meistoppers 2008 !!!!!

Zo lekkere paasdagen gehad, gaat makkelijk met zulk heerlijk weer!
Ben er nu ook achter dat ik (alweer) hoognodig moet gaan shoppen voor Christian, want ik heb nog nauwelijks t-shirts en helemaal geen korte broekjes in de juiste maat. Ook moet hij sandaaltjes hebben en zit ook te denken aan die cloggs, of hoe heten die kleurrijke klompjes ook alweer? Morgen maar op pad dus!

Het gaat hier goed, Eveline is ook een superlief meisje. Ze huilt weinig, alleen voor een voeding (en dan is ze idd al meteen rustiger als ik mijn BH open aan het maken ben, zo'n verschil met de ongeduldige Christian!) en als ze (overdag) moe is en in slaap moet komen. Ik begin nu ook echt goed aan het huiltje te horen wat het is, aandacht, honger, moe, het klinkt allemaal anders. Maakt het wel weer iets makkelijker! Ze blijft wel op 8 voedingen steken, maar eergisteren heeft ze voor het eerst een nachtje echt doorgeslapen (vannacht dan weer niet, maar ja... het begin is er!), van 21:00-5:30 uur!! Ik wist niet wat me overkwam, ha ha, en vannacht baalde ik toch even weer een beetje meer dat het gewoon 3:00 uur was... Christian deed dat in het begin ook, een nachtje doorslapen, dan weer een paar niet, dan weer eentje wel, en dan telkens meer wel dan niet, dus ik hoop echt dat ook zij dit patroon gaat volgen!

Zit nu met spanning op telefoontje te wachten, mijn schoonzusje (41 wkn zwanger) waren vanochtend de vliezen gebroken, maar inmiddels hebben ze besloten om een keizersnede te gaan doen, maar ik weet natuurlijk niet precies wanneer en wanneer mijn broer dan tijd heeft om te gaan bellen! Spannend! (morgen dan ook maar meteen shoppen voor kraamcadeau ;-))

@ Bloemetje: op naar de 40 wkn he, wel vervelend dat het zo rommelt. Ik ben toch altijd maar blij dat ik dat eigenlijk niet gehad heb, het lijkt me dat je daar toch onrustig van wordt. Ik ben benieuwd wanneer je kleintje eens in deze wereld komt kijken!
Het is idd jammer dat je niet kunt plannen, niet welke dag, niet hoe lang het duurt, hoe het verloopt... Ik vond dat ook erg moeilijk (ben ook wel van het plannen, ik hou echt niet van verrassingen), vooral bij Christian, omdat je toch geen voorstelling hebt van hoe het zal gaan zijn. Ik was daar nu, de 2e keer, echt een stuk rustiger in. Maar ik hoop dat je (snel) een goede bevalling tegemoet gaat! Nog maximaal 2,5 weken, toch?
En wat betreft dat iedereen belt en informeert, tja, dat hoort er ook bij en wordt (helaas) nog wel veel erger als je eenmaal overtijd bent. Maar het is soms idd tenenkrommend! Juist op het moment dat je eigenlijk geen behoefte meer hebt aan aandacht, weet iedereen je opeens te vinden...

@ Mama v Marijn: ja, het lijkt me ook een hele klus om het ochtend- en avondspitsuur met 3 kinderen te doen, waarvan er eentje ook nog op tijd op school moet zijn en de ander op verzoek BV krijgt, vergt idd heel wat planning. Ik ben soms ook een beetje bang dat ik mijn eerste werkdag te laat ga komen omdat die planning in de soep loopt, ha ha! Mijn man gaat in ochtend vrij vroeg al van huis, dus ik zal (bijna) alles zelf moeten doen. Ik ben benieuwd.
Kan me wel voorstellen dat je moe bent van kraambezoek, zelfs zonder bezoek zijn de dagen (en nachten) al vermoeiend genoeg, he? Ik ben stiekem ook heel erg blij dat we vrij weinig kraamvisite hebben gekregen (echt de helft minder als bij Christian)...

@ Mooie dromen: ja, dat is echt even wennen he, dat je alles rondom de voedingen/slaapjes van je kind moet plannen. Ik denk dat dit een van de grootste cultuurschokken is als je een eerste krijgt, ha ha! Sinds ik kinderen heb, vind ik ook niets zo erg als precies op een bepaald tijdstip ergens te moeten zijn, want ze gaan altijd wel spugen, poepen of huilen op momenten dat het je echt niet uitkomt en je dus weer te laat bent... Tegenwoordig spreek ik bij voorkeur ook alleen maar af: ergens tussen dat en dat uur, ik bel wel als ik onderweg ben. Gelukkig wordt je ook hier handiger in en je kindje makkelijker...

Mijn broer heeft gebeld: zijn dochtertje Sylke is vanmiddag geboren! Ik heb er dus een nichtje bij, straks wellicht gezellig voor Eveline? (aangezien ze bijna even oud zijn, die 7 weekjes, daar merk je over een jaar niets meer van)

Hi Karin,
Nou proficiat met je nichtje Sylke, leuke naam , is dat Fries?
Klinkt mooi in ieder geval. Wat fijn dat het zo goed met Eveline gaat. Las ik nou goed dat jij over een paar werken alweer gaat werken? Dat is toch niet normaal zo snel? Hoe sta je daarin? ben je er alweer aan toe om te gaan werken? Moet er persoonlijk niet aan denken, maar ja ik ben ook ingesteld op een verlof van 6 maanden, dus dat is niet helemaal representatief.
Veerle doet het ook heel goed, Doorslapen zit er natuurlijk nog niet in na 3 weken, maar een soort van nachtritme als wel. Vaak rond 2300 uur komt ze en dan om 3.00 of 4.00 uur. Dat vind ik   best al een lang stuk achter elkaar. Maar ze drinkt gewoon om de 4 of 5 uur. Overdag moet ik haar vaak wekken omdat mijn borsten anders op knappen staan. Die zijn echt megagroot van de melk ( mijn man helemaal in zijn nopjes   .... HAHAHA)

Verder was ik vandaag helemaal trots op mezelf. Vandaag de eerste dag helemaal alleen alles gedaan met de kinderen de hele dag. 's ochtends aankleden, brood, drinken en wassen en ook Veerle nog BV geven. Alles in de jas en de auto in. Wat een volksverhuizing zeg! De juffrouw op school vond het allemaal wel gezellig, zo de hele familie mee!!! Marijn op school afgezet en terug met Thomas en Veerle. Wel heel gezellig zo'n groot gezin. Ik keek in de achteruitkijkspiegel van de auto en ik werd me toch een partij trots!! Zo van: allemaal van mij, mijn gezin!!!!!
Voelde me de koning te rijk zeg!

Ja Bloemetje, het is wat Karin zegt, op naar de 40 weken, wanneer was je ook alweer uitgerekend? Deze week toch? Nou misschien komt het deze week wel. Ik hoop het voor je.
En Julia ook al een tijdje niets gehoord, ben je al bevallen??

En mooiedromen, laat je weten hoe Merijn het bij de cardioloog gedaan heeft? Ik hoop op goed nieuws.

nou dag tot snel allemaal

mama van marijn

Hoi dames,

Hier een bloemetje met nog een dikke buik hoor. Hihi.
Word steeds spannender, over twee daagjes uitgerekend. Maar hoop dat het toch snel komt hoor.
Vanmorgen werd ik me zo misselijk wakker, wat ik tijdens zwangerschap eigenlijk niet heb gehad, ja, in begin, maar daarna niet meer, ik hing bijna boven het toilet. Ook last van diarree. Vervelend, vanmiddag weer naar gyn. Ik ben erg benieuwd.

Karin,
Van harte met je nichtje. Mooie naam :)

Mooie dromen,
Ben benieuwd hoe het bij cardioloog was met Merijn. Hopelijk is alles goed.

Mama van Marijn,
Ik kan me daar heel goed iets bij voorstellen hoor :)
Ik heb dat nu al met de hond, als ik naar hem kijk, denk ik, dat schatje is van mij(nou ja, af en toe is het een bengel hoor, haha) Dus dat word nog wat met ons kleintje, hihi, dan zal ik het wel helemaal hebben.

Zo, ik ga maar weer eens wat eten, want word me weer misselijk :s

Liefs

Zo,
Vervelende situatie hier. Onze leidingen zijn stuk. Blijkbaar al tijdje, maar nu komen er problemen van. Onze leiding van badkamer en keuken zijn lek, zijn nog asbest leidingen, en al het water dat wij hier weg spoelen zoekt een weg onder het huis, en ook naar de buren toe, hebben hoop water van ons in hun kruipkelder :s
Komen ze het morgen maken, dus wss kan ik dan me badkamer niet gebruiken. Grrr, lekker handig als hoogzwangere vrouw. Oh, ben hier best beetje chaggo over. Maar ja, moet gemaakt worden. Alleen is dit niet echt een ideale situatie.
Haha, maar stiekem hopen dat ik vannacht beval, dan ben ik lekker in het ziekenhuis.

Sorry voor de klaagzang, moest het alleen ff kwijt:s

Liefs

Hoi,

Hier is alles nog rustig hoor. 4 dagen "over tijd" . Ik voel me prima, en wacht maar rustig af. Ga lekker in mijn boek lezen zo.
Misschien nog even achter het KDV aan, hebben jullie dat al geregeld voor als je weer gaat werken?? Ik ga na mijn verlof 4 dagen werken. Op woensdag vrij, lekker de week in tweeen!
Groetjes Juul

Julia, jeetje wat gaat de tijd snel. Ben benieuwd naar je bericht straks!

Karin, toch fijn: de eerste nacht doorgeslapen! Wij hadden 1 nacht tot half 4 maar daarna weer half 2....had even stille hoop, maar goed.

Mama van Marijn, haha inderdaad volksverhuizing maar wel een gezellige!

Bloemetje hoe gaat het bij jou?

Cardioloog ging niet door, was ziek.....waarop mijn vriend zei: of bedoelt u vrij door het mooie weer. Ik ken dat bij die artsen! Ze bellen vandaag voor nieuwe afspraak, wil nu wel snel erheen, 2 weken is langgenoeg om te wachten!

Wat een weertje he! Ik geniet wel hoor, maar het is hard werken. Kijjk uit naar onze week vakantie.

Sterkte allemaal met bevallen, klussen en voeden!

Hoi meiden

Ik wou jullie even laten weten dat we vannochtend de 20 weken echo hebben gehad en dat alles goed is!!
Ben helemaal HAPPY....
En het is nog steeds een manneke hahaha en hij weegt 317 gram.
Hij ligt goed op schema. Ik voel hem nu elke dag een paar x, echt geweldig.

Julia en bloemetje zet hem op meiden !!!
Ben benieuwd wie er eerst gaat....

Liefs Mama2006 (19w+4d)

Terug
Bovenaan