Miskraam in juni 2008 en straks hopelijk weer zwanger!

Hello,

Ik heb vandaag (weer) geen bloedverlies meer dus het klussen mag van mij gaan beginnen. Had niet verwacht dat ik er (vooral emotioneel) nu al weer aan toe zou zijn! (en maak me geen zorgen meer over die wintersport)
Die rot-echo is nu 20 dagen geleden, gelukkig voel ik me al stukken beter. Heb weer ergens zin in, fijn is dat.

Komt dus weer spannende periode aan, helemaal omdat we natuurlijk niet weten wanneer we weer NOD zouden moeten hebben. Zal bij mij ergens tussen half en eind juli liggen. 31 Juli heb ik een afspraak bij de gyn, krijg je dan standaard een echo, weet iemand dat? Ben ook benieuwd of we dan iets horen van het onderzoek dat gedaan is, maar is volgens mij niet zo uitgebreid.

groetjes

Hi Loreane,

We zitten tegelijk te forummen. ;-)  
Weet helaas precies hoe je je voelt.... Kan me voorstellen dat het helemaaaaaal niet leuk is om te wisselen naar dit forum. Laat alles lekker gaan en doe wat je hart je ingeeft. Ik was ook erg bang en onzeker of wat komen ging. Was erg bang om alleen of onderweg te zijn of dat mijn man niet bij me zou zijn.  Begrijp uit andere verhalen dat het bij iedereen weer anders gaat, een spontane miskraam.

Ben wel gaan werken na een lang weekend thuis  (vond de afleiding wel fijn, thuis werd ik erg verdrietig) maar het was emotioneel erg zwaar die 2 weken. Had meteen met de vk afgesproken om na een week te bellen als er niks gebeurd was, daarna duurde het nog 6 dagen voordat de curettage plaats vond. Ingreep is niet eng maar wilde het liever op de natuurlijke manier laten verlopen. Nu, precies een week later (en 20 dagen na de echo) gaat het beter. Hoop het alleen nooit meer mee te maken!

Laat je goed inlichten door je vk, evt gynaecoloog en Internet! Heb meteen het boek "omgaan met een miskraam" besteld bij bol.com en lees er af en toe in.
Meid sterkte, en als je vragen hebt stel ze hier!

Hey ladies,

Nou eindelijk, daar ben ik weer hoor!! Gistermiddag stond er plotseling bezoek op de stoep wat bleef plakken (wel erg gezellie hoor!!). En daarna op tijd naar bed, dus had geen tijd meer om hier te komen!! Maar nu wel weer...... Ga wel vanavond uit eten met paar collega's en ex-collega's, heb ik nu al zin in! Dus vanavond ook geen reactie meer van mij.....
Vandaag alweer bijna de hele dag gewerkt. Gaat best goed. Buikpijn is over maar bloed helaas nog steeds niet. Maar goed, het is erg weinig (meestal alleen van die slierten als ik naar wc moet, vaag!!) en we klussen wat af haha, dus of dat nu zo bevorderlijk is.... Maar het zal me een zorg zijn. Gaat er toch om dat er niks is achtergebleven en volgens de echo vorige week was ik schoon. Dus......nieuwe ronden nieuwe kansen!!
Mijn baas kwam vandaag nog om te vragen hoe het ermee ging. Hij is ervaringsdeskundige dus dat praat wel gemakkelijk. Op een gegeven moment zei hij iets waardoor ik dacht....volgens mij is zijn vrouw  zwanger. Dus ik vragen, en ja hoor, had hij zich versproken, hij vond het niet leuk,  ze is nog maar 6 weken, dus echt nog pril. Of ik het niet rond wilde vertellen. Maar dat doe ik ook niet, behalve hier dan haha en straks aan mijn mannetje!!
Had verkeerd geteld voor wat betreft mijn vakantie.....deze week nog en dan nog 6 weken.....help, wat duurt dat nog lang!!

Maar ladies, hoe gaat het met jullie??? Ik heb nu dubbele schermen open en zal eens even gaan lezen!

Marieke natuurlijk welkom terug!! Fijn om te lezen dat je een leuk weekend hebt gehad! Ook even afleiding van de scheiding van je schoonvader. Wat vervelend allemaal, en net nu! Ik begin het nu wel weer lekker te vinden om onder de mensen te zijn. Maar de 1e weken was ik ook liever alleen met mijn mannetje. Mijn ouders wilden op een gegeven moment (weer) langskomen en daar had ik toen helemaal geen zin in. Nou dat zegt al wat.

@Linda, en gelijk de volgende dag weer op het paard! Jij durft hoor! Maar het zal wel net zo zijn als bij een auto-ongeluk, dan schijn je ook direct weer te moeten gaan rijden anders durf je straks niet meer. Blij dat de zwelling aan het afnemen is. Wel zonde van je tand inderdaad. Gelukkig kunnen ze tegenwoordig heel wat. Gebit is toch wel belangrijk!
Ja huilbuien gaan inderdaad over. Kan het nu ook vertellen en erover praten zonder gelijk te moeten huilen! Zwangerschapshormoon is dus vast aan het verdwijnen, wie weet test ik binnenkort dan wel negatief!
Nee ik wil ook nog niet aan die ovu-testen beginnen. Eerst gewoon zo, en mocht het binnen een half jaar niet lukken zien we dan wel verder (misschien over een paar maandjes denk ik er heel anders over, maar dat zien we dan wel weer).

@Marijke, brrr, jij hebt ook wat meegemaakt! Denk je dat het eindelijk goed is met die 12 weken echo en dan gaat het de week erna nog mis! En had je het zeker net verteld aan mensen? Lijkt me dan ook zo vreselijk, moet je vervolgens iedereen weer vertellen dat het niet goed is gegaan..... Heel veel sterkte in ieder geval.

Janneke, ja bij mij wist ik eigenlijk ook al voor de test dat ik zwanger was. Was overtijd en had gigantisch last van mijn borsten. Daar had ik trouwens al na zo'n 3 weken last van, toen was ik nog niet eens overtijd! Goede graadmeter dus haha!
Fijn dat je weer zin hebt in het klussen. Dat is bij mij ook zo!! Ik merk dat ik er weer klaar mee ben om verder te gaan, en zo snel mogelijk weer zwanger te worden. Hoop niet dat het al te lang duurt.
Heb jij ook het gevoel dat je nu 3 maanden verspeeld hebt (30 maart was laatste ongi en nu alweer 25 juni)? Zo voelt het bij mij wel wat. Ben al 33, misschien dat het daar aan ligt??!!!

Angel jij ook al zo'n vreselijk verhaal. Wens ook jou veel sterkte en laten we hopen dat we hier allemaal snel weer zwanger zijn!! Kan me voorstellen dat je het laat onderzoeken, zou ik ook doen. Misschien kan iets de volgende keer voorkomen worden of zo!! Duurt het lang voordat je daar meer over weet? Lees nu op 14 juli, dat gaat inderdaad nog redelijk snel!

Sjenientje, ook welkom terug! Jammer dat je nog steeds niet uit kan kijken naar je vakantie. Ik wel gelukkig. Hoop dat het alsnog komt, want moet toch leuke tijd van het jaar zijn!

Loreane, jij ook welkom! Helaas heeft het voor jou dus ook niet zo mogen zijn. Nee deze wachttijd is niet het leukste. Het is zo'n teleurstelling en het verdriet wat je voelt, vreselijk! Het is heel moeilijk om je hierop voor te bereiden. Ik had woensdag de echo en uiteindelijk kreeg ik dinsdags, dus een kleine week later, de spontane miskraam. Ik kan je wel vertellen dat het geen pretje was. Was ook niet goed voorbereid wat ging komen. Heb je wel ibuprofen in huis zei de vk, want het kan gepaard gaan met krampen. Nou inderdaad, en niet zo zuinig ook. Eigenlijk zijn het gewoon weeën geweest. Maar dat vond ik nog niet het ergste, dat bloedverlies, erruggg!!. Eerst al het lege vruchtzakje plus alles wat er omheen zat (echt een klomp was het, daar was ik al niet op voorbereid) en dan vervolgens dat bloeden wat maar doorgaat met allemaal stolsels erbij. Een heftige ongi zei de vk, nou zeg maar 100x zo erg. Ik kon bijna niet van de wc. Een maandverband was niks, want  was binnen 10 minuten weer aan een nieuwe toe.
Zelf had ik hier best wat beter op voorbereid willen zijn en daarom vertel ik het ook. Niet bang worden, want bij lang niet iedereen gaat het zo heftig. Hou alleen in de gaten hoeveel bloed je verliest, want als het door blijft gaan moet je echt de vk of gyn waarschuwen!!
En geef het een tijd hoe lang je wilt wachten. Ik merkte dat ik in het begin zoiets had van, ik wacht anderhalve week en dan afspraak maken voor curettage. Maar na een paar dagen vond ik dat al te lang. Op een gegeven moment was ik er klaar mee en dan wil je dat het komt, hoe gek het ook klinkt. Net alsof je daarna weer overnieuw kunt beginnen. Heel veel sterkte met alles!

Nou tot gauw maar weer!!! Het is een heel verhaal geworden hihi.
Grtz Laura

Ik zie dat we al de 210 berichtjes zitten in 2 weken tjd... wow!

Marieke en Laura wanneer hebben jullie ook alweer precies je miskraam gehad? Ben het even kwijt...

Laura, duurt het niet langer dan verwacht? Balen man die slierten.. Idd, je bent clean verklaard in het ziekenhuis dus zal echt niet erg zijn als je aan de klus bent! ;-)

Ik had de eerste weken ook geen behoefte aan anderen, wilde t liefste hele dagen in bed liggen met manlief! En bijna elk telefoontje liet ik aan me voorbij gaan, had ik geen zin in! Nu merk ik inderdaad dat ik weer zin heb om "onder de mensen te zijn". Nu dus ook zin in onze verjaardag. Heb mn kado al gekregen: een TomTom! Heb mijn weekendje Brussel ook verklapt, hebben we superveel zin in.

Laura: grappig dat je erover begint: ik heb ook inderdaad het gevoel alsof ik 3 maanden tijd verspild heb. Raar! Was ook zooo trots dat het in 1 keer raak was. Leek me zo mooi: verwekt tijdens huwelijksnacht / honeymoon en kindje zou ongeveer 9 maanden na bruiloft geboren worden.. Maar goed het mocht niet zo zijn, maar heb dus ook het gevoel van: 3 maanden voor niks! En al helemaal omdat ik die periode tot echo zoooo lang vond duren. En dat de volgende keer weer..... Zucht! Maar als het maar goed gaat, vind ik alles best! Maar ik ben 28 (bijna 29 haha), dus daar ligt het niet aan. Maar kan me voorstellen dat dat extra spannend is dan! Bij mij was laatste ongi 23 maart begonnen, was eigenlijk 28 december uitgerekend.

Als ik nu terug denk is het ergens rond 4 april verwekt maar ik had rond 9 -12 april al tekenen van zwanger zijn. Bultjes op decolete en mn tepels deden zooooo pijn. Had pas op 27 april + zwangerschapstest, op 20 april was ie nog negatief.

Loreane: idd goed om een deadline met je vk af te spreken. Ik had gezegd dat ik het maximaal 2 weken wilde laten duren. Dus na een week de vk gebeld en voordat de afspraak in zkh was geweest en er plaats was, was ik in totaal 13 dagen verder. Ook goed voor jezelf want het kan lang blijven zitten, wel 3 maanden ofzo. Maar dat lijkt me psychisch ondraaglijk. Volgende keer zou ik denk ik maximaal 7-10 dagen willen wachten.

Dames, fijne avond, ga even onder de zonnenbank want dat mag nu weer! ;-)

groetjes

Hey ladies,

Nog even dan, met goed nieuws!!!

10 juni miskraam en kon het niet laten......zwangerschapstest was NEGATIEF!!!!!!
Is pas 15 dagen geleden!!!

Joehoeeeeee (nu wel, straks niet meer hahaha).

Grtzzzzz (ben hardstikke moe dus ga lekker slapen)
Tot morgen!!!

ja het is allemaal zo raar, ze heeft het me gister wel vertelt, maar voel me voor de rest nog zoooo zwanger!!! heel vaag!!! ikheb   af en toe wel het gevoel dat ik ongesteld moet worden,. maar ja, dat had ik toen bij mijn zoontje ook!!!
ja, ik wil er ook gewoon nog niet aan hoor!!! ik voel me zo klote! wil huilen schreeuwen, maar kan ff gewoon niet meer, heb gister alles  laten lopen, en omdat ik me nu nog zo raar voel ( niet op deze wereld) weet ik gewoon ff niet wat ik moet doen!!! ik ben moe, en er komt echt niks uit mijn handen!!!

dikke kus xxx

Goedemorgen!

Loreane: neem ff lekker de tijd voor jezelf.... Ga doen wat je op dat moment wil doen. Het is een grote klap en het duurt even voordat je het zelf goed door hebt, en je lichaam ook zo te horen. Kruip in bed met tissues en tijdschrift, laat alles lekker gaan zou ik zeggen. Leuke dingen doen komt vanzelf, en die zonnige dagen ook. Tis geen schande dat je je klote voelt...

Laura: aaah wat super!!!! Nu wil ik ook! haha! Had besloten t weekend te gaan testen maar misschien dat ik vanavond al even probeer....   Curettage was 18 juni maar kindje is ongeveer 23 mei gestopt met leven. Hey, fijn voor je! Dan weet je in ieder geval dat je test straks betrouwbaar is. Of ga je nog een test doen? Had jij ook sensitest-testen gekocht? Familieverpakkingen olé!

Kon gister weer niet slapen. Valt dan zo tegen als mn wekker om 6uur afgaat, bah! Gisteren weer naar de sportschool geweest, ben zo blij dat ik weer sport na 4 weken niks te hebben gedaan behalve me K voelen en mezelf gelukkig eten met snoep, chocolade en chips. Dacht dat ik sinds de bruiloft kilo of 6-7 aan was gekomen, gelukkig zijn dat er maar 3... Fjoew, scheelt weer. Nu dus even opletten want was zo trots op mezelf.... En heb nog wat bruiloften en feestjes en die leuke jurkjes die ik daarvoor heb gekocht wil ik nog niet weg doen!

Fijne dag ladies! Greettzzzz!

Hey ladies:

Wat een verhalen! Poehee............. Idd in 2 weken tijd meer dan 200 berichtjes.
Ik kan het haast niet bij houden.

@ Loreane: wat erg voor jullie!!!!!! Wat een klap. En je voelt je nog ze zwanger! Dat blijft nog wel ff denk ik. Bij mij is direct een afspraak voor curettage gemaakt. Ik was 12 wkn (20 maart)  en de curettage stond voor 5 dagen later gepland. Door spontane MK (22 mrt)  met veel teveel bloedverlies en infectie heeft deze al na 3 dagen plaatsgevonden. daarna voelde ik mij acuut niet meer zwanger. Elke Vk of gyn heeft toch zo zijn eigen protocol.
Welokom op dit ondanks de verdrietige aanleiding een reuze gezellig forum!!

Ik heb alweer 3 rondes gehad. De wens is zo groot voor een babytje dat je eigenlijk direct er weer voor wil gaan. Dat lees ik ook bij de andere dames.
Mensen uit mijn omgeving zeiden dan wel, nog nog mar ff niet he?? Dat snap ik niet. Verwerken kost toch tijd. En een evt zwangerschap en verwerken kan toch samengaan??
Ik heb het gevoel dat ik mijn MK pas goed kan afsluiten als ik zwanger ben. Ook dat herken ik in jullie verhalen.Daar wordt dan ook hard aan   gewerkt. Hahahaha...........

Mret mijn gebitje gaat het goed. Geen klachten. Alleen eten gaat moeizaam/langzaam. De tandarts heeft het echt prachtig gereconstrueerd.

Ons neefje (= ook bijna 2) is vandaag bij ons. De mannetjes spelen samen buiten. Zo skattig!!!!! Kga zo maar ff een filmpje maken.

Mssn zie   ik jullie later!!

Grtz Linda

Terug
Bovenaan