Miskraam in juni 2008 en straks hopelijk weer zwanger!

PS: als je het schema knipt en plakt en invult in een nieuw berichtje, dan kun je het wel gewoon invullen. Nu even wat vraagtekens ingevoegd.

Naam                    
MK/Curettage
Verwachte eisprong
NOD                
Poging nr. na mk/curettage

Jannie
18 juni
16 juli
30 juli
1e

Miep
19 juni
17 juli
31 juli
1e

Linda
23 maart
30 juni
14 juli
4e

Marieke
?
?
?
?

Laura
?
?
?
?

Marijke
?
?
?
?

Sjenientje
?
?
?
?

Hallo allemaal,
Daar ben ik dan weer! Als manlief thuis komt vind ik er niks aan om te zitten forummen. Kletsen dan  gezellig en eten koken enzo. Dus vandaar dat ik m'n verhaal afbrak.

Vanavond kwam vriend van manlief langs. Vertelde dat zijn vriendin weer zwanger is. 20 januari uitgerekend, 2e kindje en beide keren bij 1e ronde raak. Schreef ik vanmiddag nog dat ik niet zo'n last heb van jaloezie....toen moest ik toch wel even behoorlijk slikken!! Tranen zaten erg hoog maar wilde dit niet laten merken. En ik gun het ze hoor, dat is het niet. Maar ja, anders waren we gelijk op gegaan dus dit is dan wel confronterend!!

Miep, toen ik bij de gyn was en die er nog wat heeft uitgevist, heeft ze dit ook opgestuurd om te onderzoeken. Zou wel een tijdje duren voordat de uitslag er is. Bij mij dus ook gebeurd. Maar ik denk dat het gewoon pech is. Het komt heel veel voor en het is niet fijn als het jou overkomt, maar het is wel de natuur. Ik ben in ieder geval nog niet wanhopig en heb goede hoop!!
Fijne baas heb jij ook! Die van mij is gelukkig ook zo. Er is hier ook een topic over hoe bazen ook kunnen reageren. Heb het met verbazing gelezen en ben enorm blij dat het bij mij anders is!!
Nee er is nog niemand zwanger van ons. Maar kan ook nog eigenlijk niet. Hopen wel met z'n allen weer snel zwanger te zijn en op het april/mei forum terecht te komen....

Hmm als ik jouw verhaal over de eisprong lees, herken ik toch wel wat. Die steken ken ik ook wel. Heb er nooit zo op gelet, maar zou best rond mijn ei kunnen zijn. Zal er toch eens op letten in het vervolg. Heb daar vorige week last van gehad als ik het me goed herinner. Wie weet is dan volgende week al mijn NOD.
Bij mij is het dus echt een complete verrassing aangezien er bij mij nog iets zat wat later verwijderd is door gyn. Dus vanaf wanneer tellen, ik heb geen idee.
Maar goed, ik heb  mijn NOD op 15 augustus gezet (in mijn hoofd dan haha). Dat is ruim 6 weken na de laatste controle door de gyn. Maar op   het lijstje hier zal ik 6 weken na miskraam zetten, omdat ik 2 weken daarna alweer negatief testte. Dus ga ik er vanuit dat er vanaf de mk wel weer een eisprong zou kunnen zijn. Snappen jullie het nog hihi.
Van de innesteling heb ik ook niks gemerkt. Maar voelde ongeveer een week voor mijn NOD al wel mijn borsten. Wist toen uiteraard nog niet dat ik zwanger was. Heb cyclus van 25 dagen en heb 3 dagen overtijd getest en was toen al positief. Test was trouwens bevestiging van wat ik al wist!!

Hee Patricia, welkom hier. Liever hadden wij het ook anders gezien, maar we hebben hier wel steun aan elkaar. Hoop dat jij het ook zo ervaart. Had je naam al gezien bij de 'wonderwoman' en was benieuwd of alles nog goed was. Maar niet dus. Echt afschuwelijk. Kan me voorstellen dat je hier ontzettend onzeker van wordt. Ga je nu de MMM in voor onderzoeken?? In ieder geval wens ik jou (jullie) heel veel sterkte met het alweer  verwerken van een verlies. Hoeveel kan een mens hebben.....

Linda, wat spannend, wie weet weer zwanger. Nog een weekje geduld dus.....

Naam                    
MK/Curettage
Verwachte eisprong
NOD                

Jannie
18 juni
16 juli
30 juli
1e

Miep
19 juni
17 juli
31 juli
1e

Linda
23 maart
30 juni
14 juli
4e

Marieke
?
?
?
?

Laura
10 juni
8 juli
22 juli
1e

Marijke
?
?
?
?

Sjenientje
?
?
?
?

Wel heel handig dit lijstje hihi. Op basis hiervan zou ik morgen mijn ei hebben!! Maar denk eigenlijk dat ik het vorige week al gehad heb (ivm die steken waar Miep het over had en die ik ook gevoeld heb).
Ik zie het wel!! 15 augustus heb ik als uiterste datum in mijn hoofd.....

Linda, denk niet dat je je druk moet maken. Tuurlijk, iedere maand dat je weer ongi wordt is een teleurstelling, maar het komt vanzelf, daar ben ik van overtuigd!!
Ja onze reis naar Miami, zo'n zin in!!  Manlief wil dolgraag naar Amerika en ik ga graag mee!! Ik ben er ooit al een keer geweest, in 1995. Toen juist naar de westkust (LA, San Francisco, Las Vegas, etc). Daarom wilde ik nu graag naar de andere kant en manlief maakt dat niet uit.
Vorig jaar naar Cuba vonden we zo geweldig, heerlijk rondreizen en genieten van het mooie weer en de totaal andere wereld dan hier. Zoiets wilden we nog een keer doen, en tja, nu kan het nog. Met een baby doe je dat toch minder snel.

Nu ga ik toch maar slapen, het is alweer de hoogste tijd. Wekker gaat om 6 uur alweer!!
Welterusten en tot morgen.
Grtz Laura

Oh ja, hebben jullie ook gelezen dat er in India een 70 jarige mevrouw is bevallen van een tweeling.... Ongelofelijk!!
Maar we hebben dus nog alle tijd hahahahaha!!!

Goedemorgen allemaal!

Ja die vrouw van 70, schandalig als je de reden hoort, maar goed we hebben desnoods alle tijd! Das nog eens positief denken Laura! ;-)
Maar snap dat je even moest slikken toen jullie vriend het kwam vertellen, is toch confronterend.

Ik snap je verhaal over wanneer ei etc Laura, ik weet t natuurlijk ook niet maar ga uit van 4 weken na curettage ei en 2 weken later NOD. Ik had ook al snel een - zwangerschapstest dus ga er roch beetje vanuit dat eea wel weer begint te werken zodra vruchtje/kindje is overleden. Maar goed we zijn geen arts; we zien straks een ongi of een + test. De gedachte alleen al....

Vorige keer wist ik 8 dagen voor mijn NOD (dus nog geen 3 weken na eerste dag laatste menstruatie) dat ik zwanger was, dagboek olé! Ik voelde t gewoon, hoop t straks weer te voelen. Bijzonder!

Denk toch dat ik last heb van verstopping, irritant! Heb nu mn speciale stoelgangthee meegenomen naar t werk, wie weet helpt het.

hey Laura volgens het lijstje komt je ei vandaag! Happy eastern! ;-)
Yes, rondreizen is super! Hebben veel van Italie gezien en vorig jaar rondreis van 3,5 week door Thailand, was super. Dit jaar was Aruba aan de beurt en als we geen kiddo hebben volgend jaar of niet zwanger zijn, hebben we al besloten dat we een rondreis gaan maken door Cuba of Costa Rica. Ook leuk maar hoop niet dat dat doorgaat. Slecht n schrale troost in case of....

Have a nice day ladies! Greetsssss!

Naam                    
MK/Curettage
Verwachte eisprong
NOD                

Jannie
18 juni
16 juli
30 juli
1e

Miep
19 juni
17 juli
31 juli
1e

Linda
23 maart
30 juni
14 juli
4e

Marieke
?
?
?
?

Laura
10 juni
8 juli
22 juli
1e

Marijke
?
?
?
?

Sjenientje
?
?
?
?

Hihi, erg leuk dat overzicht. Net een verjaardagskalender. Ik heb dan ook ontzettend de neiging om je te feliciteren vandaag, Laura, met je eisprong. Jammer genoeg staat die eisprong niet zo vast als je verjaardag. Ik weet precies wanneer ik jarig ben, maar die eisprong blijft toch een gok. Hopelijk is die van jou echt vandaag en gaat alles zoals het zou moeten gaan. Of nee, hopelijk was ie vorige week inderdaad en ben je nu zwanger. Spannend.

Laura, ik snap heel goed hoe je je voelde toen je hoorde dat de vriendin van die vriend van je man weer zwanger is. Je zult het hun ongetwijfeld ook wel gunnen, maar je wordt toch wel weer even geconfronteerd met het feit dat het bij jou mis is gegaan en dus NOG niet zover is.
Een vriendin van mij probeert al 9 maanden zwanger te raken. Ik ben de enige aan wie ze dat heeft verteld. Je kunt je voorstellen dat zij graag haar verhaal kwijt wil, dus vrijwel elke dag hebben we het daar over. Ze weet niet dat wij ook graag zwanger willen worden en dat we een miskraam hebben gehad, maar ik vind het wel leuk om het elke keer met haar over zwanger worden te hebben. Kan ik er toch een beetje over praten, zonder dat ik hoef te vertellen hoe het bij ons zit. Hoe dan ook, ik gun het haar natuurlijk van harte dat ze zo snel mogelijk zwanger wordt. Maar er is toch een klein stemmetje in mijn hoofd dat zegt, ik hoop wel dat ik eerder zwanger ben. Of tegelijk, dat zou ook wel leuk zijn. Het slaat nergens op dat ik niet wil dat zij eerder zwanger is dan ik. Zij zijn zelfs al een half jaar langer bezig dan wij. Maar toch.
Ach, ik denk dat het heel normaal is als we af en toe jaloers zijn. Zolang we dat maar voor onszelf houden en redelijk blijven.

Miami! Leuk. Gaan jullie ook nog naar de pretparken daar, of helemaal niet? Het zal er ongetwijfeld wel heel warm zijn.
@Jannie: Wij zijn inmiddels al weer twee jaar geleden naar Costa Rica geweest. Ik vond het echt helemaal super. Zo’n ontzettend mooi land. Geweldige natuur en echt ontzettend veel dieren te zien. Maar goed, ik hoop natuurlijk wel dat het er bij jullie niet van komt omdat jullie het tegen die tijd te druk hebben met luiers verschonen.

Een vrouw van 70 bevallen van een tweeling???? Niets over gelezen. Waar kan ik dat terug vinden?

Mijn man en ik hebben ingezet op wanneer ik mijn eisprong heb. Hij zegt komende zaterdag. Ik heb komende maandag gezegd. Wij staan normaal gesproken om de beurt als eerste op om het ontbijt te maken. Degene die het dichtste bij de werkelijke dag zit dat de eisprong is, mag zijn beurt om als eerste op te staan een keer over slaan. Ik ben echt heel slecht in opstaan ’s morgens, maar nu hoop ik toch een beetje dat ik een keer extra als eerste uit bed moet, dan is mijn eisprong eerder. We wachten af.

Groetjes,

Mijn curretage was op 1 juni, dus als ik jullie lijstjes zo bekijk moet ik mijn eisprong zo'n beetje al gehad hebben. vraag me af wanneer ik dan es eindelijk ongesteld ga worden. Ik heb wel een testje gedaan om te kijken of alle hormonen echt uit mijn lichaam waren ( en stiekum wel een beetje of hij niet toch positief testte) , maar echt negatief. Absolute voordeel is dat ik een biertje kon drinken op een heel leuk feestje in het weekend, lekker even weer gewoon gezellig.

Nog een weekje en dan heb ik ook vakantie, heerlijk. Die jalouzie blijft lastig, natuurlijk gun je iedereen dat geluk, maar dat neemt niet weg dat jouw verlangen nog eens benadrukt wordt. Ik ben gelukkig al verschrikkelijk gelukkig, want ik heb een gezonde dochter van 6. Soms wel een beetje moeilijk want wat ze het allerliefste van sinterklaas/kerst/verjaardag wil is een broertje of zusje waar ze ook vaak naar vraagt. En ik gun het haar bijna meer dan mezelf!
Ik had trouwens voor mijn dochter ook een miskraam en daarna is het goed gekomen, dus het zegt echt niks..( een tante had in totaal 5 miskramen en 5 gezonde kinderen)

Hi hi,

Miep wat grappig die weddenschap! Moest er wel om lachen. En omdat jij het dus goed voelt / weet wanneer je eisprong is, is het ook goed te meten. Fijn! Nou hopelijk win jij en kan je n keer extra blijven liggen! ;-)

Gevoelsmatig had ik vorige zwangerschap meteen: t wordt een meisje (ook volgens Chinese kalender), terwijl ik altijd dacht dat mn eerste een jongen wordt. Volgens de Chinese geslachtskalender (niet dat ik er 100% in geloof, maar toch) wordt het de komende maanden - t/m september - (ik ben 29) een jongetje. Ook leuk!

Joanna, heb je even in t lijstje gezet ("pimp my list" heet dit project ;-)), ga even van de 4 weken eisprong en 6 weken NOD uit, we weten t toch allemaal niet. Je had dus al je NOD kunnen hebben, toch? Spannend....

Bye bye!

Naam                    
MK/Curettage
Verwachte eisprong
NOD                

Jannie
18 juni
16 juli
30 juli
1e

Miep