Miskraam in juni 2008 en straks hopelijk weer zwanger!

Oh my god, je hebt inderdaad een niet tactisch iemand ontmoet zeg!! En dan over abortus praten, tjonge jonge jonge!!!
Ja het is wel ons kindje waar je het over hebt, al heb ik het ook steeds over 'het'.
Vond het ook een heel raar idee toen het eruit kwam en ik het uiteindelijk heb doorgespoeld in de wc. Pieker daar nu nog wel over, of dat niet raar is. Niet dat het was te herkennen ofzo, maar gewoon een erg raar idee!!!

Wij wonen trouwens in Groningen (de stad). En jullie??

Hoi Janneke,

Ik zit sinds vorig weekend zo nu en dan (ietwat onwennig)  even te lezen op het forum.
Jou verhaal en van alle andere dames is erg herkenbaar. Wat erg voor je/jullie de miskraam! Het is een erg verdrietig en leeg gevoel.
Woensdag dus curettage!

Ook ik heb een ervaring op dit gebied en had dat liever niet gehad. Op 20 maart jl. kregen wij onze eerste echo op 12 weken waaruit bleek dat het hartje niet klopte. Totaal verbijsterd en geschokt. Hier hadden we geen rekening mee gehouden. na overleg met gyn besloten een curettage te plannen voor 26 maart. Op 23 maart begon de miskraam spontaan. Echter met zoveel bloedverlies en pijn dat ik alsnog 's nachts  afgevoerd ben naar het ziekenhuis waar ze me de volgende omdat ik ook nog koorts kreeg alsnog hebben gecuretteerd. Ik herstelde fysiek wel snel maar emotioneel duurde het iets langer.

Ongeveer  4 weken na de curettage werk ik weer ongi. En daarna weer elke 28 dagen. Klokslag dus. Volgende week woensdag hoor ik weer ongi te worden, maar mijn borsten zijn erg pijnlijk. Ik heb de zwangerschapstest klaarliggen, maar moet nog ff wachten. Ben er wel erg mee bezig. Mijn man waarschuwt me al....pas op.......straks een teleurstelling................etc.

Ik was tegelijk met mijn schoonzusje zwanger (ik 4 okt uitgerekend en zijn 11 oktober). Haar zwangerschap gaat gelukkig wel door, maar soms vind ik dat best moeilijk.

Janneke: was dit je 1e zwangerschap???

Ik wens je veel sterkte!!

Groetjes Linda

Hoi Linda,
Jee wat een heftig verhaal van jou! Ben je blij dat de miskraam toch nog spontaan komt en dan moet je ook nog naar het ziekenhuis en dan ook nog een curettage.
Ja je denkt altijd dat dit andere mensen overkomt, maar dan blijkt dat het jezelf ook kan overkomen.
Voor mij was dit de 1e zwangerschap en zo onbezorgd als ik nu was, zal ik helaas  nooit meer zijn. Daar ben ik echt bang voor. Het kan nog zo lang mis gaan, en wanneer ben je zeker dat het goed zit.....
Maar ben je niet aan het voetbal kijken, ik zit met de laptop op schoot voor de tv haha, het is superspannend hoor!!
Geeft niet dat je nieuw bent hoor, ik zit hier ook nog niet heel lang (toen ik zwanger bleek, nu een week of 6 geleden). Zoals nu merk ik dat ik er veel steun aan heb.
Jij hopelijk ook!!
Groetjes Laura

Hoi Laura,

Ik zit ook met de laptop op schoot voor de tv. Geweldig voetbal!!! Mijn ega is helemaal in z'n nopjes.
Ik heb net al ff stiekem op het forum van de februari 2009 moeders geneusd................ Ik hoop toch zo.................................... Rustig blijven zeg ik tegen mijzelf.
We hebben een zoontje van bijna 2 (aug). HIj is super zonnig, gezellig en een heerlijk medicijn gebleken na de miskraam. Het was dus mijn 2e zwangerschap.
Zodra ik 3 weken overtijd ben mag ik mij melden bij de gyn voor een 1e echo. En daarna als alles ok is weer rond de 11e week. Wel prettig dat ze mij een evt. zwangerschap niet laten wachten tot de 12e week met de 1e echo.
Hoe is het nu met jou na de miskraam??

Groetjes Linda

Ha ladies,

Was n leuke voetbalwedstrijd! ben niet zo'n voetbalgek maar keek echt uit naar de wedstrijd, even afleiding. Morgen of dagje Brussel of dagje naar zee.

Ik kom uit Tilburg, dus een endje bij jullie vandaan.

Linda, welkom! Jeetje heftige ervaring  hoor! fijn dat je zo'n regelmatige cyclus hebt!
Hopelijk ben je zwanger, maar ik weet dat ik 2 testen op mijn lichaam heb, jij volgens mij ook... maar ik zou de volgende keer ook erg huiverig zijn, dat vind ik ook t vervelendste. Had zoveel vertrouwen in mezelf en dat is nu wel even foetsie. Maarrr aan de andere kant: toen het nog leefde voelde ik me super en erg zwanger, achteraf bleek dat ik me niet voor niets niet meer zwanger voelde ineens, het kindje leefde toen niet meer.
Het was mijn eerste zwangerschap, meteen raak na het stoppen met de pil. Besef me wel dat dat ook erg luxe is, soms hoor je verhalen over jaren en jaren....
Hoe lang duurde het bij jullie?

groetjes Janneke

Ja ik kan me voorstellen dat je hoopt dat het weer zover is. Ik duim voor je!! Woensdag dus je NOD, wat duurt dat nog lang!
Zelf zou ik ook liever vandaag dan morgen weer zwanger zijn, maar dat hebben we niet voor het kiezen jammer genoeg.
Met mij gaat het wat op en neer. Lichamelijk ben ik wel weer herstellende, het bloedverlies is bijna over gelukkig (en dan kunnen we weer haha!!). Maar op het emotionele vlak is het wat anders. Een paar weken geleden nog zo gelukkig en van de een op de andere dag is het voorbij. Ja dat vind ik erg moeilijk. Ook al was ik nog niet zo lang zwanger (9w3d bij de fatale echo), toch hoort het er al helemaal bij!
Maandag ga ik weer aan het werk, maar zie er best tegen op. Ben bang dat ik moet huilen enzo. Niet erg, mag ook best, maar zie er toch tegen op.
Nou ja, eerst nog even een weekendje weg, en maandag zien we wel weer!!

Janneke, leuke plannen voor morgen!! Van mij  nog wel een bezorgd advies: ga je niet te ver van huis, want stel dat het spontaan begint, ben je echt het liefst thuis!!
Idd eindje bij ons vandaan, north & south haha.....

Terug
Bovenaan