meistoppers 2008 !!!!!

Nou, ik wil al dagen reageren, maar helaas echt geen gelegenheid gehad... Ben vrijdagavond ziek geworden, (weer!) een flinke griep: koorts tot bijna 40 graden, zweten, hoofdpijn, keelpijn, veel spierpijn, kortom erg ellendig! En waar ik nog het meest van baalde: hierdoor liep de borstvoeding terug en werd Eveline dus hongerig en huilerig, en zat ik met mijn bonzende hoofd weer iedere 2 uur te voeden, pfff.... Heb 2 nachten nauwelijks geslapen, maar gerild, gezweet, gewoeld en gevoed... Ik was kapot! Maar nu gaat het gelukkig weer, ben weer helemaal beter, maar de melkproductie... Tja. Ik weet het niet zo goed. Eveline is vannacht weer 2 x gekomen en zit nog steeds op 8 voedingen per dag, terwijl we eigenlijk net een weekje op 7 voedingen (waarvan 1 's nachts) zaten... En ze is nu bijna 6 weken, dus regeldagen kun ook een rol spelen. Ik voed maar stug door, zoals mama van Marijn zei, er komt ooit een einde aan die nachtvoedingen, ha ha! Maar ben dus nog wel een beetje moe, zullen we maar zeggen...

Gisteren heb ik Christian ook nog van het kinderdagverblijf moeten halen met 39 graden koorts en een vreselijk hoestje. Hij was er niet echt heel ziek bij, maar door het hoesten kon hij niet slapen, dus gisteravond zijn we de hele tijd met hem bezig geweest. Uit ellende maar even naar beneden gehaald (eigenlijk tegen mijn principes in, maar ja...) en toen heeft hij nog met papa wat voetbal zitten kijken. Gelukkig ging hij tegen 23:00 uur wel slapen! Hij ligt er nu ook in, ik hoop dat hij iets van zijn slaap gaat inhalen vanmiddag...

Verder is het spannend, mijn schoonzusje is nu 39 weken zwanger en sinds het weekend rommelt het , met voorweeen e.d. Helaas kan dat zo 2 weken aanhouden, he? Ik ben erg benieuwd, kindje ligt namelijk in stuit (draaipogingen mislukt) en ze wil (en mag) vaginaal gaan bevallen. Dubbel spannend dus! Ik hoop dat ik snel tante ben, ik gun haar zeker geen 2 weken met nachtelijke voorweeen!

En waar ik nog meer druk mee ben geweest? Straks op nacontrole bij VK, ben bij huisarts geweest voor spiraaltje, die wordt volgende week geplaatst. Fijn! Dan hoef ik me daar al niet meer druk om te maken (voorlopig voor mij echt geen zwangerschap hoor!).

@ Mama v Marijn: wat een bevalling! Ieder verhaal blijft toch bijzonder. Zo te horen echt een sloot vruchtwater, ha ha! Maar je bent dus naar volledige ontsluiting kunnen komen zonder het 'echte werk'?? Ook bijzonder hoor, maar ja, als die vliezen eenmaal breken, he, dan gaat het vaak echt loos. En dan weet je weer meteen hoe @#%&%$-pijnlijk ze waren, die echte weeen... Jammer dat je ze niet mocht opvangen zoals het liefst wilde, maar ja (persoonlijk wilde ik niets anders dan liggend! Brrr, staan/lopen, moest er niet aan denken!)
Fijn dat je nu zo van je mooie (ongedeukte ;-), dat ken ik, mijn kinderen waren beide ook ongedeukt, ha ha) dochter kunt genieten. Gaat lekker daar, zo te horen!

@ Bloemetje: is alleen maar goed hoor, wat in jezelf gekeerd tegen het einde... Je bent tenslotte druk genoeg met je eigen lijf en het draait nu gewoon even om jou! Ik had ook weinig behoefte aan sociale contacten, was altijd blij als er niemand belde...
Spannend zo zonder je man, maar ik ben er ook echt van overtuigd dat kindje wel blijft zitten, hoor! Voor een bevalling moet je ontspannen zijn, anders gebeurd het niet. En denk maar aan mij, daar zat ik 41+ weken en mijn man ziek, Eveline is toen ook niet gekomen... maar wel de dag nadat ik zo iets had van, nu mag het wel weer!
Wat vliezen betreft, ze kunnen op 2 manieren breken: opeens 1 grote scheur (vaak na drukverhoging, zoals hoesten, braken, tillen) en dan komt er een flinke hoeveelheid. Ik hoorde/voelde echt dat het knapte, zoals een ballon. Dan twijfel je echt niet of je vliezen gebroken zijn, alles zeiknat! (mijn nachthemd was zelfs in mijn nek nat, het vruchtwater was echt alle kanten op gegaan, en helaas was matrasbeschermer absoluut niet groot genoeg, matras was toch nat geworden).
De andere manier is een klein scheurtje, dan loopt het er langzaam uit en ja, dan kun je gaan twijfelen of het niet toch urine of afscheiding is. Ik denk dat je zo'n scheurtje niet kunt voelen, behalve de nattigheid...

@Mooie dromen: je blijft er maar druk mee, he, dat voeden? (ik ben wel benieuwd wat voor werk je doet, je komt altijd zo efficient en georganiseerd over, ha ha! Go with the flow, past niet echt bij je, of wel?) Ik hoop idd dat het je lukt Merijn in jouw tijdschema te krijgen, maar mijn ervaring is (net als mama v Marijn) dat kindjes zich lastig laten sturen. Het is mij in ieder geval bij Christian nooit gelukt, dus bij Eveline doe ik eigenlijk niet eens een poging.
Jammer dat je zo ontevreden over je CB bent, maar ja, er zijn volgens mij maar weinig 'goede'. Op zich ben ik wel tevreden, ze nemen me serieus en betuttelen niet. Vervelend dat ze blijjkbaar een ruisje hoorde, wat zei de huisarts ervan?
En je zei, alles went, behalve de nachten, maar persoonlijk vind ik de nachten ook wel wennen, ha ha... Ik heb nu slechtere nachten dan toen Christian zo klein was, maar ik vind het eigenlijk wel meevallen. Voldoende slaap is een luxe die ik 2 jaar al niet meer heb, laat staan uitslapen, hi hi!

@ Leeuwtje: fijn dat je kunt genieten van de zw-yoga. Ik had dat bij Christian ook sterk even een rusmomentje om heel bewust met kindje en zwangere lijf om te gaan, dat sneeuwt toch onder als je het druk hebt met werken e.d.

@Knorretje: wat leuk om weer eens iets van je horen. Wat ontzettend jammer dat het bij jou allemaal niet zo vanzelfsprekend blijkt te zijn, en je de medische molen moet gebruiken. Ik hoop dat het met IUI snel raak is! (en nu ben ik weer extra blij dat ik moeders voor moeders heb gedaan...)

Net bij gyn geweest.

Was wel weer ff fijn. Kindje weegt nu 6 pond, dus mooi op gewicht, als het besluit tot 42 weken
te blijven zitten zou het 7 pond zijn.
Kindje is helemaal ingedaald :) Dat kon ze zelfs inwendig voelen. Dr is nog niet veel meer
bezig dan vorige week. Inleiden kon nog niet zei ze. Waar dat op sloeg, geen idee. Maar
wel gevoel dat er wat meer bezig was dan week geleden. Buikpijn die ik heb zijn voorweeën,
en ja, dat kan weken duren, maar kan ook zomaar opeens omgaan in echte weeën. Dus ben
benieuwd. We zien het wel. Ze zei, tot volgende week, kzeg nou, liever ff tussendoor nog hoor.
Haha, zei ze is goed mag ook van mij. Tja, wie zal het zeggen. Daar maak ik dan weer op uit
misschien kan het wel zo snel. Maar ja, weet het niet hoor. Zie weer dingen die er niet zijn. Hihi.
We gaan nog steeds uit van de 42 weken.

Liefs

Ben met net ff kapotgeschrokken!!! Heb even  gekeken op www.toeslagen.nl wat we ongeveer gaan terugkrijgen van de belasting als we onze kleine voor 3 dagen naar het KDV brengen. Nou dat is dus bijna niks, nog geen 100 euro. Zal ik een foutje hebben gemaakt???? Ik hoorde altijd iets van 1/3 van de ene werkgever en 1/3 van de andere..... Maar dit is wel even anders.
Het KDV kost ons bruto 850 euro  per maand  voor 3 dagen opvang in de week.

Verder gaat het goed hoor.....

Oja heb ook even gebeld naar een aantal KDV's waar we staan ingeschreven: wachtlijst bijna 2 jaar bij sommigen. Ik had me dus 1 jaar voor de conceptie moeten inschrijven!!!!

Julia

Hoi allemaal!
Zoals bijna altijd: ik lees wel, maar schrijf nauwelijks ;-). Het komt er maar niet van. Het gaat hier redelijk. De bloedingen zowrden minder en minder, dus dtat is goed. De teller staat nu op ruim 16 weken alweerr. MOrgen nog een keertje naar het ziekenhuis en als alles dan goed is , dan ga ik weer naar de verloskundige. Morgen over 3 weken hebben we 20weken echo al. Het gaat nu opeens wel heel snel. Mijn buik groeit ook flink (is ook niet zo raar, vierde zwangerschap an mijn buikspieren zijn niet de sterkste van allemaal, haha.

@ mama van marijn: mooi bevallingsverhaal. En wauw, een dochter nu. Kom je lekker buiten, zeker nu het met het mooie weer?

@knorretje. Spannend, de medische molen in. Ik duim voor je mee dat het snel het gewenste resultaat zal hebben.

@mooie dromen: lekker, kleding doorkrijgen. Ik krijg het ook regelmatog van een vriendin en ik vind het ideaal. Ze groeien er snel uit en als ze wat groter zijn, spelen ze het al snel aan gort.

@bloemetje: vannacht dus een nachtje alleen. Spannend. Maar geloof me, kindjes wachten meestal wel tot papa ook inde buurt is. Dan is mamam namelijk relaxter en dat ontspant en bevalt een stuk beter.Jij vroeg ook iets over de vliezen he? Bij mij begon de bevalling twee keer met het breken van de vliezne, maar dat is eerder uitzondering dan regel. Bij mij waren de kinderen ook niet ingedaald, en ik had ruim vruchtwater. Dat was dus een stortbad. Je twijfelt dan niet ;-).

@Sabina: fijn dat het goed gaat. En ja, dat extra weekje is heerlijk. Geniet ervan!

@ Julia: ik had altijd veel plezier van bh's van het merk Anita. Zat goed. En via de site van pretty mum kun je ook veel bestellen. En wat betreft het kdv: het is sterk inkomesnafhankelijk. Boven een bepaald egrens krijg je bijna niks meer terug. We betalen zelf iets van 1000 euro per maand voor de opvang (kdv en bso) en krijgen 700 euro terug. Bij twijfel kun je ook de belastingtelefoon even bellen. Balen dat er zo'n lange wachtlijst is trouwens. In welke regio woon je? Hier (dat is in Zwolle) zijn in de wijk waar ik in woon, de wachtlijsten ook enorm. Gelukkig hebben we voorrang, omdat we al een kind op het kdv hebben. Succes in ieder geval!

Dit weekend ga ik maar eens winkelen voor positiekleding. Wat ik had, is niet zo veel soeps meer en ik kna[ nu overal uit ;-).

Fijn weekend vast en joepie, de zon schijnt!

Hoi,

Julia,
Vervelend zeg zulke wachtlijsten, en dat je zo weinig terug krijgt. :s
Misschien keer doen wat Wens voor drie schrijft?
En verder alles goed :) Fijn om te horen.

Wens voor drie.
Is morgennacht dat ie weg is. Vannacht is ie nog lekker bij me :) Oh ga het echt moeilijk hebben hem morgenochtend te laten gaan hoor :-( Maar zaterdagavond/nacht is ie weer terug.
En bloedingen steeds minder, heerlijk, is toch meer genieten denk ik?
Nou meid, shopze volgende week. Haha, als je overal uitknapt moet je idd eens ff winkelen :)

Zo, hier was het gisteren erg druk in mn buik. veel voorweeën gehad. Eigenlijk sinds dinsdagmiddag. Tot vannacht. Tijdje weg geweest, maar begint nu wel weer wat terug te komen. Nou ja, voorweeën. Flinke ongikrampen en continu ongi gevoel. Weet niet of dat echte voorweeën zijn. Al was volgens gyn de beeb flink bezig met voorbereiden om naar buiten te komen dan als ik er zoveel last van had gister. Maar ja, dat kan ook nog weken aanhouden. Dus we zien het wel. Ben dr eigenlijk best relaxt nog onder. Haha, denk eens die bevalling begint, dat het dan ff wat anders word :) Nee, we zien het wel. Was altijd iemand die zich snel druk maakt. Maar dat is op een of andere manier laatste maanden heel anders geworden. Het komt zoals het komt.
En wat ook gek is, bekken lijken opeens wat beter.Nou ja, bekken zelf dan, schaambot en liezen heb ik nog wel veel last van.

Liefs

Julia, kan ik me niet voorstellen, tenzij je een topinkomen hebt? Wij zitten modaal en betalen zelf 150 euro per maand voor 2 dagen opvang. Ik zou het nog een keer checken en anders de belastingtelefoon bellen!

Karin, jeminee dat is vervelend vooral als je zelf ziek bent. En dan inderdaad als er nog een kindje rondloopt. Haha, ik ben inderdaad iemand die zeer gestructureerd is, maar daar voel ik me het prettigst bij. Ik heb hotelschool als achtergrond, dus dat heeft er weinig mee te maken, ik ben gewoon zo. Ik heb wel geleerd wat tijd in te bouwen voor dingen die je spontaan overkomen (zoals de nacht met de kleine, haha!).

Gesprek op werk is niet doorgegaan, ik ga aangeven dat ik intern wat anders wil, binnen de overheid. Men verwacht zoveel voor zo weinig geld, terwijl het anders kan.

Wensvoor3, toch spannende tijden, hopelijk rust qua bloedingen.

bloemetje, bevalling overkomt je, kan je niets aan voorbereiden, althans de ademhaling en niet in paniek raken maar daarvoor heb je mensen om je heen! Het viel mij achteraf mee, alleen ik kon, omdat ik altijd alles in de hand heb, het moeilijk erna accepteren dat het me zo overkwam. Ik had alleen pech met persen, maar goed, bij een nummer 2 gaat dat sneller!

Hoop snel dat bloeden stopt, wil weer gaan zwemmen!!!!

We zitten nu op 5 voedingen, iedereen zegt wat anders maar ze kunnen me wat. Hebben nu johannesbroodpitmeel erdoor en...Merijn sliep gewoon tot 3 uur vannacht en daarna tot half 8!!!

Leeuwtje, haha druk druk....neem je wel je rust op het eind?

Ik ga even tv kijken, morgen om  9 uur kraambezoek,.....hoe verzin je het!

Rustig hier, iedereen aan het genieten van het lekkere weer? En/of druk met kleine babies of laatste loodjes?

Wij hebben in ieder geval ook van het weer genoten, vrijdag op terrasje geluncht (hmmmm!!), Christian veel buiten gespeeld en gisteren een heel stuk gewandeld. Zelfs voor het eerst sinds bevalling lekker 'geklust' met manlief, ha ha, alles functioneert naar behoren en net als de vorige keer eigenlijk nauwelijks gemerkt dat er 6 weken geleden nog een 9-ponder uitgekomen was. Zulk weer mag wel iedere dag, ha ha! Helaas dat het nu al wat minder geworden is...

Ik ben met Eveline weer terug geweest naar CB om opnieuw te laten wegen. Ik heb zelf heel sterk het gevoel dat het goed gaat, dus ik dacht, zal wel goed zitten. Maar helaas, ze was ca 100 gr p/w aangekomen en daar was de verpleegkundige van CB niet tevreden over. Ik zei nog, ze is toch tevreden, ze plast toch prima, ze is toch alert en vrolijk? Ja, zegt de verpleegkundige, dat zegt niet alles... Pfff, onzin, als je het mij vraagt... Een kindje dat het goed doet, daar kan naar mijn idee echt niets bijzonders mis mee zijn. Ze vroeg weer van alles over de borstvoeding en ik moest borstvoedingsthee gaan drinken en meer rusten (oh, zo makkelijk met Christian erbij... NOT) om de productie op te krikken. Tja... volgens mij is er niets mis met mijn productie, anders zou Eveline wel hongeriger worden! Ze stelde voor om volgende week weer te komen wegen, maar dat heb ik afgehouden. Het vergt aardig wat tijd en moeite voor mij om op CB te komen en waarvoor dan? Over 2 weken is een reguliere controle (eerste prikjes!), dat lijkt me vroeg genoeg. Ik heb trouwens haar gegevens ingevuld op de online borstvoedingscurve en dan volgt ze keurig het lijntje, precies in het midden, dus zou er met de groei niets aan de hand zijn. En via borstvoedingsforum ben ik er inmiddels ook achter dat 100 gram p/w voor borstvoedingskindje vrij normaal is! Dus, wat mij betreft, is er niets aan de hand...

Ik heb ook het eerste flesje gekolfd en papa heeft gegeven. Ging gelukkig meteen goed! Ze dronk alsof ze nooit wat anders gedaan had, ha ha! Dat geeft dus hoop voor straks op kinderdagverblijf.

@ Mooie dromen: fijn dat het met de voedingen van Merijn uitpakt zoals je had gehoopt! Vooral lekker doen waar je zelf een goed gevoel bij hebt, het is jouw kind. En laat die anderen (inclusief ons ;-)) maar praten...
Bloeden nog niet gestopt, begrijp ik? Tja, dat is even wachten he? Bij mij was het 4 weken na bevalling toch echt wel over. Ben nu wel benieuwd hoe lang menstruatie wegblijft, maar zal er ook aan liggen hoe lang ik borstvoeding kan en wil geven... De vorige keer kwam het meteen na stoppen BV binnen een week terug.

@ Julia: vreemd, idd, dan zou je echt een topinkomen moeten hebben...(Al weet ik niet waar de grens ligt). Wij hebben volgens mij inkomen boven modaal en betalen 130 euro p/mnd zelf voor 2 dagen opvang (1 kind). De overige 380 euro krijgen we gewoon terug. Misschien nog eens berekenen?

@Bloemetje: heb je het overleefd, zo zonder je mannetje? Alles rustig gebleven?
Maar dus wel 'druk' met voorweeen, spannend hoor. Fijn dat het ook al nut heeft gehad, kindje helemaal ingedaald, de eerste stappen zijn gezet ha ha!

@ wensv3: lekker geshopt?? Fijn dat de bloedingen minder zijn en de weekjes toch aantikken. Ik hoop dat je idd terug kunt naar VK straks. Ga je nu straks ook weer hele dagen werken?

En hoe is het met de andere dames?

Hoi,

Mooie dromen,
Ja, lijkt me moeilijk om opeens aan de bevalling te moeten overgeven.
Ik ben ook iemand die graag alles op voorhand weet. Dus is denk ik
voor mij ook even wennen. Maar we zien wel hoe het loopt. Vind het wel
reuze spannend.
En hoe gaat het nu met Merijn, in je laatste berichtje te lezen stukje beter.
Nou meid, genieten hoor van jullie kleine mannetje, het gaat volgens mij
zo snel.

Karin,
Klinkt allemaal positief bij jullie :) En weer lekker geklust. Hihi.
Leuk hoor, fijn dat het prettig was. Is hier toch ook alweer erg lang geleden.
De fut niet voor en teveel pijn. Vind dat wel erg jammer. Maar ja.
Niets aan te doen. En idd, gewoon ff jou gevoel volgen. Als jij
idee hebt dat alles goed gaat met jullie meisje. Dan zit het vast ook
wel goed. Over twee weekjes weer terug. Eerste prikjes, spannend.

Hier is het rustig gebleven. En heb het overleefd hoor. Hihi.
Zat er alleen vrijdagmiddag ff doorheen. Hond zag dat ik het niet trok en
werd zo ontzettend vervelend. Maar gelukkig goed weten op te lossen.
Hond ff buiten laten lopen en ik ff rustig op de bank gezeten tot adem
komen. Gelukkig ging het daarna weer stuk beter.
Het begin wel spannend te worden. Af en toe lijkt het alsof er een
rugwee op komt zetten, opeens flinke kramp in rug, die ff aanhoudt en dan
weer weg gaat. En regelmatiger harde buiken. Dus dr is wel wat bezig hier.
Maar ja, dat is het nu al sinds woensdag, en zet niet door.
Heb wel vannacht voor het eerst in weken weer HEERLIJK geslapen.
En wat gek is, die bekkenklachten lijken minder te worden. Vind dat zo vreemd.
Moet wel zeggen dat ik kleintje minder voel, veel minder. Is dat normaal.
Volgens gyn wel, maar word echt steeds minder en minder.

Liefs

Terug
Bovenaan