Allereerst even iedereen hier sterkte toegewenst.
Vanmorgen hebben wij onze eerste echo gehad. Wat ik in mijn hart al wist, werd bevestigd. Ik zou nu 9 weken zwanger moeten zijn, maar het vruchtje is al voor de 6 weken ermee opgehouden.
We zijn later op de ochtend meteen naar het ziekenhuis geweest, naar de gynaecoloog om te bespreken hoe nu verder.
Omdat wij zaterdag op vakantie gaan, zitten we niet echt te wachten op een spontane miskraam die dan natuurlijk net tijdens onze vakantie op gang komt. Daarom gaan ze het weghalen. We kunnen morgen al terecht, meteen om 8 uur. Ze zaten eigenlijk al vol, maar hebben alles gedaan om ons toch nog in te plannen.
Ik moet zeggen dat iedereen vandaag echt superlief en begripvol was. De verloskundige, de gynaecoloog, de anesthesist, de zuster, het vrouwtje van de opnamedienst. Iedereen was heel medelevend. Super zoals ze er alles aan hebben gedaan om mij nog voor onze vakantie te helpen, zodat we daar in ieder geval nog wel iets aan hebben. Hoewel ik natuurlijk liever had gehad dat het anders was geweest.
Loop ook al de hele dag af en aan te huilen.
Ik moch trouwens zelf kiezen voor plaatselijke verdoving of volledige narcose. Ze gaven wel aan dat veel vrouwen kiezen voor volledige narcose omdat het toch een emotionele ingreep is, waar veel vrouwen niet bewust bij willen zijn. Dat geldt voor mij ook.
Verder las ik hier gisteren al over jullie vragen over hoe en wanneer de volgende cyclus nu op gang komt. Met dat in mijn achterhoofd, heb ik de vraag meteen aan de gynaecoloog gesteld. Hij zei dat je, als je een normale cyclus hebt, je normaal gesproken zo'n 5 Ã 6 weken na een miskraam weer ongesteld wordt.
En dat je dan na de volgende menstruatie weer kunt proberen zwanger te raken. Nou, zo lang ga ik dus echt niet wachten. Een collega van mij heeft 2 keer een miskraam gehad en is na beide miskramen weer meteen aangeteld. Met als resultaat nu een gezonde dochter en sinds kort ook een gezonde zoon.
Voor deze zwangerschap ik heb steeds ovulatietesten gedaan. Ik ben van plan dat nu ook weer te gaan doen (vanaf over twee weken). Dan weet ik in ieder geval wanneer mijn eisprong is. Dat heeft 2 voordelen. De eerste is uiteraard dat we dan weten wanneer we het weer kunnen gaan proberen. En de tweede is dat je dan beter weet wanneer je je menstruatie moet verwachten. Dan weet je als die lang wegblijft tenminste ook of je overtijd bent, of dat je cyclus gewoon nog niet helemaal op gang is.
Ik heb mijn ovulatietesten op internet besteld, bij sensitest. Dat is hier al eerder genoemd. De testen zijn echt niet gek duur en dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Bij mij werkten ze hartstikke goed.
Ik ga denk ik even proberen te slapen. Dit is nogal een vermoeiende dag geweest.
Groetjes, Miep