meistoppers 2008 !!!!!

OOh bloemetje wat een rotsituatie.
Ik kan me goed voorstellen dat je enorm chagerijnig hiervan wordt en hier dus echt niet op zit te wachten. Na de bevalling wil je snel herstellen en lekker met je baby gaan wandelen in het lenteweer buiten toch?
Ja, als ik iets heb geleerd de afgelopen jaren in het ziekenhuis is dat je altijd op je strepen moet gaan staan als je zelf het gevoel hebt dat het niet goed zit. Hoe 'aso' het soms ook lijkt in zo'n ziekenhuis. Je weet zelf vaak heel goed of iets goed of niet goed zit. Dan moet je echt je stem laten gelden!
Maar goed, daar heb je nu niet zoveel aan. Nu maar een plan trekken wat te doen na de bevalling. He bah, wat een tegenvaller.
En dat je huisarts zegt: de foto is er nog niet, dus het zal wel goed zijn ... ook wel vreemd toch? Zo als je er niet over praat, bestaat het niet ..... nou meisje.... maar even flink balen vandaag en toch maar verder gaan.
Dikke knuffel vanuit hier...

liefs mama van marijn

Hoi,

Mama van Marijn,
Ja, ik had toen meer op mn strepen moeten staan. Maar heb het toen drie keer gezegd. En ze weigerden steeds. Tja, dan mag je er toch op vertrouwen dat ze weten waar ze met bezig zijn? Althans, het zijn professionals.
En uitspraak van de dokter. Ga er voor 99% vanuit dat het goed zit. Ja, gevaarlijke uitspraak. En ga ik volgende keer ook bij hem aankaarten dat zulke uitspraken hoop geven, en als het dan anders is, dat dat heel hard aankomt.
Verder is het heel goede arts. Hij had alleen deze uitspraak niet moeten doen.
En ja, na bevalling wil ik graag gaan wandelen met de kleine. Lekker lopen. Na maanden thuiszitten zou dat erg fijn zijn.
Ben nu ook erg bang voor me baan. Contract loopt af in augustus. Wat als ik dan nog steeds thuis zit? Dan heb ik denk ik toch probleem.
En hoe zit dat met uitkeringen dan. Ik dacht dat je twee jaar bij 1 baas moest werken? Maar werk in december pas 2 jaar daar.
Weet iemand hoe dat zit?

Liefs

hi bloemetje

ik kan je helaas niet helpen met je vraag. Ik weet niet hoe het precies zit met contracten ed. Ik ben zelfstandig ondernemer, dus voor mij gelden hele andere arbeidsrechtelijke regels. Misschien iemand anders.
Aan de andere kant snap ik het heel goed hoor, als je het 3x hebt gevraagd, dan kun je niet anders dan je erbij neerleggen. maar achteraf wel zuur voor je zeg!
Vind het echt rot voor je.
Kunnen ze na al die tijd nog gipsen eigenlijk? Misschien weet Karin dat, zij is ons medische  expert toch? (mag ik wel zeggen he Karin??)
Nou fijne avond en tot snel

mama van marijn

Hoi,

Mama van Marijn,
Dank je voor je berichtje.
Tja, t'is een zure appel. Maar ben dr gelukkig rustig onder. Vanmorgen wel een traantje gelaten. Maar ja, ik kan dr niets aan veranderen. Dus moeten roeien met de riemen die we hebben. Zit niets anders op helaas. En ga me kraamtijd er niet door laten verknallen.

Dokter belde me vanmiddag zelf ff op. Teen is voor stukje genezen, maar stukje is nog gebroken. Dit kan met eventueel gipsen gedaan worden zegt hij, alleen vraag ik me af of dat veel zin heeft. Of operatie. Wat ze dan doen, geen idee.
Dus moet afspraak bij chirug maken.
Ik dus gebeld naar ziekenhuis. Ja, ik kijk even hoor. Ik zeg, wel een klein detail erbij. Ik ben 36 weken zwanger, en zou het graag voor bevalling hebben. Haha.
Dus ze zei, ow, dan moet ik ff goed gaan zoeken hoor, hihi. Maar nu heeft ze nog plekje voor me gevonden aanstaande maandag :) Wat fijn zeg. Vind het echt prettig dat ik zo snel terecht kan. Anders is er toch veel langere wachttijd.
Belde toen doktersassistente, want die moest ik van ha even bellen om te zeggen wanneer ik kan. Zeg ja, maandag, haha, zo bofkont, dat is snel. Zegt ze, moet ik nu nog ff gaan vragen of hij brief vandaag nog maakt, kan je hem maandag ophalen. :)

Dus, we zien het wel. Niets anders aan te doen. Ach, en van alle ellende worden we weer hard ;-) Weet nu aan wie ik iets heb en aan wie niet.

Liefs

Hi Bloemetje

maar dat is best goed nieuws, aanstaande maandag al?? Dan is de teen alweer beter voordat je bevallen bent .... nou pak van mijn hart. Zul je ook wel blij mee zijn toch?
Nou toch nog een lichtpuntje, hoe gaat het vandaag met je bekken/heupen?

Hier gaat het mwah mwah. Vanmorgen 8.00 uur   bij de gyn geweest voor controle. Hij heeft ineens een beetje haast merkte ik. Hij zei: het beste is als de baby dit weekend geboren wordt uit zichzelf. Dus laten we daar op gokken ;)))......
Maar hij wilt me geen week meer laten rondlopen, dus ik moet aanstaande dinsdagochtend 8.00 uur alweer terug voor CTG en vervolgcontrole. De baby is nog steeds niet ingedaald, dus inleiden gaat niet, dat is te risicovol. Nu gaan we dinsdagochtend bespreken om toc wat anders te doen. Wat dat ' anders ' is, weet ik ook niet, maar volgende week moet het dan toch gaan gebeuren. Nou ben benieuwd. Ik pin me er niet teveel meer op vast merk ik, steeds heb ik een andere gyn, met ander beleid .....

Verder hoop ik stiekem dat het morgen geboren wordt, ik vind 21 maar zo'n mooie datum, Slaat natuurlijk nergens op, maar het begin van de lente is wel een mooie geboortedag ..

nou lieve meiden geniet van het stralende weer vandaag
en tot snel
mama van marijn

Hi Bloemetje

maar dat is best goed nieuws, aanstaande maandag al?? Dan is de teen alweer beter voordat je bevallen bent .... nou pak van mijn hart. Zul je ook wel blij mee zijn toch?
Nou toch nog een lichtpuntje, hoe gaat het vandaag met je bekken/heupen?

Hier gaat het mwah mwah. Vanmorgen 8.00 uur   bij de gyn geweest voor controle. Hij heeft ineens een beetje haast merkte ik. Hij zei: het beste is als de baby dit weekend geboren wordt uit zichzelf. Dus laten we daar op gokken ;)))......
Maar hij wilt me geen week meer laten rondlopen, dus ik moet aanstaande dinsdagochtend 8.00 uur alweer terug voor CTG en vervolgcontrole. De baby is nog steeds niet ingedaald, dus inleiden gaat niet, dat is te risicovol. Nu gaan we dinsdagochtend bespreken om toc wat anders te doen. Wat dat ' anders ' is, weet ik ook niet, maar volgende week moet het dan toch gaan gebeuren. Nou ben benieuwd. Ik pin me er niet teveel meer op vast merk ik, steeds heb ik een andere gyn, met ander beleid .....

Verder hoop ik stiekem dat het morgen geboren wordt, ik vind 21 maar zo'n mooie datum, Slaat natuurlijk nergens op, maar het begin van de lente is wel een mooie geboortedag ..

nou lieve meiden geniet van het stralende weer vandaag
en tot snel
mama van marijn

Hoi,

Mama van Marijn,
Einde is voor jou dus echt in zicht :) Had hij zelf idee dat jullie kindje misschien dit weekend uit zichzelf komen zou? Ben benieuwd hoor.
Heel veel succes. Hihi, hoop dat ze zich vannacht of morgen aankondicht. hihi.

En of teen voor bevalling beter is. Dat is nog af te wachten hoor. Hangt er maar net vanaf wat die arts wil doen. Als ie wil gipsen, dan heel misschien wel. Al blijf ik beetje idee hebben dat ik niet na uitgerekende datum beval. Waarom, geen idee. Misschien omdat iedereen het me inpraat :s Maar probeer me er niet teveel op vast te pinnen.
Maar als arts wil opereren, dan is dat na bevalling. En geen idee wat hij wil gaan doen. Hoop alleen dat met een van de twee de pijn in teen weg gaat. Want ook dat blijft geen pretje. Pijn is toch steeds elke dag aanwezig. En best vaak. En zeker als Buddy dan weer eens lomp doet en erop gaat staan :s

Nou, ik ga vanmiddag ff lekker naar het zwembad. Ff lekker relaxen. Hmm. zoveel zin in.

Liefs

Oh, dames, ik ben weg gesmolten, ha ha ;-))
Ons meisje LACHT namelijk!!! En oh, zucht, zwijmel, wat ziet dat koppie er dan lekker uit!
Eigenlijk deed ze dat aan het begin van de week al (3 weken oud!), maar ik dacht nog, zo vroeg!? Dat zal wel niet, misschien onwillekeurige spiertrekkingen ofzo. Een dag daarna overkwam mijn man hetzelfde, maar sinds gisteren twijfel ik echt niet meer, het is echt een gerichte lach terwijl ze ons aankijkt, zo schattig! Ze is er dus erg op tijd bij, gemiddeld lachen ze met 6 weken...

Vandaag wordt er nog niet gelachen, ze wil vooral op schoot zitten, dus wellicht niet helemaal haar dagje, ik moet het dus verplicht rustig aan doen, ha ha! Is niet erg, gisteren wel drukke dag geweest, lekker wezen shoppen en zoveel schattige kleertjes gekocht, zomerjasje voor Christian en ook zomerjas voor mezelf. Heerlijk, af en toe zo'n dag dat het geld mag rollen, ha ha! En in avond kraamvisite gehad, en Eveline wilde (helaas) vannacht 3 x eten, dus ik heb maar 4 uurtjes kunnen slapen. Toch wel beetje moe ;-), bankhangen is dan ook wel lekker...

@ Bloemetje: he, meid, wat balen van je teen! Maar het verklaard dus wel waarom het nog zo'n pijn doet... Jeetje, een operatie of weer een gipsvoetje, daar zit je echt op te wachten, maar ja, het zal moeten he? Het enige wat je trouwens met gips doet is beweging voorkomen, zodat botstukken op natuurlijk manier aan elkaar kunnen groeien (dus mama v Marijn, dat kan altijd, zolang er een breuk is ;-)). Bij een operatie zullen ze ws een pin(netje) in de teen boren, zodat de botstukken niet ten opzichte van elkaar kunnen bewegen en dus op de juiste manier weer aan elkaar vastgroeien. Maar goed, chirurg zal het vast allemaal beter uitleggen dan ik. Fijn dat je snel terecht kon!

Wat betreft je contract/werkgever, ik weet niet wat de regels zijn, misschien zou je eens bij vakbond kunnen informeren ofzo? Wat ik wel weet, als je aansluitend aan je verlof ziek bent (al is het iets wat niets met zwangerschap/bevalling te maken heeft), dit als 1 lange ziekteperiode wordt beschouwd vanaf je eerste ziektedag in de zwangerschap (heb ik zelf ook meegemaakt, in een oogwenk zat ik officieel meer dan 6 maanden in ziektewet, terwijl ik tijdens mijn verlof helemaal niet ziek was).

@ Mama v Marijn: wordt nu echt spannend! 21 is idd een mooie datum (Ik ben 21-05 jarig, en Eveline is dus 21-02, ha ha!), het is ook een mooie dag, ik hoop echt dat je mag bevallen dit weekend... Maar goed, anders volgende week (eindelijk!?) een plan? Ik hoop echt dat we binnenkort je bevallingsverhaal mogen lezen, ha ha!
Wel vervelend, he, iedere week een andere gyn, dat vond ik bij Christian ook zo irri... Was blij dat ik maar 3 VK's in praktijk had en ik ze alle 3 goed kende... Dan staan de neuzen tenminste dezelfde kant op, is mijn ervaring. Maar goed die laatste week bij gyn, toen wist de 2e gyn ook nauwelijks wat de collega 2 dagen ervoor had afgesproken...

@ Mooie dromen: ik hoop dat het inmiddels al een beetje beter gaat met Merijntje? Pfff, wat moet je moe zijn, als je kleintje zo lang huilt...
Ik ga trouwens na 10 weken meteen weer werken (3 dgn in week). Ik heb wel heel veel vakantiedagen, maar ik zit al zo lang thuis, heb nu al weer bijna zin om te werken, ha ha! In mijn geval is dat 2 mei, trouwens. Die vakantiedagen maak ik op door weekje in juni, lange zomervakantie (augustus), weekje (misschien wel 2) in de herfst en 3 weken kerstvakantie of zo...

@ Annet: begrijp je goed hoor, dit topic gaat inmiddels meer over baby's dan over het baby's maken. Ik hoop dat het snel raak is bij jullie!

Terug
Bovenaan