Miskraam in juni 2008 en straks hopelijk weer zwanger!

Goedemiddag allemaal,

Hier alles ok, het bruiloftfeestje was geweldig leuk en aangezien manlief de bob was heb ik wederom een kater. Tjeetje lijk wel n student! Dus vandaag weer tot 12uur geslapen en vanmiddag na de lunch lekker gewandeld, net even geslapen op de bank en zometeen samen bbq-en.

Hoe is het met de eitjes? ;-) Heb dus geen idee wanneer, mk is nu 2,5 week geleden dus zal nog wel duren dat ei, maar misschien volgende week. Om de dag klussen dus.

Het gata wel echt weer goed met me, knnen jullie dat gevoel? Maand geleden voelde ik me een dweil maar heb het idee dat mijn  hormonen niet meer zo tekeer gaan. Fijn!

Ladies, fijne avond!

hoi allemaal,

De logees (mijn zus en haar dochter van 10) zijn weer naar huis dus heb ik weer tijd voor het forum. Zo te lezen een spannende tijd nu veel van ons weer aan het klussen zijn. Ik heb gister nog een zwangerschapstest gedaan en die was licht positief, wel jammer want ik wilde graag een negatieve test voor de duidelijkheid. Ik probeer het woensdag nog een keer. Vanmorgen was mijn temperatuur vrij hoog dus ik denk dat ik de eisprong al gehad heb. Voor de zekerheid klussen we nog even door. Ik zit nu op dag 21 van mijn cyclus en had altijd een eisprong rond dag 19-21.

Jannie, wat fijn dat je je nu echt weer goed voelt. Bij mij zijn het nog ups en downs. Soms ben ik bang dat ik nooit meer dan 2 kinderen krijg, ik wilde er zo graag 4 en ging gelijk op met Maxima. Eerste kindje in 2003, toen tweede in 2005 en heb nu dus het gevoel dat ik achterloop. Ik zag op de cover van zo'n roddelblad dat Maxima nu in verwachting is van de 4e en daar krijg ik dan echt gevoelens van jaloezie bij, dat het bij haar zo makkelijk gaat. Ik weet wel dat ik blij moet zijn met mijn 2 gezonde meiden en dat ben ik meestal ook wel maar het blijft moeilijk dat de 3e zo op zich laat wachten. 2 miskramen achter elkaar had ik ook nooit verwacht.

Hoe gaat het verder met iedereen?

Wanneer is julle NOD? Die van mij is denk ik 15 juli.

hallo, ikke is weer back on forum!! haha

Hoe gaat het allemala met jullie?? Leuk weekend gehad!!! Ik heb maar twee schermen geopend!! Janneke heb je nog wat van dat mailtje gehoord wat je had gestuurd naar de redactie hierover??.....

ga ff lezen.......

hihi janneke, dus gezellig weekend gehad?? haha weer helemaal fit vandaag????
En je kunt weer klussen!! hihi heerlijk!!!!!
Wanneer ga je ok alweer naar brussel??? Dit weekend????

Linda onzeker he???? wat is t nu??? spannend dus!!! maar je hebt nog wel ff geklust dus hihi ook slim!!!! en inderdaad errug vervelend!! niet dus!!
Blij dat het met je gebit weer goed gaat!!!!
En ja gister bij jou in de buurt, in drachten geweest, kwamen langs heerenveen...
was daar ook heerlijk weer!! Zijn ok nog even in beesterzwaag geweest.. ken je dat??

Laura dus leuk verjaarsfeesje gehad??? Ondanks dat ze vaak nog niet snapen is het wel leuk om te zien hoe ze genieten van al die aandacht, toen get zoontje van mn vriendin vorg jaar twee werd heb ik foto's gemaakt daarvan, zo leuk omdat ventje zo te zien genieten van alle mensen aandacht en kados!!
Met laat ei bedoel ik, dat ik een langere cycls heb, meetsal 33 dagen... dus dat komt je ei later na je ongi, omdat je na je ei altijd 14 dagen later ongi wordt, of niet natuurlijk... snap je, dus dan moet je langer doorklussen.... toen ik net was gestopt met de pil ga je uit van die 4 weken en klussten we daar in t midden altijd om de dag terwijl bleek dat mn ei dan pas na ongeveer 3 weken kwam.... laatste maand toen rond die tijd vaker geklust en toen was het ineens ook raak.... Snap je wat ik bedoel???

Ik denk ook dat ik mn ei donderdag, vrij of zatredag heb gehad?? we hebben gewoon geklust om de dag... had twee dagen gerommel in mn buik, beetje als ongi maar dan anders.... en dus dat draderige slijm... en dan zou mn cyclus ook weer kloppen met als daarvoor. Als ik dan reken vanaf de donderdag dat de miskraam daadwerkelijk een feit was het er dus uitkwam... 33 dagen later is rond 16 juli... en dat is dan twee weken na mn ei..... maar goed wil me niet teveel focussen dus we wachten af!!!
hihi hoop dat ik beetje duidelijk ben....

Laura!! Klinkt heerlijk jullie vakantie!!!!! Lekker he dat het dan geboekt is!!! Kun je daar leker naar uit kijken!!!
Wow miami lijkt me ook heel gaaf!!!! super hoor!!! en kan me helemaal vindne in jouw verhaal over mexico, zou ik ook al minder zin hebben om te gaan...

Wat een gezeur met die kinderopvang volgend jaar zeg!!! Dan weer goedkoop dan weer duur!!!! Ik moet eerst maar kijken hoe het allemaal gaat met werk enzo....

janneke, fijn dat je je weet goed voelt!!!! dat had ik op gegeven moment ok, dan den k je weer raar he.... maar fijn!!! Kun je er weer lekker voor gaan!!!!

Nou ik heb ene dagje vrij, dus ga eens even wat opruimen enzo!!!! Rommel van gister enzo, heerlijk dagje in drachen gehad ook lekker van t weer genoten en het eas gezellig!! BBq zaterdag was ook errug gezellig!!! Toen we gisteravond thuis kwamen gauw even de wimbledon finale afgekeken, daar werd ik inder blij van, vond het erg sneu voor federer dat ie verloor.....

Nou tot laters!!!!

Marijke leuk dat je er weer bent!!!!
Gezellig gehad dus met de logees...
Kan me je gevoel voorstellen hoor!!! je moet de up en downs ook gewoon over je heen laten komen!!!! zo kun je het ook verwerken!!!
Kan me voorstellen dat je graag een nagatieve test wilde hebben... maar stel dat je miet ongi wordt kunnen ze vast via bloedtest vaststellen of je zwanger bent of dat het van de miskraam nog is...
he dat van maxima had ik nog niet gehoord, ben benieuwd of t zo zou zijn haha..
 groetjes!!

Goedemorgen!

Ben niet echt fit, maar gebroken. Ben op mn werk maar zit vooral andere dingen te doen, foei! Koffie, koffie.... Gaan inderdaad as weekend naar Brussel, van za-ma. Zin in!!!!!

Marijke; was dus leuk met je logees? Vind logees altijd gezellig maar daarna ben ik toch altijd weer blij met mn privacy. Maar zus is natuurlijk wel anders denk ik.
Kan me voorstellen dat je nu geen positieve test wil.

Heb nog geen moeite met zwangeren maar kan me voorstellen dat dat wel komt als het niet lukt. Maar heb goede hoop, bij deze zwangerschap was het in 1 keer raak. Ik kijk nog regelmatig op het decemberforum en dan verbaas ik me over t feit dat ze al zover zijn. En dan word ik wel een beetje jaloers... Was nu 15 weken zwanger geweest.... :-(
Kijk af en toe ook op forum zwanger worden en daar zie je toch wel dat t best vaak raak is na 1 of 2 keer dus heb goede hoop... Ik ben weer helemaal schoon dus kunnen nu volop klussen. Om de dag olé en dat houden we denk ik / hoop ik vol deze maand want geen idee wanneer t Pasen is.

Hey Marieke hoe is t meid? Zo te lezen goed! Heb jij dat door ovulatietesten gemerkt dat je ei later is of omdat je een langere cyclus hebt?

Laura: wat een gave trip gaan jullie maken, wow!

Mijn NOD reken ik even 6 weken na de curettage (18 juni) dus dat is woensdag 30 juli. Ga er dan even vanuit dat mn ei 4 weken na curettage is dus dat is rond 16 juli. Ik doe maar n gok!  Ga even een lijstje maken. Vergeet elke keer wie wanneer enzo...
Lukt het jullie om het in te vullen en knippen / plakken? Zo nee kan iemand dan een lijstje maken dat wel te knippen / plakken / in te vullen is?;-) Misschien handig dan om t lijstje zo nu en dan te vermelden in de berichtjes dan kunnen we t allemaal goed bijhouden.

Naam
MK/curettage
Verwachte eisprong
NOD    

Poging nr. na mk./curettage  

Jannie
18 juni
16 juli
30 juli
1

Zo ik ben trots op mijn ingevoegde tabelletje! ;-)
Adios en tot later weer! Hoop dat t vandaag gezellig druk wordt hier, haha!

Heb trouwens (nog) geen reactie gekregen van de redactie, ben benieuwd. Zou fijn zijn als t aangepast wordt!

Greetings!

Oeps de lijntjes zijn niet zichtbaar / weggevallen... Is iemand er handiger in dan ik?

Naam
MK/curettage
Verwachte eisprong
NOD    

Jannie
18 juni
16 juli
30 juli
1

Hoi,

Nou, ben ook weer terug in het land. Heerlijk vakantie gehad, maar helaas is het weer voorbij. Ik was eigenlijk van plan om al jullie berichtjes door te lezen, maar het zijn er wel heel erg veel, dus dat laat ik even achterwege. Ik lees (en schrijf) de komende tijd wel weer mee. Ik neem aan dat ik er dan vanzelf weer achter kom hoe het nu met jullie is. Hopelijk gaat het allemaal weer wat beter. Nog niemand alweer zwanger, of wel?
Wel handig dat het nieuwe overzichtje nu net gestart is, dan ben ik weer wat beter op de hoogte als iedereen het invult. Ik zelf nu dus maar meteen even.

Naam
MK/curettage
Verwachte eisprong
NOD    

Jannie
18 juni
16 juli
30 juli
1

Miep
19 juni
17 juli
31 juli
1
Net als jullie weet ik uiteraard ook niet precies hoe het zit, maar ik ben er net als Jannie maar vanuit gegaan dat de NOD op 6 weken na de curettage ligt. De gynaecoloog had ook gezegd dat het 5 a 6 weken zou duren, dus dat zal wel ongeveer kloppen.

Ben voor de zekerheid toch maar alvast begonnen met ovulatietesten. De vorige keer (de keer dat ik zwanger ben geworden) werkten die bij mij super. Op een  woensdagavond had ik ineens twee hele duidelijke streepjes, wat dus zou betekenen dat ik binnen 12 a 24 mijn eisprong zou hebben. En de volgende dag had ik de hele dag steken in mijn buik elke keer als ik opstond. Druk aan de klus gegaan en inderdaad zwanger.
Dus nu ook maar weer. Vooral ook omdat het nu zo onduidelijk is hoe lang het gaat duren en wanneer de NOD precies zou moeten zijn. Maar goed, tot de dag dat er 2 duidelijke streepjes op de ovulatietest staan, houd ik maar even de bovenstaande data aan (en klussen we netjes met een zekere regelmaat).

Als het goed is, belt eind deze week mijn gynaecoloog nog even op. Die afspraak staan tenminste. Hij gaf voor de curettage aan dat zij altijd het vruchtje wat eruit komt onderzoeken of ze er iets aan kunnen ontdekken waarom het mis is gegaan. Hij gaf ook wel aan dat daar meestal niets aan wordt ontdekt, maar dat ze het toch onderzoeken. Ik neem aan dat ik dan eind deze week daar de uitslag van krijg. Is dat bij jullie (degene die een curettage hebben gehad) ook gebeurd?

Mijn vakantie was trouwens wel lekker. Uiteraard was het niet de vakantie die ik me had voorgesteld en er waren ook wel wat moeilijke momenten. De dag dat we terug kwamen van vakantie bijvoorbeeld (gisteren) was eigenlijk de dag dat we tegen onze ouders hadden willen vertellen dat we een kindje krijgen. Dat ging dus niet door. Meer van dat soort momenten dat ik even heb moeten slikken, maar over het algemeen gaat het wel goed.
Mijn baas, een van de weinige mensen die weet dat ik een miskraam heb gehad, heeft me vanmorgen nog even apart gezet en me gevraagd hoe het nu is. Da's echt een fijne vent. Geeft me altijd de gelegenheid om mijn verhaal te doen, ongeacht hoe druk hij het eigenlijk heeft. Da's wel prettig.

Nou, inmiddels is het bijna pauze (zit nu op mijn werk). Even eten en dan na de pauze maar weer aan de slag. Altijd moeilijk om weer op gang te komen na een vakantie.

Sorry dat ik even niet op jullie verhalen heb gereageerd, maar het was teveel om zo snel even bij te lezen. Ik kijk er wel naar uit om weer van jullie te horen en te horen hoe het er nu mee gaat. Het is per slot van rekening wel de bedoeling dat we met z'n allen op het april / mei forum komen!

Groetjes, Miep

Hi!

Miep, welkom terug! Hoe lang ben je weggeweest? 2 weken toch? Snel gegaan! Waar zat je ergens? Hopelijk had je mooi weer. Snap dat je niet een topvakantie hebt gehad maar wel goed uitgerust neem ik aan. Maar begrijp dat bijna niemand weet dat je zwanger was? Vind je dat juist fijn of niet? Ik merk aan mezelf dat ik er veel aan heb om over te praten, maar das voor iedereen anders natuurlijk! Maar fijn joh je baas! Ik heb er ook zo een, heeft t zelf ook meegemaakt met zijn vrouw. Scheelt zoveel als je begrip krijgt!

Er is inderdaad nog niemand zwanger helaas, hopelijk iedereen over n maand ofzo? Is wel erg positief gedacht maar lijkt me super!

31 juli heb ik een afspraak bij de gyn en dan krijgen wij ook de uitslag te horen, maar begreep bij dd curettage al dat er niet echt een oorzaak wordt onderzocht, meer dat ze bevestigd willen hebben dat het inderdaad een missed abortion was.

Ik voel vandaag al paar keer steken links / rechts onderin mn buik, zijn t mn darmen of mn ei? Geen idee.... Ik houd mn dagboekje maar even goed bij dan weet ik misschien na deze ronde beetje wat mn cyclus is.

Groetjes!

Naam
MK/curettage
Verwachte eisprong
NOD    

Jannie
18 juni
16 juli
30 juli
1

Miep