Hee hallo allemaal,
De misselijkheid is volgens mij niet mijn ei, ben er eigenlijk van overtuigd dat ik die vorige week had. Is nergens op gebaseerd, alleen op die steken, maar mijn gevoel zegt dat, kan het niet goed uitleggen waarom....
Dat zou wel betekenen dat ik volgende week alweer ongi moet worden. Vorige week had ik wat puistjes, maar die trekken nu juist weer weg. Terwijl ik die normaal vlak voor mijn ongi heb. Ik geloof dat mijn lichaam lekker in de war is!!
Oh Marijke, bedankt voor de tip over de stoelgang thee! Daar heb ik dus niet gezocht, alleen bij de gewone thee. Had em tussen de kruidenthee verwacht. Als ik weer bij de AH kom ga ik zeker daar even tussen kijken (vond het een beetje stom om er naar te vragen bij zo'n puisterige puber haha).
Dus jij hebt ook al die staalpillen. Ja klopt, je moet ze best wel lang slikken willen ze helpen. Ik had eerst voor 2 weken meegekregen en bij het herhalingsrecept kreeg ik 180 pillen mee, die staan voor nog 8 weken!! Ik heb op het etiket gelezen dat je ze een halfuur voor het eten moet nemen, maar in de bijsluiter of op nog zo'n extra infovel wat ik mee kreeg dat je daar mee moet beginnen en dan later tussen de maaltijden door, zoveel mogelijk op de lege maag. Dus ik doe er nu een bij het opstaan, ongeveer uur voor het ontbijt, dan ergens 's middags en een voor het slapen gaan. Volgens mij komt daar die misselijkheid vandaan, omdat mijn maag dan best leeg is. En die vieze smaak in je mond, herken je die ook??
Marieke, dat is dan best even schrikken van jezelf op die kraamvisite! Maar je denkt toch weer terug aan het gebeuren en wordt ermee geconfronteerd wat bij jou (nog) niet is gelukt.
Hmm, die vk van jou is dan helemaal een hork. Die oude baas van mij is nogal een botterik en een man, die snappen het lang niet allemaal. En eigenlijk verbaasde het me niet eens omdat ik al vaker aanvaringen met hem heb gehad over zijn botheid. Maar van een vk verwacht je toch wat anders!! Dat het de natuur is snappen we allemaal, maar daar heb je niks aan. Je bent gewoon ontzettend verdrietig om wat je verloren hebt. Je zegt toch ook niet bij het overlijden van iemand, dat is de natuur.....
Heeft ze een website? Misschien kun je dan nog een mailtje sturen over het hele gebeuren en dat je teleurgesteld bent omdat je wat anders had verwacht??
Janneke, wat een vragen kunnen mensen je stellen over kinderen.... Ben daar zelf altijd voorzichtig mee richting anderen, omdat je nooit weet hoe het zit. Zwanger raken en een kindje krijgen is niet altijd zo vanzelfsprekend en dat wordt wel eens vergeten!
Hee Miep, ik heb ook een zw-test gedaan op 25 juni, dat was 15 dagen na de mk en deze was toen al negatief. Maar op 27 juni nog een enorme bloeding gehad en op 30 juni bij de gyn bleek er nog wat te zitten. Dus eigenlijk best vreemd dat de test alweer negatief was. Maar ja, bij mij was het een leeg vruchtzakje, terwijl ik de mk pas na 10 weken had. Toen was het al zo'n 5 weken gestopt met ontwikkelen (het heeft dus nooit geleefd). Zou er dus best mee te maken kunnen hebben.
Maar vraag me niet hoe het precies zit, maar het is wel prettig om te weten dat de test negatief was, dan kan ik em straks dus weer gebruiken mocht ik niet ongi worden!!
Nee ik had me ook niet aangemeld voor Moeders voor moeders. Dat had ook een praktische reden, ze halen het hier niet op en je moet het dan naar een depot brengen. Daar had ik eigenlijk niet zoveel zin in. Maar twijfel er nu ook over, omdat ik ook weet dat er veel mensen mee worden geholpen. Ga bij de volgende zwangerschap in ieder geval informeren hoe en wat!
Hoi Patricia, ja dat klopt, wij zijn idd alweer een stuk verder met het verwerken. Eerst ben je alleen maar bezig met je rouwproces. Bij mij was het de echo die uitwees dat het niet goed was (ook een leeg vruchtzakje, windei vind ik zo'n rotwoord), toen het wachten op de mk en dan bij mij nog het lichamelijke gedoe. Maar merk nu ook dat het alweer stukken beter met me gaat. Vergeten zal ik het nooit, maar kan er beter over praten dan in het begin (labiel en huilen).
Alvast heel veel sterkte morgen! Je hebt echt al heel veel meegemaakt zeg. Al zo lang bezig en dan nog geen kindje. Lijkt me echt heel moeilijk. En iedere keer weer dat verdriet dat je moet verwerken. Bij Bas* zal dat helemaal ontzettend moeilijk zijn geweest. Je bent al zo ver en dan ga je er toch wel van uit dat het goed komt. Had jouw website ook al eens gelezen en was ook onder de indruk van jullie verhaal. Wat kom je dan voor een verschrikkelijke moeilijke keuze te staan.
Blijkt maar weer, zwanger worden en een kindje krijgen is echt niet zo vanzelfsprekend! En onbezorgd zwanger zijn, nee, dat zit er helaas ook niet meer in.
Er wordt dus wel onderzoek gedaan bij jullie waar het aan zou kunnen liggen. Ook weer dubbel lijkt me. Aan de ene kant hoop je dat ze niks vinden, dan ligt het in ieder geval niet aan jullie. Aan de andere kant is dat onbevredigend, want waarom gaat het dan steeds mis. Maar als je moet horen dat er wel iets mis is, is dat ook niet wat je wilt horen. Sterkte!!
En dat werk is momenteel echt niet het belangrijkste. Al kan ik me best voorstellen dat je toch wel een beetje schuldgevoelens hebt als je je 'alweer' ziek moet melden.
Zelf werk ik bij een uitkeringsinstantie en ik kan me er daar wel eens over verbazen hoe onbezonnen mensen hier mee omgaan. Dat doet maar en dan oeps, zwanger, nou doen we toch een abortus (en ze schamen zich er ook nog niet eens voor). Ongelofelijk allemaal. Het lijkt wel alsof het zoveel gemakkelijker gaat als je er totaal niet mee bezig bent en het een foutje is of zo.....
Oh die verklaring over je baarmoedermond die open staat en zo, ik geloof zo dat dat je verhoogde vruchtbaarheid kan verklaren. Bij de gyn op 30 juni zei ze dat mijn baarmoedermond nog open stond. Ergens anders hoorde ik weer dat een nieuw kindje zich niet kan innestelen als er nog restjes van je mk in de baarmoeder zitten.
Wat is het toch een ingewikkeld gebeuren in je lichaam!!
Lekker Marieke, morgen vrij. Ik werk 5 dagen en dan zijn vrije dagen me heilig! Er gaan veel mensen op vakantie de komende weken en ik nog niet. Dat betekent extra werk voor mij. Was vandaag een beetje pissig op collega's omdat er iemand al een tijdje ziek is en niemand die een hand uitsteekt naar dat werk. Ze is de afgelopen 2 jaar erg vaak ziek geweest en dan ben je ook wel eens klaar met werk van haar overnemen, maar goed. We hebben allemaal een eigen klantenbestand en dit komt er dan weer extra overheen. Maar ik baalde gewoon. Iedereen zegt, nee ik niet, want ik ga met vakantie en moet mijn eigen werk nog afmaken. Leuk en aardig allemaal, maar ik moet de komende weken extra werk verzetten omdat er veel mensen weg zijn. En als ik weg ben zijn er al een heleboel weer terug, dus dan is er minder werk om over te nemen. Ik ben er de afgelopen tijd ook een tijdje uit geweest, en dat merk ik ook wel aan de hoeveelheid werk (iets dringends wordt nog wel overgenomen, maar de rest blijft gewoon liggen). Frustrerend!! Vanaf volgende week zijn we met z'n 4-en (normaal 9) en ik heb besloten dat ik het werk van die zieke collega laat liggen. Er komt over 2 weken een uitzendkracht. Heel spijtig, maar die zal moeten puinruimen!!
Oef wat klinkt dat hard en frustrerend
Nog een fijne avond meiden!!!
Groetjes Laura
Naam
MK/Curettage
Verwachte eisprong
NOD
Poging nr. na mk/curettage
Jannie
18 juni
16 juli
30 juli