Miskraam in juni 2008 en straks hopelijk weer zwanger!

Hi hi,

ja spannend met al die NOD's.... Linda mag de spits afbijten, maandag al!

Mocht het deze ronde niet raak zijn dan ben ik vooral erg benieuwd naar mijn cyclus, maar mn gevoel zegt dat ik eerder mijn NOD heb dan 30 juli, maaar: afwachten. Moet mezelf soms echt aan de ketting leggen, ben te ongeduldig. Tis nu precies 3 weken gelden, de curettage, gaat toch best snel. Mn lijf is wel weer ok denk ik. Ga deze week nog even een zw-test doen, dubbel check (negatief hoop ik dus)  want wil mezelf niet blij maken met dooie mus straks als ik t raak is of niet.

Jep, die stoelgangthee staat niet bij de thee maar bij de Zonnatura etc.

Marieke, kan me voorstellen dat dat ff eng was om vast te houden. Gelukkig waren ze op de hoogte.
Ik kreeg zaterdag de vraag van een kennisje: "en, wanneer komen de kinderen?" Oeps, slik.... Vriendin stond erbij en die weet ervan, dus die reageerde: "die komen vanzelf!"

Groetjes!

Naam                    
MK/Curettage
Verwachte eisprong
NOD                
Poging nr. na mk/curettage

Jannie
18 juni
16 juli
30 juli
1e

Miep
19 juni
17 juli
31 juli
1e

Linda
23 maart
30 juni
14 juli
4e

Marieke
12 juni
5 juli
19 juli
1e

Laura
10 juni
8 juli
22 juli
1e

Marijke
17 juni
6 juli
16 juli
1e

Sjenientje
?
?
?
?

hi Miep,

ja ik zou dan ook vandaag mn ei hebben, ben benieuwd,.... Wij lopen voorlopig even gelijk op, spannend! Iets in me zegt dat het deze keer weer in 1 keer gaat lukken maar das echt meer hopen denk ik... Misschien omdat het de vorige keer ook in 1 x raak was?

Weet iemand hoe t komt dat je na je mk/curettage verhoogde kans hebt om zwanger te raken? Is dat door het HCG? Das bij mij dan niet zo of minder omdat mn zw-test al negatief is een tijdje?

Groetjes

Hi Jannie,

Ik heb dat ook, dat gevoel dat het deze keer weer in 1x gaat lukken. Ook omdat het bij ons vorige keer ook de eerste keer raak was en omdat je inderdaad hoort dat je na een mk een verhoogd kans hebt. Ik probeer mezelf regelmatig te zeggen dat dat echt geen garantie is en dat ik rustig aan moet doen, maar toch. Dat gevoel blijft.

Wij gaan inderdaad gelijk op. Ik ben dan ook heel benieuwd naar de uitslag van jouw zwangerschapstest, of die nu weer negatief is. Ik was eigenlijk niet van plan om een test te doen, maar op zich is dat natuurlijk wel makkelijk om te weten. Als die nu negatief is, dan kun je 'm straks over een aantal weken (indien nodig) tenminste weer gebruiken als zwangerschapstest.
Dus als die bij jou negatief is, hoor ik dat graag. Dan doe ik denk ik ook een test.

Vreemd he, dat de curretage nu alweer 3 weken geleden is? Aan de ene kant lijkt het veel korter geleden en aan de andere kant lijkt het ook ooit al veel langer geleden. Maar dat laatste komt denk ik ook doordat wij tussendoor alweer op vakantie zijn geweest.
Hoe lang is het bij jou dan eigenlijk geleden dat het vruchtje gestorven is? En heeft dat ook nog iets te maken met wanneer je weer een negatieve zwangerschapstest krijgt? Of weet je dat ook niet? Bij mij is het nu alweer 7 weken geleden dat het vruchtje ermee gestopt is.

Ik denk dat de verhoogde kans na een mk (als die er al is ???) inderdaad komt door het hcg gehalte wat dan nog hoog is. Dat is per slot van rekening ook datgene wat  sommige vrouwen met vruchtbaarheidsproblemen krijgen. Die vriendin van mij die al een hele tijd bezig is om te proberen zwanger te worden, heeft vandaag te horen gekregen dat het niet vreemd is dat het nog niet is gelukt. Progesterongehalte veel te laag. Een van de mogeiljke behandelmethodes is ook het toedienen van hcg.
Maar hoe dan ook, zeker weten dat het aan het hcg gehalte ligt, doe ik het ook niet. Een collega van mij heeft 2 keer een mk gehad en is 2 keer meteen daarna ook weer zwanger geraakt (en heeft nu 2 gezonde kindjes). Ik denk dat dat ook wel een reden is voor dat gevoel van mij dat het nu vast goed komt.

Ik vind het in ieder geval wel heel fijn voor die vriendin van mij dat er nu iets is ontdekt en dat er iets aan te doen is. Hopelijk is het nu wel snel raak.
Ik heb bij tijdens mijn eerste zwangerschap niet meegedaan aan moeders voor moeders. Voor een groot deel ook wel omdat ik al vanaf het begin het gevoel had dat het toch fout zou gaan. Maar nu ik bij die vriendin van mij zie dat zij misschien wel geholpen kan worden met dat hcg hormoon, ga ik er toch eens over nadenken of ik dat de volgende keer misschien wel ga doen.
Doen jullie er aan mee?

Ik denk elke keer dat ik een kort berichtje ga schrijven. En (bijna) elke keer komt er toch weer een hele lap tekst uit mijn vingers.
Wel fijn dat we hier alles kwijt kunnen.
quote: jannie79 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-07-2008 11:38:50'));

hi Miep,

ja ik zou dan ook vandaag mn ei hebben, ben benieuwd,.... Wij lopen voorlopig even gelijk op, spannend! Iets in me zegt dat het deze keer weer in 1 keer gaat lukken maar das echt meer hopen denk ik... Misschien omdat het de vorige keer ook in 1 x raak was?

Weet iemand hoe t komt dat je na je mk/curettage verhoogde kans hebt om zwanger te raken? Is dat door het HCG? Das bij mij dan niet zo of minder omdat mn zw-test al negatief is een tijdje?

Groetjes

Hi!

@Miep: jij hebt tot nu toe nog geen zw-test gedaan? Mijne was vlg mij zaterdag 28 juni, dus zou nu nog steeds - moeten zijn. Ga morgen meteen testen, I will let you know! Heb toch familieverpakking in huis, haha.
Maar als de test na anderhalve week al - was vraag ik me dus af wanneer het HCG-hormoon afneemt.  Bij mij is het hartje ook ongeveer 7 weken geleden (+/- 23 mei)gestopt met kloppen, toevallig!!  Voelde na dat weekend eigenlijk al: er zit iets niet goed....

Het lijkt mij ook logisch dat de verhoogde kans op zwanger worden na mk aan het HCG-hormoon ligt, maar vraag me dus af of ik dat nog wel in mn lijf heb omdat ik al zo snel een - test had. Maarrr ik test morgen even, laat het morgenvroeg meteen weten.

Weet dus ook niet of die test nog zo lang positief kan blijven na het sterven of na de daadwerkelijke mk / curettage....

Lijkt aan de ene kant idd erg lang geleden maar aan de andere kant niet, gek is dat. Komt ook omdat ik echt toe ben aan de volgende, destijds was ik alleen bezigy met verwerken. Werd panisch als manlief begon over n volgende zwangerschap. Nu kan t me niet snel genoeg gaan....

Ik heb toen meegedaan aan Moeders voor Moeders, tot een week na de fatale echo. Ik vond het geen feest maar ook geen issue hoor, t valt erg mee. En t was echt voor n goed doel, doe straks weer meteen mee!

Maar wel komisch dat jij dat voorgevoel ook hebt, dat het nu weer in 1 x raak kan zijn. Leuk!

groetjes!

Naam                    
MK/Curettage
Verwachte eisprong
NOD                

Jannie
18 juni
16 juli
30 juli
1e

Miep
19 juni
17 juli
31 juli
1e

Linda
23 maart
30 juni
14 juli
4e

Marieke
12 juni
5 juli
19 juli
1e

Laura
10 juni
8 juli
22 juli
1e

Marijke
17 juni
6 juli
16 juli
1e

Sjenientje
?
?
?
?

hoi meiden,
wat zijn jullie actief zeg. Het zal vast niet zo moeilijk zijn om het meest geschreven topic te worden. Zeker niet omdat bij de wonderwomen de meeste alweer zwanger zijn en er daar dus niet meer zoveel geschreven wordt.

Je merkt ook wel aan jullie verhalen dat jullie duidelijk alweer een eind verder zijn dan dat ik ben. Maar ja ik krijg dan ook morgen pas mijn curretage. Daarbij heb ik ook echt al een hele voorgeschiedenis.
Wij zijn vanaf februari 2006! bezig voor een kindje. In okt 2006 kreeg ik een mk na 5,5 week. Toen pas in aug 2007 weer zwanger. We liepen net bij de gyn voor onderzoek, maar waren tussen de 1e en 2e afspraak dus zwanger. Ik had die afspraken blijkbaar nodig, om er even wat minder mee bezig te zijn.
Die zwangerschap liep dus mis, omdat ons kindje een nierafwijking had. Bas* is met 23,5 week geboren. Tot 24 weken mag je zelf je zwangerschap afbreken. Omdat hij de zwangerschap niet zou overleven of een leven in het ziekenhuis tegemoet zou gaan, toch maar deze onmenselijke keus gemaakt. Ik heb wel gewoon moeten bevallen, dit is beter voor je rouwproces schijnt. Nou doet een ruggenprik wonderen moet ik zeggen. Want ik heb er echt niks van gevoeld, tot ik hem naar buiten perste. En dan was hij maar 650 gram, kan je nagaan als het 5x zo zwaar is...... pfff

Na Bas* dus eigenlijk heel snel weer zwanger voor ons doen en dat blijkt dus een windei te zijn, oftewel een leeg vruchtzakje. Weer een droom die we moeten laten schieten.......
In die zin zit er bij mij wel een patroon in, ik wordt pas weer zwanger als de vorige geboren had moeten zijn.... Hopenlijk kan ik dit nu veranderen, anders raak ik pas in feb 2009 weer zwanger......pffffff.

Voor de nierafwijking van Bas* zijn we doorgestuurd naar de klinisch geneticus. Daar zijn we vanmorgen geweest en naast een nieronderzoek bij ons gaan ze daar ivm de miskramen ook starten met een chromosoomonderzoek. Nou dat kunnen we dan ook maar vast gehad hebben.
Sowieso krijgen wij bij een volgende goede zwangerschap bij 16 weken, 20 weken en 32 weken een uitgebreide echo in een academisch ziekenhuis. Onbezorgd zwanger zit er dus nooit meer in.......

Nou ja dat is tot nu toe mijn verhaal. Ik hoop dat het nu allemaal wat positiever mag gaan worden.

Qua vruchtbaarheid na een mk/curretage/bevalling is het zo dat je baarmoedermond verder open staat dan 'anders' Dit zorgt ervoor dat de zaadcellen er makkelijker door kunnen. Volgens mij heb ik gehoord dat ook je eitjes wat langer blijven leven en is het baarmoederslijmvlies ook nog wat maanden beter innestelbaar. Die laatste twee zullen zeker wel door invloed van hormonen zijn.
Je hoort tenslotte ook genoeg van stellen die jaren op een kindje hebben moeten wachten en die dan ineens na een bevalling snel spontaan weer zwanger raken.

groetjes
Patricia

Naam                    

MK/Curettage
Verwachte eisprong
NOD                

Jannie
18 juni
16 juli
30 juli
1e

Miep
19 juni
17 juli
31 juli
1e

Linda
23 maart
30 juni
14 juli
4e

Marieke
12 juni
5 juli
19 juli
1e

Laura
10 juni
8 juli
22 juli
1e

Marijke
17 juni
6 juli
16 juli
1e

Sjenientje
?
?
?
?Patricia
10 juli
?
?
nog geen

@Patricia: wat naar allemaal zeg, kan me een heeeel klein beetje voorstellen hoe demotiverend dit is, na deze ellende... Ik heb jullie website een keer bekeken, was onder de indruk. En wat een vreselijke beslissing!
Heb nu al (na 1 mk) de angst dat ik de volgende keer zo bezorgd ben maar dit is heel anders. Hoop dat de onderzoeken erg positief uitpakken; dat er een oorzaak te vinden is die te behandelen is!!
Veel sterkte morgen, zal aan je denken!

Kan je na al deze ellende wel normaal functioneren trouwens, werk je bijv nog (steeds)?

Thanks voor je antwoord op onze vraag: klinkt logisch en vind t fijn om te horen!!

Naam                    
MK/Curettage
Verwachte eisprong
NOD                

Jannie
18 juni
16 juli
30 juli
1e

Miep
19 juni
17 juli
31 juli
1e

Linda
23 maart
30 juni
14 juli
4e

Marieke
12 juni
5 juli
19 juli
1e

Laura
10 juni
8 juli
22 juli
1e

Marijke
17 juni
6 juli
16 juli
1e

Sjenientje
?
?
?
?

Patricia

10 juli

?

?

nog geen

@Pat. Verschrikkelijk lijkt me dat als het meerdere keren mis gaat. Het lijkt me ongelooflijk moeilijk om er vertrouwen in te blijven houden. Of ja, dat zeg ik eigenlijk niet goed. Het vertrouwen is waarschijnlijk al lang weg. Het lijkt me moeilijk om de beslissing te nemen om er toch voor te blijven gaan. Maar aan de andere kant is de beslissing om te stoppen misschien nog wel moeilijker. Ik weet het ook niet. Heel erg vervelend in ieder geval allemaal. Hopelijk raak je snel weer zwanger en komt het nu wel goed.
Je uitleg over de verhoogde kans na een mk/bevalling klinkt inderdaad heel logisch. Hopelijk zorgt dat er voor ons allemaal voor dat het snel weer raak is.

Ik begrijp uit je vorige berichtje dat de curretage morgen in ieder geval wel door gaat (omdat je eerder deze week nog niet zeker wist of er plaats zou zijn). We zullen aan je denken! Heel veel sterkte in ieder geval.

hoi,
@ Janny. nee hoor ik heb me ziekgemeld. Na Bas* ben ik 2 maanden ziek thuis geweest, daarna weer langzaam met arbeidstherapeutisch werken opgebouwd tot 75% geloof ik en toen weer deels beter gemeld. Op 26 mei was ik weer volledig beter. Laat dat nou net de dag zijn dat ik mijn positieve test in handen had....
Ik heb toen 2,5 week volledig gewerkt en ben toen voor 4 weken met vakantie gegaan (drie weken ook echt weg). Morgen zou ik weer moeten gaan werken, maar ik heb me vanaf gister al weer ziek gemeld. Geen idee hoe lang het dit keer gaat duren. Heb het idee dat ik alles wegdruk momenteel, dus zie mezelf nu volgende week wel weer werken. Maar dit kan natuurlijk veranderen na morgen. Heb ook niet zo'n zin om weer naar de bedrijfsarts te gaan, die toch de opdracht heeft om je zo snel mogelijk weer wat te laten doen. (leuk die nieuwe wetten tegenwoordig)

@ Miep (geloof ik) wij geven de moed nog niet op hoor. Ook al is het inderdaad wel demotiverend. De gedachte dat er geen kinderen zullen komen is nog veeeeeeeeeeeeeel demotiverender. Zolang er door de klinische genetica niet anders bewezen wordt, gaan we voorlopig nog uit van 3x vette pech en liggen de kansen bij volgende zwangerschappen gelijk met anderen.
Gelukkig ben ik dan nog maar 30 en is er in die zin nog tijd zat, al duurt het naar mijn idee natuurlijk echt veel en veel te lang allemaal.
Nu zie ik het donker in, maar als ik weer een positieve test in handen heb, probeer ik sceptisch te blijven, maar weet eigenlijk dat ik dat niet kan. Dan ben ik toch weer positief en voorzichtig aan het dromen, want het kan toch zeker niet nog een keer gebeuren.........

liefs
Patricia mama van Bas*

Terug
Bovenaan