Nou, ik heb een nacht als een roos geslapen, een lekkere 10 uur in totaal en voel me weer een ander mens! Heerlijk! Echt bizar hoor, hoe het van dag tot dag kan verschillen. Qua medicatie of zo, mijn huisarts weigert me iets voor te schrijven (terwijl er wel iets is, emesfane of zoiets, dat veilig gebruikt kan worden, maar ja, heb nog geen zin gehad om die discussie aan te gaan). Op zich heb ik ook niet medicatie nodig, want ik weet precies waar op neer komt: voldoende rust en goede nachtrust. De enige 2 dingen die je niet in eigen hand hebt als een 1,5-jarige dreumes door het huis raast... Als ik niet zo moe ben, dan is de misselijkheid mild en redelijk op te vangen met eten. Maar als ik echt moe ben, pffff....
Dit had ik de vorige keer echt niet, maar toen kon ik ook echt veel meer slapen en rusten. Dus het cliche is bij mij waar, een 2e zwangerschap is echt een stuk zwaarder. In die zin valt het allemaal wel tegen, maar daar had ik wel rekening meegehouden. Tenslotte wordt het straks in kraamtijd allemaal net zo lastig en vermoeiend... (zoals jij zelf gezien hebt Mooie dromen)
@Mama van Marijn: je hebt mijn klaagzang al aardig meegekregen (), ik ben zo iemand met een heel scala aan klachten vanaf 4 weken. Moe, misselijk (de reden dat ik toch weer een test deed, hoewel ik mezelf had beloofd te wachten!), gevoelige borsten, maagzuur, borrelende darmen, verstopping, witte afscheiding, sterk wisselende eetlust, menstruatiekrampen, huilbuien om niets... Oei. Nu voel ik me echt een zeur, wat een lijst, ha ha!