hey meiden,
ik heb ook schandalig lang niets laten horen zeg......en dat terwijl ik vakantie heb......lees nog wel mee hoor! vind de verhalen heerlijk en zie zo dat het overal weer anders loopt he...
1 week vrij gehad en nog 1 week te gaan. Vorige week dus veel gedaan (poetsen enzo) en verschillende afspraken, zodat ik deze week echt voor mezelf en de babykamer heb!
daarover dadelijk weer meer, eerst wil ik graag op jullie weer reageren..
mamavanmarijn: nog steeds zwanger dus....wachten duurt lang he!!! en misschien het proberen waard.....ga eens lekker shoppen van de week oid. Ik ben namelijk ook de derde en heb ook 2 broers. mijn moeder heeft bij mijn 2 broers tot 42wk gelopen en ik was 3 dagen voor de uitgerekende datum.
dus het kan wel.....ze is toen zaterdags naar de stad geweest en tijdens dat "gesjok" voelde ze me gewoon zakken zegt ze nog altijd. Zondag rond de middag ben ik geboren. Dus als je het echt beu bent en nog een beetje energie hebt, misschien het proberen waard?!
Gisteren nog lekker met de kids gaan eten. wat leuk zo'n kinderrestaurant, dat ken ik niet. Je woont toch (bij) Den Bosch? waar ben je dan geweest, want ik kom zelf eigenlijk uit een dorp vlakbij Tilburg, ben alleen ruim 2,5jr geleden naar Groningen verhuisd, maar mijn familie woont daar nog.
Vandaag lekker dagje voor "jezelf". heerlijk rommelen in huis dus (en in je buik....). geniet er van! (enne, je gaat toch niet weer die kast wassen en strijken he....)
je moet je dus inhouden met kleertjes kopen voor de kids? haha. is ook leuk he! heb zelf ook al wat jongenskleertjes gekocht hoor! maar expres wel beetje verschillende maten, zodat ik dadelijk niet alles in 1 maat heb waardoor de helft niet gedragen wordt....er zijn echt teveel leuke kleertjes, hihi. voor zowel jongens als meisjes.
mooiedromen: zo te lezen gaat dat moeder zijn jou prima af! wat doe je al weer veel zeg! nu was je altijd al wel actief. En wat betreft de flessen, dat is inderdaad soms even uitproberen. Zelf heb ik een paar aventflessen staan. Daar hebben we op KDV eigenlijk nooit problemen mee namelijk. Speenmaat moet natuurlijk wel even geprobeerd worden. en boeren, tja, dat doet de een wat makkelijker dan de ander maar kan wel erg lastig zijn idd.
difrax zijn meestal ook wel prima flessen en liggen lekker in de hand, maar per kind verschilt het allemaal weer. Wat je bij krampjes in ieder geval niet hoeft te proberen zijn die goedkopere "huismerk" flessen. Veel kinderen drinken daar natuurlijk ook prima uit, maar kinderen die snel krampjes hebben doe je daar echt geen plezier mee! (krijgen ze meer lucht mee binnen)
Karin: je traditie weer hersteld, haha. heerlijk he, even omdraaien! idd, voeden is toch anders dan eruit moeten lijkt me. En over het speentje, als het goed werkt dan werkt het toch! ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe dat soort dingen hier straks gaan. Maar beide kunnen ontspannen lijkt me toch echt een basisregel.
en christian nog altijd om 6.00uur wakker. die is er lekker op tijd bij zeg! Tja, ook dat is allemaal maar afwachten....
en idd, je had al een energieke en opgewekte indruk gegeven die eerste weken, haha. moet je zelf misschien weer aan wennen??

)
als je met kids op pad gaat nog meer gesleep met spullen, dat lijkt me wel even wennen. Suc6 hoor! hahaha
en met Eveline Christian opgehaald op KDV, heb je mooi opgelost toch?! en op KDV kijken ze meestal niet meer op van dat soort dingen als voedende moeders hoor

bloemetje: de pijn gaat dus maar door en door...bah! ergens "wel logisch" maar dat had ik (en niemand hier) je gegund hoor! dat het tussen je schouderbladen nu vast kan gaan zitten is ook wel logisch. door de pijn in je bekken enzo pas je je houding toch (al dan niet bewust) aan, waardoor het ook op andere plaatsen doorwerkt.
en ik snap wel een heeeeeeeeel klein beetje wat je bedoeld hoor, maar ik kan het zelf redelijk in de hand houden dus dat is een groot verschil. Mijn bekken voelen (vooral 's avonds) ook helemaal beurs, kan als ik teveel gedaan heb ook niet meer omhoog en wordt 's nachts wakker omdat ik dan zo lang op 1 kant gelegen heb dat het broos (/"blauw"

aanvoelt.
Dus ik zorg dat ik zelf nu tijdens het typen regelmatig even op sta en stukje loop en meer rust neem tussen activiteiten / poetsen. maar ja, dat is voor jou helaas geen optie meer he....Helaas kan niet alles met rust verholpen worden....ook ik loop weleens gewoon ergens en dan voelt het alsof het niet helemaal goed zit en "verstap" mezelf dan. Dan ga ik ook beetje door mijn bekken heen. en vorige week na 20wkecho kwam ik na dat half uur op mijn rug ook écht niet meer zelf omhoog. De tranen stonden in mijn ogen, ik was zo stijf!
Maar jij in ieder geval nog heel veel sterkte met de laatste weken! krijg je de pijn van die teen er ook nog bij zeg, bah...
En hond en baby aan elkaar laten wennen is best gedoe denk ik, tenminste....je weet het niet precies vooraf te plannen. Ik ken heel veel gezinnen waar de hond(en) dol zijn op de baby en er zelfs bij waken zodra er visite komt. Ik ben ook wel benieuwd hoe ik dat hier met de kat moet doen....hoe ik die uit de box en wieg enzo houd....(want de kat slaapt bij ons OP bed en in de zomer is het te warm om de deur dicht te houden, dus kan ik hem ook niet weren) Ach, dat lost zich wel op....
julia: wat vervelend zeg, slapeloosheid en jeuk!!! en inmiddels iets van het kraambureau gehoord??? je hebt nu toch verlof??!!! geniet ervan!
mama2006: wat heerlijk dat je het hartje hebt gehoord. en ook fijn dat je een datum hebt die je aan kan houden. Dat is wel zo handig voor jezelf.
21052007: leuk weer eens van je te lezen en fijn dat het zo goed met je gaat. En een meid, geweldig toch!
Je hebt dus ook nog behoorlijk wat kleren uit te zoeken, haha, suc6! en met het kamertje aan de slag....ach, je hebt nog wel tijd genoeg. Ik ben normaal ook van vroeg af hebben, maar ga vandaag ook pas beginnen. kamer is allang besteld hoor en ik heb van het weekend verf gekocht voor de muurschilderingen. Maar nu heb ik meer tijd en een klein beetje meer energie.... en het is 's avonds langer lang en iets meer zon dus mijn energie zal de komende weken nog wel toenemen. (positief blijven he...)
wensvoordrie: wat heerlijk om "gewoon" bij de verloskundige te zijn geweest en het hartje(!) te hebben gehoord!!! Hoe was de spelletjesmiddag op de school van je zoon?
Nog paar vraagjes, misschien weten jullie het wel of is het per kraamzorgbureau weer anders....
als je in zh bevalt, moet je dan thuis toch een bed op 70cmhoog hebben staan?
en moet je dan ook perse stromend water op dezelfde verdieping hebben (want dan moet er dus een bed in de woonkamer....heb boven geen water...)
Zometeen meer over mijn week vorige week (20wkecho en vk enzo...) maar eerst moet ik even bewegen....
liefs Leeuwtje