Miskraam in juni 2008 en straks hopelijk weer zwanger!

Hoi,

Het klopt dat bijna niemand wist dat ik zwanger was. Van mijn familie en vrienden helemaal niemand. Ik (wij) wil graag straks als het wel goed gaat bij de volgende zwangerschap iedereen compleet kunnen verrassen. En dat gaat niet echt als ze weten dat je ermee bezig bent. Ik vind het ook wel fijn zo. Gelukkig kan ik er met mijn man heel goed over praten.
En in de eerste week van de vakantie hadden we een soort cursus in de bossen. Daar waren ook 2 andere mensen bij die ik goed ken, met een ervan heb ik echt een hele goed band. Zij wonen helemaal ergens anders en ik zie hen normaal eigenlijk nooit. Met hen heb ik wel gepraat over mijn miskraam en zo. Was wel fijn om m'n verhaal kwijt te kunnen. Ik vind het niet vervelend of zo dat ik hier niet over kan praten met mijn ouders en zus enzo.
Ik kan me wel heel goed voorstellen dat dat voor iedereen anders is en anderen het wel heel fijn weten dat ze er me iedereen over kunnen praten. Is ook wel heel normaal denk ik.

We zaten in Schotland. Het weer was niet geweldig, maar als je naar Schotland gaat, dan weet je dat de kans groot is dat het regent. Dat heeft het dus ook gedaan. Maar niet de hele dag of zo hoor!
Inderdaad hebben we twee weken vakantie gehad. Zo snel weer voorbij, he?

Net de pauze met een vriendin doorgebracht. Zij proberen al bijna een jaar zwanger te raken het wil maar niet lukken. Afgelopen weekend bleek dat het deze maand ook weer niet gelukt is. Ze ziet het helemaal niet meer zitten. Ik vind het zo jammer voor haar. Hopelijk zijn we over een maand samen zwanger. Zou leuk zijn.

Ik weet ook niet precies wat ze nou onderzoeken aan dat vruchtje. Ik verwacht er eigenlijk ook helemaal niets van. Ik ga ervan uit dat we gewoon pech hebben gehad en dat we de volgende keer hopelijk meer geluk hebben.

Een dagboekje bijhouden, da's ook wel een goed idee. Dat maakt het een stuk makkelijker om achteraf te bedenken wat je nou precies hebt gevoeld en wanneer dat was. Fijn voor een eventuele volgende ronde.
Toen ik nog aan de pil was, voelde ik mijn eisprong helemaal niet. Vanaf het moment dat ik van de pil af ben gegaan heb ik 2 keer een eisprong gehad. Die voelde ik allebei erg duidelijk. Is ook wel handig.

Nou ga ik echt aan de slag. Leuk dat ik een fijne baas heb, maar die fijne baas vind het vast ook heel prettig als ik mijn werk doe ;-)

Groetjes, Miep

Naam
MK/curettage
Verwachte eisprong
NOD    

Poging nr. na mk./curettage  

Jannie
18 juni
16 juli
30 juli
1

Miep
19 juni
17 juli
31 juli
1

Hoi Jannie,

Het verschil tussen wat je (ik) voelt bij een eisprong en een innestelling, kan ik niet echt zeggen. Ik heb rond de tijd van de innestelling namelijk helemaal niets gevoeld. Ik heb in die tijd natuurlijk heel goed op mijn buik gelet en bij elk krampje en elke steek heb ik me afgevraagd wat dat betekende, maar rond de innestelling heb ik dus niets gevoeld.
Ik kan wel beschrijven hoe de eisprong bij mij voelt. Dat wil zeggen, ik kan een poging doen. Ik vind het altijd erg moeilijk om te beschrijven wat je precies voelt en al helemaal als het al weer een tijdje geleden is.

Maar goed, dan toch een poging. Op de dag dat ik de eisprong heb, heb ik veel last van steken onder in mijn buik, een beetje in de richting van de liezen, maar dan iets hoger en een klein beetje meer naar het midden. Ik voel het niet de hele tijd, maar voornamelijk als ik een tijdje heb gezeten en dan opsta. Dan krijg ik op die plekken dus steken en heb ik het gevoel dat ik dubbel sla. Als ik dan voorover buig, gaan de steken wel weer weg en kan ik rustig overeind komen.

Zoals ik eerder vandaag al schreef, kan ik me niet herinneren dat ik dit ooit eerder heb gevoeld toen ik nog aan de pil was. De eerste keer dat ik dit voelde was op dag 19 van mijn eerste cyclus nadat ik met de pil gestopt was. Toen wist ik niet dat dat mijn eisprong was, maar toen ik 2 weken later ongesteld werd, had ik wel het vermoeden dat het dan kon zijn geweest.
In mijn tweede cyclus ben ik met die ovulatietesten aan de gang gegaan. En de dag nadat ik 2 hele duidelijke strepen kreeg, had ik weer diezelfde steken. Ik ga er dus vanuit dat dat inderdaad de eisprong is geweest. Zou anders wel heel toevallig zijn.

Maar ik weet ook niet of dat voor iedereen hetzelfde voelt. Er zijn ontzettend veel vrouwen die er helemaal niets van voelen. En misschien dat andere vrouwen die het wel voelen, dit wel weer helemaal anders ervaren.
Iemand anders hier die vrij zeker weet dat ze de eisprong voelt en die kan beschrijven hoe dit voelt?

Vlug nog even wat drinken en dan naar de wc. Volgens mijn testen mag ik namelijk een paar uur voordat  ik de test doe niet meer hebben geplast en ik geloof dat ik in die tijd ook niet meer mag drinken. Weet niet meer helemaal zeker, vanavond toch maar weer eens goed lezen.

Ben benieuwd hoe anderen hun eisprong voelen.
En ik ben trouwens ook erg benieuwd of jullie de innestelling ook hebben gevoeld en hoe dat dan voelde. Hier heb ik namelijk helemaal niets van meegekregen.

Groetjes, Miep

hoi meiden,
ik moet me toch hier aan komen sluiten. Dan wel geen mk in juni, maar wel in juli en was ook in januari uitgerekend.
helaas is er bij ons geen hoop meer. Geen hartje, geen kindje. Als het goed is krijg ik donderdag een curretage als er een bed is. Dit weet ik morgen.
Wat mogen wij toch een enorm fijn jaar beleven. Zo krijg je echt het vertrouwen dat je nog wel eens een levend wondertje in je armen mag sluiten.......

Patricia mama van Bas*

Patricia, ik zag je naam staan en dacht al: het zal toch niet... oh wat vreselijk voor jullie, na al die tegenslagen van dit jaar.... "Helaas" welkom hier, hopelijk kunnen we je wat steun bieden. Wat zal je verdrietig en teleurgesteld zijn.... Ik duim voor je dat ook jij een keer een kindje ter wereld mag brengen en daar van kan genieten...
Meid doe wat je gevoel je ingeeft! Sterkte!

Miep wat kan je dat goed onder woorden brengen dat gevoel.... Das wel een beetje wat ik voel vandaag maar goed, kunnen ook mn darmen zijn? We zien t wel, maar thanks!

Groetjes!

Naam
MK/curettage
Verwachte eisprong
NOD    

Jannie
18 juni
16 juli
30 juli
1

Miep
19 juni
17 juli
31 juli
1

Goedemiddag dames,
Er is weer wat af geschreven zie ik, dus eerst maar weer 2 schermen open....

Hihi Janneke, alweer een kater.... Ach nu kan het weer (of nog) moet je maar denken!!
Moet zeggen dat ik toch wel voorzichtig ben met de alcohol. Afgelopen vrijdag wel een wijntje gehad, maar zaterdag gewoon aan de fris. Die van vrijdag viel ook niet zo goed (was moe), dus dan ben ik weer even genezen haha.
Lekker weekendje naar Brussel, het is bijna zover. Dus nog even afzien deze week en dan lekker genieten!!

Ja ik herken het wel dat het weer goed gaat. Datzelfde heb ik ook wel. Ben niet meer zo labiel van de hormonen. Tuurlijk heb ik m'n moeilijke momenten, maar dat is niet meer zo vaak als eerst. Op 4 januari 2009 zou ik uitgerekend zijn, die periode zal vast wel weer zwaar worden. Vooral als ik dan nog niet weer zwanger ben lijkt me dat erg moeilijk. Maar ik hoop natuurlijk dat ik dan allang weer zwanger ben!!

Het was dus gezellig met je logees Marijke. Fijn om te horen. De afleiding doet vaak ook goed, ben je er niet de hele tijd mee bezig. Hou jij je temperatuur al langer bij ivm de eisprong? Ik denk dat je moed moet houden voor wat betreft kinderen. Je hebt er al 2 dus je weet dat het mogelijk is!!
Jaloezie heb ik (nog) niet zo'n last van. Maar nu waren wij ook nog niet zo lang bezig om kindjes te krijgen. Als het nu lang duurt en er allemaal mensen om me heen zwanger worden zal het wel anders zijn denk ik. Toen ik hoorde dat een vriendin van mij ook al een tijdje bezig is, had ik toch wel zoiets van, hoop dat ik eerder aan de beurt ben. En dat wil ik helemaal niet denken want gun het haar van harte, maar je gunt het jezelf net wat meer blijkbaar!!
Wist trouwens ook niet dat Maxima de 4e verwacht. Maar ja, of we alles moeten geloven van zo'n roddelblad is ook nog maar de vraag....

Hee Marieke, jij er ook weer! Ja geweldig dat neefje, hij bleef maar heen en weer rennen en 'dootjes' roepen. Wist niet waar hij eerst en laatst mee moest spelen....
Oh ik snap nu wat je bedoelt met laat ei, je hebt dus een langere cyclus dan 28 dagen. Ik heb dan een vroeg ei, want mijn cyclus is 24-25 dagen dus rond dag 10-11 al het ei. Wij gaan dan ook altijd weer na de ongi aan de klus hihi!!

Ik weet nu niet vanaf wanneer ik moet gaan tellen (Miep: had mk op 10 juni, echo 16 juni zei schoon,  maar op 27 juni nog een fikse bloeding gehad en op 30 juni bij gyn bleek er toch nog wat te zitten en dit heeft ze ter plekke verwijderd). Maar had op 25 juni al negatieve zwangerschapstest, dus laat ik nu toch maar straks het lijstje even aanvullen gerekend vanaf mijn miskraam....

Ja heerlijk onze vakantie, kijken er echt naar uit. En geeft toch wel rust, dan weet je dat het geboekt is. We wilden eerst last minute afwachten maar konden gewoon niet wachten. Voorpret is ook zo leuk!!

Miep, gezellig dat je weer terug bent. Vond je het niet moeilijk om niks te vertellen over je miskraam? Ik heb juist gemerkt dat ik blij was dat ik er met mensen over kon praten. Had ook graag iedereen willen verrassen, maar kan daar nu niet meer zo mee zitten.

Manlief komt thuis, dus straks verder!!

Hoi Dames,

Daar ben ik ook weer. Het is me gelukt om het onderstaande lijstje te kopieren. Echter lukte de tabel vergroten niet. Wil iemand dat voor mij doen???

Naam
MK/curettage
Verwachte eisprong
NOD    

Jannie
18 juni
16 juli
30 juli
1

Miep
19 juni
17 juli
31 juli
1

Linda        23 maart                      30 juni                14 juli        4e ronde

Volgens mij ben ik ook diegene waarvan de MK het langst gelden is.
Ik ben nog steeds overdag vaag misselijk. Niet continu. Na de pijn in mijn onderbuik vrijdag niet weer echt klachten gehad. ook nit echt reuze gevoelige borsten. Bij de vorige 2 zwangerschappen eigenlijk nooit vage misselijkheid gehad.
Bij Niek (en ook voor de MK) va. de 5e week 1 a 2 x daags misselijk/overgeven, wel reuze moe, gevoelige borsten tot een week of 10. Daarna weer tip top.

Kweet niet hoe een eisprong voelt. Ik let er nu wel meer op, maar ja..........wat is wat. Ook ik maak notities in mijn agenda.

@ miep: gelukkig heb je ondanks de curettage vlak voor de vakantie een fijne vakantie gehad. Welkom terug!

@ Marijke: gek he dat je nu juis een - test wilt! Ik mag van mezelf echt pas vlg week maandag gaan testen. Een paar dagen voor mijn vakantie.

@ Laura: wat een super vooruitziht je reis naar Miami. Ik ben niet verder dan Kreta/Cran Canaria geweest en wat er tussin ligt. WauW!!

@ Janneke: jij ook alweer zondag een kater. Ik geen kater wel genoeg roseetjes zaterdag bij de bbq. Zondag geen klachten. hahahaha.................

@ Marieke: he meid, dus vlakbij geweest. Ik woon in Jubbega = 15 min van Beetsterzwaag en 20 min van Heerenveen. Beetsterzwaag is een prachtig plaatsje met mooie landhuizen en bossen. Ik heb er stagegelopen op het revalidatiecentrum Lyndensteyn. Dat zit aan het begin van Beetsterzwaag in een groot Landhuis + bijgebouwen.

@ Patricia: wat ontzettend vervelend voor jullie!!!!! Het is bij ons gezellig en we hope allemaal naar het mei/april forum te kunnen straks!!!

Ik lees af en toe ook mee bij het oktober 2008 forum. Ik was 4 oktober uitgerekend en zou dan nu ongeveer 27 weken zijn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ook dat vind ik best moeilijk nog af en toe. Mn als ik mijn schoonzusje zie (10 okt uitgerekend). Zij krijgen een meisje. Ik wist gevoelsmatig ook bijna zeker dat we een meisje zou krijgen.
Het komt vast allemaal goed. 1 voordeel: wanneer we nu zwanger zijn ben ik rond 23 maart uitgerekend en dus het voorjaar/begin zomer met verlof. Ook niet verkeerd.

En ja de KV kosten. Ze worden idd vlgnd jaar duurder. Wij hebben 2 dagen in de wek opvang waarvan 1x 10 uur betaald (opa en oma subsidie). Dat komt nu neer op een eigen bijdrage van 50 euries. Niet slecht!! We zullen het wel zien.

Vanaf januari gaat onze kleine naar de peuter. Het duurt gelukkig nog ff, maar wat gaat het SNEL!!!

Het is nu droog en zoonlief ligt te slapen dus ik stap nog ff te paard voor de training. Mssn tot straks.

Grtz Linda

Hi ladies,

heb even nieuw tabelletje gemaakt met behulp van mijn handige echtgenoot! ;-) Wil iedereen haar gegevens invullen? Nu hopen dat het er ook zo uitziet zometeen zoals ik het nu zie..... Laura, denk dat je idd beste kan tellen vanaf 1e dag miskraam? geen idee, blijft toch een gok voor ons allemaal. Ben ik iemand vergeten? )Patricia, ben je niet expres vergeten hoor!)

@Linda: klinkt wel weer als.... ehm.. zwanger? Vorige keer ook of toch anders? Voel je zelf denk ik t beste. Oh ik hoop t zo voor je! Als ik uit Brussel kom ga ik meteen deze site checken, spannend!

@ allemaal: ben nu wel even klaar met en genezen van de drank hoor. heb het er even flink van genomen 2 weekenden maar wil nu weer opletten, vooral met mn naderend eitje en evt kans op. As weekend in Brussel houd ik t toch bij een paar glaasjes wijn/ bubbels. Dat kansloze zet ik weer even in de kast!

Tja die eisprong, geen idee. heb last van mn maag, alsof ik erg moet plassen of veel te veel heb gegeten maar is niet zo. Raar soort buikpijn maar ach kan vanalles zijn. Maar heb t genoteerd in mn dagboek. Ben er erg blij mee dat ik vanaf maart alles bijgehouden heb. Lekker van me afschrijven, net als hier!

Ladies, slaap lekker!

Naam                    
MK/Curettage
Verwachte eisprong
NOD                
Poging nr. na mk/curettage

Jannie
18 juni
16 juli
30 juli
1e

Miep