Miskraam in juni 2008 en straks hopelijk weer zwanger!

Heey... ik was in het begin ook minder verdrietig dan ik had verwacht. Helaas kwam bij mij de klap na 2,5 week pas. Ik werd overspoeld met enkel verdriet en huilbuien. Vreselijk... Je hebt echt even de tijd nodig om het te verwerken hoor. We zijn op dit moment alweer een beetje bezig voor een volgende zwangerschap. Maar zeker met de 1e keer proberen na de miskraam heb ik echt ontzettend gehuild. Gewoon het feit dat je weer verder moet. Daar heb ik het heel erg moeilijk mee. Verder ben ik blij om te lezen dat het gisteren goed ging en dat je toch wel goed geslapen hebt! Doe rustig aan en niks overhaasten hoor!

Hoi dames, hier weer een berichtje van mij.
Ik voel me sinds gisteren weer vrij goed. Had de dagen daarvoor een heel drukkend gevoel in mijn buik. Erg vervelend, maar het gaat nu steeds beter, ben ook wat minder moe. Ik moet nu zo naar het ziekenhuis. Om 10 over 11 moet ik eerst weer voor een echo en daarna gelijk naar gegynaecoloog om het te bespreken. Ik voel me absoluut niet zwanger en begrijp dus nog steeds niets van de twijvel van mijn gynaecoloog. Ik moet maar even afwachten. Zie wel weer tegen de echo op. Wil het liever niet meer zien.
Laura, wat fijn dat alles schoon was bij de echo. Zo kun je weer opnieuw beginnen als je daar aan toe bent. Ik lees dat bijna iedereen er gelijk voor wil gaan, dus het word nog spannend hier op het forum.
Linda, je vroeg of dit mijn eerste zwangerschap was? Nee, ik heb twee dochters, van 6 en 3 jaar. Mijn oudste was ook van een tweeling, ik kreeg toen in de 8e week een miskraam tegelijk met een zwangerschap. Eentje stierf dus af. Maar dan ben je nog erg blij dat er toch nog 1 zit. Dan maakt het makkelijker dan nu. Ik was er weer helemaal op ingesteld, en was weer zo trots als een pauw, maarja. Wij gaan over 3,5 week met de caravan naar Italie (voor de eerste keer), maar ik kijk er nog niet naar uit.
Marieke, wat fijn dart het beter gaat met je buikpijn, hoop voor jou dat het gauw inorde is!
Miep, ik wil jou ook erg veel sterkte toewensen!!!

Groetjes Sjenientje.

Goedemorgen meiden, na ja bijna goedemiddag!!!
Ik heb echt een gat in de dag gesalpen, vreselijk, was helemaal mn bedoeling niet!!!! Normaal kan ik dan s avonds slecht in slaap komen, maar da gaat ook wel goed nu, moet denk ik wat slaap inhalen....

Janneke, fijn meid dat je goed hebt geslapen!!!
Dan voel je je ook weer anders!!! tenminste bij mij scheelt dat altijd een hoop!!
t is gewoon afwachten denk ik hoe je je emotioneel blijft voelen, is ook bij iedereen verschillend, vanaf het moment dat het er bij mij uit was ging het daarin ok een stuk beter met mij, heb het verdriet vooral voor de miskraam gehad, en zeker toen ik het definitief hoorde!!
Leuk dat je vriendin komt, even wat afleiding!! veel plezier!!

Laura hoe gaat het met jou???

Sjenietje, ik denk aan je meid!! Kan me voorstellen dat je er tegen op ziet om weer nar het ziekenhuis te gaan.....
Jammer dat je nog geen zin hebt in je vakantie, maar misschien komt dat nog en is het dan wel lekker om even met je mannetje en kids eruit te zijn!!

Linda balen is dat he als je weer over nieuw kan beginnen!!!!
Lekker paardgereden??
Ja gezellig verhaal he van de vk... ik weet ook niet wat ik de volgende keer ga doen, maar dat bekijk ik dan wel.... bel ik toch minder snel al nu voor een afsprak denk ik, bel ik pas met 7/8 weken voor een echo en daarna pas de rest...
Klinkt lekker je vakantieplannen..... die gebieden ken ik niet zo goed... mn vriendin zit nu in de loire, wij zijn wel in zuid-frankijkrijk geweest en de ardeche...
Ik heb inderdaad wel eens op die site gekeken, maar kan het makkelijk uitstellen tot na mn nod met testen.... wordt dan leiever ongi dan een negatieve test, daar baal ik dan zo enorm van... heb ik een keer gehad...toen zat ik er door, en heb toen besloten weer te tetsten als ik ruim over tijd was... haha

Nou beetje triest weer hier vandaag, voor t weekend voorspellen ze ook geen super weer, jammer hoop wel dat we iets zon hebben.... ff lekke in de zon op t strand zou best lekker zijn!!

Gaat wel beter met me, merk alleen wel dat ik veel slaap nodig heb, slaap een gat in de dag en s avonds zo weer.... raar voor mijn doen.... maar ja er is natuurlijk ook best veel gebeurd in je lijf!!
Gisteravond rommelde het weer even in mn buik, maar is nu weer weg...
We gaan van t weekend gewoon weer lekker an de klus en dan zien we het wel...en heb echt zin om ff lekker naar de kust te gaan!!

kom later vandaag wel weer ff kijken!!
Groetjes, Marieke

Hoi allemaal,

Ben sinds een half uurtje weer thuis. Het is allemaal heel erg vlot gegaan. Ik was eigenlijk om 10 uur aan de beurt voor m'n curettage, maar ze kwamen me om kwart over 9 al halen. Om half 11 lag ik weer op mijn kamer en 45 minuten later mocht ik naar huis. Inmiddels had ik al wat gedronken, naar de wc geweest en rondgelopen en dat ging allemaal goed.

Heb wel wat bloedverlies nu, maar dat valt eigenlijk reuze mee. Vraag me (net als jij, Janneke) af of dit nog erger gaat worden. De zuster gaf aan dat er een goede kans is dat dat reuze mee gaat vallen. Daar hopen we dan dus maar op.
Nog even met de zuster gepraat over hoe ik me nu voelde en ik zei dat we zo snel mogelijk weer wilden proberen zwanger te worden. Ze vroeg of de gynaecoloog daar nog iets over had gezegd, of we meteen weer mochten proberen. Ik zei dat hij wel had gezegd dat we 1 menstruatie af moesten wachten, maar mijn stem en de uitdrukking op mijn gezicht waren kennelijk heel duidelijk over dat ik dat dus echt niet van plan ben. Ze moest lachen en zei dat ze dat eigenlijk alleen maar zeggen zodat ze bij een volgende zwangerschap beter kunnen bepalen hoe ver je dan bent. Ze zei er ook bij dat ze dat dan maar lekker zelf uit moesten zoeken.
Mocht ik meteen de eerste maand al weer aantellen, dan spring ik een gat in de lucht en die gynaecoloog (hoe aardig, begripvol en behulpzaam hij ook was) kan de boom in.

Goed om te lezen dat de meesten (iedereen?) hier van plan is om zo snel mogelijk weer te beginnen. Dit is natuurlijk wel klote, maar het gaat er toch uiteindelijk om dat we graag een kindje willen. En het is echt niet verboden om nog een keer te huilen om deze kindjes die we nu zijn verloren als we weer zwanger zijn.

Ik moet zeggen dat ik me nu eigenlijk heel goed voel. Dit vandaag voelt voor mij ook eigenlijk niet als het einde van de vorige zwangerschap, maar veel meer als het begin van de volgende poging. En dat voelt goed.
Ik ben niet helemaal naïef of zo, ik snap ook wel dat de laatste tranen nog niet gevallen zijn, maar die mogen ook nog best komen, hoor.

Nou, ik heb nog een heel stel ovulatietesten over van de vorige keer. Die neem ik een paar mee op vakantie. Tegen het einde van de vakantie wil ik daar voor de zekerheid toch wel alvast mee beginnen. Hoewel ik me afvraag of ik die nodig heb. Sinds ik van de pil af ben, heb ik 2 keer een eisprong gehad. En wat blijkt? Ik voel die ontzettend goed. Heb dan de hele dag last van een heel apart soort buikpijn.  Maar goed, da's natuurlijk geen garantie dat ik dat nu ook weer zal voelen. Ik kan me voorstellen dat mijn systeem misschien wel eens een beetje van slag af is nu. We zien het wel.

Ik ga zometeen als manlief weg is, denk ik nog even slapen. Mijn mannetje kan vanavond niet thuis zijn, maar ik mag bij mijn zus komen eten, dus dat komt goed.

Nou, tot snel dan maar weer.

Groetjes, Miep

Hi!

Zo even ander kleurtje, lekker herkenbaar zo dan...

Miep, wat fijn dat je je zo goed voelt! Ik voelde me gisteren ook veel beter dan ik had verwacht, en nu heb ik weer va 9 tot 13uur geslapen en heb bijna geen bloedverlies! Vandaag voel ik me ook goed. Tis alweer 2 weken geleden, toen we het vreselijke nieuws te horen kregen. Heb me al zo klote gevoeld en veel gehuild. Hadden alles (1e echo 5 juni) gefilmd trouwens, heb het al een paar keer teruggezien. Wel fijn want kan me er weinig van herinneren....
Slik vandaag geen ibuprofen, behalve als ik buikpijn krijg. Denk dat ik al bijna toe ben aan inlegkruisjes....
Linda, had jij ook zo weinig bloedverlies?

Nou dan lopen we beetje gelijk op Miep voor wat betreft datum ongesteld worden? (dat heet hier toch NOD?)  En misschien met de rest ook? Lijstje maken allemaal? (hebben wij tenminste ook weer een lijstje ;-))
Uitgaan van 4 weken?
Jannie: 16 juli
Miep: 17 juli (?)
En de rest?

Geen idee wat mn cyclus is trouwens, maar goed.... Mijn gyn zei idd ook dat ik 1 ongesteldheid af moest wachten maar gelukkig weet iedereen wel dat dat alleen is voor hum gemak, om de datum exact vast te stellen. ach ja!

Fijn dat je je ovulatie zo goed voelt Miep! Ik heb vorige keer (was meteen na stoppen pil zwanmger) dagboekje bijgehouden maar heb dus geen idee wanneer mn ovulatie was. Genoeg geklust tijdens honeymoon hihi.

Sjenientje: hoe gaat ie met je???

Groetjes!

ps: irritant dat als je reactie geeft dat je dan de berichtjes niet meer ziet, moet dan elke keer 2e scherm openen omdat ik dan zie wat er allemaal al geschreven is... Jullie ook last van?

Hee hallo Miep, je bent alweer thuis, nog voor ik je sterkte voor vanmorgen heb kunnen wensen!! Mooi dat het allemaal goed is gegaan.
Ik had ook wel zoiets van, nu is het allemaal klaar en nu kunnen we weer opnieuw beginnen. Maar toch merk ik ook dat ik best wel wat labiel ben. Vanmorgen kwam er nog een collega naar mij toe en dan moet ik gelijk weer huilen. Gister zei de huisarts ook al dat ik nog moet ontzwangeren en dat je tranen huizenhoog zitten door de hormonen. Best raar idee, want heb zelf niet echt het idee dat ik nu zo'n last van de hormonen heb!!
Nou ik begin voorlopig nog niet aan de ovulatietesten. Dan wordt het zo'n moeten en wij hebben gemerkt toen we er niet zo druk meer mee waren, dat het toen gelijk raak was. En we waren nog helemaal niet zo lang bezig, dus we doen het nu ook gewoon weer op gevoel.

Haha Marieke, lekker toch dat je een gat in de dag slaapt. Nu kan het nog. En het is heel normaal dat je nog moe bent. Ik voel het zelf ook. 's Avonds vroeg naar bed en dan al langer blijven liggen dan normaal, maar dan nog steeds er niet uit kunnen komen. Gaan jullie morgen al weg?? Lekker naar de kust. Hoop voor jullie op beter weer. Hier is het ook al een en al regen. Ben net al nat geregend, bah!!

Sjenientje, jij weet nu vast meer wanneer je terecht kunt. Hopelijk hoef je niet al te lang te wachten, al zal het wel na het weekend zijn??

Janneke, gezellig dat je vriendin langs komt!! Geniet ervan. Ze weet ervan neem ik aan?

En Linda ook weer in het land der levenden dus
Ja kom wel regelmatig in Heerenveen. Er woont een vriendin van mij, zit er in een commissie en doe vrijwilligerswerk voor een organisatie daar.
Van oorsprong kom ik uit  Sneek, maar ja, studeren en daarna de liefde, nu woon ik alweer jaren in Groningen!

Ik ben dus alweer thuis na mijn halve dagje werken.
Werd nog aangenaam verrast zo net, de vk belde! Om te vragen hoe het was enzo!! En ook om te vertellen dat mocht ik weer zwanger raken, dat ik dan eerder een echo kan krijgen, geen enkel probleem. Nou dat had ik niet verwacht, het lijntje met de vk was wel afgesloten nu alles er uit is en weer schoon!!
Maar vind het heel netjes en stel het ook wel op prijs. Had immers niet gehoeven!!
Mijn gevoel bij de vk-praktijk is ook wel prima, alleen die mk, daar was ik gewoon niet goed op voorbereid. Ze zeggen wel dat het pijn kan doen en heftig is, maar dit had ik gewoon niet verwacht!! Nu weet ik ook niet of ze je  ooit goed op zoiets kunnen voorbereiden......
Anyway, nu maar hopen dat het snel weer raak is en dan bel ik zonder schroom voor een vroege echo!!

Net assistente huisarts gebeld voor uitslag bloedonderzoek. IJzergehalte is wat aan de lage kant, ze gaat overleggen met huisarts of het met gezond eten weer beter moet worden of dat ik staalpillen moet. Ik hoor straks meer.....

Tot zover eerst maar weer,
Groetjes Laura

Haha Jannie, ja, wij ook weer aan de lijstjes. Nou mijn normale cyclus is 24/25 dagen, 10 juni de miskraam, dan zou het 5 juli alweer raak moeten zijn. Uitgaande van 4 weken op 8 juli. Maar ik heb nu werkelijk geen idee wat ik ervan moet denken.
Als ik er van uit ga dat ik na max 6 weken weer ongi wordt, dan is het 22 juli.
Hoe lang zou ik het niet testen vol kunnen houden haha!!

Hello,

we gaan gewoon een wedstrijdje doen: wie het langste geen test doet... hihi. Wij gaan ook gewoon aan de slag en we zien wel, als ik n keer ongesteld word geen probleem. Weet ik misschien ook een beetje mijn cyclus....

Jullie ook de discussie gelezen op t januari-forum? Heb het niet helemaal  gevolgd maar vind het wel apart allemaal. Kan me niet voorstellen dat je zoiets verzint...
Vind het nog wel moeilijk om bij mijn oude forum te kijken, december-2008-moeders. herkennen jullie dat gevoel?

We hebben eind febr een skivakantie gepland staan met de familie, tis niet erg als ik dan niet kan skien maar mag je nog wel op vakantie als je 36-37 weken bent?

Mn vriendin weet er uiteraard van, is alleen later want er heeft iemand op hun auto gezeten.... Maar ik vermaak me wel en ga voorlopig nergens heen!

Hoorde net het nieuws over baby van Bouhlarouz, vreselijk!

Lijstje:
Laura: 8 juli
Jannie: 16 juli
Miep: 17 juli (?)
Tis meer voor t idee natuurlijk!

Joh denk dat we allemaal mogen bellen voor een vroege echo de volgende keer, en ik wil dan evt ook een echo bij 8-9 weken, het moment dat het deze keer mis is gegaan....

Greets

Terug
Bovenaan