Miskraam in juni 2008 en straks hopelijk weer zwanger!

O linda je vroeg over klusdagen haha, manlief heeft er ook alles voor over.... eerste maanden planden wij dat ook, maar de laatste maand hadden we gewoon maar wat gedaan toen we zin hadden en juist toen was het raak, dus we willen er niet te krampachtig mee omgaan.... dat heeft de laatste keer bij ons geholpen.... hihi....

Goedemorgen!

Lekker dat iedereen toch een leuk weekend heeft gehad. Kijk echt uit naar de maand juli, wil weer vrolijk zijn en niet meer zo labiel! :-(
Klusdagen, tja! Tot ik voelde dat er iets mis was bleven we eigenlijk doorklussen, maar das bij ons niet echt representatief want wij zaten natuurlijk volop in de wittebroodsweken! En na de miskraam / curettage en alle ellende die er achteraan komt gaan we gewoon weer verder hebben we besloten en niet alleen op de dagen dat het zou  "moeten" want heb geen flauw benul wat mijn cyclus is. Maar wie weet komen we daar de volgende keer achter. Maar hoop stiekem dat we niet al te lang hoeven wachten, maar als er daardoor een gewone zwangerschap komt is dat natuurlijk niet zo erg...

Weten jullie na hoeveel dagen na de bevruchting je een test kan doen?

Tot later!
Groetjes Janneke

Haha Janneke, nou om maar met jou vraag te beginnen. Feitelijk kun je pas testen vanaf het moment dat je overtijd bent. Dat wordt nu dus lastig, want komt na de mk gelijk de normale cyclus weer op gang?? Dat is nog maar de vraag. En dus kun je niet echt zeggen wanneer je weer ongi moet worden en dus kunt testen.
Ik ga zelf maar afwachten. Als het me te lang duurt met ongi worden ga ik wel eens een test doen, maar of het veel zin heeft?? Immers, die testen kunnen nog tot 9 weken na mk een positieve uitslag geven!!!
Gelijk jouw vragen dus ook beantwoord Marieke.
Helaas kunnen we er niet van uit gaan dat we gelijk weer een zelfde cyclus hebben als voorheen

Dus Linda, jouw man wordt doe-het-zelver . Meestal kunnen wij er samen wel uitkomen. Heb ook niet altijd zin, maar soms moet je ook zin maken of zijn er nog genoeg andere manieren . En anders raad ik hem zelfs wel eens aan om te doe het zelven! Dat vind ik niet erg.

Ja Marieke, Froombosch ken ik, nog nooit geweest, maar weet wel ongeveer waar het ligt. Inderdaad niet ver van de stad.
We zijn inderdaad op Schier geweest, dan hoef je niet zo ver te rijden voor de boot haha. Ik vond het heerlijk, maar miste thuis ook. Ik ben nu gewoon liever thuis. Bedje in hotel was ook niet je-van-het, dus vandaar mijn moeheid (heb gistermiddag nog even geslapen en gisteravond ook weer vroeg naar bed).

Met dat bloeden is heel vervelend, wil er nu zo graag van af zijn. Het is inlegkruisjes werk hoor, dus niet veel, maar goed, hou gewoon niet van dat spul!!!
Heb nu ook weer wat buikpijn, maar kunnen net zo goed de zenuwen voor straks zijn (moet 1600 uur). Manlief komt straks ook thuis, gaan we samen gelukkig.

Ben vanmorgen weer aan het werk gegaan. Ze waren heel lief hoor, heb heel wat traantjes gelaten. Gelukkig, die drempel ben ik weer over (zag er toch wel tegenop om weer te beginnen). Echte baas zat naast mij, dus heb maar niet op internet deze site opgezocht haha. Morgen heb ik nog gesprekje met mijn chef (we hebben directeur=echte baas en managers daaronder, een van die managers is mijn chef). Gelijk maar gezegd dat ik nog wel moe ben, en dat het me meer doet dan ik had gedacht. Vandaag dus half dagje, wel lekker om te beginnen.
Moet ook zeggen dat ik blij ben thuis te zijn, weer even uitrusten.

Het kan trouwens ook altijd nog erger. Hoorde vanmorgen dat een andere collega ook een mk heeft gehad een tijdje geleden, maar dat blijkt een mola-zwangerschap te zijn geweest. Ze moet nu chemo ondergaan en mag pas weer zwanger worden als alles weg is (kan wel meer dan halfjaar tot een jaar duren)!!
http://www.ziekenhuis.nl/index.php?
at=ziektebeelden&ziektebeelden=ziektebeeld_
item&item_id=428&letter=M

Nou ik geloof niet dat ik nog meer nieuws heb, dus tot zover eerst maar weer!
Ik laat straks wel even weten hoe de echo was.
Groetjes Laura

de link naar de website over een mola-zwangerschap was niet helemaal goed

hierbij de nieuwe:

http://www.ziekenhuis.nl/index.php?
cat=ziektebeelden&ziektebeelden=
ziektebeeld_item&item_id=428

Hello ladies,

Gelukkig zit je eerste werkdag erop, Laura! Kan me voorstellen dat dat even lastig is...
Vanmiddag 16uur echo, zal duimen! Hopelijk is alles weg...

Joh wist niet dat je cyclus door mk / curettage kon veranderen... maar goed kan me voorstellen dat je lijf ff moet bedenken hoe het ook alweer moest. Dat betekent klussen dus nadat de bloeding weg is.  Maar weet sowieso mn cyclus niet en eerlijk gezegd hoef ik die niet te weten... En idd, die testen zijn dan ook niet betrouwbaar maar heb het idee dat ik het sowieso wel voel als het zover is.
Mn ex-collega had ook een miskraam en ging op na-controle en bleek al 10 weken zwanger; kijk das pas fijn!

Heb al hele dag zeurderig ongesteldheidsgevoel onderin mn buik, maar goed kan ook van het snoepen zijn...

Groetjes

Hoi Janneke,
Mocht het zometeen niet weer snel raak zijn, dan zul je toch je cyclus moeten weten, dus jouw tijd komt nog wel . Hoop ik niet voor je hoor, als het moeten wordt dan is het niet leuk meer. Maar als je bezig bent met zwanger worden dan ga je toch automatisch wel op je cyclus letten en probeer je manlief vooral zover te krijgen tijdens de vruchtbare dagen haha.
Jee, dat is nog eens goed nieuws van jouw ex-collega, dat lijkt mij ook wel wat!! Dan zitten er tenminste al heel wat weken op!! Maar ik kan me niet voorstellen dat ik het dan nog niet zou weten. Zou toch eerder aan de bel trekken als ik na mk niet ongi zou worden. En inderdaad, ik zal het vast wel merken aan mijn lichaam.

Die ongi-pijn kan trouwens wel een voorbode zijn dat de miskraam op komst is. Dus weet niet of je zometeen en morgen vrij bent???

Ik hoop het eigenlijk wel dat het gaat beginnen. Ben niet vrij maar das geen punt; heb mijn noodtas met handdoek, extra ondergoed en kraamverbanden (surfplanken dus)  in de auto liggen dus dan ben ik zo vertrokken!
Ja, de cyclus weten is idd handig maar we gaan gewoon klussen en we zien het wel; op zich is er nog lang geen moeten aan bij ons, dus dat is mooi! Maar nu ligt alles even stil; maar das stilte voor de storm, haha!

Hoi.

Op advies van janny en laura ben ik ook maar naar dit forum gegaan. Ik zou 8 weken zwanger zijn, maar afgelopen donderdag bij de echo zeiden ze dat het niet inorde was. Het vruchtzakje was van ongeveer 8 weken, maar de vrucht 2 tot 3 weken. Ik moest beslissen of ik curretage wou of afwachten. Vrijdags moest ik naar de gyn en zij maakte zelf ook nog een echo. Zij zei dat de vrucht 5,5 week leek. Maar alles lijkt er wel op dat het niet goed zit. Het vruchtje zit ook in het midden ipv aan de zijkant. Maar ze begon toch te twijvelen. Ze heeft overlegd met een andere gyn aan de hand van de echo foto's, en hebben ze besloten dat ik nog 1 week moet afwachten. Dan moet het gegroeid zijn en er moet dan een hartje kloppen. Zoniet curretage. Ik zei dan zit ik weer voor het weekend. Nu moet ik donderdag ochtend eerst voor een echo en daarna gyn. Is het niet goed dan kan ik misschien nog voor het weekend geholpen worden. Nu zit ik nog een hele week in spanning! Ik heb het gevoel dat het absoluut niet inorde is. Heb ook steeds een hele zere buik. Of dat nou van de spanning is? Weet het niet. Het valt in ieder geval niet mee. Ik wil de rest ook allemaal veel sterkte toewensen!!

Liefs Sjenientje.

Terug
Bovenaan