Miskraam in juni 2008 en straks hopelijk weer zwanger!

Hallo!!!

Patricia meid wat een verhaal!! heftig hoor!!! dat gaat je zeker niet in de koude kleren zitten!!!! Knap en wel goed dat je de moed niet verliest!! Ik hoop echt dat je nu sneller zwanger bent sla de andere keren en dat het goed gaat!!
maar eerst sterkte morgen!!! Ik denk aan je!!!!
ik vind een   iskraam al heftig en maakt toch dat je je soms afvraagt zal ik ooit kinderen krijgen en gaat het de volgende keer wel goed, aan de andere kant heb ik er ook wel weer een goed gevoel over..... zullen wel de up en down nog beetje zijn....

Mij collega waar we gister op kraamvisite waren heeft haar eerste ook bij ongeveer 22 weken verloren.....heeft nu 2 gezonde dochtertjes... geeft ook weer moed....

bedankt ook voor je verhaal/uitleg waarom je na een mk verhoogde kans hebt om zwnager te wowrden.. snap het nu en net als wat de nadere mieden zeiden, klinkt logisch.... soms betrap ik me er op dat iik weleens denk zal nu vast wel in 1 keer raak zijn als je die positieve verhalen hoor.... dan schaam ik me er bijna voor, want ik weet heel goed dat het geen garantie geeft en dat het bij mij vast wel niet in een keer weer zal lukken.... wat kan er allemaal door je gedachten gaan zeg!!!

Zit nu lekker met een potje thee op de bank. heb een korte werkweek nu, morgen vrij en dan vrijdag nog.... lekker hoor, maar daarna wat drukkere weken en wat extra werken omdat er aantal met vakantie zijn...

Fijne avond allemaal!!

Hee hallo allemaal,

De misselijkheid is volgens mij  niet mijn ei, ben er eigenlijk van overtuigd dat ik die vorige week had. Is nergens op gebaseerd, alleen op die steken, maar mijn gevoel zegt dat, kan het niet goed uitleggen waarom....
Dat zou wel betekenen dat ik volgende week alweer ongi moet worden. Vorige week had ik wat puistjes, maar die trekken nu juist weer weg. Terwijl ik die normaal vlak voor mijn ongi heb. Ik geloof dat mijn lichaam lekker in de war is!!

Oh Marijke, bedankt voor de tip over de stoelgang thee! Daar heb ik dus niet gezocht, alleen bij de gewone thee. Had em tussen de kruidenthee verwacht. Als ik weer bij de AH kom ga ik zeker daar even tussen kijken (vond het een beetje stom om er naar te vragen bij zo'n puisterige puber haha).
Dus jij hebt ook al die staalpillen. Ja klopt, je moet ze best wel lang slikken willen ze helpen. Ik had eerst voor 2 weken meegekregen en bij het herhalingsrecept kreeg ik 180 pillen mee, die staan voor nog 8 weken!! Ik heb op het etiket gelezen dat je ze een halfuur voor het eten moet nemen, maar in de bijsluiter of op nog zo'n extra infovel wat ik mee kreeg dat je daar mee moet beginnen en dan later tussen de maaltijden door, zoveel mogelijk op de lege maag. Dus ik doe er nu een bij het opstaan, ongeveer uur voor het ontbijt, dan ergens 's middags en een voor het slapen gaan. Volgens mij komt daar die misselijkheid vandaan, omdat mijn maag dan best leeg is. En die vieze smaak in je mond, herken je die ook??

Marieke, dat is dan best even schrikken van jezelf op die kraamvisite! Maar je denkt toch weer terug aan het gebeuren en wordt ermee geconfronteerd wat bij jou (nog) niet is gelukt.
Hmm, die vk van jou is dan helemaal een hork. Die oude baas van mij is nogal een botterik en een man, die snappen het lang niet allemaal. En eigenlijk verbaasde het me niet eens omdat ik al vaker aanvaringen met hem heb gehad over zijn botheid. Maar van een vk verwacht je toch wat anders!! Dat het de natuur is snappen we allemaal, maar daar heb je niks aan. Je bent gewoon ontzettend verdrietig om wat je verloren hebt. Je zegt toch ook niet bij het overlijden van iemand, dat is de natuur.....
Heeft ze een website? Misschien kun je dan nog een mailtje sturen over het hele gebeuren en dat je teleurgesteld bent omdat je wat anders had verwacht??

Janneke, wat een vragen kunnen mensen je stellen over kinderen.... Ben daar zelf altijd voorzichtig mee richting anderen, omdat je nooit weet hoe het zit. Zwanger raken en een kindje krijgen is niet altijd zo vanzelfsprekend en dat wordt wel eens vergeten!

Hee Miep, ik heb ook een zw-test gedaan op 25 juni, dat was 15 dagen na de mk en deze was toen al negatief. Maar op 27 juni nog een enorme bloeding gehad en op 30 juni bij de gyn bleek er nog wat te zitten. Dus eigenlijk best vreemd dat de test alweer negatief was. Maar ja, bij mij was het een leeg vruchtzakje, terwijl ik de mk pas na 10 weken had. Toen was het  al zo'n 5 weken gestopt met ontwikkelen (het heeft dus nooit geleefd). Zou er dus best mee te maken kunnen hebben.
Maar vraag me  niet hoe het precies zit, maar het is wel prettig om te weten dat de test negatief was, dan kan ik em straks dus weer gebruiken mocht ik niet ongi worden!!

Nee ik had me ook niet aangemeld voor Moeders voor moeders. Dat had ook een praktische reden, ze halen het hier niet op en je moet het dan naar een depot brengen. Daar had ik eigenlijk niet zoveel zin in. Maar twijfel er nu ook over, omdat ik ook weet dat er veel mensen mee worden geholpen. Ga bij de volgende zwangerschap in ieder geval informeren hoe en wat!

Hoi Patricia, ja dat klopt, wij zijn idd alweer een stuk verder met het verwerken. Eerst ben je alleen maar bezig met je rouwproces. Bij mij was het de echo die uitwees dat het niet goed was (ook een leeg vruchtzakje, windei vind ik zo'n rotwoord), toen het wachten op de mk en dan bij mij nog het lichamelijke gedoe. Maar merk nu ook dat het alweer stukken beter met me gaat. Vergeten zal ik het nooit, maar kan er beter over praten dan in het begin (labiel en huilen).
Alvast heel veel sterkte morgen! Je hebt echt al heel veel meegemaakt zeg. Al zo lang bezig en dan nog geen kindje. Lijkt me echt heel moeilijk. En iedere keer weer dat verdriet dat je moet verwerken. Bij Bas* zal dat helemaal ontzettend moeilijk zijn geweest. Je bent al zo ver en dan ga je er toch wel van uit dat het goed komt. Had jouw website ook al eens gelezen en was ook onder de indruk van jullie verhaal. Wat kom je dan voor een verschrikkelijke moeilijke keuze te staan.
Blijkt maar weer, zwanger worden en een kindje krijgen is echt niet zo vanzelfsprekend! En onbezorgd zwanger zijn, nee, dat zit er helaas ook niet meer in.
Er wordt dus wel onderzoek gedaan bij jullie waar het aan zou kunnen liggen. Ook weer dubbel lijkt me. Aan de ene kant hoop je dat ze niks vinden, dan ligt het in ieder geval niet aan jullie. Aan de andere kant is dat onbevredigend, want waarom gaat het dan steeds mis. Maar als je moet horen dat er wel iets mis is, is dat ook niet wat je wilt horen. Sterkte!!
En dat werk is momenteel echt niet het belangrijkste. Al kan ik me best voorstellen dat je toch wel een beetje schuldgevoelens hebt als je je 'alweer'  ziek moet melden.

Zelf werk ik bij een uitkeringsinstantie en ik kan me er daar wel eens over verbazen hoe onbezonnen mensen hier  mee omgaan. Dat doet maar en dan oeps, zwanger, nou doen we toch een abortus (en ze schamen zich er ook nog niet eens voor). Ongelofelijk allemaal. Het lijkt wel alsof het zoveel gemakkelijker gaat als je er totaal niet mee bezig bent en het een foutje is of zo.....

Oh die verklaring over je baarmoedermond die open staat en zo, ik geloof zo dat dat je verhoogde vruchtbaarheid kan verklaren. Bij de gyn op 30 juni zei ze dat mijn baarmoedermond nog open stond. Ergens anders hoorde ik weer dat een nieuw kindje zich niet kan innestelen als er nog restjes van je mk in de baarmoeder zitten.
Wat is het toch een ingewikkeld gebeuren in je lichaam!!

Lekker Marieke, morgen vrij. Ik werk 5 dagen en dan zijn vrije dagen me heilig! Er gaan veel mensen op vakantie de komende weken en ik nog niet. Dat betekent extra werk voor mij. Was vandaag een beetje pissig op collega's omdat er iemand al een tijdje ziek is en niemand die een hand uitsteekt naar dat werk. Ze is de afgelopen 2 jaar erg vaak ziek geweest en dan ben je ook wel eens klaar met werk van haar overnemen, maar goed. We hebben allemaal een eigen klantenbestand en dit komt er dan weer extra overheen. Maar ik baalde gewoon. Iedereen zegt, nee ik niet, want ik ga met vakantie en moet mijn eigen werk nog afmaken. Leuk en aardig allemaal, maar ik moet de komende weken extra werk verzetten omdat er veel mensen weg zijn. En als ik weg ben zijn er al een heleboel weer terug, dus dan is er minder werk om over te nemen. Ik ben er de afgelopen tijd ook een tijdje uit geweest, en dat merk ik ook wel aan de hoeveelheid werk (iets dringends wordt nog wel overgenomen, maar de rest blijft gewoon liggen). Frustrerend!! Vanaf volgende week zijn we met z'n 4-en (normaal 9) en ik heb besloten dat ik het werk van die zieke collega laat liggen. Er komt over 2 weken een uitzendkracht. Heel spijtig, maar die zal moeten puinruimen!!
Oef wat klinkt dat hard en frustrerend

Nog een fijne avond meiden!!!
Groetjes Laura

Naam                    
MK/Curettage
Verwachte eisprong
NOD                
Poging nr. na mk/curettage

Jannie
18 juni
16 juli
30 juli
1e

Miep
19 juni
17 juli
31 juli
1e

Linda
23 maart
30 juni
14 juli
4e

Marieke
12 juni
5 juli
19 juli
1e

Laura
10 juni
8 juli
22 juli
1e

Marijke
17 juni
6 juli
16 juli
1e

Sjenientje
?
?
?
?

Patricia

10 juli

?

?

nog geen

Hoi Pat,

Wat erg voor je/jullie!!!!!!!!!!!!!!! Wat een verdriet lijkt me .............Een kindje verliezen met 23 weken na een MK en nu weer. Sterkte meid!!!!!
Je zult hier lezen dat we idd al wat verder zijn in de verwerking. En als ik jou verhaal, en zoveel ervaring welke je naturlijk niet wil,  lees mag ik helemaal niet mopperen met 1 gezonde zoon van bijna 2. Dat doe ik ook niet hoor.
Ik hoop zo voor je dat je komende zomer zwanger raakt!! We leven/lezen met je mee.
Sterkte met je curettage!!!!!

Liefs Linda

Hoi allemaal,

Weer ff tijd/rust gevonden om jullie op te zoeken.
Wat hebben jullie weer veel gekletst. Ik had nooit gedacht dat ik het zo leuk zou vinden.
Het lijstje raakt ook compleet zie ik. Waar is Sjenientje gebleven???????????
Ik hoop dat het met haar goed/beter gaat.

Ik las dat laura en marijke misselijk zijn van de staaltabletten???? Niet ergens anders van???? of kan dat nog niet???

Ik leef toe naar begin volgende week. Ik mag van mezelf a.s. weekend testen. Ik heb nog 1 hele gevoelige test liggen. Deze kan al vanaf 6 dagen voor NOD. Ik houd het iets korter   aan. Ik merk wel dat mijn lijf anders is, maar of dat een evt. zwangerschap is........... dat weet ik niet. Probeer wat luchtig ermee om te gaan.
Sommige van jullie kennen hun lijf zo goed lees ik: wanneer eisprong/innesteling etc.

Ik zit nu naar het prgramma: "over mijn lijk" tekijken op BNN. Ik vind het zo'n bijzonder programma.

Nog 1,5 week en dan.....................vakantie!!!

@Marieke, wat een Nare onverschillige baas heb jij. Idd. alsof het je troost zo'n opmerking. Nou is mijn ervaring wel dat niet iedereen weet hoe hij/zij moet reageren en dan krijg je zulke opmerkingen. Hopelijk kon je het naast je neerleggen.

Morgen is mijn neefje hier weer. Dus een gezellige kinderboel.

Fijne avond!!
Grtz Linda

Linda, wat spannend is het toch altijd weer, die weken wachten na de eisprong! En helemaal spannend omdat je voelt dat je lichaam anders is...
Oh ik hoop het zo voor je!!! En zou wel leuk zijn als je het weet voordat je met vakantie gaat, kunnen wij er ook nog van mee genieten!!

Haha, nou ik zat mezelf natuurlijk ook al gek te maken, misselijk, zou het dat....
Maar nee, dat kan nog helemaal niet volgens mij.
En ik ben er wel van overtuigd dat het van die staalpillen komt. Staat overigens ook in de bijsluiter dat het een van de bijwerkingen kan zijn.
Ik ben niet zo'n pillenslikker en als dat wel moet, dan krijg ik vaak last van de bijwerkingen. Ik denk altijd dat het komt omdat ik onder het gemiddelde lichaamsgewicht zit, maar wel de normale hoeveelheid moet slikken. Alsof het dan harder aan komt of zo. Is maar een eigen verzinsel hoor,  maar klinkt me wel logisch in de oren haha.
Heb  een keer gehad, toen kreeg ik antibiotica ivm blaasontsteking. Was die pillen al een paar dagen aan het slikken en kotsmisselijk. Maar ja, je gaat door, want die blaasontsteking moet over en een kuur moet je altijd afmaken.... Na 5 dagen belde de apotheker, hadden ze per ongeluk een te grote dosering opgegeven. Kreeg ik vervolgens weer pillen tegen de misselijkheid. Nou dan kun je mij wel oprapen. Ben toen heel kwaad geweest op de apotheker en heb die pillen ook niet hoeven betalen (zit bij IZA en moet vaak medische kosten eerst zelf betalen en dan zelf declareren, maar vaak zit er een kleine eigen bijdrage op).

Laura: ik dacht ook al misselijkheid ivm met zwangerschap komt nog een beetje te vroeg voor je.
Vervelend die bijwerkingen voor je en je moet ze ook nog wel ff slikken.
Als..........mijn NOD NOD blijft horen jullie het (na manlief) het als eerste hihihihi.........
We gaan met vrienden op vakantie dus als..............als ik echt zwanger ben weten zij het ook omdat er natuurlijk enorme vraagtekens gezet worden bij het feit dat ik geen rose meer drink op vakantie!!! Ik ben daar nl wel voor te porren normaal gesproken hihihi..........maar zie er graag vanaf ivm zwangerschap.
Nu loop ik alweer op de zaken vooruit........olalalalaaaaa

Vrijdag haalt manlief de caravan op zodat we hem dit weekend kunnen klaar maken. Altijd leuk die voorpret.

Mssn ga jij ook wel zwanger op vakantie??!!!!

Nou doei!
Grtz Linda

Hey Marieke,

Wat vervelend voor je dat je zo met je gevoel geconfronteerd werd op de kraamvisite. Gelukkig hadden ze begrip voor je. Het hoort allemaal bij de verwerking denk ik. Binnen een jaar komt de kraamvisite bij jou, hoop ik voor je!!!!!!

Grtz Linda

Hoi Linda,
Ja het blijft zo verleidelijk om op de zaken vooruit te lopen!! Vanmiddag nog een vriendin gesproken, blijkt al een jaar bezig te zijn om zwanger te worden. Die zei, ik vind het al een teleurstelling iedere keer als ik weer ongi wordt, hoe moet een mk dan wel niet voelen. En zo is het maar net, al van te voren hoop je er zo op, dat die ongi  ook al een enorme teleurstelling weer is!
Maar ik duim voor je!!!
En ja,  wat gek dan, dat je het niemand nog vertelt, maar wel aan ons, wildvreemden (al heb ik dat gevoel helemaal niet, het is net alsof ik jullie al heel lang ken!!)

We doen ons best hier zodat ik zwanger met vakantie kan (zou geweldig zijn natuurlijk, maar moet maar niet op de zaken vooruitlopen....).
Ik heb juist niet het gevoel dat het gelijk weer gaat lukken. Vorige keer was bij ronde 4 als ik me niet vergis. Zou mooi zijn als het uiterlijk ronde 4 weer zou lukken!!

Terug
Bovenaan