MEISTOPPERS deel 4!!!!

Spannend Blondje, een nieuw huis, maar waarom niet? Leuk voor de toekomst toch?

Bloemetje weer helemaal beter?

Balen zeg wens voor 3, sterkte.....

De echo was in orde, wat bijzonder, je neemt echt een kijkje in het menselijk lichaam. Bezoek aan internist was drama: dame was met vakantie en uitslag niet binnen.

Was even kort maar was gisteren laat dus moe!

Hoi,

Mooie dromen,
fijn dat echo goed was.
En dus voor niets naar internist geweest, daar heb je dus ook niets aan gehad.

Ik ben inderdaad weer helemaal beter.

X

He, he, even zitten, voetjes omhoog... Christian heeft vandaag weer de hele dag niet geslapen, dus ik ben de hele dag in touw geweest. Hij was gelukkig wel in een goed humeur, maar goed, dan moet er nog steeds gespeeld, afgeleid, nee gezegd, gevoed, verschoond worden. Nu maar hopen dat hij morgenochtend wil uitslapen... Ha, ha, Karin, keep dreaming...

Heb vandaag ook erg veel last van mijn rug en bekken gehad, mega-pijn in mijn linkerbil, net kiespijn alleen dan dus op een andere plaats, bleh. Ik weet eigenlijk niet precies waar ik het aan te danken heb, maar ik zal dus toch wel weer iets teveel gedaan hebben en/of verkeerd gedraaid, bewogen of wat dan ook. Tja. Het rondsjouwen van die dreumes helpt natuurlijk ook niet, ha ha. Op het kinderdagverblijf vragen ze me wel eens hoe ik het volhoudt, die kleine beer tillen en dan moet ik altijd lachen. Ik zal wel moeten, he? Maar ja, ik ben het natuurlijk wel gewend. Zal straks raar zijn om zo'n 'lichtgewicht' als een pasgeboren baby op te tillen. Bizar hoor, toen Christian net geboren was en 9 pond woog vond ik hem al zwaar en nu til ik dagelijks 14 kg... Onder die spekrandjes zitten mega-spierballen !

@ Jmv: YAHOE!!! JAAAAAAAAA! Gefeliciteerd meid!!!
Ik moet zeggen dat ik er ook een goed gevoel bij had, toen je begon over al dat witte slijm... Heerlijk, dat het nu ook bij jouw gelukt is. En fijn dat je (nog) niet veel last hebt van kwaaltjes. Je klinkt erg gelukkig, ha ha! Huilen mag dan, hoor

@ 21052007: fijn dat je nu een ander gevoel hebt bij deze zwangerschap! Maakt het natuurlijk niet minder spannend, maar positieve gevoelens kunnen alleen maar helpen. Ik ken best wat mensen met miskraam, bij wie het de keer erna helemaal goed ging!
Enne... mijn lekkere trek ... Helaas is het nu weer chocolade, koekjes en gebak en van die salades voor op toastjes. Allemaal niet echt goed voor de kilo's, ha ha. In tegenstelling tot de eerste 15-16 weken, moet ik nu echt regelmatig nee tegen mezelf zeggen en verstandig zijn een boterham pakken of een stuk fruit.

@ Julia: ik ben tot 18 weken rond mijn gewone gewicht geschommeld (beetje meer, beetje minder, afhankelijk van de hoeveelheid slechte dagen), maar sindsdien zitten er 6-7 kg aan (nu ongeveer 25 wkn). Het gaat nu wel iets harder dan bij Christian, maar goed, toen was ik eerst 6 kg afgevallen. Ik vrees dat ik dus ook straks hoger ga uitkomen en dat dan niet alle kilo's meteen na de bevalling verdwenen zijn.

@ Mooie dromen: oh, wat fijn dat 20 wkn echo goed was, heerlijk! Maar kl*te zeg, geen testuitslagen, geen dokter ... Balen zeg! Wanneer weet je nu wel waar je aan toe bent?

@ Mama van Marijn: fijn dat je je toch steeds beter voelt! Poepluier verschonen zonder spugen, wat een mijlpaal, ha ha! Ik hoop dat het aanhoudt en je na 20 wkn echt helemaal spuugvrij bent. En lekker dat het buikje groeit, gaat hard, he? Mijn baarmoeder stond trouwens met 17 wkn al tot de bovenrand van mijn navel, maar ja, volgens mij ben ik van nature een 'hoge' drager. Ik ben erg benieuwd hoe hoog het straks staat, bij volgende controle. Ik voel de baby regelmatig meerdere vingers boven mijn navel. Ben ook erg benieuwd of deze spruit ook een groeispurt naar groot gaat maken, zoals Christian deed rond deze tijd.

@ Blondje: spannend hoor, huis verkopen, ik vind het wel moedig hoor, in deze tijden... Ik zat net te denken dat ik erg blij ben dat we net een jaar geleden gekocht hebben. Hebben jullie de ruimte nodig voor de gezinsuitbreiding? Maar wel fijn dat er geen druk achter zit, ik heb 2 keer gekocht en verkocht onder druk en pffff, dat is echt ellende hoor...

@ Wens voor 3: meiden, balen dat ongi nu toch gekomen is en dan ook nog zo heftig! Bleh, doorlekken is echt ellendig, dat had ik sinds de bevalling iedere maand, hoe goed ik het ook probeerde tegen te gaan. Ik hoop dat je je snel een beetje beter voelt en nog wel van het weekend kunt genieten.

@ Leeuwtje: nou, je hebt het dus echt getroffen met al die ziektekiemen, balen hoor. Maar nu dus weer in orde, begrijp ik? Klusperiode komt er toch aan, niet? Spannend hoor.
Wat verzekering betreft, ik heb nu idd eigen risico van 150 euro en een andere verzekering dan in 2006/2007. Maar bij Christian had ik een verzekering met eigen risico van 100 euro en toch heb ik allerlei acceptgiro's gekregen: ik heb meebetaald aan al het bloedonderzoek van VK, alle echo's via VK, aan de VK zelf en natuurlijk de bijdrage aan kraamzorg. De bekkenfysio werd helemaal niet vergoed, heb ik geheel zelf moeten betalen. Eigenlijk dus fijn dat ik een medische indicatie had, want anders had ik ook nog een aardige rekening van poliklinische bevalling gekregen... Ik ben nu wel beter verzekerd dan toen (ik had toen echt alleen basis, maar nu ook aanvullend), dus wie weet valt het nu mee. Alleen dat eigen risico, tja, dat is nu dus op.

@ Bloemetje: oh balen, belastingdienst! Bleh, zo'n vervelende instelling, ik begrijp altijd echt de ballen van die aanslagen (en ik ben echt niet dom, denk ik dan...). Elke keer denk ik dat we wat gaan terugkrijgen, maar toch moeten we iedere keer weer wat bij betalen . Ingewikkeld hoor, allemaal. Vervelend van die rekening, ik hoop dat jullie het bedrag snel/makkelijk bij elkaar kunnen krijgen...
Fijn trouwens dat Buddy zo'n goed 'rapport' had, ha ha!

wensvoordrie meid wat kut voor je echt heb zo verdrietig gevoel als ik het lees
ik gun het zo voor iedereen en als het dan weer niet gelukt is baal ik zo
succes meid

leeuwtje ik begrijp nog steeds dat je echt heel erg baald.ik weet echt nog steeds hoe je je voelt ik heb bij mijn eerste ook 14 maanden moeten wachten.en dat is echt niet leuk en je word er dan zo wanhopig van.je gaat allemaal dingen in je hoofd halen zal er misschien dit aan de hand zijn.doen we iets niet goed.zal het ons ooit wel gaan lukken.al die vragen waar je gewoon nog geen antwoord op krijgt.als ik kon toveren meid had ik iedereen zwanger getoverd maar helaas.en je onzekerheid kan ik helaas ook niet weg halen.maar ik kan je nog steeds steunen op momenten als je het zou willen en als ik je kan helpen doe ik het meteen.ik hoop zo dat deze maand geluk gaat brengen voor je.

bloemetje.ja ik denk dat de kwaaltje idd wel gaan komen
ik voel af en toe mijn borsten nu wel een beetje steekjes geven
en ik heb de hele dag dorst en trek
verder is er niets bij
maar ik vind het wel leuk dat het raak is maar nog steeds kan ik het niet bevatten
ik merk niets zie niets voel niets dus is nog erg raar allemaal.
maar het komt vanzelf

mijn dochter vind het nu al leuk ze zecht af en toe tegen me zit een baby in mama buik.dan zit ze naar mijn buik te zwaaien en geeft ze een kusje.daarna zecht ze babytje moet nog wel groeien.en later zecht ze dan weer papa niet een baby in buik
en dan lecht ze haar hand op haar buik en zecht ze ik wel baby in buik moet nog groeien hihi zo grappig en lief.denk ook echt dat ze helemaal geweldig zal vinden.maar ze zal het wel moeilijk vinden om de aandacht te moeten gaan delen.maar dat komt wel goed

Oktober
leeftijd
ronde
hoeveelste kindje
datum

Wen84
24        
6
2
24

Breezergirl
23
5
1
31

November
leeftijd
ronde
hoeveelste kindje
NOD

MissDreamer
34
4
2
?

Leeuwtje
25
7
1
14

Wensvoordrie
30
2 (+3)
3
21

Mama2006
28
6
2
25

Wachtenden

Knorretje
27
5
1
10-10

an1974
34
5
2
15-10

Zwanger!!!!!
leeftijd
sinds
ronde
hoeveelste
kindje

uitgerekend
VK
Echo

Karin
29
1
2

9-2-2009
7/10
17/11

Vlinder
24
1
1

5-2-2009
2/7
1/7

Tijgetje
35
2
1

2-3-2009
4/7
4/7

Mooie dromen
31
1
1

5-3-2009
volgt
volgt

Schmetterling
23
2
3

8.3.2009
1/7
volgt

Jajo
29
1
2

6.3.2009
25/9
26/8

mama van marijn
36
2
3

27.3.2009
5/10
20wk

Julia
31
2
1

volgt
volgt
volgt

Bloemetje
23
4
1

17.04.2009
21/10
25/09

Joyce
25
3
1

volgt
volgt
volgt

Blondje83
25
4
1

10/17 juni
5-11
volgt

21052007
25
1
2*

27 juni
volgt
volgt

J_M_V_20
23
5
2

27 juni        
17/11
17/11

Helaas vandaag 1 dag te vroeg ongi geworden.
Dus op naar ronde 6.

Liefs Mama2006

hey meiden!

mama2006: grrrrr. balen zeg. nou dikke knuffel van mij hoor! had het je zo gegund! Het enige "voordeel" is dat je niet onnodig in spanning hebt moeten zitten, maar ik had toch liever gehoord dat je zwanger was!!! hopelijk heb je een zak chip of reep chocola in huis, want die kan je nu wel gebruiken geloof ik....
bah! nou meid, ook voor jou wordt november vast helemaal jou maand! (gaan we samen verder nu..)

bloemetje: belastingdienst is niet echt duidelijk vaak he. moet je eens even bellen. leggen ze vaak wel eea uit en vaak kan je ook wel in termijnen betalen volgens mij. Dat voorstel kreeg ik namelijk ook omdat ik groot deel zorgtoeslag terug moet betalen
fijn dat buddy zo'n goed rapport had zeg! en tja, die vervolgtraining zal 'm wel niet worden dus denk ik zo....

mooiedromen: fijn dat de echo goed was! vreemd hoor, dat de internist er niet was. balen zeg! hadden ze je ook wel even mogen bellen......

karin: jij hebt vast inderdaad spierballen met die beer van jou! bij ons op kdv ook veel beertjes hoor! wel schatjes allemaal. maar dat er ouders van peuters zijn en dan vragen of wij die even over willen nemen dat snap ik niet zo goed. Ze snappen toch zelf ook wel dat als er 14 peuters zijn (tussen 2 en 4 jaar) en die allemaal vrij flink zijn, wij gemiddeld 4 of 5 keer per dag die luier wisselen en nog lekker met ze spelen en knuffelen en alles dat de leidsters al wel genoeg tillen?!
dreumessen is iets anders natuurlijk. die willen nog veel meer getild worden. van veel peuters willen vooral de ouders dat ze getilt worden. tuurlijk wil ik ze tillen en knuffelen enzo. maar je moet een beetje aan je rug denken dus zelf even op je knieen om te knuffelen schilt echt wel! misschien voor jou ook een tip (als het straks NOG zwaarder wordt)
en van die verzekering zal ik nog eens navragen dan. maar ik ben wel aanvullend en volgens mij ook vrij goed verzekerd.
j
mv: jeetje, 14 maanden! dan ben ik pas op de helft! dat hoop ik toch niet! maar zoals hieronder staat, is de wederhelft van plan er actief aan te gaan werken! hihihi hopelijk helpt het!
en wat leuk dat je dochtertje er ook zo mee bezig is!

nou hier vroeg vriendlief toenstraks wanneer ik nu het meeste kans maakte. ik zei, als het goed is vrijdag, kan een dag verschil maken..
ow, zei hij, is goed dan, wanneer maak je dan het meeste kans? hihihi dus ik uitgelegd dat dinsdag en donderdag zeker niet kan missen en liefst zelfs woensdag er nog bij. Hij zei dat is goed dan. ik zei dat had ik nie verwacht maar daar hou ik je aan hihihi.
we hebben namelijk gisteren en vandaag geklust (na 3 weken niet ofzo?) en toen zei hij eerst al, nou moet het wel goed zijn of niet? maar even uitgelegd dus dat het zo niet werkt.... maar iedere 5 dagen lozen schijnt goed te zijn, dus de voorraad is nu wel ververst hahahaha
ik ben benieuwd!

liefs leeuwtje

Balen, balen... Weer iemand ongesteld! Succes met de volgende ronde...

Hier alles oke, geen nieuws eigenlijk. Mijn werk is op de hoogte en ik heb besproken dat ik na het verlof 4 dagen ga werken. Dat was geen probleem gelukkig.

Leeuwtje, ik denk dat door de knieen zakken voor karin wel erg lastig wordt met zo'n dikke buik!!

Fijne avond allemaal!
Julia

mama2006, wat jammer zeg, op naar de volgende ronde. We blijven allemaal duimen hoor!

Vandaag is het stil hier op het forum. a het is hier inderdaad stil. Met mij gaat het best goed. Heb de ergste misselijkheid nu echt achter de rug, dus ik ben zeg maar spuugvrij door mezelf verklaard !!! HAHAHA.
Wel met geurtjes van afval, wc, kattenbak ed, dat is geheid spugen, dus probeer ik dat maar zoveel als mogelijk te vermijden.
Verder gaat het best redelijk, ik heb na de goede uitslag van vorige week een groot vertrouwen in de totaaluitslag van 3 november aanstaande. Ik ga er eigenlijk van uit nu dat ze niets opvallends meer gevonden hebben.
Al zal het rond 14.30 uur die dag wel weer zenuwen all over the place zijn, maar goed dat hoort erbij.

Verder zijn we druk met een op hand zijnde verbouwing. Wij hebben nu beneden 3 slaapkamers en een badkamers. En we zijn met de architect nu aan het praten om op de bovenetage 4 slaapkamers en een badkamer te realiseren. Op de bovenetage hebben we nu werkkamers ( 2), een logeerkamer en toilet. Dus best echt wordt het nu allemaal. Voorlopig slaapt de baby bij ons op de slaapkamer dus het hoeft niet allemaal direct klaar boven.
De architect maakt nu een ontwerp voor de bovenetage. best jammer eigenlijk, want ik heb mijn werkkamer ( ben freelance journalist en tekstschrijver) boven en ik heb een subliem uitzicht over een bosje achter ons huis. Mmmm, dat wordt naar beneden verhuizen, maar ja maakt niet uit.
Ik wil of allemaal boven slapen of allemaal beneden. En dat laatste geeft zo'n grote verbouwing dat we gekozen hebben voor boven.

De baby voel ik heel af en toe. Wel heel onregelmatig nog. Vaak 's avonds op de bank of in bed als ik lig. En het is nog heel zachtjes. Maar het is nog niet iedere dag.
Wel voel ik het goed als de baby draait of anders ligt, dan voel ik ineens een bobbel midden op mijn buik. Heel grappig.

Ook zijn alle groeiecho's inmiddels ingepland vanaf week 34. Mijn tweede zoon was bij de geboorte 5140 gram. En de verloskundige wil niet dat deze baby groter wordt. Dus moet ik vanaf 32 weken om de 2 weken een echo om gewicht te bepalen.
Als het nu te groot/dik wordt zal ik worden ingeleid op 39 of 40 weken.
Ik heb daar geen voorstelling bij, maar ik laat het maar over me heen komen.

Nou verder heb ik dit weekend al flink voor sinterklaas ingekocht en de verjaardag van Marijn ( 21 december). ja heel fijn, eerst sinterklaas, verjaardag en dan nog kerst.
Nou ik vind het zelf echt een heerlijke tijd, maar ieder jaar struikel je over alle kadootjes voor de jongens. Wel heel leuk voor ze, maar het is een beetje een overdosis.

Ik heb superleuk playmobil gekocht voor de boys. Ze spelen daar echt veel mee. Heb een kersthuis gekocht met de kerstman, elfjes en kadootjes. superschattig.
Deze week alles inpakken en wegbergen, want die 2 donderstenen zoeken het hele huis af.

En veel houten speelgoed voor hun keukentje. Houten koffieapparaatje, broodrooster en mixer. zo leuk allemaal.
Nu stop ik ook met shoppen, want ik ga mezelf helemaal te buiten.

Komende week mijn huidige schrijfopdracht afronden en dan op naar de laatste klus. Zo raar idee, tot half februari werk ik en daarna heb ik 6 tot 7  maanden vrij gepland. Heeerlijk... kijk er nu al naar uit. Dat is wel het fijne van eigen baas zijn, ik plan zelf mijn verlof ... HAHAHA.

Nou een heel verhaal, als je denkt 'het zal wel' gewoon lekker naar beneden scrollen ;)

liefs mama van marijn

Terug
Bovenaan