kids? haha. is ook leuk he! heb zelf ook al wat jongenskleertjes gekocht hoor! maar expres wel beetje verschillende maten, zodat ik dadelijk niet alles in 1 maat heb waardoor de helft niet gedragen wordt....er zijn echt teveel leuke kleertjes, hihi. voor zowel jongens als meisjes.
mooiedromen: zo te lezen gaat dat moeder zijn jou prima af! wat doe je al weer veel zeg! nu was je altijd al wel actief. En wat betreft de flessen, dat is inderdaad soms even uitproberen. Zelf heb ik een paar aventflessen staan. Daar hebben we op KDV eigenlijk nooit problemen mee namelijk. Speenmaat moet natuurlijk wel even geprobeerd worden. en boeren, tja, dat doet de een wat makkelijker dan de ander maar kan wel erg lastig zijn idd.
difrax zijn meestal ook wel prima flessen en liggen lekker in de hand, maar per kind verschilt het allemaal weer. Wat je bij krampjes in ieder geval niet hoeft te proberen zijn die goedkopere "huismerk" flessen. Veel kinderen drinken daar natuurlijk ook prima uit, maar kinderen die snel krampjes hebben doe je daar echt geen plezier mee! (krijgen ze meer lucht mee binnen)
Karin: je traditie weer hersteld, haha. heerlijk he, even omdraaien! idd, voeden is toch anders dan eruit moeten lijkt me. En over het speentje, als het goed werkt dan werkt het toch! ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe dat soort dingen hier straks gaan. Maar beide kunnen ontspannen lijkt me toch echt een basisregel.
en christian nog altijd om 6.00uur wakker. die is er lekker op tijd bij zeg! Tja, ook dat is allemaal maar afwachten....
en idd, je had al een energieke en opgewekte indruk gegeven die eerste weken, haha. moet je zelf misschien weer aan wennen?? ;))
als je met kids op pad gaat nog meer gesleep met spullen, dat lijkt me wel even wennen. Suc6 hoor! hahaha
en met Eveline Christian opgehaald op KDV, heb je mooi opgelost toch?! en op KDV kijken ze meestal niet meer op van dat soort dingen als voedende moeders hoor ;)
bloemetje: de pijn gaat dus maar door en door...bah! ergens "wel logisch" maar dat had ik (en niemand hier) je gegund hoor! dat het tussen je schouderbladen nu vast kan gaan zitten is ook wel logisch. door de pijn in je bekken enzo pas je je houding toch (al dan niet bewust) aan, waardoor het ook op andere plaatsen doorwerkt.
en ik snap wel een heeeeeeeeel klein beetje wat je bedoeld hoor, maar ik kan het zelf redelijk in de hand houden dus dat is een groot verschil. Mijn bekken voelen (vooral 's avonds) ook helemaal beurs, kan als ik teveel gedaan heb ook niet meer omhoog en wordt 's nachts wakker omdat ik dan zo lang op 1 kant gelegen heb dat het broos (/"blauw") aanvoelt.
Dus ik zorg dat ik zelf nu tijdens het typen regelmatig even op sta en stukje loop en meer rust neem tussen activiteiten / poetsen. maar ja, dat is voor jou helaas geen optie meer he....Helaas kan niet alles met rust verholpen worden....ook ik loop weleens gewoon ergens en dan voelt het alsof het niet helemaal goed zit en "verstap" mezelf dan. Dan ga ik ook beetje door mijn bekken heen. en vorige week na 20wkecho kwam ik na dat half uur op mijn rug ook écht niet meer zelf omhoog. De tranen stonden in mijn ogen, ik was zo stijf!
Maar jij in ieder geval nog heel veel sterkte met de laatste weken! krijg je de pijn van die teen er ook nog bij zeg, bah...
En hond en baby aan elkaar laten wennen is best gedoe denk ik, tenminste....je weet het niet precies vooraf te plannen. Ik ken heel veel gezinnen waar de hond(en) dol zijn op de baby en er zelfs bij waken zodra er visite komt. Ik ben ook wel benieuwd hoe ik dat hier met de kat moet doen....hoe ik die uit de box en wieg enzo houd....(want de kat slaapt bij ons OP bed en in de zomer is het te warm om de deur dicht te houden, dus kan ik hem ook niet weren) Ach, dat lost zich wel op....
julia: wat vervelend zeg, slapeloosheid en jeuk!!! en inmiddels iets van het kraambureau gehoord??? je hebt nu toch verlof??!!! geniet ervan!
mama2006: wat heerlijk dat je het hartje hebt gehoord. en ook fijn dat je een datum hebt die je aan kan houden. Dat is wel zo handig voor jezelf.
21052007: leuk weer eens van je te lezen en fijn dat het zo goed met je gaat. En een meid, geweldig toch!
Je hebt dus ook nog behoorlijk wat kleren uit te zoeken, haha, suc6! en met het kamertje aan de slag....ach, je hebt nog wel tijd genoeg. Ik ben normaal ook van vroeg af hebben, maar ga vandaag ook pas beginnen. kamer is allang besteld hoor en ik heb van het weekend verf gekocht voor de muurschilderingen. Maar nu heb ik meer tijd en een klein beetje meer energie.... en het is 's avonds langer lang en iets meer zon dus mijn energie zal de komende weken nog wel toenemen. (positief blijven he...)
wensvoordrie: wat heerlijk om "gewoon" bij de verloskundige te zijn geweest en het hartje(!) te hebben gehoord!!! Hoe was de spelletjesmiddag op de school van je zoon?
Nog paar vraagjes, misschien weten jullie het wel of is het per kraamzorgbureau weer anders....
als je in zh bevalt, moet je dan thuis toch een bed op 70cmhoog hebben staan?
en moet je dan ook perse stromend water op dezelfde verdieping hebben (want dan moet er dus een bed in de woonkamer....heb boven geen water...)
Zometeen meer over mijn week vorige week (20wkecho en vk enzo...) maar eerst moet ik even bewegen....
liefs Leeuwtje

bloemetje: een goede nachtrust doet idd wonderen he, fijn dat je zo goed geslapen hebt! maarre, wel rustigaan blijven doen hoor, het is ook zo weer verknald......(dus even goed bedenken of je het dorp wel in gaat...)

ik was vorige week dus lekker vrij. We waren het weekend weer naar mijn ouders geweest (ik had zaterdag familiedag) dus kon ik maandag alle poetsschade weer flink inhalen.
Veel wassen en poetsen dus. Ook is er iets mis met onze koelkast en daar is toen nog iemand voor langsgeweest. Dinsdag mocht ik een beetje uitslapen van mezelf en moest ik om 12.00uur bij de vk zijn. die belde op of dat 11.30 uur kon worden en dat was dus geen probleem.

Bij de vk was alles goed. Het hartje weer gehoord. heel kabaal vergeleken de vorige keren zeg, dat klinkt krachtig! en ik zei nog wel daarvoor dat het die ochtend rustig was in mijn buik. Nou zei ze, daar hoor ik anders niks van, haha. Maar tot 28 weken is het kennelijk helemaal niet erg als je het af en toe een dag niet voelt. al is dat hier helemaal niet aan de order geweest hoor, maar de meeste dagen vind ik het zelfs vrij druk!
bloeddruk was 110/60, dus ook wel goed. ongeveer gelijk (stabiel) en kon dus net zo, maar ik moest maar vooral door blijven gaan met dropjes eten....en natuurlijk heb ik dan nog wel eens dalingen (dat voel ik dan ook wel!!!) en dat bleef nog wel een paar weken zei ze.
omdat ik zo lang zo moet bleef en ook heb aangegeven dat ik snel meer doe dan soms goed is "vroeg" ze indringend:"je gaat toch wel lekker met 34 weken met verlof he?!!!" hahaha. ik had wel het gevoel dat zij me snapt. en ik zei dus idd dat ik dat alleen daarom al wel van plan was. en daar was ze duidelijk blij mee (voor mij dan natuurlijk)
ik zit nl bij een praktijk met 5 verschillende vk's en krijg zoveel mogelijk iedereen om de beurt zodat ik ze allemaal ken. ik weet immers ook niet wie er dienst heeft wanneer ik beval.....
ook heb ik nog gevraagd of ik ook poliklinisch een badbevalling kan doen. kennelijk vond zij dat heel positief ofzo, want ze ging er echt op in. poliklinisch kan niet. het ziekenhuis is in een nieuw pand gekomen waar de vkpraktijk geen eigen gedeelte meer heeft voor verloskunde. Ze hadden dat voor de verhuizing nog wel. het bad was stuk en er komt ook nog geen nieuwe tot ze wel een eigen plekje hebben. Dus dat moet dan thuis.....pffffff.
dat vind ik dan ook wel weer een gedoe. Ik gaf aan dat dat al niet kan omdat ik geen geaarde stopcontacten in de woonkamer heb en de eetkamer is te smal (en hangen geen gordijnen). maar daar deden ze niet zo moelijk over zei ze, als ze er zelf maar naast kon en dan moet er wel een bed in de buurt komen.... dus dat weet ik allemaal nog niet zo goed eigenlijk...
iemand ervaring of tips???? ik zou het hoe dan ook wel prettig vinden hoor, want ik voel me altijd heerlijk en ontspannen in het water maar heb thuis helaas geen bad alleen douche (geen ruimte voor)

dinsdagmiddag en woensdag nog meer opgeruimd en gepoets in huis, keuken flink uitgedaan enzo. Donderdagochtend om 8.15uur de echo!
Mijn vriend was mee en had al helemaal geen idee wat het inhoud. ik ook niet precies natuurlijk, maar het idee alleen al ons kindje weer te zien en te horen of alles tot dusver er goed uit ziet vind ik heerlijk.
Misschien een beetje gek, maar ik was even een seconde verbaasd dat we een man kregen, haha. was ook de enige man in de hele praktijk. ach ja, maakt niet uit. hij vroeg netjes welke informatie we al hadden gehad ed over de echo. ook of we het geslacht wilden weten als hij het kon zien.
en daar ging ie dan! Van boven naar beneden alles gecheckt. heb er echt 35 minuten gelegen! (en kwam dus niet meer omhoog zo stijf ik was) alles zag er perfect uit in de juiste verhoudingen. wat en geruststelling zeg. en dat ze dat allemaal zo goed kunnen zien!Kleine hersenen, hersenkwabben, doorsnedes van vanalles, het hartje, enz.... daar heeft ie echt lang naar gekeken, hihi. want het kindje draaide (weer) flink, maar dat hartje bleef continu goed in zicht. hij zei dat het daarvoor wel een voorbeeldkindje was, hihi. En toen hij het geslacht wou bekijken moest ie even "porren"
want kindje lag dwars (met handen en voeten lang het gezicht) toen we aankwamen en in stuit met beentjes opgetrokken in kleermakerszit toen we gingen...die was dus flink gedraaid. hij kon het wel goed zien hoor en was het er idd mee eens dat het een jongetje is. Dus even later liepen we met 4 mooie foto's en een briefje dat alles goed is naar buiten. wat een opluchting!!
Tja, zei hij nog, wat zal ik opschrijven bij ligging kind, ik schrijf stuit, want zo ga je nu weg, maar het lag dus dwars dus maak je daar nog maar niet druk om want je ziet hoe snel dat weer kan veranderen. en de afmetingen zijn tussen 20half en 21 wk, dus dat klopte ook mooi (ik was 20wk+6) De uitleg was heel fijn en we waren beide heel tevreden toen we buiten liepen.
en mijn vriend? die heeft zijn ogen niet van het beeld af kunnen houden!

donderdagmiddag is mijn moeder gekomen en die is gisterenmiddag weer naar huis gegaan. was erg gezellig! donderdag hier in dorp even wat geshopt en paar boodschapjes gedaan, vrijdag de stad in geweest. ik wilde nog een jurkje hebben voor het feest van m'n oma, die wordt in april 90. en zaterdag eerst nog veel gepoetst samen (jaja, was nodig en mijn moeder wou niet dat ik de badkamer met chloor ging doen wegens geringe ventilatie, dus die heeft zij weer helemaal stralend gekregen!)
en toen zaterdagmiddag dus verf gehaald voor muurschildering en gordijntjes besteld voor babykamer.
gisteren lekker niet te veel. Ben tussendoor ook nog bezig met een puzzel van 1000stukjes, dat vind ik wel leuk zo af en toe.

nou, zal eens kijken weer waar die kat van mij uithangt. hij is nl al meer dan 3,5 uur buiten en ik heb hem nog niet gezien. dat ben ik niet gewend, meestal meld hij zoch wel even tussendoor. en net zag ik hem nergens en dat kan natuurlijk makkelijk met zo'n beestje want die kruipt overal achter enzo, maar toch, vind het niks zo....
en ik ga zo met de babykamer beginnen! foto's volgen over een tijdje wel weer op hyves.
liefs leeuwtje

Leeuwtje,

Daar was je weer.
Je bed moet als je in zh bevalt ook op hoogte staan. 80 cm is dat bij ons kraambureau.
Ik heb ook geen stromend water boven, en ik hoef geen bed beneden te zetten.
Ik moet namelijk ook in het ziekenhuis bevallen.
Wil jij graag of moet je in het ziekenhuis bevallen?
En lekker druk ben jij zeg. Hihi. Maar zo te zien luister je ook goed naar je lichaam. Fijn om te lezen.

Ben dorp in geweest, maar helemaal kapot nu, dus doen verder maar ff niets meer vandaag
koken is ook makkelijk vanavond. Kan manlief ook doen als ie wil, is zo klaar.
Gebakken aardappeltjes met sla,komkommer,tomaat. Hmmm.

Leeuwtje, fijn dat alles goed gaat en leuk je weer te lezen! Bijzonder moment de echo!
Ik mis mijn buik soms wel hoor!

Hier even wat minder, de krampen zijn niet normaal. We moeten deze voeding nog een week proberen en anders naar de dokter. Ik ga morgen wel de dr brown fles halen want ik kom niet uit de spenen (haha, karin, grappig dat het zo herkenbaar is!). De kleine loopt helemaal rood aan, slaat met zijn handen en blijft zich opduwen tegen je aan, zo ontzettend zielig. Soms 2 uur lang. Terwijl als hij geen pijn heeft is ie zo lief!

In de wandelwagen heeft hij rust, dus vanmiddag 2 uur met hem gelopen.

Bloemetje, hoe is het daar? Bij jou gaat het nu ook hard!

Mama van Marijn, jeetje, spannend allemaal he, maar goed, je weet dat het geen weken meer duurt!

Mama 2006, hoe is het met jou?

Weet iemand hoe het met Vlinder gaat?

Handig die tricot slen draagdoek. Vooral als hij zo huilt, mijn vriend heeft hem nu omhangen en is aan het stofzuigen, je kan gewoon door met alles.

Vandaag nog kraambezoek gehad, jeetje we hebben zoveel kleren gekregen tot nu toe!

Nou, ik heb even vrij af...hihi, dus ga tv kijken, tot later!

Hoi allemaal,

Afgelopen vrijdag zijn kiendje, huisje, de weg naar buiten en de uitgang uitgebreid bekeken en onderzocht. De bloedingen komen niet bij kiendje of huisje vandaan. Ook zijn er geen zichtbare poliepen oid in of bij de baarmoedermond of hals. Ze hebben een uitstrijkje gemaakt en wat afscheiding afgenomen en op kweek gezet. Vrijdag aan het eind van de middag krijg ik daarvan de uitslag.

Ik ben wel heel opgelucht dat het met kiendje allemaal goed zit. Nu bijna 14 weken. En langzaam maar zeker begin ik er toch in te geloven. Zelfs zo hard dat ik vandaag een eerste echte baby-aanschaf heb gedaan.

Zoonlief draait wasbare luiers en had nog wat nieuwe overbroekjes nodig. Al speurend naar de voordeligste (gaat allemaal via internet) kwam ik bij een webwinkel in Wales uit waar ik al eerder luierspullen heb gekocht. Dankzij de extreem lage wisselkoers ( 1 pond is ca. 1,08 euro) bleek het spotgoedkoop om daar voor beeb wat luiers te bestellen. Nieuw zijn ze daar net zo duur als ze hier tweedehands op marktplaats zijn. En tja, boven een bepaald bedrag gene verzendkosten, dus heb ik alles maar in een keer besteld, Mocht het dan toch niet goed gaan, dan kan ik ze voor veel geld met winst doorverkopen op MP. Niet dat ik daar van uitga hoor. Ook al had ik vandaag weer een bloedinkje, het moet nu maar gewoon goed gaan. Heb zelfs al positiebroeken aan, krijg mijn eigen broeken echt niet meer dicht.

Mama van Marijn, hopelijk ben je nu al aan het bevallen!
En de rest: ik probeer snel weer uitgebreider te reageren op iedereen!

Hoi meiden

Ik wou jullie even laten weten dat ik zaterdag een pretecho heb....
Ik ben zo nieuwschierig wat het wordt en mijn man nog erger, dus als cadeuatje voor hem heb ik een afspraak gemaakt voor een echo!!
De vrouw die hem gaat maken is dezelfde als bij Sanne, ze zegt dat ze bij 16 weken goed kan zijn wat het wordt. En dan kunnen we 15 april bij de medische echo kijken of we 2x hetzelfde te horen krijgen haha...
Verder alles goed, behalve  als ik te veel doe wat dan krijg ik last van mijn bekken.

Liefs Mama2006 (15w+3d)

bloemetje: mmm, gebakken aardappeltjes met sla, heerlijk. lijkt wel bijna voorjaar zo! de zon schijnt ook heerlijk dus de kat is weer pleite hahaha.
maar ik wil eigenlijk graag in het ziekenhuis bevallen ja. als er iets niet helemaal goed gaat en je moet alsnog naar het zh toe tijdens of net na de bevalling, dat lijkt me vreselijk. ik ben liever gewoon alvast daar en als het wel goed gaat ben ik paar uur later toch weer thuis.
jij hebt helaas de keus dus niet, maar dat alles goed in de gaten gehouden wordt is toch wel het belangrijkst.

mooiedromen: wat sneu zeg dat Merijn er zo'n last van heeft! heb met je te doen hoor. lijkt me moeilijk dat steeds aan te zien bij je ventje. gelukkig helpt het wandelen dan wel en ben je daar ook fit genoeg voor.  zo'n doek lijkt me ook wel ideaal. ik denk dat ik zelf toch voor de ringsling ga omdat het een zomerkindje wordt, maar die slen blijft ook een optie.
en jij vrij af, hahaha, ja, je moet wel rust nemen nog hoor. je hebt al die energie telkens nog hard nodig. hopelijk helpt de nieuwe fles.

wensvoordrie: fijn dat het nu uitgebreid bekeken wordt allemaal! en weer een bloedinkje, maar idd, nu moet het gewoon helemaal goed zijn! en wasbare luiers, leuke tip voor moeders die dat ook willen doen want de wisselkoers staat nu idd gunstig. heb je goed bekeken!

mama2006: zaterdag een pretecho. wat leuk!! ik heb gewacht tot de 9mndbeurs, toen was ik 18+1 week en konden ze het al heel goed zien. dus met 16 weken zal dat vast dan ook wel.
en dus kijken of ze 2x hetzelfde zeggen, hahaha, dat deden wij dus ook, maar het klopte (bij ons in ieder geval) echt! veel plezier!
en je bekken, dat blijft oppassen he, dat hoor je nu ook van bloemetje....suc6 hoor.

enne, mamavanmarijn vandaag nog niet gepost, zou het dan toch???

ik ga boven weer aan de babykamer verder, het wordt heel leuk al zeg ik het zelf ;) alleen nog veel werk hoor, maar dat geeft niet. gisteren (bijna) alle contouren gezet met potlood en de kamer leeggeruimd 's avonds samen met mijn vriend (was logeerkamer, die hebben we dadelijk dus niet meer)
dus kan vandaag beginnen met verven, daar moet ik ook veel voor mengen maar dat komt helemaal goed.

fijne dag nog allemaal!
liefs leeuwtje

Terug
Bovenaan