Miskraam in juni 2008 en straks hopelijk weer zwanger!

Tis overdag idd erg rustig hier.... Heb t lekker druk maar kan t niet laten om zo nu en dan te checken!

Lijkt me nu al ideaal, 4 x 9 werken en de andere dag voor mezelf en/of in de salon werken. Ze zijn er wel mee bezig omdat steeds meer medewerkers erom vragen, maar voorlopig willen ze er niet aan. Logisch vanuit hun opzicht, de meesten werken nu al 9uur per dag alleen nu 5 dagen! Maar goed 24uur lijkt me prima en dan evt nog wat in de salon bijklussen. Komt helemaal goed. maar idd: nu nog zwanger worden!

Laura; is dat bij de wet dat het verandert wordt met ouderschapsverlof? Bij ons bestaat het wel maar het o-verlof is helaas onbetaald. Hebben gelukkig wel 38 vakantiedagen, manlief zelfs 44.

Zo lekker naar de voetreflexmassage, kijk er de hele dag naar uit!

Ik woon in het westen en ook nog in de stad en ik zou niet anders willen!
Sinds gisteren is het vloeien weer opgehouden, ik weet het ook niet meer. Ik wacht maar weer af.

Hoi Janneke,
Onbetaald ouderschapsverlof is  wel een recht, maar betaald  niet. Standaard is het  nu 13x aantal uren per week dat je werkt, als dat veranderd bij ons naar 26x zal dat wettelijk ook wel veranderen.
Wij hebben het geluk dat het voor 50% doorbetaald wordt, vind ik wel een luxe regeling!!
Daarentegen heb ik met mijn 36 uur 'slechts' 23 vakantiedagen per jaar + feestdagen uiteraard. Maar wekelijks werk ik meestal rond de 38-40 uur, dus dan spaar ik weer wat extra verlof op (we hebben niet meer standaard ADV, moeten het met extra werken opsparen).
Heb vanmorgen net gekeken hoe  mijn verlof er voor staat en heb voor dit jaar nog 6 weken  staan. Best veel dus!! We mogen er max 2 meenemen naar volgend jaar, tenzij je iets hebt geregeld met de baas. Was van plan om wat extra mee te nemen, alvast voor als het kindje er is. Je kunt nooit genoeg verlof hebben....

Hoe was het bij de voetreflexmassage??

Ik wilde al op mn werk reageren, maar het was zo druk het lukte niet...

dus nu eindelijk op de bankmet bakje thee en tijd voor mn favorite internetsite haha!!

Linda hoe was het bij de tandarts?? Heb aan je gedacht!!!!

Joanna hihi ja druk hier!! En super leuk!!! En ja we houden de moed erin!!! dat is ook heel belangrijk denk ik en in moeilijke momenten steunen we elkaar!!
dat vind ik zo fijn aan jullie allemaal!!!

janneke, die marieke uit ommen zal ik vast niet zijn, ken geen janneke uit tilburg... hihi ja jij nu...

laura, nee dat ik 18 uur werk heeft niets met mn miskraam te maken..
Ik heb post traumatische dystofie... (linda jij zult het wel kennen)
Het is een stoornis aan het zenuwstelsel, waar door ik in mijn been veel pijn heb en einig energie... dit is even heel simpel gezegd. het gaat goed op dit moment, kan me nuredden zonder rolstoel en krukken dus mij hoor je niet klagen...
maar fulltime werken is een beetje veel....
Ik hoop dat ik het zo beetje duidelijk heb uitgelegd.....

Met een kindje wilde ik zo blijven werken, maar ja nu moet ik straks op zoek naar wat anders dus geen idee..... Ga denk ik als ik toestemming krijg wel aan die opleiding beginnen in september.... en probeer me hgeen zorgen te maken over zwanger worden en opleiding, alleen als ik deze ronde zwanger zou worden, dan weet ik het niet.... maar dat zie ik dan wel als het zover is....
Als je bij ons ouderschapsverlof opneemt wordt dta ook niet uitbetaald...

laura, moest erg lachen te lezen dat jullie door t bed waren gezakt..... hihi alles eruit halen deze ronde??
Wij hadden laatst ook zoiets, zijplanken waren wijder gaan staan en toen zakte elke keer mijn lattenbodem weg, ligt ook zo rot, dus soms ook om 11 uur 'savonds met het hele boeltje naar de andere slaapkamer om daar verder te slapen op de matrassen op de grond, haha !!

Linda, mijn mannetje is al gewend aan mijn forumgedrag.... heb dit forum en ook een kletsforum met een paar internationale vriendinnen die ik heb leren kennen via Roger federer. (tenniser) Daar stromen vaak ook veel mails van binner, en ik vind hyves ook leuk, dus hij is blij als hij soms de pc even een half uurtje in kan pikken!! haha en wij hebben ook laptop, dus hihi......
Met manliefs oude werk hebben we bbq feestje, mijn vader werkte daar toen ook dus wordt gezellige boel, is klein leiuk groepje...

janneke, overe dst twee schermen, je zoiu eens een mailtje kunnen sturen naar de redactie van jg??? helpt soms....
Hoe was de voetreflexmasage?? lekker?? Lijkt mij ook wel wat alleen dat ga je niet voor 1 voet doen, en aan mn dystrofieviet kan ik dat niet hebben...hihi!!

Ik heb beide ouders nog.... Manlief niet zijn moeder is overleden toen hij 11 was, al 23 jaar geleden dus, maar ze heeft nog steeds mooi plekje in het gezin... schoonvader is opnieuw getrouwd, maar zijn vrouw wil dus nu niet verder, ook triest verhaal, is ie weer alleen straks.....
Kan me voorstellen dat je bang bent als je moeder eventueel weer alleen komt!!
En ja ze worden ouder!! Moet ik soms ook niet aan denken.... Je kan ze nooit missen....

meiden ik denk dat ik vandaag of morgen mn ei heb!!!!
Hweb dat gerommel in mn buik net als toen voor de zwnagerschap en heel draderig slijm.  ( ja sorry klinkt zo vies...) Als dat zo is is mijn cyclus net als voor mn zwangerschap..... Ene kant blij dat te weten, andere kant ook niet... ja stom he.... wilde eigenlijk beetje onbezorgd klussen en dan wel zien.... ik kwam er gisteraaf achter, dus werd inderdaad heet plak nachtje haha!!!

ga zo ook een richtng bed, was laat gister haha dus moe nu en morgen nog dagje werken!!!

slaapse allemaal!!
tot morgen...

Ik ben eigenlijk nooit (meer) op het forum, geen tijd,  maar wil graag iets met jullie delen. Ten eerste: ik heb een gezonde zoon van bijna 5 maanden oud. Anderhalf jaar geleden was ik veel op het forum, want ook ik had de pech om een miskraam te krijgen. De eerste keer december 2006. Het was gestopt met groeien. Ik heb afgewacht en na ongeveer een week kwam de miskraam op gang. Veel bloedverlies, maar weinig pijn. Ik was direct weer zwanger (werd niet eens ongesteld tussendoor) en dacht echt dat het zo moest zijn. Helaas, begin maart 2007 hetzelfde verhaal, alleen dit keer een bevalling doorstaan met erg veel pijn. Ik was er helemaal kapot van. Mijn lichaam ook, het duurde 9 weken voordat ik weer ongesteld werd. De maand erop was ik weer zwanger! Ik durfde er niet meer in te geloven, maar bij 7 weken klopte het hartje en bij 9 weken nog steeds! Langzaam groeide de hoop. Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen leuke zwangerschap heb gehad, de angst en het verdriet zaten nog te diep, maar zielsgelukkig waren we toen ik bevallen ben van een gezonde jongen! Ik had er helemaal geen vertrouwen in en zie mij! Ik hoop voor jullie op een zelfde afloop en hoop dat dit  verhaal jullie een beetje steunt.

Alexandra

Good evening ladies!

Toch nog even de pc aangezet voor t slapen gaan... Voetreflexmassage was goddelijk, lekker even gepraat ook en goed kunnen ontspannen. Heb alleen last van mn nek / schouders. Altijd zwakke plek bij mij. teveel achter pc misschien? ;-)

Alexandra: goed dat je je verhaal even doet; mooi dat je een gezonde zoon hebt! En vervelend van je 2 miskramen, lijkt me vreselijk.

Ken je misschien nog een Marieke uit Ommen? Haha is natuurlijk niet zo'n klein plaatsje dus waarschijnlijk onmogelijke vraag...

Joanna: het gaat op en af, zal nog wel even duren. Ik ben nu weer overtuigd (is ook elke dag anders, ik weet t) dat het een nabloeding is. Is nu weer zo goed als weg maar tis de hele tijd vooral bruin geweest. Laatste restje hoop ik dan maar want vind dat niet fijn.

Marieke; spannend je ei! Hoop het enorm voor jullie. Heb dat draderige vorige keer niet gemerkt, zal t nu toch in de gaten gaan houden. Hoe lang geleden had je je miskraam ook alweer? Sorry vergeet dat steeds van iedereen....
Dystrofie, wel eens van gehoord ja. Maar is dat wel dat je soms een rolstoel nodig hebt? Hopelijk kan je idd die opleiding doen, volgens mij kijk je er naar uit. Maar snap wat je bedoelt, want wat als je zwanger bent. Proberen los te laten, maar das makkelijk gezegd.

Ik ga mn mandje opzoeken, moet van mezelf op tijd naa bed, om 6uur gaat die wekker weer...

Trustuh allemaal!

hihi meiden rustig hier.....
zit op mn werk, was even buiten, heerlijk weer!! echt terasjes weer!! helaas er moet gewerkt worden haha!!

Alexandra bedankt voor je verhaal, geeft hoop!!! wel heftig wat je hebt mee gemaakt...

Janneke, ja ik kon geen afstanden lopen door de pijn, dus dan krukken of rolstoel, maar nu op t moment niet nodig.....
heerlijk is dat!!!!
mijn miskraam was 12 juni... 3 weken geleden.....(dat is de donderdag dat het er echt uitkwam zegh maar...)
Nou ja we zien t wel, wil proberen er zo min   ogelijk aan te denken, we klussen lekker verder en zien wel!! haah

ga weer ff werken!!

tot laters!!!

Terug
Bovenaan