meistoppers 2008 !!!!!

Hoi,

Mooie dromen,
Wat moeilijk om te zien dat je jongen zoveel pijn heeft. Lijkt me zo hartverscheurend meis.
Hoop dat nieuwe flesje helpt. Want dit is voor jullie, maar zeker voor hem ook niet leuk.
En draagdoek, idd erg handig. Ik heb hem ook al gekocht. Ligt netjes te wachten in de kast
:) Had hem op de 9 maandenbeurs ff uitgeprobeerd met een pop erin. Lijkt me inderdaad erg handig.

Wens voor drie,
Fijn dat het kindje,huisje,weg naar buiten en de uitgang allemaal goed zijn.
Dat is belangrijkste. Fijn dat het zo goed in de gaten word gehouden.
Spannend de uitslag. Hoop dat alles goed is.
En handige tip van de luiers voor moeders die dat willen doen idd.
En fijn dat je nu echt wat durft te kopen voor de baby. Spannend hoor.

Mama 2006,
Een pretecho, veel plezier. Wat leuk. Hehe, we zijn benieuwd meid. Hihi.
We wachten spannend mee af. Of blijft het jullie geheimpje?
En idd rustig aan doen he! Je kan jezelf behoorlijk pesten als je teveel doet.

Leeuwtje,
Bezige bij. Wat fijn dat het goed gaat met het kamertje. Heerlijk is dat. Hihi.
Lekker van genieten hoor. Oh, heerlijk om dan weg te zwijmelen he. Hoe het zal zijn als
kleintje er is. En in zn kamertje ligt :)
En idd, heerlijk was het de salade. hihi.
En je hebt ook wel gelijk hoor, dat in ziekenhuis alles dichter bij de hand is, en als alles
goed gaat dat je dan zo weer thuis bent.

Hier gaat het redelijk, pijn blijft per week steeds erger worden, maar ja, niets aan te doen.
Net bij fysio geweest. Mn ruggenwervel zit helemaal vast, maar dat dacht ik al.
Hij heeft ff geprobeerd hem los te krijgen, maar is niet helemaal gelukt.
Ach, de laatste loodjes zijn het zwaarst he.
We komen dr wel doorheen   :)

Liefs

Hallo allemaal,

Zo hier ben ik weer een keer! we zijn het weekend van vrijdag t/m zondag heerlijk naar Garderen geweest, heerlijk die boslucht, alleen jammer dat Piet Paulusma er behoorlijk naast zat met de weersvoorspelling... maar mag pret niet drukken!
Alles is goed gegaan, ook met Mirthe! we hadden haar wel steeds mee met dineren en dan begon ze wel wat te huilen (huiluurtje altijd rond etenstijd) maar dat is ook vaak zo weer om! heerlijk genoten dus!

Momenteel zit dametje lekker bij mama op schoot en typ ik dus met 1 hand! ze is de hele ochtend vanaf 8:45u al wakker en om haar heen aan het kijken! heerlijk, kan zo van haar genieten!

Mooiedromen: Mirthe heeft ook behoorlijk last van krampjes, zo zielig! ik gebruik trouwens voor elke voeding Infacol (iemandvroeg nog of er ervaringen mee waren toch) nou ik ben er erg tevreden over! Mirthe kon slecht boeren en spuugde dan, nu laat ze een boer en spuugt ze niet meer! en de windjes die ze laat zijn ook al stukken minder!

Gisteren zijn we voor het eerst naar het consultatiebureau geweest, ze heeft het hele gebouw bij elkaar geschreeuwt! naakt is niet haar ding en mama dacht: voedt haar om 13u dan hoeft ze pas rond 16u weer, maar dametje wou om 15u alweer eten (hoe bedoel je een eigen willetje?).
Alles was goed! ze is 2 cm gegroeid en ruim een   kilo! ze weegt nu ruim 10 pond! ik geef dus slagroom ipv melk! haha!

Mama2006: leuk hoor een pretecho, ik heb er zelf ook eentje laten doen, de dag voor ons huwelijk! met 25 weken, erg leuk rond die "leeftijd" want dan is alles wat gevulder, ik had altijd gehoord dat voor die tijd een foetus er een beetje eng/ alien-achtig uitziet?! maar als ik nu die echo naast Mirthe leg, zie je precies dat ze het is! zo duidelijk! veel plezier zaterdag.

Volgens mij is Mama v Marijn bezig met bevallen, voel het aan m'n water (niet teveel op vertrouwen hoor, want ik dacht ook dat ik een jongetje zou krijgen! haha)

Karin: hoe is het ermee? fijn hoor dat je je weer bijna "de oude" voelt! geniet ervan!

Wensvoordrie: wasbare luiers? is dat geen ramp om schoon te krijgen? die spuitluiers van Mirthe zijn echt een ramp! ze heeft me trouwens vorige nacht lekker aan het werk gezet, wou haar broek verschonen, ja hoor zo'n straal uit haar gatje... vloer onder, ledikantje geraakt! mama onder en waskussenhoes! fijn hoor! maar is wel VEEL goedkoper denk ik!

Leeuwtje: creatief bezig hoor ik, wat ga je schilderen? geniet ervan! ik heb ook vlinder creatief geschildert en iedereen denkt dat het gewoon behang is!

Bloemetje: rustig aan blijven doen hoor, die harde buiken zijn vaak ook tekenen dat je wat rustiger aan moet doen!

Gisteren heb ik onze draagdoek gekregen (draagdoek.nl) echt super, ik lag haar erin en ze sliep! en gisteravond tijdens huiluurtje heeft mijn man heb omgeknoopt en ze heeft niks gehuild! heerlijk... en erg leuk, want ze kan hem helemaal zelf ontwerpen... zo hebben wij een antraciet-kleurige gekozen met een lichtgrijs tussenstuk en een roze ster om het tussenstuk! echt een aanrader!

Nou meisjes ik ga ff de vaat wasser leeghalen, mijn man is om 12:30u thuis, dan wil ik een lekker broodje klaar hebben!

Tot snel, liefs Sabina

Zo ben ik ook weer even. Kraamzorg heeft zojuist gebeld. Ze komen volgende week langs.
En ik ben na heeeeel veeel geduld zojuist expert geworden in het verwijderen van de stof van de maxicosi!!!!!!!!!!!! Nu maar hopen dat ie ook weer in elkaar gaat!!!!!!!!
Verder wat wasjes aan t draaien
Groetjes, Julia

Wat een heerlijk weer vandaag! Hmm! Krijg er nog meer energie van, ha ha!
Vandaag ben ik met Eveline op mijn werk langs geweest, beschuit met muisjes getrakteerd. Was erg gezellig, iedereen vol complimenten dat het toch zo'n mooi kindje is (dat vind ik natuurlijk ook, maar het is altijd leuk om het van anderen te horen, ha ha ;-)), een echte 'wolk'... Er blijkt een secretaresse nu zwanger te zijn van 3e, ook leuk. En een andere mannelijke collega wordt ergens in mei voor het eerste papa, die vond mijn kleine meid reuze interessant, ha ha! Hij zei: "Je begrijpt dat ik dit allemaal erg spannend vind!"
Voelde me alleen een beetje bekeken, door de universiteit lopen met een kinderwagen, tussen al die 18-22-jarigen... Ziet toch een beetje vreemd uit, ha ha!

Gisteren drukke dag gehad, een echte regeldag, Eveline wilde om de 1,5-2 uur drinken dus ben eigenlijk alleen maar bezig geweest met voeden. Vond het een beetje zielig voor Christian, want die heeft echt weinig aandacht gekregen. Gelukkig heeft ze dat vannacht niet door gezet en hebben we allemaal weer redelijk kunnen slapen. En vandaag lijkt weer normaal te zijn, dus dat viel toch wel weer mee. Op naar de volgende regeldagen rond de 6 weken...

Morgen komt de dame van felicitas (babydoos), ben benieuwd wat ze me nu allemaal wil aansmeren, ha ha! Gelukkig is mijn man er niet bij, want die laat zich echt veel te snel troep aanpraten, die vindt alles 'wel leuk' en denkt weinig na over de kosten en het nut... We zullen zien.

@ Mooie dromen: goh, wat zielig voor je mannetje, zo erg krampjes :-(( ! Lijkt me idd hartverscheurend, ben altijd erg blij geweest dat mijn kinderen er geen last van hebben (ik heb mijn spenenkerkhof aangelegd ivm knoeien en spugen). Ik hoop dat je snel de juiste speen vindt, waarbij hij niet te veel lucht hapt en niet te snel drinkt. Wij hebben uiteindelijk veel plezier gehad van Dodie met 123-speen, dat was de fles/speen die hier het beste werkte. Al die anderen, avent, difrax, huismerk, b free, bibi, dat werkte gewoon niet. Maar ja, het blijft uitproberen he...

@ Mama v Marijn: tja, meid, ik kan me voorstellen dat je even een dipje hebt gehad, het duurt ook lang he, 9 maanden en dan de teleurstelling bij de gyn de vorige keer... En telkens die 'uitstapjes' naar het ziekenhuis, is ook niet rustgevend allemaal. Ik hoop dat je snel aan de beurt bent nu!

@ Bloemetje: ja, meid, je komt je laatste loodjes wel door, fijn dat je het nog steeds snel vindt gaan. Dat had ik nu helemaal niet, en dan voelt het allemaal echt eindeloos.
Ben wel nieuwsgierig hoe het nu met je teen is afgelopen? Al uitslag van foto gekregen?

@ Leeuwtje: ja, idd, ik moet weer erg wennen aan energie hebben en me opgewekt voelen, ha ha! Ach, er zijn ergere dingen ;-)). Op mijn werk zeiden ze ook al dat ik er zo anders uitzag, fit en bruisend. Fijn, want zo voelt het soms ook!
Wat betreft bed omhoog, ja, dat moet echt. Het is arbo-technisch verplicht voor de kraamzorg en ook de verloskundige. Ook al wil je in ziekenhuis bevallen, dan nog kan/moet VK je thuis onderzoeken en dan moet bed op hoogte zijn. Bovendien (al zou ik daar maar niet vanuit gaan) kan het in theorie zo snel gaan dat je het ziekenhuis niet haalt en toch thuis moet bevallen. Die van stromend water op zelfde verdieping, daar heb ik nog nooit van gehoord... zowel bij kraambureau in Eindhoven (Christian) als hier niet, dus wat daar de reden van zou zijn??
Ik kan me voorstellen dat het ziekenhuis veiliger aanvoelt, dat had ik bij mijn eerste ook. Ben toen poliklinisch bevallen (op medische indicatie, dus niet zelf hoeven te betalen) en dat was ook wat ik wilde toen. Achteraf gezien maar goed ook, want ik had toch naar ziekenhuis moeten gaan ivm meconiumhoudend vruchtwater, als ik thuis was geweest. Maar er waren dingen die ik niet fijn vond aan het poliklinisch bevallen en omdat de eerste bevalling zo snel en soepel verlopen was, vond ik het de 2e keer helemaal niet eng meer om thuis te bevallen. En ik vond het dus ook een heerlijke ervaring, nog steeds helemaal geen spijt van, al moest ik meteen daarna alsnog naar ziekenhuis.
Jammer dat een badbevalling niet in het ziekenhuis kan, dan was je keuze makkelijk geweest! Succes met je overwegingen (persoonlijk lijkt een badbevalling me echt afschuwelijk, maar ach, ik heb eigenlijk ook een hekel aan bad, sta veel liever onder de douche, ha ha!). En je mag je altijd, op ieder moment, bedenken, he, vergeet dat niet.

@ Wensvoor3: fijn dat alles eens grondig is nagekeken en dat het goed was! Het was wellicht prettig geweest om de bron van bloedverlies te ontdekken, zodat je een verklaring hebt, maar ja, als ze niets bijzonders kunnen vinden... Maar 14 weken alweer, moet idd gewoon goed zitten daar in je buik! Heerlijk joh, de eerste babyaankopen, geniet er maar van!

@ Mama2006: veel plezier met de pretecho, ik ben benieuwd of ze het geslacht (goed) kunnen zien. Ik heb altijd geleerd dat het vanaf 18 weken pas betrouwbaar is...

@ Vlinder: wauw, nu al een weekendje weg geweest met zo'n kleintje! Je bent avontuurlijker dan ik, ha ha! Fijn dat jullie het naar de zin hebben gehad en dat alles goed gegaan is.
En poeh, ja, wat is Mirthe goed gegroeid! Daar hoef je je in ieder geval geen zorgen over te maken, ha ha! Ik ben benieuwd volgende week hoe het met Eveline is... Als ik nu naar haar kijk denk ik, ja, je bent al echt gegroeid, ik merk het ook al wat aan de kleertjes, al zit 56 nog prima hoor. We zullen zien.

Hoi!
Ik weet al niet eens meer wie weet het vroeg (dement, dement ik zeg het u!). Maar.. wasbare luiers, ik vind het een uitkomst. Een keer aanschaffen en ze gaan lang mee. Wassen gaat vanzelf. De eerste paar maandjes heb je er iets meer was van, omdat ze dan regelmatig veel en dun poepen, maar later valt dat enorm mee. Het is nu ongeveer een wasje per week extra. In een energiezuinige wasmachine en dan drogen aan de lijn: het scheelt veel geld. Heb ook altijd luiers thuis. Als we langer weg gaan dan een dagje neem ik overigens wegwerpers mee, anders loop je zo te sjouwen.

Al met al ben ik in dit soort dingen wellicht wat makkelijker dan sommige andere ouders. Tot voor kort reden we met twee volwassenen en een twee kinderen rond in een elf jaar oude 3 deurs vw polo, basisuitvoering met een gastank in de kofferbak. Ik vond het niet dat we ruimte-tekort hadden. Maar er zijn zat mensen waar zo'n autootje alleen kan als autootje voor erbij en niet als de gezinsauto.

Ik noem me zelf wel eens een deeltijd geitenwollensok. Ben wel begaan met het milieu (zie auto en luiers) en eet liever biologisch dan gewoon. Recyclen is ook vanzelfsprekend en ach, dit ben ik!

Hoi,

Wens voor drie,
Alleen maar goed toch dat je zo met milieu bezig bent. Ik moet zeggen, sinds ik zwanger ben ik ook meer hoor. Daarvoor eigenlijk helemaal niet.
En iedereen is anders toch. Alleen maar goed dat je blij bent met wie je bent :)

Karin,
Ja, de laatste loodjes, zo voelt het wel bij mij nu. Is ook niet zolang meer hihi. Kijk er zo naar uit om ons kleintje te zien. Krijg ook steeds meer gerichte reactie uit mn buik :)
Heerlijk.

Vlinder,
Al weekendje weg geweest met de kleine meid. Inderdaad avontuurlijk haha. :)
Maar fijn dat het goed is gegaan. Alleen maar leuk toch. Het gaat super daar bij jullie zo te lezen. Geniet ervan. Het is iedereen zo gegund.

De uitslag van teen. Die was nog niet binnen. Vrijdag foto laten maken. Huisarts zei dat ik er dan wel voor 99% vanuit kan gaan dat het goed is. Anders had ie er al moeten zijn. Moet morgen of overmorgen nog eens terug bellen.
Maar hij gaat er van uit dat het goed zit. Normaal zou hij medicijnen geven om het herstel wat te verbeteren. Maar ja, dat kan nu niet. Dus ff doorbijten. Komt vanzelf een keer goed. Toch.

Ook bij fysio geweest, heel mn rug zit van onder tot boven helemaal geblokkeerd. Dat dacht ik al, omdat ik ook veel pijn in rug heb. Dus die heeft hij proberen los te maken, maar heeft niet veel effect gehad. Ook zei hij, niet 1 keer per dag op bed, maar eind van de ochtend en eind van de middag. De rest heel veel afwisselen met zitten en lopen. Nou, dat gaan we proberen :)

Liefs

Hi lieve allemaal,

Nee nee nog geen baby hier. Wel leuk en lief om te lezen dat een aantal dachten dat het gisteren zover was. Helaas niets is minder waar. Nog steeds een bolle toeter vanmorgen toen ik wakker werd .....
Gisteren waren mijn ouders er de hele dag. Wel gezellig, ze wonen ver weg, dus we zien elkaar niet zo heel veel. We bellen op zich wel veel, maar elkaar zien is toch fijner.
Mijn vader heeft lekker veel zware boodschappen voor me gedaan en de auto van binnen en buiten helemaal schoon gemaakt. Echt super fijn!
Mijn moeder heeft gestreken .... en gewoon lekker gekletst.
Naar Marijns school geweest om haar dat te laten zien. Marijn helemaal trots ... zo lief.

Verder geen nieuws hier, vrijdag naar de gyn. Dan 39 weken, dus ik ben benieuwd wat hij te melden heeft.

dikke knuffel
Mama van marijn

Terug
Bovenaan