meistoppers deel 3 !!!

@Luus en Ester: meiden heel veel sterkte, een dikke knuf van mij

Luus veel sterkte morgen, een emotionele dag, ik hoop dat de zon voor jullie snel weer gaat schijnen!

Karin, balen zeg dat je zo ziek bent, had je dat vorige keer ook? Kan je niet aan de VK vragen of er iets is dat helpt? Zag dat je ook homeopatische middelen tegen misselijkheid hebt? Sterkte!

Ik was vandaag op kraambezoek, een 2e, dat is best pittig, terwijl de ene moet eten en de andere moet slapen en de ene dan huilt waardoor de ander wakker wordt! Maar ja, het zijn wel 2 schatjes. Mijn vriendin met wie ik was had een slechte start, maandenlang heel intens bloedverlies, maar dat gaat nu goed en in september verwacht ze een dochter! Ik heb het haar vandaag verteld, kon het niet voor me houden. En...als ik een meisje krijg dan komen de kleertjes naar me toe. Ook de babyzak mag ik zo overnemen, superfijn. Ook besproken wat je  nu echt nodig hebt, want ik heb geen vermogen staan en wil niet teveel kopen, ben aardig bijgepraat.

Mama van Marijn, sommige merken niks hoor van hun zwangerschap. Ik moet zeggen dat als ik een dag niks voel ik ook denk: is er iets mis, maar als je je niet lekker voelt is ook niet ideaal en ook geen garantie. Wanneer heb je je eerste echo?

En ja, een onregelmatige cyclus, slik je de pillen van etos al? Die schijnen goed te werken, ik heb een tijd teunisbloemolie geslikt, werkte bij mij goed. En die van mij is ook onregelmatig, of was althans tot de zwangerschap, daarom dacht ik ook al 10 weken zwanger te zijn terwijl het er maar 6 waren. De samensmelting vond bij mij pas een week na het klussen plaats dus alles is mogelijk! Maar inderdaad prettig is anders hoor. Slikte je lang de pil?

Nou, ik ga weer gezond eten: brocolli, zalm en aardappelpuree, doe ik mijn best in ieder geval!

De VK belde net dat ze niet begreep dat de ziektekostenverzekering me verkeerd had ingelicht en ze heeft codes doorgeven dus ik heb ze weer gebeld, wel lief ze belde me direct dezelfde dag terug terwijl haar collega dienst had!

Tot later!

Ester, sorry, vergeet je helemaal!

Vervelend zeg dat je geen positieve uitslag had, maar mag je nu wel zonder problemen verder om zwanger te worden? Heb je extra begeleiding hiervoor?

hoi,

Vlinder,
fijn wat van je te lezen, ooh die twaalf weken voorbij, heerlijk, ga je toch iets meer genieten denk ik?
het is je gegund hoor, lekker stralen, je hebt groot gelijk.

Mama van marijn,
gewoon genieten hoor.

liefs

@MamavanMarijn: de zwangerschapskwaaltjes, de eerste 3 weekjes behoorlijk grieperig. Verkouden, zere tepels, zwakjes, koorts, moe algehele malaise eigenlijk. Ben zelfs een dikke week thuis geweest omdat ik dacht dat ik de griep had. Ook heel veel buikpijn (wrs van de groei van de baarmoeder) en daarna heeeeeeel moe. Nu ben ik minder moe, geen buikpijn meer en ook geen algehele malaise, maar wel misselijk. Ben in ene wagenziek en kan zo van t ene op t andere moment wat misselijk zijn. Hoef niet te spugen of zo, maar wel wat draaierig in de buik...ben nu 10 weekjes onderweg en ben benieuwd wat me verder te wachten staat hahaha...tot nu toe voel ik me prima en heb ik niets te klagen. M'n mannetje zorgt heeeeel goed voor me en behandelt me als een koningin....dusseee..tja....ik voel me goed!!!

Over 2 weken de echo voor de nekplooimeting, toch wel spannend allemaal. De echo van vorige week was helemaal goed. 2.16 cm armpjes, beentjes het hoofd en t bewoog ook nog. We zijn helemaal blij en dankbaar!

nou ga weer ff werken, want daar word ik voor betaald uiteindelijk...

dag meiden.

Dames,
dank je wel voor alle reacties. Wel heel fijn om te lezen dat bij iedereen de kwaaltjes zo verschillend zijn. Stelt me wel een beetje gerust. Ik voel die 'buikpijn' soms ook wel, beetje zeurderig menstruatieachtig gevoel. Volgens mij is dat het groeien van de baarmoeder of de banden ervan.
Ik heb 8 aug de eerste afspraak bij de VK en de week erna een echo waarschijnlijk ben ik dan 8 weken. Dus ik ben benieuwd wat ik dan te zien krijg op de echo.
Was het maar alvast zover ......

liefs mama van marijn

Nou, ik heb een nacht als een roos geslapen, een lekkere 10 uur in totaal en voel me weer een ander mens! Heerlijk! Echt bizar hoor, hoe het van dag tot dag kan verschillen. Qua medicatie of zo, mijn huisarts weigert me iets voor te schrijven (terwijl er wel iets is, emesfane of zoiets, dat veilig gebruikt kan worden, maar ja, heb nog geen zin gehad om die discussie aan te gaan). Op zich heb ik ook niet medicatie nodig, want ik weet precies waar op neer komt: voldoende rust en goede nachtrust. De enige 2 dingen die je niet in eigen hand hebt als een 1,5-jarige dreumes door het huis raast... Als ik niet zo moe ben, dan is de misselijkheid mild en redelijk op te vangen met eten. Maar als ik echt moe ben, pffff....

Dit had ik de vorige keer echt niet, maar toen kon ik ook echt veel meer slapen en rusten. Dus het cliche is bij mij waar, een 2e zwangerschap is echt een stuk zwaarder. In die zin valt het allemaal wel tegen, maar daar had ik wel rekening meegehouden. Tenslotte wordt het straks in kraamtijd allemaal net zo lastig en vermoeiend... (zoals jij zelf gezien hebt Mooie dromen)

@Mama van Marijn: je hebt mijn klaagzang al aardig meegekregen (), ik ben zo iemand met een heel scala aan klachten vanaf 4 weken. Moe, misselijk (de reden dat ik toch weer een test deed, hoewel ik mezelf had beloofd te wachten!), gevoelige borsten, maagzuur, borrelende darmen, verstopping, witte afscheiding, sterk wisselende eetlust, menstruatiekrampen, huilbuien om niets... Oei. Nu voel ik me echt een zeur, wat een lijst, ha ha!

fijn dat je je weer wat beter voelt karin.......hopelijk blijft het nu even zo...

ik weet niet meer wie het vroeg maar iemand vroeg of ik nu wel zwanger mag worden...
nu is het zo dat ze proberen om de medicatie uit te stellen en hopen dat ik juist z.s.m. zwanger wordt.
de cortisonen die je aanmaakt tijdens de zwangerschap zorgen ervoor dat je immuunsysteem minder heftig werkt en dat is natuurlijk ideaal voor mensen met een auto immuun ziekte.......
ik moet dus veel rust houden (maar ben zo moe dat dat geen probleem is) en ze houden me goed in de gaten en dan maar hopen dat het niet erger wordt en dat het snel weer raak is....
duimen dus....................en klussen natuurlijk haha

Terug
Bovenaan