Miskraam in juni 2008 en straks hopelijk weer zwanger!

Janneke blij dat je weer thuis bent!!! en dat het goed is gegaan!!!
Ik zou dat alles ook doodeng vinden hoor!!! en spanning maakt ook dat je sneller emotioneel bent!! geeft niets laat je lekker gaan!!!
wat lief van je man een knuffelschaap!!!!! wordt je toch weer blij van!!!!
Doe rustig aan nog ff!! laat je lekker verzorgen door manlief!!

vandaag de eerste dag dat ik denk nou ga me weer aardig de oude voelen, nog wat sneller moe, maar mag niet klagen!! hihi doe ik dan ook maar niet!!

Groetjes, marieke

Bedankt voor de lieve woorden.

Jannie, fijn om te horen dat het goed is gegaan vandaag. Hopelijk kun je het nu een beetje voor jezelf afsluiten en met frisse moed aan de volgende ronde beginnen, zeg maar.

Het gaat bij mij nu inderdaad snel, maar ik vind dat ergens ook wel fijn. Het is wel heel prettig dat we over een paar dagen op vakantie gaan. De eerste week zitten we in de bossen, met alleen maar rust om ons heen, fijn de dingen doen die ik het allerleukste vind. Daarna nog een week met z'n tweetjes om lekker bij te komen. Da's nu wel goed getimed. Hoef ik tenminste een tijdje niet te werken en krijg ik even de kans om alles op een rijtje te zitten, zodat we daarna weer opnieuw kunnen gaan proberen.

Had bij de gynaecoloog trouwens ook nog een inwendige echo gehad. Zodat hij zeker wist dat het inderdaad fout was gegaan, maar meer nog om ervoor te zorgen dat daar bij mij absoluut geen twijfels over waren. Was al niet het geval, maar ik vond het wel heel lief dat hij dat zo deed. Hij was ook heel rustig en begripvol. Heb daar wel een goed gevoel aan over gehouden. Bovendien vond ik het ook wel mooi om redelijk  goed te kunnen zien hoever ons vruchtje was gekomen. Per slot van rekening hebben mijn mannetje en ik dat samen gemaakt en ik ben er ondanks alles toch trots op. "Ons boontje" noemt mijn vriend het steeds. Hij is echt heel lief. Heeft ook meteen een paar dagen vrij genomen om bij mij te kunnen zijn. Vanmorgen even samen gehuild.

Ik hoor zoveel verhalen over meiden die na een miskraam weer vrij snel zwanger worden en waarbij het dan wel goed gaat. Vreemd genoeg heb ik er nu meer vertrouwen in dat het de volgende keer goed gaat dan dat ik voor deze zwangerschap had. Het blijft natuurlijk spannend en ik zal vast wel 100x in de stress schieten als ik weer zwanger ben, maar toch. Ik heb er een goed gevoel bij.

Hoe denken jullie over de volgende keer? Heb je er nog een beetje vertrouwen in, of juist helemaal niet meer?

liefs, Miep

Hallo allemaal,

Zie dat je alweer thuis bent Janneke, fijn!! Mooi dat het goed gegaan is. 31 juli pas op controle, klinkt ver weg. Maar is 6 weken natuurlijk!
Dus bij jou nu ook bloedverlies. Wist niet dat dat na een curettage ook nog begon, en dan een week tot 10 dagen!!
Ja het is nu echt weg, en dat is ook een emotioneel gebeuren, kan ik me voorstellen. Had ik ook toen het er uit kwam. Een leeg gevoel, letterlijk!!
Sterkte deze week, en je blijft thuis hoor!! Je bent een bikkel, maar nu hoeft dat even niet!!!

Marieke, dus jij hebt nu geen buikpijn meer. Fijn!! Dan is er voor mij vast ook hoop. Die buikpijn is zo herkenbaar, heb ik  ook last van. En erg onzeker waar het aan ligt, het voelt als ongi-pijn maar mijn darmen werken ook niet optimaal en daarnaast heb ik nog wel eens blaasontsteking, dus, twijfel!!
Vanmorgen naar de huisarts geweest voor ijzergehalte, moest naar lab om bloed af te nemen en morgenmiddag uitslag.
Had toen dus ook maar een potje meegenomen om te kijken of die buikpijn geen blaasontsteking is, maar dat was gelukkig niet zo. Volgens huisarts nog steeds de baarmoeder die de krampen afgeeft (en zo voelt het ook wel).
Vervolgens kreeg ik (ook!!) het advies om het eerst met anti-conceptie te doen, omdat het nogal kan rommelen in de cyclus na een mk. Dus beter eerst weer 1e ongi afwachten. Hmm, haar verteld dat het daar al te laat voor was hahahaha!!
Volgens haar zou je alweer een eisprong kunnen krijgen vanaf het moment van bloedverlies, en dus nog voordat de mk plaats had gevonden. Dit lijkt me een beetje raar, maar wie ben ik???
Aangezien mijn bloedverlies al meer dan 2 weken geleden is begonnen, zou ik met mijn normale cyclus binnen 2 weken alweer ongi kunnen zijn. Nou we wachten maar af!! En ondertussen klussen we lekker verder haha.

@Miep, had je verhaal ook al gelezen bij januariforum. Vreselijk, die echo, als het niet goed blijkt te zijn. Van de hemel in de hel zeg maar!!
En je gevoel bleek dus goed te zijn. Ik had ook van tevoren het gevoel dat het niet goed was, en dat bleek bij mij ook te kloppen. Zo zie je maar weer, dat je je lichaam toch beter kent dan dat je misschien denkt.
Super dat ze er alles aan gedaan hebben om je nog deze week te helpen. Kan me voorstellen dat je er niet op zit te wachten als je met vakantie gaat. Al gaat het dan nu opeens wel heel erg snel. Zelf ben ik blij dat ik toch aan het idee heb kunnen wennen, en dat het toen pas spontaan op gang kwam.
Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je desondanks toch van je vakantie kan genieten!!! Neem je tijd.

Ik ben maandag weer begonnen met werken, halve dagen. Moet toch zeggen dat ik daar erg blij mee ben, het valt me toch wel zwaar en ben blij dat ik weer thuis ben.  
Er komt trouwens bijna niks uit mijn handen in zo'n halve dag. Mail, post, collega's die komen vragen hoe het is. Heel lief, absoluut. Maar voor het werk.....
Vandaag heb ik vanmiddag gewerkt omdat ik vanmorgen naar huisarts ging. Toen ik aan kwam op mijn werk rond 11.30 had ik het gevoel er al een hele dag op te hebben zitten (moest van hot naar her fietsen).
Dus misschien voor jullie ook niet zo'n raar idee om met halve dagen te beginnen??!!

Groetjes Laura

Ja, ik heb er nog wel vertrouwen in dat alles goed gaat komen en dat ik hopelijk snel weer zwanger ben (en dat het dan goed gaat).
Het was nu ook zomaar raak, dus kan in ieder geval zwanger raken.
Maar ik moet niet teveel verhalen lezen over meerdere miskramen of kindjes die veel te vroeg geboren worden en overlijden. Daar word ik vreselijk onzeker en bang van!!

En tuurlijk is zo'n volgende zwangerschap nooit meer zo onbezorgd als deze 1e keer, maar gelukkig gaat het meestal een volgende keer gewoon goed.
Even proefdraaien van de natuur heb ik al meerdere keren gehoord!!

hihihi volgens mij zitten we zo'n beetje allemaal tgeelijk te typen!!!!
Laura, inderdaad vreemd verhaal... hahaha wat zei de ha dat het daarvoor al te laat was..... ik heb ook echt geen zin om een maand te wachten duurt het allemaal zo lang!!!! en ik heb zoveeeeel nadere verhalen gehoord en dat ging gewoon goed dusse wij gaan ok niet wachten!!!!

Grappig ik had ook zoiets van hmmm zijn het mn darmen, dacht ook aan blaasontsteking, dus zou vanmorgen eigenlijk potje wegbrengen want had gister daarover de ha gebeld, maar gister overdag al veel minder last en nu weg dus weer gebeld, en het niet gedaan, weing nut volgens mij en als het wel terug komt kan het altijd nog.....
dat het zo kan rommelen in jelichaam he, ik zei gister nog denk dat als ik nu wer ongi wordt, liever niet natuurlijk, denk je volgens mij peanuts, vergeleken bij wat we nu hebben gehad....terwijl ik altijd behoorlijk ziek van ongi was en dan wel eens dacht pfff, haha na ja was niets vergeleken bij dit!!
Enne laura gewoon rustig aan doen en geeft je lijf de tijd om weer bij te komen!! goed idee van je halve dagen werken!!!!
Ik werk niet fulltime en ben altijd op maandag en dinsdag vrij dus ik heb nog een weekje om bij te komen, lekker idee...

Miep heel herkenbaar je verhaal.
Ook over het gevoel wat je zegt, ik heb nu ook meer vertrouwen in dat het wel goed gaat komen, waarom weet ik ook niet, maar ik hoor nu zo vaak dat het bij de eerste mis gaat ook van vriendinnen waar ik het nu aan vertel, typisch.... Ik dacht altijd straks wordt ik nooit zwnager, vast niet voor mij weggelegd.... terwijl ik nu na die mk zoiets heb van komt denk ik wel goed, tuurlijk je weet het nooit en denk dat als ik weer een keer postief test ik wel zal denken hellup gat dit goed, maar toch zoel ik me daar nu beter over, raar eiegenlijk he, kan t ook niet goed uitleggen!!!!!
Jij moet morgen he???? Heel veel sterkte meid!! we denken aan je!!!!

Ik ga zo eens even wat aan t eten doen, als manlief dan thuis komt kan het meteen aan.... die is nooit zo vroeg dus wij eten ook nooit zo vroeg.....
en nog een paar nachtjes en dan lekker weekendje weg!!! soms denk ik ineens o ja lekker we gaan paar daagjes weg!!!! Ik hoop dat t weer ook iets meewerkt!!!!

janneke goed vor jezelf zorgen he en inderdaad net als laura zegt!! neem je tijd!!!!! en doe rustig aan!!

knuffel, Marieke

Soweej je slaapt een paar uurtjes en dan ineens: forum vol! hihi.

Ben nog wel bang dat het nog een keer misgaat trouwens hierna, maar heb ook wel sterk zoiets van: nu hebben we dit gehad, volgende keer wordt ons een droomzwangerschap gegund die helemaal goed gaat!
Maar weet ook dat zolang ons kindje nog leefde, ik me supergoed voelde dus denk dat ik gewoon goed op mn gevoel kan afgaan. Ook wel een fijn idee...

Ga sowieso pas maandag werken als ik me goed voel.

Miep, sterkte morgen en geniet van je vakantie! Kan me goed voorstellen dat het fijn is dat het zo snel gaat, maar bij mij kwam de klap pas een dag na de echo. Heerlijk dat je meteen op vakantie gaat voor jullie, enjoy!

Sjenientje, ben benieuwd, morgen spannende dag voor jullie!

Hey dames!!!

Ik heb net een heel verhaal getypt, maar hi gaf error aan. kan ik nog een keer!

Ik heb best veel gemist las ik!

@Janneke: ik heb gister en vandaag vaak aan je gedacht!! Gelukkig is het achter de rug of niet??? Je had zo graag datgene gewild wat je had, maar na 2 weken wil je ook wel weer met een schone lei beginnen. Tenminste zo voelde het bij mij. Maar het blijft verdrietig. Nu eerst emotioneel en fysiek herstellen!! Dat kost tijd.

@ laura: dus een bezoekje aan Heerenveen. Kom je er vaak?? Ik woon buiten Heerenveen, maar werk wel in Heerenveen.
halve dagen aan het werk gaat goed las ik. En vakantieplannen....... wel verschillend Frankrijk of Amerika!

@ marieke: fijn dat het iets beter met je gaat!!   Wat een gedoe met je VK!!! Onze huisarts doet tevens zwangerschapsbegeleiding en thuisbevallingen. Met mijn 1e zwangerschap werd ik top begeleid. Mijn bevalling begin thuis, maar moest ik afmaken in het ziekenhuis. De huisarts heeft ons er heengereden! na de bevalling kwamen ze de 1e week bijna dagelijks even kijken. Tijdens de MK waren zo ook super en heeft de HA ons 's nachts wederom naar het ziekenhuis begeleid! 3 dagen later kwam de HA langs om te kijken hoe het met me was. Echt top!
De echo wordt door de gyn in het ziekenhuis uitgevoerd. De gyn heeft al gezegd dat bij een hopelijk volgende zwangerschap ik met 8 weken en 11 weken een echo krijg. Is wel een gerusstelling.
Mssn kun jij het ook met je huisarts bespreken?????
Onze vakantie is al over 4 weken. Heerlijk 3 weken met de caravan camperen in Frankrijk. Loire, Atlantische kust en Bretagne zijn onze doelen.

@ Sjenientje: sterkte morgen!!!!!!!!!!!!!!! Ik denk aan je!!
@ Miep: wat vreselijk je verlies!! En dan vrijdag de curettage??!! Dat is snel, maar wel zo prettig met je vakantie in het vizier. Kunnen jullie samen ff bijkomen. Waar ga je heen als ik zo brutaal mag zijn???

Ik heb zwangerschapstesten gekocht via   www.matcare.nl
Deze testen kun je wel 6 dagen eerder gebruiken!!!!! dan dus de reguliere na NOD.
Dus als je heel nieuwschierig bent, en dat zijn we allemaal, kun je ze gebruiken. En niet eens duur.

Nou dames, kga ff paardrijden. Zoonlief heeft het verloren met z'n zelf bedachte slaapgedrag en sliep net als gisteren vrijwel direct. Voor zolang het duurt........hahahaha..

Mssn tot straks!!
Liefs Linda

Goedemorgen!

Heb lekker geslapen, voel me best goed. Of komt het emotionele nog? Geen idee... Vandaag komt mn beste vriendinnetje langs, die heb ik 3 weken niet gezien dus kijk ik erg naar uit!

Linda hoe lang duurde het bloeden bij jou nog na je curettage? Vind het weinig, dus hoop stiekem dat het dan ook maar kort duurt.... ;-)

Sjenientje, denk vandaag aan je hoor! Spannend spannend voor jullie.

Zit nu beetje te denken wanneer ik het beste een test kan doen. Hoop zo dat deze dan negatief is! Misschien over een week? Linda heb jij er ervaring mee?

Groetjes!

Terug
Bovenaan