Miskraam in juni 2008 en straks hopelijk weer zwanger!

Hey,

Daar ben ik nog ff. weinig nieuws.

Marijke ik herken dat wel, kids om 7 uur in bed en dan graag de hele avond voor jezelf. Dat is hier meestal ook zo. Zoonlief is de afgelopen weken iets moeilijker met slapen. Gelukkig hebben wij wel lange avonden.

Het is gelukkig eindelijk droog zodat ik de stallen nog kan uitmesten/opruimen en buiten bezig kan zijn. Vanmiddag (het was ook hier vreselijk weer) gezellig een bakje koffue bij een vriendin gehaald.
Morgen weer werken.

Fijne avond dames!!

Mssn tot later.

Grtz Linda

Hallo allemaal!

Hoe is het met de verstopping Janneke? Heeft de thee geholpen? Trouwens ik heb om die thee gezocht bij de AH, maar niet gevonden. Van het AH huismerk?
Dus jullie gaan heel misschien volgend jaar naar Cuba. Geweldige ervaring, zo anders dan hier! Wij zijn vorig jaar gegaan ivm Fidel die toen nog aan de macht was. Het wordt steeds meer westers en nu hij niet meer aan de macht is, zal dat nog wel erger worden. Ik zou zeggen, zo snel mogelijk naar toe!!
Maar kan me voorstellen dat je het niet doet met een kleine baby of hoogzwanger, zou ik ook niet doen. Rond de kerst dan maar :)))

Miep, haha, bedankt voor de felicitaties. Voor de zekerheid toch maar even geklust hihi!!
We hebben in Amerika nog geen route uitgestippeld. Wilden sowieso naar Miami, de Keys en Memphis (Graceland van Elvis) en Nashville. Misschien naar een van de parken in Orlando. Als het bijna zover is gaan we een route uitstippelen, maar dat kan dan evt nog wat veranderen als het rijden tegen valt of zo.
Ik hou wel van warmte, maar het is daar dan wel hurricane-season, dus als het maar niet teveel regent (vorig jaar op Cuba was dat ook zo, en af en toe enorme regenbuien, dat was wat minder).

Hee Joanne, jij bent er ook weer. Ja het blijft moeilijk met de jaloezie. Gisteravond nog flink zitten janken met manlief. Niet dat ik het die vriend niet gun, maar wil het zelf ook zo graag!!

Marieke ook weer terug! Het lijstje wordt alsmaar langer, spannende tijden breken aan!! Ik vind het erg grappig in ieder geval!!

Linda, ja herken dat wel hoor, kan het volgens mij ook het beste afsluiten als ik weer zwanger ben. Hoop dat het niet zo lang duurt!!
En ik lees ook liever geen verhalen over vrouwen die hun kindje verliezen als het feitelijk al levensvatbaar is. Dan ben ik bang dat het mij ook gaat overkomen. Vind het heel erg voor hun, maar voor mij is het zelfbescherming om het niet te lezen.
Ik kijk op het werk wel eens op het forum, maar heb het momenteel wel druk en dan heb ik ook geen tijd om te reageren. Dus voor mij meestal ook alleen 's avonds of in het weekend. En dan is het leuk om te zien wat er die dag is geschreven, dus geen probleem!!

Weet trouwens  op het werk dat er in de afgelopen 3 maanden 3 vrouwen zwanger waren/zijn en er zijn 2 geëindigd in een miskraam, waaronder die van mezelf. Dat is toch best wel veel!!

Heb trouwens weer zo'n vaag misselijk gevoel. Zou me niks verbazen als het de bijwerkingen van de staalpillen zijn. Ze moeten het liefst op een lege maag worden ingenomen en dat probeer ik iedere keer braaf. Maar heb het gevoel dat die misselijkheid daarvan komt. En ik heb iedere keer zo'n vieze smaak in mijn mond, komt volgens mij ook van die staalpillen. En ik zit er nog wat weken aan vast, bah!!
Vandaag kwam oude baas langs (hij is nu chef van andere afdeling). Hij was met vakantie geweest en wist dus niks van mijn mk. Beetje een hork is het, en dat bleek ook wel weer. "Je moet maar zo denken, wat is het toch mooi dat de natuur zichzelf reguleert". Alsof ik dat wil horen als troost!!!!! Maar goed, kon me inhouden, heb al meer akkefietjes met hem gehad en ben blij dat hij niet meer mijn chef is!!

Ik zal ook eens kijken op die site Janneke, ben wel benieuwd!

Marijke, ja het is wel balen dat je cyclus zo in de war is. Maar op zich, ik zie dat je mk of currettage pas 17 juni was, dan kan het best wel zijn dat je ei nog even op zich laat wachten. Kan wel 6 weken duren voordat je weer ongi wordt na een miskraam toch. Geduld!! Makkelijker gezegd dan gedaan haha, ik herken je ongeduld wel hoorm heb ik zelf ook last van!!

Nou heb ook geen nieuws meer. Welterusten maar weer!!

Goedemorgen allemaal,

Laura, die thee is idd van AH huismerk, stoelgang heet ie. kan best zijn dat ze m niet in alle filialen hebben...
Balen die misselijkheid! Misschien is het wel je ei?

Cuba of Costa Rica zou gaaf zijn maar hoop het natuurlijk niet hihi! We klussen nu trouw om de dag en gelukkig is het nog lang geen verplicht nummer, lijkt me niet fijn. Wil om de dag tot ik mn ongi evt heb, dus kan nog wel ff duren haha! Mn darmen gaan beter, er zat vlg mij wel wat verstopt dus die thee heeft wel geholpen. Maar eet ook elke dag bakje activia yoghurt en veel groente, fruit, vezels en water drinken. Dus tja wat exact heeft geholpen geen idee. Maar ben wel al paar keer goed naar wc gekunnen na drinken van die thee.

Op

http://9maand.com/vruchtbaar/cyclus/bereken.php

staat trouwens ook handig schema om eea uit te rekenen.
Kweet even niet of ik iets vergeten ben... ga eens aan de slag hiero!

Fijne dag allemaal!

Naam                    
MK/Curettage
Verwachte eisprong
NOD                
Poging nr. na mk/curettage

Jannie
18 juni
16 juli
30 juli
1e

Miep
19 juni
17 juli
31 juli
1e

Linda
23 maart
30 juni
14 juli
4e

Marieke
12 juni
5 juli
19 juli
1e

Laura
10 juni
8 juli
22 juli
1e

Marijke
17 juni
6 juli
16 juli
1e

Sjenientje
?
?
?
?

Good morning!

Laura, die stoelgangthee kon ik eerst ook niet vinden in de AH, maar je moet dus bij de geneesmiddelen kijken, niet bij de gewone thee. Je weet wel waar de hoestdrankjes en paracetamol etc liggen daar liggen allerlei gezondheidsdingen.   Het hielp me de eerste week na de miskraam wel   en daarna had ik het niet meer nodig.

Ik ben ook al een paar dagen misselijk, dat kan dus door die staalpillen komen? Ik moest ze in ieder geval 30 dagen slikken maar las in de bijsluiter dat je er daarna nog minstens 2 maanden mee moet doorgaan. Als ze op zijn vraag ik het wel aan de huisarts. Op mijn etiket stond dat je ze een halfuur voor de maaltijd moet slikken, maar als je maagproblemen heb mag het ook na de maaltijd. En rond die tijd ook koffie/thee/melk vermijden en juist sinaasappelsap drinken, maar dat wist je zeker al?.

Vanmorgen was mijn temperatuur weer hoger dus ik denk dat de eisprong toch is geweest, fertilityfriend geeft nu aan dat ik op dag 20 mijn eisprong had. en geeft een nieuwe NOD datum aan van 19 juli. Ik zal zo het lijstje even bijwerken.

Prettige dag nog dames!

ps: in de Hema hebben ze nu een hele gave uitverkoop van kinderkleding! broeken voor 5 uur (normaal rond 16.50) en bovenstukjes van 3-4 euro! Heb gister voor mijn oudste 3 broeken en 4 shirtjes gekocht! Ik ga zo nog even kijken voor kleding   voor de herfst alvast, ik zag gister al een paar leuke truien voor haar.

Naam                    
MK/Curettage
Verwachte eisprong
NOD                

Jannie
18 juni
16 juli
30 juli
1e

Miep
19 juni
17 juli
31 juli
1e

Linda
23 maart
30 juni
14 juli
4e

Marieke
12 juni
5 juli
19 juli
1e

Laura
10 juni
8 juli
22 juli
1e

Marijke
17 juni
6 juli
19 juli
1e

Sjenientje
?
?
?
?

hey meiden!!
goedemorgen!!!

Niet zo druk op mn werk nu dus kan ik ff met jullie kletsen!! hihi...

Blij dat dat je baas niet meer is laura, nou moet ik zeggen dat mijn verloskundige ook zo'n opmerking maakte, tja das de natuur en komt vanzelf goed.... tuut tuut daar heb ik wat aan..... en toen ik belde dat ik krom lag van de pijn en of dat normaal zegt ze, ja dat is de natuur die diet zn werk, neem maar parecetamolletje...
Daar zit je dan niet op te wachten....
Wel vervelend misselijk van die staalpillen..

janneke, lekker relaxavondje gehad dus?? Heerlijk kan dat zijn he!!!

Ik ben gisteraaf op kraamvisite geweest!! Dat maakt me uit dacht ik gezellie met de collega's..
Viel toch even tegen.... Toen ik daar zat en dat babytje zag dacht ik ff slik, en ging natuurlijk over zwanger zijn en bevallen, nou vond ik dat weer minder erg. toen vroegen ze of ik het ook vast wilde houden, kindje ging van schoot naat schoot Zeg maar mooi lief meidje... maar ik dacht help nee wil ik niet... kwam ff te dicht bij... Heb het gewoon niet gedaan begrepen ze ook wel...
Gek had dit echt niet verwacht van mezelf...

Nu ga ik weer ff werken, moet nog en gespreksverslag maken van mijn gesprek van vorige week, haha dus ga eens ff graven in mijn geheugen!!

Naam                    
MK/Curettage
Verwachte eisprong
NOD                

Jannie
18 juni
16 juli
30 juli
1e

Miep
19 juni
17 juli
31 juli
1e

Linda
23 maart
30 juni
14 juli
4e

Marieke
12 juni
5 juli
19 juli
1e

Laura
10 juni
8 juli
22 juli
1e

Marijke
17 juni
6 juli
16 juli
1e

Sjenientje
?
?
?
?

he marijke we hebben tegelijk nod!!!!

greetzzzz!!!!

Ik zie dat er in die tijd (week) veel nods zijn....
spannend weekje dus!! hihi

We kletsen er lekker op los !!! zag al 373 berichtjes, we zijn op de helft van het topic...eigenlijk al er overheen!!

Fijne dag!!

@Marijke: Ik heb al een paar keer gelezen over Fertilityfriend, waar jij het nu ook over had. Ik heb echter geen idee wat het precies is. Kun jij (of iemand anders natuurlijk) dit uitleggen? Gewoon nieuwschierig.

Ja, de komende weken wordt het spannend met springende eitjes en NOD's.
Als ik 5 weken na mijn curretage m'n NOD heb (zou waarschijnlijk 5 a 6 weken duren volgens de gyn), dan moet mijn ei morgen springen. Maar ik denk het niet hoor. De ovulatietest liet gisterenavond in ieder geval nog helemaal niets zien. Nou wil dat natuurlijk niet per se iets zeggen, maar toch. Het zou voor onze weddenschap over de dag van de ovulatie trouwens ook niet goed zijn als m'n ei morgen springt. Dat zou dan inhouden dat ik een keer extra als eerste op moet staan i.p.v. manlief.
Neemt niet weg dat ik stiekem toch wel blij zou zijn met een eisprong. Het blijft allemaal erg onzeker en spannend, he?

Terug
Bovenaan