Miskraam in juni 2008 en straks hopelijk weer zwanger!

Hello,

Thanks allemaal! Net even flink gehuild om alles. Aan de ene kant vind ik het fijn dat het er morgen uit is, aan de andere kant: alles is dan voorbij. Hele zwangerschap maar ook de onzekerheid. Nog even een glaasje water en dan ons bed in, hoop dat ik pas om 8uur wakker word dan duurt het niet zo lang voordat ik in het ziekenhuis ben. Ontbijten en make-uppen kan ik morgen overslaan, dus scheelt weer tijd zullen we maar zeggen...

Zodra ik thuis ben laat ik uiteraard iets weten!

Sjenientje; voor jou donderdag ook eindelijk zekerheid! Volg je gevoel en neem geen overhaaste beslissingen!

Veel groetjes en slaap lekker!

Janneke, heel veel succes en sterkte vanmorgen!! Ik hoop dat het allemaal meevalt! En laat je tranen daarna maar even de vrije loop, dat is heel normaal!!
Liefs Laura

Jemig Marieke, jouw vk was nog wel een stuk onpersoonlijker dan zeg!! Op zich heb ik over de  manier waarop ze reageren geen kritiek, heel meelevend en niet zo van, als het niet meer leeft dan is het natuurlijk. Ja tuurlijk, dat weten we zelf ook wel. Maar het gaat om die onzekerheid die je hebt!!!
Mocht ook gelijk een echo, dus dat was ook geen probleem.
Maar meer dat je geen idee hebt wat je staat te wachten en als het dan zover is, en zoveel kramp  en bloedverlies hebt, dat er niet eens iemand langs komt om te kijken of alles wel goed is!!
Nou ja, alles is gelukkig goed afgelopen!!
Mocht ik weer zwanger worden, ga ik wel vragen om een eerdere echo. Nu zou ik pas na 11 weken een krijgen, dan wil ik er  wel graag een bij 7 weken. En dan weer bij 11 of 12 haha!! Maar ik vermoed dat dat ook geen probleem is. Ze zei de vorige keer dat ze alleen eerder doen als er reden voor is of als mensen onzeker zijn. Nou dat laatste, reken maar!!
Kan je geen andere vk-praktijk uitzoeken Marieke?? Hier zijn wel meer, maar ik heb toch ook 1 uitgezocht beetje dicht bij huis. Zo gaat dat toch.
Nou ik ga maar eens opstaan, douchen en ontbijten. Moet over een uurtje naar huisarts en ga dan vanmiddag mijn halve dagje werken.

Hoi hoi!!!!

Janneke ben benieuwd hoe het met je gaat!! Als t goed is is het nu achter de rug!!! Ik hoop dat je er na de tijd niet teveel last van hebt!!!

Laura, ik heb er ook al aan gedacht een andere praktijk op te zoeken, maar dan moet ik naar een andere woonplaats, en tja of dat dan weer zo handig is.... bij de bevalling of met complicaties wil je toch dat iemand er dan zo snel mogelijk is..... maar daar ga ik gewoon eens over nadenken als ik zwanger ben.... en anders ga ik er gewoon een gesprekn over aan, en hopen dat dat dan helpt!!

vandaag voor t eerst geen buikpijn, ook fijn!!! en mn darmen beginen ook weer een beetje te werken zeg maar.
Gister ging de buikpijn ook al wat beter...
 en van t weekend lekker even eruit samen!! manlief kon maandag vrij krijgen dus hebben we lekker lang weekend, drie daagjes weg en twee nachtjes....heb ik echt veel zin in en dan kunnne we onderhand weer gaan klussen hihi gek idee weer.....

Ga volgende week ook weer werken, dus dan wotdt het leventje weer wat normaler....

sienetje(schrijf ik het goed?? doe het uit mn hoofd) hoe is het met jou???
En Linda met jou???

tot laters!!
groetjes, Marieke

Allereerst even iedereen hier sterkte toegewenst.

Vanmorgen hebben wij onze eerste echo gehad. Wat ik in mijn hart al wist, werd bevestigd. Ik zou nu 9 weken zwanger moeten zijn, maar het vruchtje is al voor de 6 weken ermee opgehouden.
We zijn later op de ochtend meteen naar het ziekenhuis geweest, naar de gynaecoloog om te bespreken hoe nu verder.
Omdat wij zaterdag op vakantie gaan, zitten we niet echt te wachten op een spontane miskraam die dan natuurlijk net tijdens onze vakantie op gang komt. Daarom gaan ze het weghalen. We kunnen morgen al terecht, meteen om 8 uur. Ze zaten eigenlijk al vol, maar hebben alles gedaan om ons toch nog in te plannen.

Ik moet zeggen dat iedereen vandaag echt superlief en begripvol was. De verloskundige, de gynaecoloog, de anesthesist, de zuster, het vrouwtje van de opnamedienst. Iedereen was heel medelevend. Super zoals ze er alles aan hebben gedaan om mij nog voor onze vakantie te helpen, zodat we daar in ieder geval nog wel iets aan hebben. Hoewel ik natuurlijk liever had gehad dat het anders was geweest.
Loop ook al de hele dag af en aan te huilen.

Ik moch trouwens zelf kiezen voor plaatselijke verdoving of volledige narcose. Ze gaven wel aan dat veel vrouwen kiezen voor volledige narcose omdat het toch een emotionele ingreep is, waar veel vrouwen niet bewust bij willen zijn. Dat geldt voor mij ook.

Verder las ik hier gisteren al over jullie vragen over hoe en wanneer de volgende cyclus nu op gang komt. Met dat in mijn achterhoofd, heb ik de vraag meteen aan de gynaecoloog gesteld. Hij zei dat je, als je een normale cyclus hebt, je normaal gesproken zo'n 5 à 6 weken na een miskraam weer ongesteld wordt.
En dat je dan na de volgende menstruatie weer kunt proberen zwanger te raken. Nou, zo lang ga ik dus echt niet wachten. Een collega van mij heeft 2 keer een miskraam gehad en is na beide miskramen weer meteen aangeteld. Met als resultaat nu een gezonde dochter en sinds kort ook een gezonde zoon.

Voor deze zwangerschap ik heb steeds ovulatietesten gedaan. Ik ben van plan dat nu ook weer te gaan doen (vanaf over twee weken). Dan weet ik in ieder geval wanneer mijn eisprong is. Dat heeft 2 voordelen. De eerste is uiteraard dat we dan weten wanneer we het weer kunnen gaan proberen. En de tweede is dat je dan beter weet wanneer je je menstruatie moet verwachten. Dan weet je als die lang wegblijft tenminste ook of je overtijd bent, of dat je cyclus gewoon nog niet helemaal op gang is.
Ik heb mijn ovulatietesten op internet besteld, bij sensitest. Dat is hier al eerder genoemd. De testen zijn echt niet gek duur en dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Bij mij werkten ze hartstikke goed.

Ik ga denk ik even proberen te slapen. Dit is nogal een vermoeiende dag geweest.

Groetjes, Miep

Hoi Miep!!!

Ik had toevallig vanmorgen je verhaal gelezen op het januariforum.
Meid wat vreselijk balen en rot voor je!!!!
je hoopt toch altijd dat het goed is en gaat als je een positieve test in handen hebt!!!
dat hadden wij ook!!!
Wel fijn dat ze je morgen al kunnen helpen nog voor je vakantie!!!
maar snap heel goed dat je liever met een ander gevoel op vakantie was gegaan!!!
Ik wil je heel veel sterkte wensen voor morgen!!!! en hoop dat je met je mannetje toch een beetje van je vakantie kan genieten!! en als je zin hebt na je vakantie kan je hier altijd komen kletsen!!!
Ik denk aan je en veel sterkte!!!!

Knuffel, Marieke

Hello,

Ik ben weer thuis! Operatie is goed gegaan. Vanmorgen vond ik vreselijk, de tranen bleven maar komen en vond alles doodeng. Niet de curettage an sich, maar gewoon het idee. Helaas was het niet mogelijk om het kindje te zien, door de zuigcurettage blijft er niks meer van over. Jammer, hadden het graag gezien of meegenomen om het ergens te begraven. Kreeg na de ingreep een superlieve schaap-knuffel van mn man, altijd leuk.

Gaat nu redelijk, heb wel een beetje een weeig gevoel, net even een ibuprofen genomen. Ga zo even in bed liggen. Bloed nog wel ("eindelijk" was mn eerste reactie...) maar dat zou een week - 10 dagen duren. Ze waren in het ziekenhuis allemaal even lief, dat stelde me wel gerust! 31 juli op controle.

Gynaecoloog gaf mee dat het pas na de volgende, gewone menstruatie de bedoeling is dat we eventueeel weer zwanger proberen te worden maar weet dat dat een fabeltje is en dat ze dat vooral zeggen omdat je dan precies kunt zien hoe ver je bent in je volgende zwangerschap. Ach we zien wel.

Had verwacht intens verdrietig te zijn na de ingreep maar ben ook wel erg opgelucht! Verdriet valt mee maar heb natuurlijk al 2 weken geleden het verschrikkelijke nieuws gehoord. Hoop dat ik niet al teveel last blijf houden, maar zal wel meevallen.

Miep, wat erg! Zag je berichtje gisteren al bij het januari-forum en was zooo herkenbaar! Klonk niet best.... Ook ik had een dag of 10 voor de echo het gevoel: het zit niet goed! Was ook een klein beetje bloed verloren en helaas was mn voorgevoel (wederom) juist. Neem de tijd meid, want ik denk dat het nu wel erg snel gaat allemaal, ook al is dat in jouw geval misschien wel fijn. Het hakt er flink in heb ik al gemerkt de laatste weken!
Sterkte!

Laura, Marieke, Sjenientje, hoest met jullie?

Groetjes Janneke

Terug
Bovenaan