Miskraam in juni 2008 en straks hopelijk weer zwanger!

Hoi allemaal,

Wij hebben sinds dinsdag logees dus ik heb alleen tijd om af en toe even te kijken op het forum maar wilde even snel op Linda reageren: een ovulatietest werkt ook als een zwangerschapstest, zou dat kunnen bij jou? Na 32 dagen? Kijk maar een keer op www.peeonastick.com/opkhpt.html   daar wordt uitgelegd hoe dat werkt..
Nu moet ik weer gaan, morgen kan ik weer uitgebreid reageren want dan zijn de logees weer weg!
Marijke

Wat ene heerlijk weertje!! zat net even lekker in de tuin het is gewoon heet!!! Maar mij hoor je niet kagen hoor, heerlijk zoetje erbij!!
Eind van de middag hebben we een bbq dus zo mag het blijven!!
Dan blijven we slapen bij mn ouders en morgen dagje naar drachten naar mn schoonzus, allemaal gezellie weer!!
Jullie nog leuke plannen???

En Linda lekker aan de klus geweest???? hihi

janneke hoe is het met je bloedverlies??? Hoop dat t nu weg is!! kan je ook lekker aan
de klus!! hihi

Wat mijn pd betreft (dystofie) Ik hebt t al 12 jaar (na operatie)  dus weet bijna niet beter en hebt ene tijd gehad van veel pijn ziekenhuisopnames medicijnen en infusen, maar daar ben ik beetj eklaar mee, al die rotzooi in je lijf.... en kan ook niet met kinderwens.... en t zijn allemaal behandelingen die tijdelijk zijn alleen om pijn te verlichbten en natuurlijk is dat ook belangrijk... Mijn laatste mannitolinfuus in combinatioe met een pijnstilend infuus (lidocaine) heeft goed gewerkt en dat in combinatie met ene rustig leven, niet saai maar gewoon regelmaat en voldoende rust gaat het nu stuk beter.....en tis heerlijk dat ik voor lopen van afstanden bv met win kelen enzo niet meer afhandleijk ben van rolstoel of krukken...
De enige therapie die ik nu nog heb is fysiotherapie en de 3 r's zeg maar rust regelmaat reinheid haha
Voor een zwangerschap heeft het geen gevolg, schijnt dat dat vaak goed helpt!! nou ja dat zien we dan wel....

pfff Laura je kan nog even met die pillen!!!! 180!!!! Klinkt echt veel!!!!
Nou ja je kan gewoonzwnager worden dus..... er zijn toch ook veel zwangeren die staalpillen moeten slikken i hun zwnagerschap omdat hun hb dan laag is...
Geen last van je darmen daardoor??

Linda ook weer beetje fitter nu?? En hoe gaat het met je mond/gebit?? Niet te veel last meer??
Kan me voorstellen als je naar een patient moet en die is dan overleden dat dat moeijkijk is, raar ook.....
maar lijkt me wel ene leuke baan...

Ik denk dat ik ga voor medisch secr... kan ik als dat net meteen zou lukken ok misschien ergens anders werken, je hebt toch administratieve opleiding...
21 juli is er open dag daar ga ik met mn moeder heen...
Ben benieuwd!!!!

ik ga nu nog even snel wat opruimen enzo en dan douchen, want ben bij de kapper geweest dusdan overal haar!!

Meiden fijn weekend en tot morgenaaf!!!

Goedemiddag allemaal!

Heb even niet gekeken, dus ben ondertussen aan t lezen in ander scherm...

Gisteren bbq met mn ouders en om 1 uur smsten onze buren (vrienden van ons) of we sluitborreltje kwamen drinken, zij gaven surpriseparty voor haar ouders. Ja gezellig! Dus wij met zn 4tjes erheen en om 5uur lagen we in ons mandje, het werd al licht en de vogeltjes floten al. ajajajaj! Ach nu kan t nog denk ik maar! Nu dus zwaar dagje maar goed. Vanavond hebben we bruiloftsfeest van vrienden van ons, zin in! Morgen sporten en even bij vriendin langs denk ik.

Vloeien is weer voorbij dus weer geklust inmiddels, we zien t wel, het voelt goed en heb nergens last van. Denk nu dus helemaal aan een nabloeding dus ben blij dat ik maandverband heb gebruikt!

Onze eerste keer werd ik dus zwanger op onze honeymoon, dus zou leuk zijn als t nu Brussel is, haha! Maar de meeste kids bij ons in de familie zijn verwekt in t buitenland / op vakantie haha!

Linda: oef niet fijn die behandeling bij de tandarts... En spannend ook voor jou; je ei! Klinkt wel als eisprong toch? En die 2 streepjes: dan komt de eisprong er dus aan? Ohhh lijkt me super voor je!

Bij iedereen zal t binnen nu en 2 weken wel Pasen zijn toch? ;-) Zou te gek zijn als we allemaal snel weer zwanger raken....

Oh sauna: heerlijk! Wel erg veel zin in nu moet ik zeggen: nu mag het nog, als je zwanger bent niet. Manlief vindt t ook zalig dus we gaan paar x per jaar samen dagje chillen in de sauna. Misschien toch even plannen...

Fijne dag nog en tot laters!
Greetsss!

Hey ladies!

Wat een lekker weertje!! We zijn vandaag de hele dag al aan het rommelen in en om het huis. Ik heb alle ramen schoongemaakt!!! Wauw.............vind het zo goed van mezelf.
We hebben Niek z'n badje lekker buiten gezet en gevuld. Hij vindt het prachtig om in te spelen. Hij is nu z'n heit aan het helpen (stukje straten). Zeer cute....................

Ik heb geen pijn in mijn buik meer maar ben wel vaag misselijk?????????/Hmmmmmm
Marijke schreef op het forum dat een ovutest ook als zwangerschapstest kan dienen. Omdat het LH hormoon (zorgt voor eisprong) na de eisprong ook nog aanwezig blijft indien het ei er nog is. Ik had ook al ff gesneupd op internet.
Toch ook maar ff geklust hihihihihi................. Je weet het maar nooit. Eneh het is niet een hele vervelende klus hahahahaha.........

Dus bijna iedereen aan het bbqen. Tja ik denk heel Nederland. Ook wij dus. Er komen aan het einde van de middag vrienden langs. gezellig!!! we leven een beetje in Mediterane sferen. Heerlijk.

Dus een latertje Janneke.................................
Hey Marieke je bent dus in de buurt zondag.......... Drachten toch??

Als het morgen waait gaat manlief surfen = zijn grote hobby. Hij is een herintreder. Hij heeft onlangs weer nieuw spul aangeschaft. Ik de paarden hij surfen.

Marijke: veel plezier met je logees.

Laura: hoe ist???? Nog plannen???

Tot later!!

Grtz Linda

Hey ladies,

Daar ben ik ook eens weer! Druk dagje hier. Vanmiddag op verjaardagsvisite bij ons neefje die 2 jaar is geworden. Het begrip jarig snapt hij nog niet helemaal, maar kadootjes des te beter!! Het arme joch is gewoon overvoerd  en hij wist van gekkigheid niet waarmee hij moest spelen....
Aan het eind van de middag bbq en nu weer thuis. Ben best wel moe nu. De hele middag buiten in het zonnetje, heerlijk, maar wel vermoeiend!
M'n hb was 2 weken geleden toen ik begon met de staalpillen 7,0. Niet extreem laag, maar was toen wel behoorlijk moe. Aangezien ze heel langzaam werken moet ik ze nog een tijdje slikken.
M'n darmen werken momenteel wel naar behoren gelukkig. Maar daar let ik ook goed op ivm die staalpillen. Verstopping is zooooo irritant!!
Ben trouwens af en toe wat misselijk, gister ook al. Geen idee waar dat vandaan komt. Maar leuk is anders.

Linda, fijn om te horen dat alles nu goed is. Dus flauwgevallen na de behandeling, dat is minder. Had je zo'n pijn?
Bedoel je trouwens met die ovu-test dat je ook zwanger zou kunnen zijn of heb ik het verkeerd begrepen? Afwachten én klussen dus maar weer. Wat een straf hihi!

Hoe bedoel je Marieke, dat jij een laat ei hebt? Dat je geen 14 dagen voor ongi je ei hebt maar minder dagen van te voren?? Ook daar heb ik geen idee van. We klussen maar wat aan en de vorige keer was het zomaar raak, dus we zullen het toch wel goed doen hihi!!
Gelukkig dat je pd geen gevolgen heeft voor een zwangerschap. Gek dat het zelfs goed zou kunnen zijn. Nou ja, maakt niet uit. Alleen maar mooi dus!!

Janneke, jij zal wel een zwaar dagje hebben, gisteravond errug laat en vanavond weer.... Als je dit leest heb je het bruiloftsfeest alweer achter de rug! Het was vast een geslaagde avond!!

Nou ladies, ik ga mijn bedje opzoeken. Ben hartstikke moe! Morgen niet echt plannen. Als het mooi weer is gaan we met het bootje er op uit, of een eindje fietsen en terrasje pakken. Zo niet dan hebben we nog wel wat klusjes in huis!!

Welterusten en tot morgen!!
Greets Laura

Hey ladies,

We hebben een super gezellige avond gehad. Heerlijk lang buiten gezeten.
En jullie??

@Laura: een ovutest kan (niet echt betrouwbaar) als zwangerschapstest dienen iv.m het hormoon LH wat hij meet. Is bij zwangeren ook aanwezig. Maar het is niet echt betrouwbaar, het zou kunnen............................... Ik heb heb een zwangerschapstest gedaan, tegen beter weten in, want die kan nog niks meten. Echt nog ff 1 week wachten.

Jullie hadden het over ouderschapsverlof, wel/niet betaald etc.................
Na mijn zwangerschapsverlof hebben zowel mijn man en ik ouderschapsverlof opgenomen. Dat konden wij allebei 67 weken doen. Ik 4 uur en manlief 8 uur. Hier zijn idd formules voor. Daarnaast zijn wij op advies van onze fin. adviseur gestart met de levensloopregeling. Dat kan alleen als je niet meedoet met een spaarloonregeling. Door mee te doen aan de levensloopregeling heb je recht op ouderschapsverlofkortingen. Dit geld krijg je maandelijksvan de belastingdienst terug. Het is een kleine tegemoetkoming in het verlies aan inkomen wat je krijgt door het opnemen van ouderschapsverlof. Wanneer je ouderschapsverlof betaald (geheel of gedeeltelijk) krijgt gaat dit mindering op de ouderschapsverlofkorting.
Er zijn dus enkele voorwaarden. Maar het loont de moeite om dit te laten onderzoeken. Je kunt zo een paar 100 euries ontvangen.
Na onze 67 weken stopte de ouderschapsverlofkortingregeling automatisch en hebben we de levensloopregeling stopgezet. Er zijn banken die een maandelijks min. inleg van 25 euro hebben. De rabobank niet. Dus wij deden maar 5 euro p/mnd.
Het is een heel verhaal, en mssn wat onduidelijk, maar de boodschap luidt: laat het uitzoeken!!!

We zijn nu ff heerlijk aan het relaxen.
Tot vanavond!!
Grtz Linda
ps. ik heb helemaal geen last van mijn mond meer!

Hoi hoi,

Wij zijn  hier ook lekker aan het relaxen. We hebben vanmiddag  voor onze vakantie in augustus vliegtickets geboekt naar Miami en een auto + hotel voor 1e nacht! 21 augustus gaan we weg, in totaal 3 weken. Heerlijk, hebben er nu al zin in!! Gaan we lekker rondreizen in Florida + de zuidelijke staten erboven (bv Graceland bezoeken hihi). Toch ook best wel een beetje spannend aangezien we nu alles zelf moeten regelen en we meestal een pakketreis boeken. Maar goed, ons Engels is best goed dus het zal wel loslopen....
Amerika was ook ons 1e plan, maar na veel dure rondreizen te hebben gezien waren we over gegaan op een rondreis Mexico. Maar dat werd afgeraden door collega's en nadat we op de site van het ministerie van Buitenlandse Zaken hadden gekeken, waren we er wel klaar mee. Berovingen, verkrachtingen, ontvoeringen e.d. zijn niet de dingen die je op wilt zoeken!! In de praktijk zal het vast wel wat meevallen, maar dan ga ik daar al niet meer relaxed naar toe en we kennen de taal (Spaans) ook niet, dus laat maar.

Ouderschapsverlof, ja klopt dat je met een levensloopregeling via de Belastingdienst ook wat kunt krijgen. Ik heb momenteel spaarloon, dus moet dat dan stopzetten. Ik geloof dat je bij de levensloopregeling ook eenmaal een (klein) bedrag kunt inleggen. Maar ben van plan om dat uit te zoeken als ik weer zwanger ben. Bij de afdeling P&O kunnen ze me dat vast wel vertellen.
De kinderopvang wordt wel een stuk duurder volgend jaar. Heb een proefberekening gedaan op de site van de Belastingdienst, we zouden nu ergens rond de 150 euro per maand kwijt zijn na aftrek van de kinderopvangtoeslag. Volgend jaar dan zo'n  200 euro per maand gok ik. Precies is het niet echt te berekenen omdat we minder gaan werken, dus lager salaris en het aantal uren wat het kindje er heen moet weet ik ook nog niet. Heb nu ruim gerekend met 10 uren per dag en ons huidige salaris, dus misschien valt het mee....

Wat gaat het weekend toch altijd snel voorbij!! Het is alweer zondag, eind van de middag. Morgen alweer aan het werk. Nog helemaal geen zin in.....!!

Grtz Laura

Terug
Bovenaan