Miskraam in juni 2008 en straks hopelijk weer zwanger!

hoi meiden,
nou vandaag dus de curretage. Het is me mee en tegen gevallen. Toen ik maandag in de wachtkamer bij de gyn zat, zat er een vrouw telkens heel indringend naar me te kijken, terwijl ze ondertussen leuk tegen een kind van een ander zat te doen en dan weer zat te puffen, kreunen en huilen van de pijn.
Die lag dus vanmorgen naast me op de zaal.
Ze zei nog, oh ik dacht dat het bij jou wel goed zat. Zal de reden van het indringende ,waarschijnlijk dus jaloerse kijken wel geweest zijn.
Ze was echt een beetje een zeur. Ze kreeg onverwachts een ruggeprik en dat was echt een vreselijke ramp. ik en de ander op de kamer gingen wel volledig onder zeil en dit vond ze niet leuk, tot huilens toe. Net als erna, wij konden zo plassen op de wc, zij kon nog niet staan. Nou drama!! Ook dat infuus in haar hand. Dat deed zooooooooo'n pijn. Tuurlijk is het een irritant ding, maar echt pijn is toch wat anders. Gelukkig was de andere kamergenoot beter.

Ik was als laatste aan de beurt en vond het wachten van te voren lang duren, zeker als je dan nog maar alleen op de kamer ligt. Vriendlief was er wel, maar das toch anders.
Voor je het daarna weet, wordt je echter alweer wakker gemaakt, terwijl je net zo lekker onder zeil bent. Had wel meteen last van mijn keel. Had niet verwacht dat ze daar iets in zouden stoppen, al is het achteraf wel logisch. Dat is nu weer zo goed als over.
Op zaal wilde ik eigenlijk alleen wat drinken, maar die koekjes waren smaakten wel, dus toen toch maar om een boterham gevraagd. Toen ik die op had, mocht ik eigenlijk gelijk gaan. In die zin was ik het snelste weg van ons drie. Rond 3 uur was ik weer thuis.
Buik is wel gevoelig, bloedverlies lijkt mee te vallen. Heb heel de middag in bed gelegen en ook nog ruim 1 uur geslapen. Voel me ook wat slapjes en dat had ik niet echt verwacht. Maar goed zal morgen ook wel weer over zijn.

Hebben ze tegen jullie ook gezegd dat het beter is om eerst weer 1 menstruatie af te wachten?? Dat boeit me op zich niet echt, al weet je dan wel weer dat je lichaam echt weer werkt zegmaar.

Lees ik nou ook bij jullie dat jullie negatieve testen opnieuw gebruiken? DAn staat dat streepje er toch al dat de test gewerkt heeft? Ik gooi ze altijd weg.

Qua kennis van mijn lichaam ben ik helaas niet ver gekomen. Heb meerdere malen getemperatuurd, maar ik wordt daar gewoon niet veel wijzer van. Pas aan het eind van de maand snap ik waar mijn eisprong ongeveer had moeten zitten, maar midden in de maand zie ik dat echt niet. Daar begin ik ook niet meer aan. Mijn eisprong voel ik ook niet. Heb het idee dat ik hem na mijn bevalling 1x gevoeld heb. Toen was alles in mijn cyclus wat anders, want toen had ik rond mijn eisprong ook wat licht bloedverlies (misschien ook wat diegene met roze bloedverlies nu heeft, kan dat gezien de tijd????)

MIjn lichaam laat zich gewoon niet zo duidelijk lezen, of ik begrijp het gewoon niet. Dat slijm maakte ook niet veel duidelijk, zeker niet in combinatie met tempen, dacht ik dat ik mijn ei al gehad had, had ik later pas dun slijm of zoiets.
Ik ga proberen om er zo ontspannen mogelijk in te stappen. Geen idee of dat ook lukt. Hoop het wel. We wachten af.

Hebben jullie ook alweer de controle bij de gyn gehad? Die heb ik over 3,5 week.

groetjes
Patricia mama van Bas*

hier nog zo'n forum verslaafde!! haha
Ga echt niet naar bed voordat ik nog even heb gekeken!!
En als het ff kan natuurlijk reageren!!!

Petra leuk dat je mee leest en af en toe wat schrijft!!!

Miep goed idee van dat lijstje!! heerlijk van die mensne met goede ideeen!! haha

Van dat slijm staat inderdad goed beschreven op die site en dat plaatje ja haha...
dat verhaal van die baarmoedermond vond ik een gedoe,, dacht zie mezelf dat niet doen, voel je een keer niet goed, maak je jezelf weer gek, nee dat lijkt me niets...
En tussen 12 en 20 , nee maar....
12 dan ben je zelf nog een kind....

Miep je zal nu al wel zij je zus zijn!! leuke avond gehad???
Je n ichtje zeker weer blij om je te zien!!!
En wat dacht je we moeten snel naar de 700 berichtjes?? haha geintje!!!

Spannend laura, wat is t nou ongi of niet....en ook misselijker.... hmmm....
was je anders ook misselijk als je ongi moest worden?

Ik check m afscheiding wel, tot nu toe was het altijd aardi betrouwbaar...
dat draderige was inderdaad meestal2 of 3 dagen, niet langer...Alleen nu beetje ongikrampen in mn buik lijkt het wel,  v en ook wat last van mn rug nou heb ik wel de hele dag liggen kruipen, heb benenden allles opgeruims en kast en laatjes uitgezocht...volgens mij moet ik echt pas volgende week ongi worden..... nou ja we zien wel... maar geduld hebben....

haha inderdaad wij zijn snel.. maar waren ook niet zo jong meer.... ik 28 en manlief 32... en we woonden 125 km uit elkaar, dus ja als het dan goed is is de keuze niet zo moeilijk.
enne geeeen spijt hoor haha!!!!

particia fijn dat je weer thuis bent!!! Zo'n zeur zit je ook niet op te wachten he als je dar licht te wachten..... lekker dat je vanmiddag in je eiegn bedje kon liggen en bijkomen!!! Doe lekker rustig aan de komende dagen...
Ik heb geen curretgae gehad, bij mij kwam het vanzelf, maar ze adviseerde bij de gyn wel 1 maandje wachten, maar dat wisseld, kjen ook iemand die op dezlefde poli is geweest en daar zeiden ze geen probleem ga er weer voor... maar ze zeggen het ook vaak omdat als je dan weer zawnager wordt het makkelijker uit te rekenen is hoe lang je zwanger bent...

Over die testen, nee we gebruiken geen nagatieve testen, maar hebben( bijna) allemaal een tetst gedaan om te kijken of die negatief was, zodat als de ongi uit blijft en we een positieve test hebben, we ook weten dat ie echt positief is, snap je???

Ook het beste denk ik om er zo in te stappen wel zien hoe het gaat... wilde ik ook, maar voelde mn eisprong, dus dan weet je t een beetje...

meid doe rustig aan!!!!!

Ik ga zo mn bedje opzoeken, morgen nog een dagje werken en dan weekend!!!!
heerlijk!!!

janneke, wanneer ga je weg????? morgen al of zaterdag??
ga er lekker van genieten!!!!

slaapse allemaal!!!
greetz!!!

Hallo Patricia, heel veel sterkte de komende dagen. Het wordt natuurlijk nog even zo'n emo-achtbaan met alle hormonen die je lichaam uitgaan. Tegen mij werd gezegd dat ik moest wachten tot ik er zelf klaar voor was, maar dat het fysiek niet uitmaakt.

Ik begrijp ook niet zoveel van mijn eigen lichaam, ik voel van alles, maar elke keer betekent het weer wat anders lijkt wel!

Ik heb op dit moment niet zoveel tijd om hier te schrijven het is erg druk op mijn werk en ik ben al een half uur bezig met alles te lezen sinds ik hier voor het laatst was! jullie zijn echt heel snel!
Ik had overigens vandaag een huilbui op mijn werk, gelukkig toen ik even alleen was. We moesten uren inplannen en ik heb al een hoogzwangere en een net bevallen collega voor wie we het verlof moesten plannen en toen kwam er weer een collega met het blijde nieuws... Ze is 3 maanden. Dat was even teveel, eigenlijk zouden we nu mijn verlof plannen. Net zo erg vond ik alle ogen op mij gericht toen ze het vertelde. Hoe ik zou reageren. Ik ben er weer overheen, had alleen niet gedacht dat het me nog zo erg zou raken.
Maar eigenlijk is het voor ons allemaal nog maar heel kort geleden natuurlijk.

o ja, mijn balkje is er af gevallen, mag ie d'r weer op? Nog niks aan het ongesteldheidsfront hier overigens...

Joanna
1 juni
22 juni
5 juli
1e

wow heb alweer veel gemist zie ik...

@Miep: hoe oud is/zijn jouw kindje/kinderen? Vergeet soms wie kiddo's heeft al...

@ Laura: dus nog wel beetje bloedverlies? En is dat constant of beetje maar? Ik hoop voor je een innesteling, zou op zich best kunnen toch? Wat een spannende periodes zijn het toch!
heb je al aan je huisarts of apotheek gevraagd of het wel ok is dat je zo misselijk bent van de staalpillen?

Busje van MvM komt heel discreet hoor en je krijgt er ook zakken bij die je er overheen kunt doen. Maar... bij mij in de straat zijn ze ZO nieuwsgierig... Dus: ze hebben het even goed bekeken en de zakken eraf gehaald.. Tja...

Morgen nog werken en manlief moet morgenavond ook weg voor zijn werk, dus avondje alleen. Sniet erg. Zaterdagochtend gaan we weg, maandag in de loop vd dag weer naar huis.

Wij kennen elkaar sinds 1997, kregen echt dikke verkering in 1999, samenwonen in 2003, 2006 gingen we in ons koophuis wonen en afgelopen april getrouwd en nu bezig voor n beebje! ;-)

@Linda: wanneer ga je evt testen?

@ Patricia: Fijn dat het mee is gevallen, meid! Neeee we gebruiken de testen niet nog n keer hoor, is denk ik verkeerd overgekomen. Maar aangezien je tot 9 weken na een miskraam / curettage een positieve test kunt hebben leek het ons wel handig na de mk/curettage even te testen, zodat je voor een evt volgende zwangerschap weet of je test betrouwbaar is. Bij mij was het andershalve week na de curettage al negatief dus HCG was al (bijna) uit mn lijf, gelukkig. Vanmorgen dus weer negatief (maar wel n nieuwe uit de verpakking gehaald hoor ;-)) en nu maar hopen dat de volgende positief is, en dus betrouwbaar! Snap je t nog?
De meeste gynaecologen geven je idd het advies 1 menstruatie af te wachten. begreep van de vk en van allerlei sites en boekje dat het beetje onzin is. Tis alleen handig om te bepalen hoe ver je zwanger bent. Indien je meteen na mk/curettage zwanger raakt kunnen ze niet zien wanneer je eisprong was, aangezien het wel 4-6 weken duurt meestal voordat je weer ongi wordt. Dus: als het goed voelt kun je weer aan de slag na je curettage. Bloedverlies moet wel opgehouden zijn.
Ik heb 6 weken na curettage controle dus dat is 31 juli. Ben benieuwd. Volgens mij is t n gesprekje, geen echo. Of je moet vermoeden hebben dat je zwanger bent?
Bij mij viel het bloedverlies erg mee, na de eerste dag had ik eigenlijk genoeg aan een inlegkruisje, was dus goed leegehaald. Maar na 11 dagen kreeg ik een nabloeding van een dag of 5. Was ook niet echt veel.

Heb vanavond gewerkt in  mijn salon, ben gebroken! Mn nek en schouders zitten vast. Volgende week naar de  masseur op sportschool. Dat helpt vaak wel. Is n zwakke plek (Linda zal t wel herkennen) en heb al n keer bij de fysio gelopen ervoor. Druk en veel achter pc dus probeer 's avonds niet te lang te pc-en. Zometeen even in warm bad misschien en manlief wil film afkijken dus moeten eventjes geduld hebben, hihi...

Zie nu de reactie van Marieke en Joanna..... Je bent idd verdwenen zie ik Joanna.... even copy/pasten in t tabelletje! Spannend Joanna..... Wel tekenen van of ook niet?

Slaap lekker! Greets!

Naam                    
MK/Curettage
Verwachte eisprong
NOD                
Poging nr. na mk/curettage

Joanna
1 juni
22 juni
5 juli
1e

Linda
23 maart
30 juni
14 juli
4e

Marijke
17 juni
6 juli
16 juli
1e

Marieke
12 juni
5 juli
19 juli
1e

Laura
10 juni
8 juli
22 juli
1e

Jannie
18 juni
16 juli
30 juli
1e

Miep
19 juni
17 juli
31 juli
1e

Sjenientje
20 juni
18 juli (?)
1augustus  (?)
1e (?)

Patricia
10 juli
?
?
nog geen

Goedemorgen!!

Patricia, fijn dat alles goed verlopen is. Lichamelijk dan. Het emotionele heeft langer tijd nodig. En wat een zeur op de kamer zeg!! Tuurlijk lig je daar niet voor je lol, maar je kunt het ook overdrijven. En val andere mensen er niet mee lastig zeg, die liggen er ook niet voor hun lol.....
Nu eerst maar lekker rustig aan doen. Het is toch een ingreep en niet gek dat je er moe van bent, je moet er toch van herstellen.

Janneke, ik was net van plan om vandaag de apotheker te bellen of ik ook kan volstaan met 2 pillen per dag (het is nu 3). Ik heb bijna constant een misselijk gevoel en alsof ik niet helemaal op deze wereld ben. Dat lijkt me toch niet normaal!!

Het 'bloedverlies' (voorzover je daarvan kunt spreken, het was eigenlijk net niks) is weer over. Heb wat zitten snuffelen op het internet. Ik ga niet uit van een nabloeding omdat het eigenlijk net niks was en ik daar al zoveel gedoe mee gehad heb. Dat moet nu echt wel over zijn lijkt mij. Dan zou het een innesteling of de eisprong kunnen zijn. Of gewoon zomaar natuurlijk. Het lichaam zit vreemd in elkaar, dus misschien is het gewoon wel niks.
Maar ja in combinatie met die misselijkheid zit ik toch stiekem te hopen dat.....
Terwijl ik gewoon weet dat die misselijkheid van die staalpillen komt!!!

Nou ik ga maar eens aan het werk. Heb momenteel geen 2 schermen open staan, dus ben even vergeten waar ik nog meer op wilde reageren.
Kort dagje vandaag, vanmiddag lekker vrij, dus tot dan!!

@Pat: Fijn dat dat in ieder geval weer achter de rug is. En fijn dat het relatief is meegevallen.
Ik hoef niet terug te komen op controle, maar de gyn zou nog wel bellen. Als het goed is, is dat vanmorgen om 11 uur. Ben erg benieuwd dus naar wat hij te melden heeft.
De gyn had tegen mij inderdaad ook verteld dat het beter was om 1 maand te wachten. Ik had daar van tevoren al over gelezen op internet. De ene gyn zegt 1 maand wachten en de andere zegt dat je gewoon weer kunt beginnen. Redenen om te wachten zouden zijn: 1) Na een miskraam kan er nog wat zijn achtergebleven, wat er pas bij de volgende ongi uit komt. Dat gaat volgens mij bij een curettage niet op. 2) Je moet er zelf weer aan toe zijn en het zou beter zijn om het eerst eens een maandje te laten bezinken. Nou, ik maak zelf wel uit wanneer ik er weer aan toe ben. Dat weten we zelf waarschijnlijk beter dan die gyn. En 3) (wat hier ook al is genoemd) Dan is het makkelijker om uit te rekenen hoe lang je zwanger bent. Dat interesseert me dus werkelijk helemaal niets. Wel hoe lang ik zwanger ben, maar dat moeten ze dan aan de hand van de echo maar uitrekenen. Die echo komt er toch.
Oftewel, als jij het gevoel hebt dat je er aan toe bent, zou ik gewoon weer lekker aan de klus gaan als ik jou was. Zodra het bloeden is gestopt natuurlijk.
Bij mij viel dat bloeden trouwens ook enorm mee. Een paar dagen inlegkruisje nodig gehad, maar meer ook niet.
In ieder geval heel veel sterkte toegewenst met de verdere verwerking ervan. Hopelijk blijf je ons op de hoogte houden.

@Laura: Ik blijf het spannend vinden hoor. Jouw bloeding bedoel ik. Ik hoop zo dat het de innestelling is. Vervelend, he, al dat wachten tot je meer zekerheid hebt?

@Marieke: Inderdaad een leuke avond gehad bij mijn zus. Altijd fijn om lekker met m'n nichtje te spelen en te knuffelen.

@Joanna: Help, heb ik jou nu per ongeluk uit het lijstje gehaald? Als dat zo is, sorry, sorry, sorry. Was natuurlijk niet de bedoeling. Ik zag dat Janneke je weer heeft terug gezet, dus gelukkig is het alweer opgelost. Maar uh, als jouw NOD 5 juli was, hoe is het dan nu? Nog steeds niet ongi? Heb je al getest?
Da's ook wat, met dat inplannen van het verlof. Elke keer als je denkt dat je er overheen bent en dat je er wel tegen kunt, gebeurt er weer zoiets simpels en dan zitten er toch weer tranen. Dat hebben we geloof ik allemaal wel. Geeft ook niet. Hopelijk hebben we snel weer iets om over te lachen.

@Janneke: Ikke kindjes? Nee hoor, die heb ik nog geen. Ik denk dat je in de war bent met iemand anders, of mijn verhaal over mijn nichtje is niet helemaal duidelijk geweest. Ik heb namelijk wel een nichtje. Ze wordt in september 6. Heerlijk kind. Gisterenavond heb ik haar weer gezien, voor het eerst na m'n vakantie. Haar vriendinnetje, die mij ook tante noemt, was er ook. Terwijl ze samen aan het spelen waren, vroeg het vriendinnetje ineens aan mij "Wanneer krijg jij nou kindjes?". Kwam er heel spontaan en schattig uit. Van zo'n druimel vind ik het niet vervelend als die vraag komt.
Jeetje, wat een nieuwschierige straat heb jij, zeg! Dat ze zo maar de zak eraf halen, dat vind ik toch eigenlijklijk wel een beetje te ver gaan. Die zak zit er toch niet voor niets om. Toch nog maar weer eens nadenken over dat MvM. Daar zit ik natuurlijk niet op te wachten, dat de hele straat weet hoever het is. Misschien is er wel een depot in de buurt. Maar goed, eerst maar eens zwanger worden, dan zien we wel weer verder. Vanmorgen ook m'n afscheiding gecontroleerd. Volgens dat EN volgens de ovulatietesten, lijkt het de komende dagen nog echt niet zover te zijn. We wachten dus rustig af.

Goedemorgen,

@Miep: ik dacht het vanwege dit zinnetje:

Tussen 12 en 20. Nee, moet ik ook niet aan denken. Als mijn dochter/zoon dat dan ook zou hebben gedaan, dan zou ik nu al oma zijn geweest. Da's wel een heel vreemde gedachte.
Maar nu snap ik t al, ik kon t me ook al niet meer herinneren.
Ik heb een nichtje van 5 en een neefje van 3, superscheetjes zijn t en ze waren allebei bruidskindjes. Zo bijzonder! Ze lijken ook best veel op mij, is ook leuk om te zien.

Heel aso van de buren maar gedeelte van de straat zijn beetje tokkies helaas.... En ze houden alles in de gaten. Op zich prima, ze bewaken de boel goed want ze zijn hele dagen thuis, zitten lekker buiten. Volksbuurtje dus! Het valt heel erg mee, zijn lieve mensen maar idd zoooo nieuwsgierig en dit vond ik tot de mk niet zo erg, maar nu wel. Maar goed misschien hebben ze t ondertussen wel door, die buik blijft natuurlijk uit....

@ Laura: je zou idd zeggen dat het nu onderhand voorbij is. Ik hoop ZOOOO voor je dat het innestelingsbloed is, maar omdat ik ook n nabloeding had (bruin van kleur) dacht ik daar even aan. En hoop dat je misselijk bent van je zwangerschap en niet van je staalpillen! Maar lijkt me idd niet de bedoeling dat je er niet goed van wordt...

De NOD's zijn in principe 6 weken na maar sommigen voel(d)en hun ei dus vandaar de verschillen.

Fijne dag!

Naam                    
MK/Curettage
Verwachte eisprong
NOD                
Poging nr. na mk/curettage

Joanna
1 juni
22 juni
5 juli
1e

Linda