Hoi,
Nou, ben ook weer terug in het land. Heerlijk vakantie gehad, maar helaas is het weer voorbij. Ik was eigenlijk van plan om al jullie berichtjes door te lezen, maar het zijn er wel heel erg veel, dus dat laat ik even achterwege. Ik lees (en schrijf) de komende tijd wel weer mee. Ik neem aan dat ik er dan vanzelf weer achter kom hoe het nu met jullie is. Hopelijk gaat het allemaal weer wat beter. Nog niemand alweer zwanger, of wel?
Wel handig dat het nieuwe overzichtje nu net gestart is, dan ben ik weer wat beter op de hoogte als iedereen het invult. Ik zelf nu dus maar meteen even.
Naam
MK/curettage
Verwachte eisprong
NOD
Poging nr. na mk./curettage
Jannie
18 juni
16 juli
30 juli
1
Miep
19 juni
17 juli
31 juli
1
Net als jullie weet ik uiteraard ook niet precies hoe het zit, maar ik ben er net als Jannie maar vanuit gegaan dat de NOD op 6 weken na de curettage ligt. De gynaecoloog had ook gezegd dat het 5 a 6 weken zou duren, dus dat zal wel ongeveer kloppen.
Ben voor de zekerheid toch maar alvast begonnen met ovulatietesten. De vorige keer (de keer dat ik zwanger ben geworden) werkten die bij mij super. Op een woensdagavond had ik ineens twee hele duidelijke streepjes, wat dus zou betekenen dat ik binnen 12 a 24 mijn eisprong zou hebben. En de volgende dag had ik de hele dag steken in mijn buik elke keer als ik opstond. Druk aan de klus gegaan en inderdaad zwanger.
Dus nu ook maar weer. Vooral ook omdat het nu zo onduidelijk is hoe lang het gaat duren en wanneer de NOD precies zou moeten zijn. Maar goed, tot de dag dat er 2 duidelijke streepjes op de ovulatietest staan, houd ik maar even de bovenstaande data aan (en klussen we netjes met een zekere regelmaat).
Als het goed is, belt eind deze week mijn gynaecoloog nog even op. Die afspraak staan tenminste. Hij gaf voor de curettage aan dat zij altijd het vruchtje wat eruit komt onderzoeken of ze er iets aan kunnen ontdekken waarom het mis is gegaan. Hij gaf ook wel aan dat daar meestal niets aan wordt ontdekt, maar dat ze het toch onderzoeken. Ik neem aan dat ik dan eind deze week daar de uitslag van krijg. Is dat bij jullie (degene die een curettage hebben gehad) ook gebeurd?
Mijn vakantie was trouwens wel lekker. Uiteraard was het niet de vakantie die ik me had voorgesteld en er waren ook wel wat moeilijke momenten. De dag dat we terug kwamen van vakantie bijvoorbeeld (gisteren) was eigenlijk de dag dat we tegen onze ouders hadden willen vertellen dat we een kindje krijgen. Dat ging dus niet door. Meer van dat soort momenten dat ik even heb moeten slikken, maar over het algemeen gaat het wel goed.
Mijn baas, een van de weinige mensen die weet dat ik een miskraam heb gehad, heeft me vanmorgen nog even apart gezet en me gevraagd hoe het nu is. Da's echt een fijne vent. Geeft me altijd de gelegenheid om mijn verhaal te doen, ongeacht hoe druk hij het eigenlijk heeft. Da's wel prettig.
Nou, inmiddels is het bijna pauze (zit nu op mijn werk). Even eten en dan na de pauze maar weer aan de slag. Altijd moeilijk om weer op gang te komen na een vakantie.
Sorry dat ik even niet op jullie verhalen heb gereageerd, maar het was teveel om zo snel even bij te lezen. Ik kijk er wel naar uit om weer van jullie te horen en te horen hoe het er nu mee gaat. Het is per slot van rekening wel de bedoeling dat we met z'n allen op het april / mei forum komen!
Groetjes, Miep