MEISTOPPERS deel 4!!!!

Hallo allemaal,

Bijlezen doe ik regelmatig, maar aan reageren kom ik niet zo toe. Het gaat hier aardig. Ben heel druk om mijn werk, waar van alles speelt en mijn mooie knulletjes vragen veel aandacht op het moment. Het gaat hier best aardig, al heb ik zo af en toe nog een pestdag er tussen zitten. Manlief ebn ik zitten op een lijn wat zwanger worden betreft. We zien het wel en er ligt geen agenda naast ons bed. Op zich zijn er genoeg intieme momenten, dus alles kan.
Ik vind het soms wel lastig. Heb zo'n zin en wil zo graag weer zwanger zijn.   Ik gun het iedereen, en mezelf vooral op het moment! Het is dus geen kwestie van jaloezie, maar tussen zoveel zwangeren weet ik soms niet zo goed wat ik op moet schrijven. Geduld is een schone zaak, maar ik heb het niet altijd.

Er zijn er nog meer die geduld op moeten brengen en de vorige keren duurde het bij mij nog veel langer dan het nu al duurt, maar toch..... de wens is groot! Ga nu naar mijn werk, tot snel weer een keer!

Hoi,

Wens voor drie,
Wat fijn dat je er weer een keertje bent.
En fijn dat jullie op een lijn zitten en genieten van jullie knulletjes.
Veel succes meid, hoop dat het toch snel lukt.

Liefs

Pffff, even klagen hoor. Sinds gisteren voel ik me echt niet goed. Op zich de 'gewone' kwaaltjes, moe, misselijk, af en toe braken, wat huilerig... maar gistermiddag en gisteravond werd het echt anders. Continue pijn in mijn buik, enorm gespannen, alsof het ieder moment open kon scheuren, zo veel druk! Ik dacht, dadelijk plof ik nog uit elkaar! Ook flinke pijnlijke steken bij bukken en lopen en door het overvolle gevoel had ik moeite goed door te ademen. Veel aandrang om naar WC te gaan, alsof er ieder moment flinke diarree zou kunnen beginnen, gewoon echt niet lekker! Ik voelde me erg onrustig en paniekerig... Ik wist echt even niet wat ik met mezelf aan moest. Heb serieus overwogen om VK te bellen, ik wist alleen niet echt wat ik moest zeggen. Het waren geen harde buiken of weeen, dus tja. En braken/misselijk is niets nieuws. Las op ander forum iets over 'groeipijnen' en daar leek het wel op. Alsof het allemaal iets te hard groeit van binnen, dat mijn buikwand/spieren/banden het niet kunnen 'bijbenen' en pijn gaan doen. Heb toen maar besloten om af te wachten (misschien ging ik wel echt buikgriep krijgen?) en ben gelukkig in slaap gevallen...

Vandaag is de druk en pijn iets verminderd en mijn onrust is weer weg. Maar ik voel me nog steeds ronduit k*t... Weer gebraakt, weer flink gehuild, ik ben doodop. Helaas ben ik vandaag alleen met Christian. Heb mijn moeder en schoonzusje al gebeld voor wat ondersteuning, maar ze nemen allebei niet op. Wordt een erg lange dag vandaag .

@ Bloemetje: bekkeninstabiliteit, wat ontzettend vervelend! Tja, dat kan ook al best vroeg in zwangerschap ontstaan, door het verweken van banden en pezen. Alles gaat 'losser' zitten en is dus minder stevig en snel overbelast. En dan gaat het pijn doen. Ik heb er bij Christian vanaf 20 wkn last van gehad, dit keer vanaf 14 wkn. Fysio deed bij mij wat testjes en had het ervan dat ik wel bekken/rugklachten had, maar dat de instabiliteit van mijn bekken erg meeviel, dus dat het vooral overbelasting was. Dat was gunstig, want dan herstelt het ook sneller na bevalling. Dat gelukje had ik dan wel weer. Rust houden is idd het enige dat echt helpt. Maar ook letten op je houding, mn ook tijdens slapen (ik lig nu weer op mijn zij met allerlei kussen rondom, scheelt veel), en vooral ook vaak van positie wisselen, niet te lang staan en zitten, niet te veel lopen. Fysio zal je daar vast ook honderdeneen tips over geven. Maar ja, helaas, het wordt idd erger naarmate de buik groter wordt. Op het einde bij Christian kon ik niet meer lopen en zitten zonder pijn (hoeveel rust ik ook had genomen), ik waggelde maximaal 100 meter en dan moest ik echt even zitten. Heb veel op de bank gezeten met een warmtekussen in mijn rug voor de pijn... Heel veel sterkte meid, ik weet hoe het voelt!

@ jmv: boven de pot hangen, bleh! Maar ja, je klinkt er redelijk tevreden over , omdat het kwaaltje is, dus tja... Het lijkt allemaal te werken in je buik! Ik hoop dat je er niet teveel last van hebt, net genoeg om je gerust te stellen, ha ha. Wanneer had je ook al weer echo?

@ Mama van Marijn: fijn dat de misselijkheid minder is en nu al nesteldrang!? Wauw. Bij Christian had ik dat pas bij 39 weken (maar toen kon ik zelf helemaal niets meer door rug/bekkenpijn, dus hebben de hulptroepen het gedaan). En nu nog helemaal niets, huishouden is (door de omstandigheden) al geruime tijd een beetje puinzooi... Kun je niet wat mijn kant op sturen, ha ha?
Spannend, binnenkort de 20 weken echo! Ik wens je er alvast veel plezier mee.

@ Leeuwtje: zooooooo, nu wordt het echt spannend volgende week! Zijn toch wel erg suggestieve klachtjes, die je hebt... Het kan wel hoor, een week na bevruchting. Achteraf gezien had ik dat ook, he? Ik had kwaaltjes vanaf NOD, maar op echo was ik een week minder land zwanger, dus waren ze eigenlijk vanaf 3 weken zwangerschap al aanwezig...
Maar ik zou idd echt proberen te wachten met testen tot NOD. Nu is het moment van innestelen, en dit gaat bij 50% van alle bevruchtingen fout en dan wordt de vrouw dus gewoon ongesteld! Terwijl er dan wel een test even vaag positief geweest kan zijn. Negatieve testen zijn echt een grote domper, trust me, en hoeven nog niets te zeggen, maakt de onzekerheid alleen maar groter. Maar oh, oh, oh, wat zullen de dagen langzaam voor je gaan ... Ik duim heel hard voor je meid!
Ik vind het trouwens prima om mensen waar we al lange tijd niets van gehoord hebben te schrappen. Wordt de lijst meteen wat overzichtelijker.
Wat trouwen betreft, ik wilde alleen maar zeggen dat er hoe dan ook formaliteiten moeten worden afgehandeld als er kinderen komen, en dat trouwen dan de snelste en goedkoopste oplossing is. En dat je er dus om die reden voor zou kunnen kiezen. Meer als info, want het maakt mij natuurlijk helemaal niet uit wat anderen doen!

@ Mooie dromen: gaat ook lekker daar, volgens mij heb jij de kinderkamer al bijna klaar, ha ha! En wat controles betreft, tja, het zijn er eigenlijk niet zoveel he? Ik heb nu (bij 26 weken) voor het eerst een volgende controle over 3 weken ipv 4. En dan nog vind ik 3 weken lang aanvoelen, maar ja... Ik krijg geen extra controles bij de VK, trouwens, maar wel vaker een suiker/urine controle en ik ga dus groeiecho's krijgen. Meestal zijn die om de 3 weken tot ongeveer 38-40 weken. Tenminste, zo ging het de vorige keer, want ja, dit heb ik al eens meegemaakt. Christian had met 32 weken al een geschat gewicht van 2700 gram en was uiteindelijk bij geboorte bijna 9 pond, zoals ze verwacht hadden. Maar ja, een 2e is meestal zwaarder dan een 1e kindje, dus ik vind het nu toch ook weer een beetje spannend. Een geruststelling, die 9 ponder heb ik heel snel en soepel op de wereld gezet, dus mijn bekken kan wel wat aan...

Hoi,

Leeuwtje,
Klinkt spannend meid, het zou nu toch wel eens kunnen, aan de hand van hoe je je voelt. Spannend.
Ik zou ook wachten met testen meid, en deze dag over je heen laten komen in verband met je schoonvader, ik zou er samen met je vriend dag van maken om hem te herdenken, en als je dan nu nega zou testen, geeft dat denk ik nog een extra moeilijke wending aan deze dag. En zoals iemand al zei, als hij posi zou zijn, weet je niet goed hoe jullie gaan reageren, vooral om deze dag.
Sterkte meid vandaag.

Karin,
Bleh, weer zo een beroerd gevoel, jou zwangerschap loopt ook niet op rolletjes, en ook bekkeninstabiliteit. Het is zo vervelend, probeer lang op bed te blijven, en lukt goed, dat doet minste pijn, lig ook met voedingskussen in bed, achter me rug, zodat ik niet kan draaien, want dat doet zo ongelofelijk pijn.

Verder probeer ik te zitten,lopen,liggen, alleen word het alleen nog erger nu. vooral tegen de middag/avond aan.
Zeer vervelend.
Ook jij sterkte hiermee meid, het is niet leuk.

Liefs

hee lieve Karin wat een verhaal zeg. Jouw misselijkheid lijkt nooit te stoppen hoor.
Ik leef echt met je mee. Bij mij is de misselijkheid en het feitelijke spugen echt net na het opstaan 's ochtends. Rest van de dag gaat prima nu. Maar bij het opstaan merk ik direct dat de kokhalsreflex wordt aangezet en sta ik spugend boven de wastafel, maar er komt uiteraard niets uit want de maag is leeg na een nacht. Dat duurt zo'n 3 tot 4 minuten. Ik heb dan wel heel pijn aan mijn buik van de druk en spanning, maar ik probeer met koud water mijn lijf weer tot rust te brengen, even 5 minuten daarna zitten en dan gaat het eigenlijk de hele dag best goed.
Dus ik realiseer me hoe het is als ik jouw verhaal lees, ik denk aan je, vind het echt rot voor je. Bij Christian had je dit ook toch? ( kan ik me ergens herinneren te hebben gelezen)...

en het schoonmaken is bijna obsessief nu, alles moet en zal gewassen en gesopt zijn, alsof de baby  dit weekend komt ... HAHAHAHA. Ben net 20 weken.. nou ja ik geef er maar aan toe, dan staat alles schoon klaar voor over een paar maandjes.

En bloemetje, maar veel rusten als het kan en hopen dat het niet nog erger wordt.
Kun je wel met de hond wandelen enzo? Of is dat ook lastig? Ik hoop dat het allemaal  leefbaar is als je voldoende rust neemt.

Verder hier niet veel te melden, dus alvast een heel fijn weekend

mama van marijn

Hoi,

Mama van Marijn,
Kan niet met de hond gaan wandelen, kan hem ook moeilijker corrigeren weer. omdat hij doorheeft dat ik ff niet kan.Hij maakt er niet veel misbruik van maar probeert het wel.
Wel leuk feitje vandaag, en waar ik zo blij met ben, buddy komt hele tijd met een bal binnen, als ik dan zeg wanneer hij die vast heeft buiten, gaat hij weer naar buiten en laat hij hem daar tijdje. hihi. heerlijk.

en fijn dat het bij jou alleen nog in de ochtend is, wel prettig dat je rest van de dag je goed voelt.

Karin, hoe ging het alleen met Christiaan?

xx

Hallo, jeetje wat hangen jullie veel boven die wc-pot! Ik mag echt megadankbaar zijn dat ik me zo goedvoel.

bloemetje hoe is het bij jou? Jeetje bekkeninstabiliteit, heftig, goed in de gaten houden hoor! en oefeningen doen! Mits je rug dat toelaat.

JMv, ook echt op en top zwanger dus nu!

Wensvoor3 leuk weer even wat van je te horen.

Leeuwtje spannend! Hoop dat zo dat het gelukt is voor jullie! SPANNEND!

Hier alles goed. Gisteravond nog een uur gewandeld. Vanavond lekker uit eten, nu kan het nog.

De babykamer vordert gestaag, bedankt voor de uitleg van het carbon! Druk aan het schilderen. einde van de maand begint de yoga, ben benieuwd al die zwangeren.

Heb inmiddels een buik! Je kan er niet meer omheen.....

Fijn weekeinde allemaal. Zondag naar mijn vriendin in Eindhoven, is tegelijk zwanger, dus erg leuk, ken haar vanaf 0 jaar.

Mooie Dromen,

fijn dat het zo goed gaat met jou? En je lekker aan het genieten bent, maar dat doen wij ook hoor.

Oefeningen gaan nu niet, ben nog niet bij de fysio geweest, dus weet niet wat voor oefeningen ik zou moeten doen.

Heb weer tijd gelegen, net weer wat gelopen en zit nu weer, maar pf. toch weer teveel. Gek hoor.

x

Terug
Bovenaan