meistoppers 2008 !!!!!

hahahaha Karin, wat een herkenbaar verhaal bij het CB. Ik had het zelf kunnen schrijven zeg! Ik lig altijd in de clinch met het CB. Maakt niet uit waar het over gaat. Ik kan persoonlijk niet zo goed tegen standaard lijstjes en regeltjes wat een kind zou moeten wegen, eten, meten, zeggen, horen etc etc. Ieder kind is uniek en jij als moeder voelt vanuit je instinct zeker als het om eten gaat of een kind tevreden is na een voeding of niet. Goed dat je je gevoel volgt! En niet door een gestandaardiseerd praatje van de CB verpleegkundige onrustig laat maken.

Veerle heeft vandaag een regeldag ( en waarschijnlijk ook morgen en overmorgen) ... drinken drinken drinken en nog eens drinken. En als ik haar in het bedje leg, dan gaat het brandalarm aan ( auw mijn oren). Maar goed, ze doet het prima verder en ze ruikt zo lekker naar baby..... lekker lekker klein schatje van me ...... ben helemaal blij....

we hebben al wat gewandeld, maar het is nog wel even passen en meten met de dagindeling hier hoor. Drie is toch anders dan twee. Zeker in de ochtend voor ontbijt, aankleden, wassen en ergens naartoe. Jonge tjonge wat een exercitie... werken is een makkie met de organisatie van een gezin vergeleken ...hahahahahaha. Zoals jullie lezen moet ik er nog wat handiger in worden wanneer ik wat doe. Nou komt wel .....

Bloemetje, meissie voor jou  nu de laatste loodjes. We weten allemaal hoe dat voelt ..... niet de leukste weken. Dus nog even volhouden en dan ben je met zijn 3'en.
En dat minder voelen is echt heel normaal. De baby heeft gewoon minder ruimte.

hou vol hoor!! nog maar eventjes.

dikke knuffel

mama van marijn, thomas en veerle....

Hallo!

Haha, ik had na een minuut al ruzie op het CB. Het leek wel of met Merijn alles mis was, ze had ons al een helmpje aangepraat (kind was 4 weken.....). Vannacht heeft meneer geslapen van 22:00-4:40 uur! Fantastisch. Wij in bed de discussie of het nu onder de ochtend of nacht viel want hadden beiden geen zin eruit te gaan!

Voeding wissel ik nu tussen 120 en 150, want 's ochtends is het teveel voor hem.
Gisteren met de auto weggeweest naar mijn ouders, ging prima!

Bloemetje, komt goed hoor de bevalling, als je er maar uitgerust aan begint, en echt na een uur ben je alles vergeten!

Wij zijn toch stiekem naar andere huizen aan het kijken....

Mama van Marijn, alles gaat goed dus daar! Leuk hoor, en vooral een dochter, wel heel speciaal!

Karin, geklust, wat goed! Wij nog niet, maar eerst moet mijn bloeden stoppen.

Kunnen jullie je broeken al aan?

Fijne zondag!

@allemaal: wat een hoop voorjaarsenergie lees ik zo her en der. Lekker he? Ik vind dit weer ook fijn. De kinderen spelen veel buiten en dat is toch wel heerlijk.

In het ziekenhuis was het goed en ik ga dus weer naar de vk. Mag ik morgen al heen, haha, snel he?

Ik blijf wel halve dagen werken. Ben nog steeds heel moe en red het niet zonder middagdutje. Daarnaast rammelen mijn heupen en bekken steeds meer (had ik de vorige zwangerschap ook last van) en ik vind het wel best: ik doe het rustig aan.

Daarnaast is het op het werk zo ontzettend niet-ontspannen en niet-leuk en niet-goed georganiseerd op het moment dat ik ook niet de geringste behoefte voel om mijn uiterste best te doen om weer meer te gaan werken. En dat wil wat zeggen, want ik ben nogl plichtsgtrouw als het op werk aankomt. Ik lig er dus wel halve nacten wakker van soms, maar weer hele dagen werken? No way!

Ga nu ook lekker weer slapen, dus welterustern allemaal!

Goedemorgen,

Mooie dromen,
Wat fijn dat het nu goed gaat. En hehe, wat leuk, discussie of het nou nacht of dag was. haha. Maar wel fijn dat ie zo lekker heeft geslapen.
Ken het cb nog niet, maar ben benieuwd na jullie verhalen, hihi. Je moeder gevoelens laten overheersen is de regel blijkbaar :)

Wens voor drie,
Fijn dat in zh alles goed was. Erg prettig om te horen.
En vandaag weer naar vk, idd erg snel. Nou meid, genieten hoor. Het gaat echt zo snel. Kan me hier niet voorstellen dat ik over max 3.5 week ons kindje in mn armen heb.
Hoe gaat het met de kids?

Liefs

Hallo allemaal,

Wat een weertje he, de afgelopen dagen? heerlijk, ben zoveel mogelijk buiten geweest.
Heerlijk gisteren naar de camping geweest (mijn ouders hebben de caravan op een camping gezet, tot en met eind september!!!).

Bloemetje: spannend nu hoor voor je! nog max 3,5 week, dan heb je je kleintje in je armen! succes met de laatste loodjes! weet je nou al wat het wordt??

Karin: gezeur hoor bij het cb, vind ik, kijk.... als Eveline nou de hele dag huilt, haast geen plasluiers heeft en haar ontlasting is donkergroen, zou je wat anders denken toch?
En al geklust!!! nou Mirthe is nu ruim 7 weken, waarvan ik er ongeveer 6 gevloeid heb en het geluk heb gekregen dat ik vorige week donderdag heerlijk ongesteld ben geworden (jaja ondanks de borstvoeding...)dus voor ons nog steeds pauze! Even persoonlijk vraagje: maar hoe doen jullie dat met anticonceptie? ik heb de rubberen-robbies alweer gekocht, maar vind dat helemaal niets, maar om nou nog een kleine Mirthe te krijgen over 9 maanden... vind ik wel een beetje te vroeg!

Oh ff wachten.....

Zo werd net ondergespuugd, hmmm lekker! ze slaapt gewoon door... ga haar rond 11:30 in bad doen, dan slaapt ze straks lekker diep hoop ik!

Onze kleine meid heeft ook steeds meer door dat haar handjes ook van haar zijn, echt leuk, zo stopt ze nu geregeld haar handje in haar mond en heeft het door dat er ook een duimpje aan zit. Nu ben ik meer voor de speen maar ik heb zelf ook jaren geduimd en ik denk toch niet dat je dat af kan leren... tenminste.... de speen spuugt ze nu gewoon uit en dan later zit ze weer te sabbelen op haar handje! ach ik vind het er wel grappig uitzien!
Ook lacht ze nu steeds meer en kijkt veel gerichter naar speeltjes enzo, echt ik ben aan het genieten!!!

MamavanMarijn: Veerle een regeldag... hmm en is het er bij 1 gebleven? en toch helemaal aan het geniet van haar! knap hoor... als Mirthe regelt dan kan ik ff wat minder genieten helaas...

Mooiedromen: Merijn van 22u-4:40 geslapen, wat goed zeg!!! en tsja ik vind dat nog nacht hoor!, bij mij is vanaf 5u-5:30 ochtend (manlief moet er dan uit voor z'n werk).
Mirthe voed ik om ong 23u en ze komt dan 3-3:30 weer, en vanmorgen dan pas om 7:30 weer. Ik doe trouwens alle voedingen zelf (nadeel v borstvoeding) maar wil mijn man er ook niet voor storen, hij wil best haar broek tussendoor verschonen maar ik ben toch wakker denk ik dan maar... en ik heb nog verlof....

Wensvoordrie: lekker halve dagen werken hoor, laat je niet gek maken, want stress is niet goed voor de kleine!!!

Nou meiden ik ga Mirthe ff in de box leggen en spreek jullie snel weer!

Liefs Sabina

Hoi,

Vlinder,
Wat leuk nog eens wat van je te lezen :) en zo te lezen is het heerlijk genieten.
Zag net je profielfoto ook op je hyves, wat een schatje. Hihi.

En ja, we weten wat het word, ik kijk er ook zo naar uit. Laat maar komen hoor.

Vandaag regelmatig buikpijn, ongipijn, komt op, zakt weer weg. Maar niet echt heftig. En lopen gaat erg moeilijk, dan krijg ik ook buikpijn. Maar is vast weer wat aan het rommelen. Heb ook wel continu drukkend gevoel op me buik vandaag. Vannacht ook. We zien het wel. Vandaag dag echte rust. Niets doen.

liefs

Hallo, hoe is het met iedereen?

Helaas moeten we toch naar de cardioloog met Merijn. Het cb dacht een ruisje te horen, de huisarts zei al: ik verwijs standaard door (en terecht) maar vond zijn hartslag vannochtend vrij snel (hij bleef gewoon slapen tijdens het luisteren, goed he!).

En..ik ben ongesteld. Heb wel gevoel dat er nog spanning in mijn lijf zit dus verwijzing voor ceasartherapie gehad, en ga denk ik of fit na de bevalling doen of yoga (als het niet te zweverig is). Vanaf volgende week mag ik weer zwemmen.

En ik ben aan sonja bakker, laatste 3 kilo eraf! (beter dan nieuwe kleding kopen, zonde).

Vlinder, heerlijk op de camping! Slaapt de kleine daar ook goed?

Spannend bloemetje! Neem nog lekker je rust!

Wij wisselen de voedingen af: 1 doet de laat en vroeg en ik meestal de nacht. Ben wel blij als de nachten er straks af zijn. Ik slaap niet meer overdag want dan slaap ik in de avond niet goed!

Ben wel blij dat het vandaag wat minder weer is, kan ik lekker even een dagje binnenblijven want anders ga ik toch elke keer naar buiten toe!

Fijne avond!

Net voorstel ouderschapsverlof ingediend, moet eigenlijk 15 mei werken maar wil tot 29 juni vrij.

Hoi,

Moooie dromen,
Wat jammer dat jullie naar cardioloog moeten met hem. Ik hoop dat er niets aan de hand is met de kleine man. En gaat het nu wel goed met de flesjes? Heeft hij nog veel last van zn darmpjes?
En weer ongesteld. Vanaf volgende week weer mogen zwemmen. lekker :)
En de laatste kg er af. Goed hoor. Haha, ik hoop die ook snel weer kwijt te zijn.
En nog aantal extra, maar laat ons maar eerst even beginnen met degene die er extra zijn bijgekomen.

Het gaat het redelijk. Proberen goed de rust te nemen, en dan komen we de dagen wel door.
Begin het nu wel spannend te vinden. Bijna 39 weken. Kan me nog zo herinneren dat ik positief testte. Wat gaat dat snel.

Liefs

Terug
Bovenaan