MEISTOPPERS deel 4!!!!

Wat betreft de bh's ik heb nu een meegroei, zit op 70C, maar val bijna in de D. Ik heb gewoon een meegroei en ben begonnen op achterste haakje. Als het straks bij de   cup strakker zit koop ik D, maar de eerste 5 maanden dus gewoon dezelfde bh's kunnen dragen. Voedingsbh adviseren ze 3 weken voor uitgerekende datum ivm groei!

Nou, na 2 vreselijke dagen (voelde me echt ziek!), ging het weer wat beter en heb ik vervolggesprek op mijn werk gehad, nu ik inmiddels 5 weken continue in ziektewet zit. Ik zag er wel een beetje tegenop, ik had de nacht ervoor over dat gesprek gedroomd, bijna een nachtmerrie zeg maar. Het was zo levendig (lang leve de hormonen, brrr) dat ik echt heel veel moeite heb moeten doen om mijn gevoelens onder controle te krijgen en te beseffen dat het niet echt was! Gelukkig is mijn baas nog steeds (net als al mijn collega's) heel lief voor me en we gaan gewoon op dezelfde manier verder. Ik kom af en toe iets kleins doen als ik me goed genoeg voel en verder niets... Ik had het echt weer even nodig om te horen dat het oke was, zoals ik het nu deed.

Vandaag eindelijk weer een goede dag, dus een beetje wezen shoppen. Christian moest nog winterjasje hebben en zijn eerste echte paar schoentjes, nu hij aan het lopen is. Het weer heeft meegewerkt, dus lekker! Maar, auwauwauw, ik voel mijn rug/bekken nu echt wel erg. Betrap mezelf erop dat ik stiekem al weer een beetje aan het waggelen ben als het pijn doet. Voel me net een oud wijf van 200 kg, ha ha!

Nou ja, 200 kg is het niet, maar de kilo's vliegen er nu wel aan ... Ik zit op een kilo per week (!), ik hoop babygroeispurt en niet een toename van mijn spekrandjes. En ik hoop dat het snel wat minder snel gaat, want anders komen er nog 20 kg aan, brrrr!

@ Bloemetje: bleh, meid wat ontzettend vervelend, keelontsteking, koorts... Ik hoop dat de medicijnen snel aanslaan! Kan me voorstellen dat het er nu driedubbel zo hard inhakt. Vooral goed uitzieken, hoor, meid! Dat werk wacht wel...
En je bent ook slachtoffer van je hormonen, ha ha, huilen om mega mindy
Welcome to the club! Ik kan ook op de meest (onhandige) rare momenten volschieten.
Gaat het trouwens weer een beetje met Buddy? Gossie, zijn pootje bezeerd, wat vervelend! Ja, daar kun je zelf ook aardig van schrikken, he? Ik heb dat ook nog steeds als Christian weer gevallen is, bloed in zijn mondje en ik kan niet zien waar het vandaan komt, brrr...

@ Leeuwtje: toch ongi, meid, wat ontzettend jammer !! Je zei dat je het wel verwachtte, maar toch niet leuk!! Ik had je graag een leuke verrassing voor het weekend gegund. Veel succes dan maar weer in de volgende ronde (en dat je vent maar optimaal mag meewerken!!!).
Wat ben je trouwens crea-bea, zelf muziekdoosje e.d.?? Ha, ha, heb je nog zin om een kinderkamer op te knappen? Ben er zelf zo'n luie donder in en tja, al mijn tijd gaat in het forummen zitten, he ?

@ Julia: positiemode (die betaalbaar is) hangt idd niet echt voor het oprapen, zoals altijd is hangt de maat die jij nodig hebt er niet tussen, da's volgens mijn zo'n ongeschreven regel van winkelen . Met kleertjes van Christian heb ik dat ook altijd, zoek ik maatje 86 hangt er niets, zoek ik maatje 92 dan lijkt er alleen maar maatje 86 te hangen, zucht... Ik heb positiemode van H&M, miss Etam, prenatal en Promiss (maar die maken nu geen positiemode meer, jammer hoor!). En ik zag idd dat C&A ook wat heeft. De echte merken (zoals noppies, mamalicious, vidavita etc) vind ik persoonlijk echt te duur voor kleding die ik maar een half jaar kan dragen.
Wat BH's betreft... bij mijn 1e zwangerschap had ik met 8-9 weken al een grotere cup nodig, toen heb ik gewoon een maatje groter gekocht, maar wel normale BH's zeg maar. Toen ze nog groter werden en beugels erg pijnlijk werden (week 24 ofzo?), heb ik wat zwangerschapsBH's gekocht. En met een week of 34-35 heb ik alvast wat voedingsBH's gekocht en ook meteen gedragen. Deze zwangerschap heb ik nog steeds dezelfde cup als toen, dus ik nu gewoon zwangerschapsBH's en voedingsBH's door elkaar aan het dragen. Zitten het lekkerst.

@ Jmv: oh, oh, spannende tijden! Ik begrijp dat je er nog geen goed gevoel over hebt? Misschien klopt die paragnost dus toch, zou wat zijn, he! Toch duim ik voor   je hoor!
En ik was vergeten de vorige keer, toch wel een bijzonder bevallingsverhaal! Bevallingen blijven zo bijzonder en uniek, ieder heeft echt zijn eigen verhaal, ik word er nooit moe van om ze te lezen. En daarna de borstvoeding, ja... dat kan erg tegenvallen. Ben helaas ook een kolfexpert geworden door ervaring. In mijn geval is het echte 'live' borstvoeden nooit gelukt (ook niet met tepelhoedjes, houding, voorkolven etc etc) en ik heb 10 weken alle voedingen gekolfd (haat-liefde relatie met dat kolfkreng, pfffff, voelde me idd echt net een melkfabriek!), tot ik ernstig ziek werd en verplicht moest stoppen omdat er giftige afvalstoffen (en medicijnen) in de melk kwamen. Het viel me allemaal erg tegen, ik had echt gedacht dat borstvoeding veel 'makkelijker' zou zijn. Nou ja, ik ga vol goede moed er straks weer tegenaan en ik hoop dat het dan wel lukt...

@ Knorretje, wensvoor3: spannende tijden!? Ik duim voor jullie!

hallo allemaal,
weer even een berichtje van mij. Een heel spannend weekend voor ons gezinnetje, want maandag horen we de uitslag. de harde buiken zijn zo goed als weg nu, ook de krampen. Dus ik hoop en geloof dat ik goed door de punctie heen ben gekomen. Al houden ze een risicotijd van 2 weken aan, maar ik voel me echt beter nu.
Ik lees je verhaal Karin en wat goed dat je werk zo coulant en medelevend reageert. Super voor je, dat is dan een last minder.
Wel rottig dat je nog steeds van die zieke en slechte dagen heb. Ik heb de slechte dagen echt achter de rug, het zijn nu misselijke ochtenden of avonden vooral.
Dus je hoort mij niet klagen, het gaat echt een stuk beter nu, maar goed ik ben ook al bijna 18 weken, dus het werd ook wel tijd .......

Verder ben ik nog helemaal niets aangekomen deze zwangerschap in kilo's. Wel heb ik stevigere heupen en billen gekregen, dus niets past meer  goed. Zit nu sinds 2 weken in zwangerschapskleding. En waar je die koopt? Ja het is echt zoeken, maar ik heb nog veel Promiss broeken uit de positiecollectie en die zijn netjes voor het werk zeg maar, thuis draag ik vaak huisbroeken zoals ik dat noem ... haha. van die jersey rek-broeken. Ik vind het jammer  dat promiss geen  positiekleding meer heeft, maar ik heb nog  best een stapel liggen van de vorige keren, dus ik doe het er maar mee. Het is precies zoals iemand schrijft, je hebt  het maar een paar maanden aan.
ik probeer nog wel voor kerst iets leuks te kopen, maar goed.. of  dat lukt?

weten de wachtenden al meer? Ook voor jullie spannende weekenden. ik hoop  zo dat het raak is, zou heel leuk zijn weer wat zomermama's erbij.......

En over borstvoeding, ja zoveel vrouwen zoveel verhalen toch? ik heb 2 keer lang borstvoeding gegeven, 10 en 11 maanden en dus ook afgekolfd op het werk. Ik probeer nu zo lang mogelijk borstvoeding te geven, ik heb een half jaar vrij gepland na de bevalling, maar ik ga niet meer afkolven. Bij de 2e ging dat eigenlijk al niet, je moet echt even rustig zitten en Marijntje zat er met zijn neus bovenop, dus laat staan met 2 nieuwsgierige jongetjes... nee dat gaat niet meer lukken. Maar een half jaar hoop ik wel te redden.

Karin, heb jij de 20 weken echo al gehad? En weet je wat het wordt, jongen/meisje?

Ik heb zelf nog helemaal niets gekocht voor deze baby. Ik sta door alle onderzoeken heel erg in de wachtstand. Raar he? Ik denk, laten we eerst maar alle uitslagen hebben voordat ik blij aan de koop sla. mmmm

Ben wel al druk met de Sinterklaas inkopen te doen. Nu heb je veel goede koopjes overal. En dadelijk is het zo druk overal met kadootjes kopen dus nu ik het  wat rustiger heb regel ik het maar vast. Ik heb zo'n leuk adresje in Den Bosch, zij verkopen houten speelgoed. Mijn jongens spelen heel veel met een houten keukentje thuis, bakken, snijden en hakken. Nu heb ik een houten broodroostertje en koffiezetapparaat gekocht. Zo lief, ook houten beleg voor op brood, kunnen ze net zoveel worst op brood doen als je willen... HAHAHA.

Nou ik ben bezig een grote pan pompoensoep te maken. Mmm heerlijk nu in dit jaargetijde. Houden jullie daarvan? heb een superrecept van Jamie Oliver. Ik maak altijd heel veel en vries het dan in. Nu heb je goede pompoenen dus nu moet ik aan de slag.... mijn handen zijn helemaal oranje ervan.

Nou fijn weekend nog allemaal en laat maandagmiddag weten wat de punctieuitslag was.

liefs mama van marijn

Dag mama van Marijn, lekker doe  mij maar een bordje pompoensoep!! Sterkte met de uitslag, maar neem aan dat er wel een groot vertrouwen is dat het goed is.

Jeetje karin, dat je je nog steeds zo rot voelt. Gelukkig is er begrip van de werkgever anders voel je je nog rotter volgens mij. Nou ja, het schiet op!

Was vandaag nog bij C&A hier hadden ze ook veel nette broeken: zwart en zwart met grijs ruitje. Ik heb wel voldoende en wacht eerst tot hoever ik groei!

Ik ben nu 3.5 kilo aangekomen en 20 weken, dus als het zo doorloopt moet het goedkomen. Ik weeg normaal maar 52 dus het is best even wennen om ineens zo te groeien! Maar...het is voor het goede doel.

Heerlijk dat als je zwanger bent dat je ongegeneerd even een middagdutje mag doen!

Hoe is het met de wachtenden? Al nieuws?

Mijn ouders belden gisteren die zijn 2.5 maand naar Spanje, 24 graden daar!...

Leuk sinterklaas, wij doen er niet meer aan, mede door het niet contact met mijn broertje. Maar reken maar dat ik volgend jaar december met de kleine bij de intocht sta! Vriendlief moet toch veel werken in december dus zal mijn rol wel worden.

Wat een gedoe vandaag: cadeautje gekocht, kleding voor mijn vriend, was het te klein...haat dat om dan weer terug te moeten naar de stad.

Heb net 2 repen marsepein van hem gekregen.....lekker!

Morgen naar 2 vriendinnen waarvan haar ene dochter nu 1 jaar 3 maanden is, leuk om weer te zien.

Dinsdag heb ik de 20 weken echo.....ben zo benieuwd!!!

Allemaal een fijne avond!

Goedemorgen allemaal! Na een onrustige nacht zit ik aan mijn kopje thee. De kat van mijn ouders is hier 2.5 maand en gaat thuis normaal naar buiten, hier durf ik het nog niet aan. Dus 's nachts gaat ze op jacht: naar een schoenveter of roze speelgoedbeest, dat brengt ze dan vol bombarie de slaapkamer in. Wij wennen dus al aan 2 keer per nacht wakker worden!

Zometeen naar vriendinnen en ga denk ik fietsen, is 45 minuten, alleen als het droogblijft ga ik fietsen maar dan heb ik meteen mijn beweging voor vandaag gehad!

Ik had gisteren zoooooooooooo'n trek in zoet, maar me ingehouden. Ik eet wel elke avond voor het slapen crackers of brood, dit helpt wel tegen een lege maag en misselijkheid in de ochtend.

Nou, fijne dag allemaal!

hai hai meide

Pfff ben blij dat ik weer even reageren kan zeg heb vanaf me vakantie
een rare tijden meegemaakt....
Het komt er in ieder geval op neer dat ik al die tijd geen internet had
Maar goed we zijn er weer !!!!!!!!!!!

Ik zie al dat er behoorlijk gereageert is dus ga het allemaal
zoetjes aan is even lezen hoeveel zwangeren er in tussen alweer
bij zijn gekomen hihii en hoeveel van onze zwangeren er ziek zwak en
misselijk zijn ach ja het hoort erbij hé....

En jaja ik hoef niet op de wachtlijst te blijven want we zijn op dit moment
 voorzichtig ZWANGER vandaag 4 weken en 1 dag
En tja ik moet zeggen ik merk er helemaal niks van nog dus geen idee
wat ik er nu van moet vinden...
Ben wel blij maar de angst overheerst giga ik kan alleen maar denken van
laat dit aub goed gaan , aan een echo kan ik niet eens denken dan krijg ik
het spaans benauwd ben zo bang dat ik opnieuw hoor dat het niet leeft
probeer er verder niet zo mee bezig te zijn want het gevoel blijft van wat als???

Ik bel met een week of 2a3 de vk en vraag of ik eerst een echo mag en dan pas
dat intake gebeuren allemaal weet toch wat er gezegt gaat worden enzo..
wil haar vragen of ik met 9a10 zwangerschap een echo kan want met 8 weken
ging het de laatste keer mis dus wil zowiezo niet eerder dan na 8 weken ...
Maar goed ik zie wel wat ze verder zegt....

ben rond 27 juni uitgeteld van me 2* kindje

Het lukte niet om het in het schema te zetten dus dan maar even zo

Groetjes 21052007

Hoi,

21052007,
Gefeliciteerd, probeer ervan te genieten meid, ik hoop zo dat het deze keer wel goed gaat.

Mooie dromen,
Hehe, al wennen aan gebroken nachten, wij hier ook hoor, hond is af en toe nog onrustig s nachts, wil hij dr uit om te plassen, nu krijgt ie na 8 geen water meer sinds twee dagen, en nu is hij s nachts stil, yeah. hehe.
Veel plezier met je vriendinnnen.

Mama van marijn,
Succes morgen meid. Ik denk aan je.

Karin,
Balen dat je je nog steeds zo voelt, wel fijn dat ze op je werk eerst aan jou denken. Geeft wel hoop rust denk ik?

Hier gaat het weer iets beter.

Groetjes.

Hey 21052007

GEFELICITEERD, wat fijn dat je zo snel weer zwanger mag zijn.
Ik hoop dat alles goed gaat en je met ongeveer 8 maand een wolk van een baby in je armen mag houden !!!

Liefs Mama2006

Terug
Bovenaan