Miskraam in juni 2008 en straks hopelijk weer zwanger!

Jeej Marijke: heftig! helemaal omdat de echo week ervoor goed was. Hebben ze enig idee hoe het komt of hebben ze het dan over die magische 13-weken? Poeweej, niet best. En je was misschien helemaal blij omdat de echo goed was...

Oh wat goed dat je al wat tips hebt opgevolgd van ons; de thee en de tests! ;-)
De tests heb ik dus ook in huis en ben van plan om as weekend voor t eerst te gaan testen. maar... waarschijnlijk is die dan positief, kan 9 weken positief zijn na je miskraam... Maar goed hoop op een negatieve test over een paar weken en daarna natuurlijk op een positieve test! En anders moet ik maar van mn lichaam uitgaan, vorige keer wist ik ook meteen dat ik zwanger was. Test was eigenlijk dubbel check...

Groetjes & sterkte!

Hoi allemaal,

Ik ben redelijk nieuw hier. Ben 22 jaar.
Ik ben vorige week bevallen van ons overleden kindje..ik was 18 en halve week zwanger..van een meisje *Kyra*
Het was ook echt onverwacht. .het was ook onze eerste..
We hebben besloten om het helemaal te laten onderzoeken wat de oorzaak is geweest..

Daarna willen we gewoon maar voor de volgende gaan..is mss beetje cruw zosnel ma het voelt goed..heb nou ook egt een grote kinderwens...

Heeft iemand ook zoiets mee gemaakt en wie ging/wil ook snel voor de volgende gaan??

Liefs Angel

Hallo allemaal,

Allereerst: welkom, Marijke en Angel! Ook jullie veel sterkte gewenst met jullie verlies! Ik hoop dat jullie ook steun hebben aan dit topic. De aanleiding om dit topic te starten was een verdrietige, maar onderhand hebben we het erg gezellig met elkaar en slepen we elkaar door deze moeilijke tijd! En natuurlijk hopen we allemaal snel weer zwanger te zijn....
Ik heb ook het gevoel dat ik het pas af kan sluiten als ik weer zwanger ben, en ik weet dat alles goed is.

Er is alweer van alles geschreven zie ik! Vandaag heb ik alweer wat langer gewerkt, een dikke 6 uren. Ging best goed!! Eindelijk krijg ik weer wat meer energie en heb ik niet zoveel buikpijn meer!! De staalpillen werken volgens mij nog niet, dat schijnt nogal z'n tijd nodig te hebben. M'n darmen werken wel weer wat beter gelukkig! Ik ga ook nog de stoelgang-thee kopen, maar vandaag niet bij AH geweest. Verder heb ik nog mijn pruimen, Activia  en de Roosvicee Laxo haha!

Nu geen tijd meer, tot morgen of vanavond.....

Allemachtig, wat moest ik al weer veel terug lezen. Ik kom denk ik te weinig op dit forum. Het gaat met mij steeds beter. Wel af en toe emotioneel, maar ik heb ook een oom die terminaal ziek is, en daar zit ik ook wel mee. We gaan over 2 en een halve week op vakantie, maar kijk er nog steeds niet naar uit, pffff.

Jannie, jij vroeg hoe het bloed verlies bij mij is. Nou, practisch niks. Ik heb gewoon een inlegkruisje in, maar het is net iets afscheiding. Had ik nooit verwacht, maar vind het prima zo.

Ik las over dingen die je niet mag doen na een curritage en miskraam, ik weet van niks joh? En ik las van alles over testen, snap niet precies wat een ovulatietest is. Ik ben vorige week gecurriteerd maar heb geen idee vanaf wanneer je weer voor de klus kunt gaan. Weten jullie dat misschien? Zou zo graag weer zwanger willen worden!

Goh Linda wat vervelend van die kopstoot zeg! En zo zonde van je tand. Balen hoor! Ik heb al vanaf dat ik   11 was een kapotte voortand gehad. Met 18 kreeg ik een kroon, maar weet dus hoe jammer dat dat is. Ik hoop dat het gauw inorde komt!

Marijke, lekker uitgerust terug van vakantie? Gezellig dat je er weer bent!

Angel, welkom hier op het forum, en veel sterkte met het verwerken van het verlies van je kindje Kyra!

Ik ga maar even met het eten aan de gang. Mijn man heeft avonddienst, dus ik moet voor mij en de beide dames koken. Had gisteren al van de mac gehaald, maar kom er nu dus niet onderuit, pfff. Doeggg.

Groetjes Sjenientje

Angel: wij laten ons kindje ook onderzoeken, omdat het al de tweede keer is dat het misgaat. We krijgen pas op 29 juli bij de gynaecoloog de uitslag, moet jij ook zo lang wachten? De eerste dagen na de miskraam maakte ik mezelf helemaal gek met het bedenken van een reden: had ik maar geen koffie gedronken, een keer in de tuin gewerkt zonder handschoenen, te wild gestoeid met mijn dochters, etc etc. Nu accepteer ik dat ik het toch niet meer kan veranderen, het is nou eenmaal gebeurd. In het ziekenhuis zeiden ze al dat er meestal geen oorzaak gevonden wordt. Wij willen ook snel weer zwanger worden, daar is niets mis mee vind ik.
Sterkte!
Marijke

quote: marijke74 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-06-2008 18:20:49'));

Angel: wij laten ons kindje ook onderzoeken, omdat het al de tweede keer is dat het misgaat. We krijgen pas op 29 juli bij de gynaecoloog de uitslag, moet jij ook zo lang wachten? De eerste dagen na de miskraam maakte ik mezelf helemaal gek met het bedenken van een reden: had ik maar geen koffie gedronken, een keer in de tuin gewerkt zonder handschoenen, te wild gestoeid met mijn dochters, etc etc. Nu accepteer ik dat ik het toch niet meer kan veranderen, het is nou eenmaal gebeurd. In het ziekenhuis zeiden ze al dat er meestal geen oorzaak gevonden wordt. Wij willen ook snel weer zwanger worden, daar is niets mis mee vind ik.
Sterkte!
Marijke

Hoi marijke,

Dit was voor ons de eerste x...Ik heb daar eigenlijk zelf niet echt aan gedacht van had ik dit of dat..wij denken gewoon dat het een foutje van de natuur is..ja het is gewoon wel ff kut mja..het leven gaat gewoon wel door..daarom gewoon op voor de volgende..tenminste dat willen wij...we wachten alleen even op de uitslag en die krijgen wij 14 juli..dus redelijk snel...4 weekjes..

Jij ook sterkte he!

Angel

Hi ladies,

Angel: welkom! Lijkt me erg moeilijk om die bevalling te moeten doen, sterkte dame! Ook met het wachten op de uitslag. Hoop voor jullie dat het iets is dat niet genetisch is, en dat het inderdaad iets van de natuur is!

Sjenientje en evt anderen, wat raar dat er zo slecht voorgelicht wordt met miskraam / curettage... Heb veel info gekregen van mijn vk en gynaecoloog/ziekenhuis, maar heb ook veel op Internet gelezen moet ik zeggen.

Maar je mag tot het bloeden is gestopt idd niet vrijen, zwemmen, badderen en tampons gebruiken. Ik verlies dus nauwelijks iets dus dit weekend mag er weer geklust worden... Zijn we jarig dus das leuk! Gynaecologen raden meestal aan dat je moet wachten met zwanger worden tot na je eerste normale menstruatie na je miskraam / curettage maar dat is medisch gezien niet nodig (indien je zeker weet dat alles schoon is en er dus geen restjes meer zitten), aangezien ze dan beter kunnen uitrekenen hoe ver je zwanger bent.
Het is zelfs zo, dat je na je miskraam extra vruchtbaar bent. Dus als je er allebei aan toe bent is het juist een aanrader.

Spannend hoor eigenlijk... Moet zeggen dat ik er eigenlijk wel weer beetje naar uit kijk (naar dat klussen dus)! Heb 2 drukke dagen achter de rug, hard gewerkt maar ook wel weer gezelligheid om me heen en voel me goed. Kon gisteravond alleen niet in slaap komen,w as te moe leek wel. Vanavond even op kraambezoek bij de buren (tja life goes on) en dan op tijd t mandje in!

Groetjes!

Hey dames,

@ Janneke: heo ging het bij de gyn???
@ Laura: ik hoop voor je dat dan nu alles weg is! Het is denk ik een goed teken dat je nog maar heel weinig vloeit.

Ik zal zo ff in de brievenbus kijken. Ik heb ook een helemaal testen besteld bij sensitests.
Ik verwacht rond dit weekend mijn eisprong. Kunnen we de ovu testen meteen inzetten. hahahaha..............

Het is msn een schrale troost maar die huilbuien gaan echt over. Je hebt zowieso een week of 6 nog zwangerschapshormonen in je lijf. Dus je lichaam moet echt ontzwangeren!!! Daarnaast heb je natuurlijk veel verdriet.

@ marije: oh wat erg toen ik je verhaal las!! Wat een mooie naam: Kyra!! Ik leef erg met jullie mee. Denk je de "kritieke"weken en echo voorbij te zijn en dan jullie verhaal!!! Ik begrijp heel goed dat je zo snel mogelijk weer zwanger wilt raken. De kinderwens is gewoon nog steeds heel erg aanwezig. Dat hebben wij ook.
Ik wens jullie heel veel sterkte!

Ik ga weer een poging wagen met mijn paard. Ik zal rustig aan doen.

Mssn tot vanavond!
Grtz Linda

Terug
Bovenaan