mijn zoontje woog 4985 gram bij geboorte, wie heeft er ook een groot kind?

Hoi

Ik kan helaas niet meepraten over een grote baby, mijn dochter woog slechts 1125 gram bij haar geboorte, ze was 12 weken te vroeg. De reactie die mensen geven komt me wel erg bekent voor. Ze leveren ook altijd commentaar op carlijn. Als ze vragen hoe oud ze is, geef ik gewoon eerlijk antwoord. Ik reken dus niet meer terug. Daarna krijg je gelijk te horen. Wat is ze klein. Eet ze wel genoeg, of wat geef je haar dan te eten. Of kan ze dit nog niet. Maar ze is gewoon eigenlijk nu pas 8 maand ipv 11, maar mensen staan erg snel met hun mening klaar. Ik heb hier soms behoorlijk moeite mee, maar meestal denk ik gewoon. Ieder kindje is perfect zoals die is. Als die nu groot of klein, dik of dun, of enorme flaporen heeft. Het is gewoon een uniek mensje, en geweldig om te zien. Gewoon lekker van je baby genieten dus, en niet teveel  van het commentaar aantrekken.

groetjes geke
 
Inderdaad Geke zo is het maar net!!
Ook ik heb geen grote baby, ze is dan wel geen prematuur, maar een dysmatuur.(te klein en te licht maar wel op tijd geboren)
47 cm en 2500 gram schoon aan de haak met dr geboorte.
Ondertussen is het wel een lange dame, ongeveer 67 cm en het gewicht moet ik een beetje schatten, ik denk zo een ruime 7 kilo. ze is nu ruim 4,5 maand.
Het gekke is, dat heel veel mensen haar afschilderen als een "klein poppetje" terwijl ze behoorlijk lengte heeft.
maar ja, ieder kind is mooi in welk opzicht dan ook en zoals geke al zei: of ze nou dun,dik,lang of kort zijn .. maakt geen drol uit!!!
Je houd van je kind in alle opzichten, en lekker belangrijk wat omstanders zeggen!!!

XXX Debby
 
Hallo,

Ik lees hier over grote baby's en dacht daar moet ik toch even op reageren.
Ons "zoontje" is echt een hele grote baby. Bij zijn geboorte was hij 5972 gram. Afgerond 6 kilo en hij was ook lang: 58 cm.  Tot nu heb ik nog nooit van iemand gehoord dat ze zo'n groot kind heeft gekregen. Artsen in het ziekenhuis   waren ook erg verbaasd.
Hij is nu bijna 11 maanden en woog eergisteren op het cb. 14,3 kg. en was 80.5 cm.
Hij is dus nog steeds super groot.   Ik heb er nooit problemen mee wat anderen er van zeggen, maar dat komt misschien ook omdat ik vaak zelf al zeg dat hij zo groot is en dan blijven opmerkingen vaak al achterwege.
Mijn dochtertje van nu bijna 2 was ook een grote baby 4750 gr. en 54 cm. Maar zij is nu heel gemiddeld en toen ze 18 maanden was woog ze 11.6 kilo  en was ze 81cm.
 
Hoi Geertje,

Mijn dochter Rosalie woog bij de geboorte 4615 gram en was 52 cm. Bij mijn verloskundigepraktijk schatte ze op 7,5 pond met veel vruchtwater. Ik wilde graag thuis bevallen, wat uiteindelijk dramatisch verliep. We hebben er 24 uur over gedaan om uiteindelijk met medische indicatie naar het ziekenhuis gestuurd te worden (3 cm). Zo van, nou meid misschien is de kleine toch niet zo klein. Toen we in het ziekenhuis aankwamen was ik qua conditie al kapot. En heb om een ruggenprik gevraagd. En die uiteindelijk gekregen. Maar nog steeds voelde ik de weeen. Inmiddels kreeg ik ook nog weeenopwekkers toegediend om toch vordering te boeken. De anestesist kwam de ruggenprik controleren en bijstellen en ipv de ruggenprik op te voeren, zette hij de weeopwekkers omhoog. Hartslag van ons beide daalde. brrrrr heel eng en spannend. Toen gingen ze in de baarmoeder een stuk van haar hoofd schrapen om te kijken of ze geen schade had opgelopen. Gelukkig was dit niet het geval. Na 34 uur bevallen (7cm) is besloten om een keizersnede te doen. En toen was gelukkig na 36 uur alles voorbij en waren we dolgelukkig met onze kleine (grote) meid. Kerngezond. Ik moet zeggen dat haar zware gewicht ook voordelen heeft. Lekker stevig, slaapt vanaf begin 's nachts door. Verder is ze erg lief.
 
Hey Mammies,

Mijn dochter en zoon waren ook beide groter dan gemiddeld.
Mijn dochter was 4130 en mijn zoon 4485.
Mijn zoon was met 4 mnd meer dan 8 kilo en loopt constant 3 mnd voor op zijn grote zus.
Omdat mijn dochter zo flink was durfde ik bij de tweede (we wisten dat het een jongen zou worden) eigenlijk niet thuis te bevallen. Maar het ging zo snel.....
Om 6 uur begon het, ik dacht nou bel nog maar niet want dat duurt nog wel even, de verloskundige was er rond 9 uur en om 9.30 is hij supersnel en alsnog thuis geboren.

Mijn dochter sloeg na 2 weken de nachtvoeding al over en mijn zoon na 3 weken.
Ik weet niet of het ligt aan het feit dat ze wat meer reserves hebben maar dat idee vaak wel.

Heeft iemand anders daar misschien dezelfde ervaring mee?

groetjes linda
 
 Hoi,


Jeetje wat kan een topic hier lang lopen zeg, mijn zoontje Bjørn is ondertussen alweer bijna 15 maanden oud en is een leuk gezellig ventje geworden. Hij woog met 14 maanden 11,6 kilo en was 82 cm lang. Volgens het consultatiebureau nog iets groter dan het gemiddelde, maar wel keurig tussen de lijntjes.
Hij liep los met 10 maanden en 1 week en sindsdien komt hij ook niet zoveel meer aan. Wel denken ze nu nog steeds dat hij ouder is, omdat hij zo goed kan lopen (hij rent al door de kamer). Maar praten doet hij nog niet echt, wel wat brabbeltaal wat op woorden lijkt maar meer nog niet, dit zorgt dan weer voor verwarring bij de mensen. Ik heb er tegenwoordig helemaal geen moeite meer mee dat mensen hem groot noemen. Kan me niets meer schelen.

Wel starten we eind juli met de iui procedure in het ziekenhuis voor een tweede kindje en ik hoop dat het dit keer ook weer zal lukken en het kindje dat daaruit voorkomt misschien iets kleiner zal worden. Maar de arts zei dat ze me goed in de gaten gingen houden, omdat 10 pond voor mijn postuur ook wel te groot was (ja duh!!!)

Als antwoord op het laatst geplaatste bericht. Ik vond het altijd wel heel lekker dat ik mij geen zorgen hoefde te maken of hij wel of niet genoeg had gegeten, vanwege zijn reserves (ik heb ook 13 maanden borstvoeding gegeven), maar ik deel niet de ervaring dat hij eerder een nachtvoeding oversloeg. Dat duurde bij mij gewoon 3 maanden, was het maar eerder geweest hahaha.
Wel dachten mensen altijd dat ik hem meer gaf aangezien hij zo zwaar was, maar ik ben daar altijd heel voorzichtig in geweest (nou kan je met borstvoeding ook niet snel te veel geven). Hij kreeg niet meer voedingen dan een ander kind en haalde gewoon zoveel uit mijn borst als dat hij nodig   had. Mensen denken toch vaak dat je grote kinderen meer moet geven en daar ben ik het niet mee eens.

Enfin leuk te lezen dat er zoveel mama's en papa's zijn met grote kinderen en dat ons zoontje absoluut niet de enige kanjer is.

Groetjes Geertje
 
Hoi Geertje,

Nou ik ben 8 mei 2007 bevallen van een gezonde dochter en dat was al meteen een stevige beer! Ze woog 4255 gram....nu nog is ze flink ze is nu 60 cm lang en 6800 gram dus ook geen kleintje.
Vaak zeggen mensen dan zo is ze al drie maanden of vier...nee zeg ik dan ze is net 2 maanden oud.
Heel vermoeiend dat soort mensen, zelfs het consultatie bureau loopt te zeuren zo ze is flink he? ja ze zit wel aan de bovenste groeilijn NOU EN!!!
Het is een heerlijk vrolijk grietje en we genieten er flink van we zijn beretrots op haar, dus trek je niks aan wat andere zeggen laat ze lekker in de sop gaar koken en geniet van je kindje!!

groetjes een hele trotse mama van Daniëlle
 
Hey meiden,


onze oudste dochter is in mei 4 jaar geworden is 113 lang en weegt 20kg.
zit op de bassisschool en ze komt boven alle kinderen uit.

onze zoon is 23 weken en 100 lang en weegt 13 kilo.

onze dochter wordt 1aug 10 maanden is 79 lang en weegt 11kilo

cb zegt ze worden groot en slank,
ik krijg nooit rare reactie s' altijd leuke.
van wat geef jullie je kids ze zijn zo groot zien er goed uit enz.
dat   is super fijn om te horen.
ben zelf 185 en man 180 dus rond de 190 gaan ze zegt de cb,
maar die zeggen zoveel haha.
en al worden ze 190 me kinderen zijn zo als ze zijn,
en wij zijn trots op ze wat anderen ook zeggen.
staan we boven onze kids kunnen later overal bij,
zo zie je maar weer alles heeft zijn voor en nadelen.

zo had ik laatst een oude vrouw en vroeg aan me of ik de boter wilde pakken,
kon ze niet bij.
hahaha


liefs
 
Terug
Bovenaan