mijn zoontje woog 4985 gram bij geboorte, wie heeft er ook een groot kind?

Ook hier een grote baby met een geboortegewicht van 4830 bij een lengte van 58 cm. Mijn zoontje van nu 3 weken is lekker stevig maar niet dik. Wel heeft hij lange beentjes. kalkoenboutjes noem ik ze. Het vreemde is dat hij in sommige kleren nog maat 50 past en voor andere kleren al naar maat 62 moet.  Dit heeft echter alleen met de lengte te maken. ja, sommige dingen zoals sokjes, slofjes en pakjes met voetjes kunnen gewoon niet in een kleine maat. En ook rompers en pakjes aan 1 stuk moeten naar de grote kant toe. Maar jasjes, shirtjes etc. kan nog allemaal gewoon in mt 50-56.

Direct na zijn geboorte heeft mijn zoon op de afdeling Neonatologie gelegen tussen de prematuurtjes van 2000 gram en minder. En ja, als mijnheer ging huilen,  wat hij dan ook veel deed ivm honger en een hekel aan infusen, dan klonk het in vergelijking met die prematuurtjes natuurlijk als een brullende beer. En mijnheer was overdag ook gewoon wakker en wilde entertainment en dus niet de hele dag zoet slapen.
De verpleging kon niet laten   mij dit - een soort van verwijtend leek wel - mede te delen. Maar ik heb me er niets van aangetrokken. Ze zijn zo ´n lekkere stoere bink op die afdeling gewoon niet gewend. En ik vind het  nog steeds een echte baby die gewoon wat langer is dan normaal. Wel merk ik dat hij met zijn ontwikkeling al snel is en bovendien super krachtig in zijn nek en beentjes. Hij is twee weken te laat geboren en laat nu bij drie weken oud al lachjes zien en is superalert. Volgt je met zijn blik met grote ogen vanuit zijn ledikantje en dat terwijl ze eigenlijk maar tot 20 cm zouden kunnen zien. Nou niet dus bij mijn beertje.
Het is een echte Ann Geddes baby. Dat zijn ook allemaal stevige babies.

Tania
 
hoi mama's,



mijn dochter van 29-11-2002 woog bij haar geboorte maar liefst 5600
gram en was 56 cm lang. Ik had wel zwangerschapsdiabetis, maar dat wil
niks zeggen want mijn soontje van 18-05-2007 woog 3790 gram en was 54
cm en ook bij hem had ik zwangerschapsdiabetis. Wel weegt mijn zoontje,
nu 2,5 maand oud ruim 7 kilo en is hij 63 cm lang.

ik vond het heerlijk zo een grote baby, sliep gelijk door, huilde weinig en geen wiebelig nekje!!



liefs amani

 
Hoi Geertje,

Hier even een reactie op je berichtje, is je baby 8 of 18 maanden want als jou kindje 18 maanden is dan is 9 kilo echt niet veel hoor en 70 cm niet lang.
Mijn zoontje is bijna negen maanden weegt ook bijna 9 kilo en is ook 70 cm hij zit met alles iets boven het gemiddelde maar ik heb nog niemand er iets negatievs over horen zeggen.
Misschien zijn de mensen in jouw omgeving die dit zeggen gewoon een beetje jaloers omdat je zo een geweldig kind hebt????
Nou ja je moet je er in iedergeval niet door van de wijs laten brengen!

Groetjes Char
 
Hoi Allemaal

Ik ben ook bevallen van een "grote baby" mijn zoon woog 4995 gr en was 63 cm,en ook ik heb enorm veel  reactie gekregen jee wat een reus of als ze vroegen hoe oud hij was,
en als je dan zei pas geboren dan keken ze gelijk van nou die is niet echt klein meer,net alsof je dan anders van je kindje moet houden.
Hij liep ook al vroeg dus kreeg ik weer reacties van kan hij nou pas lopen,nou ik hoor het allemaal niet meer en ik wil het niet meer horen,ik vind het een geweldig knulletje en een vrolijk mannetje.
Want zelfs als je eigen familie van je man zulke dingen zeggen dan wordt je best wel soms gekwetst, mijn schoonzus is net voor mij bevallen van een gewone baby en die is leuk en geweldig en die van ons is" jee wat is ie groot en wel dik zeg".
Hij is nu 20 maanden en heeft maatje 104 aan en schoenmaat 23/24 maar lief en gezellig en hij doet het goed en dat vind ik eigenlijk nu het belangrijkste.
Mijn oudste zoon was ook niet licht  bij de geboorte maar was 4320 gram en  56cm.
In ieder geval alle mama"s van grote baby's geniet gewoon en laat je niet van de wijs brengen door al die onwetende mensen  en ga vooral gewoon lekker wandelen ik doe tegenwoordig net of ik niet weet dat hij groot is en zeg dan" is dat echt zo ?""Ik dacht dat ze altijd zo groot moesten zijn goh best bijzonder  dan"Soms denken mensen dan die is gek dat zie je toch wel dat je een groot kind hebt maar op  deze manier denken ze wel na waarom je zo'n onzinnig antwoord geeft.
Dus geniet lekker want voor je weet zijn ze echt groot!!!!!!

Groetjes Angelique
                           
 
hallo,

mijn zoontje was met de geboorte 4220 gram en 55 cm.
toen hij 9 maanden was woog hij 9555 gram en is 76 cm.

hij zit met allebei boven gemiddeld, maar het komt wel overeen met elkaar want hij is echt niet te dik.
ze vragen hier ook wel eens wat we hem allemaal geven, maar eerlijk gezegd eet hij normaal en echt tussendoortjes krijgt hij niet (want hij slaapt nog best veel) dus daar ligt het niet aan.
en al was hij wel wat aan de dikke kant het blijft toch mijn schatje!

gr danielle
 
Hoi,

mijn zoon was bij zijn geboorte 4.075 gram en met negen weken woog hij 6.845 gram. Hij komt met zijn gewicht boven de groeicurve uit. Regelmatig krijg ik te horen: geef je hem slagroom te eten?   En dan zeg ik: nee, pokon!!! Hij is gewoon groot, nou en! Het is mijn baby en al had hij twee neuzen en drie ogen dan zou ik hem nog de mooiste vinden en vinnig reageren als mensen wat over hem zouden zeggen.

Groetjes van marloes
 
ja ik dacht ook al daar bedoelt ze dan 8maanden mee ofzo.
nou mijn zoontje is nu 10maanden en is 79cm lang en weegt 10700. dus ook vrij groot, maar precies goed in verhouding.
je hoort wel veel van mensen dat ze zeggen dat ie erg groot is. maar voor de rest alleen maar leuke reacties. vooral omdat het ook zo'n lachebek is.
af en toe heb ik ook wel eens dat ik ze zie denken kan ie dat nog niet alleen,ofzo omdat ie er zo groot uitziet, moet je gewoon maling aan hebben. lekker trots zijn op jouw kindje. groetjes.
 
Terug
Bovenaan