Miskraam in juni 2008 en straks hopelijk weer zwanger!

hoi meiden,
nou jullie zijn inderdaad lekker actief. Ik dacht van de week eigenlijk. Ik ga wat afstand nemen van het forum, maar merk nu al dat me dat niet gaat lukken. Probeer het nu wel alleen bij dit stukje te houden en niet meer naar de mei-mama's (was ik van Bas*), novembermama's (schrijven de forumhoppers van wonderwoman) en januarimama's (was ik nu) te gaan.

Mijn bloedverlies valt nu inderdaad al erg mee. Gister leek het nog aardig wat, maar ik verschoonde gewoon elke wc-beurt mijn verband, omdat me dat toch hygienischer lijkt met zo'n wond. Dan heb je ook niet echt het overzicht wat je nu verliest.
Ik heb in het schema voor mezelf ook maar even doorgeteld. Na Bas* werd ik na 6 weken weer ongesteld en houdt dat nu dus ook maar aan. Na een bevalling kan het trouwens tussen de 4 weken en 3 maanden duren voordat je lichaam je cyclus weer oppakt. Dat zal na een mk/curretage misschien ook wel gelden, weet het niet hoor. Je hoort overal 4-6 weken, maar volgens mij is het niet gek als het langer duurt.
Over een week of twee zal ik er ook eens een testje tegenaan gooien om te zien of ik nog hormonen in mijn lijf heb, of dat ze hun koffers alweer gepakt hebben.

@ Miep, ik las trouwens dat jij geen controle bij de gyn hebt. Heb je wel een curretage gehad? Tegen mij zeiden ze dat er twee dingen mis kunnen gaan bij een curretage. 1) dat ze tijdens de curretage door je baarmoeder gaan. Dan moet je in het ziekenhuis blijven. 2) de wanden van je baarmoeder kunnen tegen elkaar aan groeien. Daarvoor is volgens mij de controle bij de gyn, omdat je dan geen zichtbare ogni zal hebben. Die doet dan volgens mij wel een echo om te kijken of alles er goed uitziet. Ik mag 7 augustus voor deze controle.
Wij wachten mijn volgende ogni trouwens ook niet af hoor en gaan er deze ronde gewoon weer voor. Het is bij ons nog nooit in 1x gelukt en daar ga ik nu dus ook niet vanuit. Het voordeel van 1x ongesteld worden is wel dat je weet dat je lichaam het gewoon weer doet. maar dat weet je inderdaad ook als je weer zwanger bent.
Qua wachten omtrent de verwerking kan een gyn wel gelijk hebben hoor. Een lotgenoot van mij, kreeg van haar gyn te horen dat ze na de bevalling van haar dochtertje even moest wachten met weer zwanger worden voor haar verwerking. Na 1 ogni was ze echter alweer zwanger, omdat zij ook iets had van, dat maak ik zelf wel uit. Zij heeft daar nu wel de naschokken van.
Maar een doodgeboren kindje is natuurlijk wel wat anders dan een miskraam. Al gaat het in beiden gevallen om een kindje dat zo gewenst is.

@ Joanna, spannend zeg. Geen ongesteldheidsverschijnselen, wel zwangerschapsverschijnselen??

@ Laura, wat ik me nog bedacht. Zou het bloedverlies ook door een wondje bij het vrijen kunnen komen? Dat hoor je natuurlijk ook nog wel eens. Ik hoop voor je dat het innestellingsbloed is hoor, maar dat lijkt me eerlijk gezegd wat vroeg. Dat heb je volgens mij eerder rond de 6e week.

nou ja tot schrijfs maar weer!

Naam                    

MK/Curettage
Verwachte eisprong
NOD                
Poging nr. na mk/curettage

Joanna
1 juni
22 juni
5 juli
1e

Linda
23 maart
30 juni
14 juli
4e

Marijke
17 juni
6 juli
16 juli
1e

Marieke
12 juni
5 juli
19 juli
1e

Laura
10 juni
8 juli
22 juli
1e

Jannie
18 juni
16 juli
30 juli
1e

Miep
19 juni
17 juli
31 juli
1e

Sjenientje
20 juni
18 juli (?)
1augustus  (?)
1e (?)

Patricia
10 juli
7 augustus

21 augustus

1e

Laura,
Ik heb bij haast al mijn zwangerschappen ook een innestelingbloeding gehad, dat krijg je rond 7-10 dagen na ovulatie maar kan ook iets eerder of later las ik net op Fertilityfriend. Dus daar kijk ik nu ook naar uit maar tot nu toe niets... Sommige vrouwen hebben last van een beetje bloedverlies rond de eisprong, mijn zus heeft dat, dus dat zou het ook kunnen zijn bij jou?
Bij ons duurt het meestal 3 maanden voor het raak is dus ik ga er niet vanuit dat het nu gelijk raak is. Ik hoop in ieder geval wel op een zomerkindje. Mijn twee dochters zijn van augustus en juni. Als het weer een meisje is kan ik alle kleding weer opnieuw gebruiken! Maar nu loop ik een beetje vooruit op de zaken!

Ik moet weer naar mijn meiden, het is weer ruzie :(

Marijke

Ik googlede net even over innestelingsbloeding:

als het bevruchtte eitje zich innestelt in de baarmoederwand kan dat vroeg in de zwangerschap wel eens een beetje bloedverlies geven, ook dit is onschuldig. Dit bloedverlies treedt heel vroeg in de zwangerschap op, vaak nog voordat je weer ongesteld had moeten worden of rond de periode dat je ongesteld moest worden. Het komt dan ook regelmatig voor dat vrouwen een paar dagen licht bloedverlies hebben rond de periode dat ze ongesteld hadden moeten worden en dit verwarren met een normale menstruatie. Ze denken dus dat ze niet zwanger zijn. Het bloedverlies is echter veel korter en minder hevig dan bij een normale menstruatie.

Dus... kan best Laura!! Of idd van het vrijen, heb ik ook vrij snel last van. Spannend wel, toch?! Zolang het maar positieve spanning is, dan is het goed.

Gister een huilbui gehad voor het slapen gaan, ik baal van het feit dat ik niet meer zwanger ben. Ik had nu gewoon 16 weken moeten zijn ongeveer en niet bezig moeten zijn met klussen! gelukkig was manlief er om me te troosten.... Ben misschien wel iets teveel bezig met opnieuw zwanger worden, om de dag klussen etc...???

Greets

@Patricia: Door de baarmoeder heen of dat de wanden aan elkaar vastgroeien??? Nee, daar heeft de gyn het niet over gehad. (Ik heb trouwens inderdaad een curettage gehad). Ik heb daar hier ook nog niemand over gehoord. Ik had het aan de gynaecoloog willen vragen tijdens het telefoontje, maar helaas heeft hij nog niet gebeld.

Heeft iemand van de anderen daar iets over gehoord, dat de wanden van je baarmoeder aan elkaar vast kunnen groeien na een curettage en dat je daar dan nog voor op conrole moet????

@Janneke: Ja, dat balen van het feit dat je niet meer zwanger bent. Dat ken ik ook. Toen ik nog wel zwanger was, keek ik elke week op internet hoe het vruchtje zich die week zou ontwikkelen. Ik vond dat zo leuk. Veel leuker dan weer te moeten wachten op een eisprong en je weer bezig te moeten houden met allerlei vage tekenen die je lichaam je geeft. Over het algemeen gaat het weer best goed met me, maar af en toe zakt het even in en baal ik er zo van. Gelukkig heb ik ook zo'n man die het allemaal wel begrijpt en die me dan lekker vast houdt en waar ik mee kan praten.
Tijdens mijn zwangerschap ben ik nooit echt blij geweest omdat ik van het begin al het gevoel had dat het niet goed zou gaan. Maar ik vond het zwanger zijn wel heel fijn. Het idee dat er een kindje in me groeide. Het idee dat er 2 harten in mijn lichaam klopte, vond ik ook heel leuk. Hoewel dat achteraf nooit zo is geweest. Vlak voordat het hartje begon te kloppen is het al mis gegaan, maar dat wist ik toen nog niet.
Ik hoop zo dat het meteen weer raak is. Is misschien erg veel gevraagd en ik snap ook wel dat de kans erg groot is dat dat niet zo is. Maar toch. Het zou wel leuk zijn.

Gaan jullie vandaag al naar Brussel of morgen pas? Veel plezier in ieder geval!

Miep,
Door een te grondige currettage kan je het syndroom van asherman krijgen, dan krijg je verklevingen in de baarmoeder en dan wordt je niet meer ongesteld. Komt geloof ik zelden voor hoor, maar ik las er pas iets over. Je kan het even googlen voor meer info. De echo bij de nacontrole is volgens mij om te zien of de baarmoeder schoon is. Ik krijg die controle op 31 juli, 6 weken na de currettage.

Marijke

Hello,

we gaan morgenvroeg naar Brussel. Tis dik uurtje rijden dus willen er voor de lunch zijn, dus denk dat we rond 10-11uur vertrekken. Zin in!

Miep, was je ook zo'n trouwe bezoeker van die sites zoals  babybytes.nl waarop je elke week keek? Idd veel en veel leuker dan dit gedoe met eitjes en NOD, dat realiseerde ik me gisteren dus.... Manlief vindt dat ik iets te ver doordraaf en is ook zo. We willen t allebei erg graag maar t moet wel leuk blijven, het komt vanzelf. Maar goed ik kan ondertussen niet wachten tot t Pasen is bij mij en das niet de bedoeling. En idd: het gevoel dat er een kindje in mij groeide vond ik geweldig: mijn grote droom! Maar goed, dit weekend even lekker weg samen, zal wel goed zijn voor ons!

Lijstje compleet maken met de controles?

Groetjes en tot laters!

Naam                    
MK/Curettage
Verwachte eisprong
NOD                
Datum evt. controle

Joanna
1 juni
22 juni
5 juli
1e

Linda
23 maart
30 juni
14 juli
4e

Marijke
17 juni
6 juli
16 juli
1e
31 juli

Marieke
12 juni
5 juli
19 juli
1e

Laura
10 juni
8 juli
22 juli
1e

Jannie
18 juni
16 juli
30 juli
1e
31 juli

Miep
19 juni
17 juli
31 juli
1e

Sjenientje
20 juni
18 juli (?)
1augustus  (?)
1e (?)

Patricia
10 juli
7 augustus

21 augustus

1e
7  augustus

Naam                    
MK/Curettage
Verwachte eisprong
NOD                
Datum evt. controle

Joanna
1 juni
22 juni
5 juli
1e
?

Linda
23 maart
30 juni
14 juli
4e
?

Marijke
17 juni
6 juli
16 juli
1e
31 juli

Marieke
12 juni
5 juli
19 juli
1e
?

Laura
10 juni
8 juli
22 juli
1e
?

Jannie
18 juni
16 juli
30 juli
1e
31 juli

Miep
19 juni
17 juli
31 juli
1e
?

Sjenientje
20 juni
18 juli (?)
1augustus  (?)
1e (?)
?

Patricia
10 juli
7 augustus

21 augustus

1e
7  augustus

hoi,
nou de gyn zei er niet bij hoe het heette, dus dat zou best kunnen. Wel dat het inderdaad niet veel voor komt. Maar je zal maar net diegene zijn, denk ik dan.
Ik had zelfs mijn slaapshirt maar meegenomen naar het ziekenhuis. Gezien al de pechgevallen die wij al gehad hebben, had ik er niet gek van staan te kijken als ze door mijn baarmoeder gegaan waren. Doordat de wanden in zwangere toestand minder stevig zijn dan in niet-zwangere toestand, kan dit ook gebeuren, zal ook wel zijn als ze iets te hardhandig zijn.
Gelukkig is dit niet het geval geweest.
Wel gek dat ik dat dan te horen krijg en jij/jullie niet. Had het ook heus niet willen weten. Al die zorgen om dat huisje daar beneden.

liefs
Patricia mama van Bas*

Terug
Bovenaan