Miskraam in juni 2008 en straks hopelijk weer zwanger!

Hey ladies, goedenavond,

Alweer maandagavond, de 1e dag van de week zit er alweer op! Nog 4 weken werken en dan heb ik vakantie. Het is echt aftellen nu. Ben ook wel aan vakantie toe.

Ik snap wat je bedoelt Miep over die wachtdagen als je ei geweest is. Ja dan is het gewoon weer voorbij voor die maand en kun je er toch niks meer aan doen. Al kunnen die dagen soms ook wel lang duren.....

Ik krijg van mijn ongi niet zoveel hoogte. Gister leek het wel alsof het erger werd. En nu is het nog niet bepaald over. De super-tampons waren na een paar uren alweer vol. Het is nu alweer dag 5 en dan is het normaal al weer bijna over. Maar nu dus nog niet.
Nou ja, als het eind van de week maar over is want dan begint de klustijd weer hihi.

Marieke wat leuk dat jullie op bezoek zijn geweest bij de vrouw van je schoonvader. Je hoort vaak dat zulk contact dan verwatert. Als ze maar niet elkaar dingen lopen te verwijten want daar wil je niet tussen zitten!
Wel spannend bij jou dus of je ongi komt of niet!!! En dat je nog niet hebt getest vind ik knap hoor, ik kon het vorige week niet laten.....
Hoe was de open dag van de opleiding vandaag?? Besloten dat je het gaat doen??

Patricia, irritant dat bloedverlies dat maar op en neer gaat. Denk je er klaar mee te zijn en heb je niet al te veel voorzorgsmaatregelen meer genomen...... Tis me nu de afgelopen weken al 2x overkomen dat ik het in mijn broek had. Erg vervelend!! Normaal weet ik altijd wel wanneer ik ongi word en gebeuren dat soort dingen niet. Laat het nu dus maar gauw weer normaal worden!!
Wel spannend dat chromosoom-onderzoek. Maar wat duurt het lang voordat de uitslag er is. Als daar iets uitkomt, is er dan iets aan te doen?? En als er niks uit komt, dan is het 'gewoon' 3x pech geweest??
Fijn, ik lees nu dat je bloedverlies nu echt op het eind loopt. Heerlijk gevoel is dat. Dat is dan de 1e stap die genomen is!
Nu nog een weekje rust en dan vanaf volgende week halve dagen werken. Goed om rustig aan te beginnen! Hoop dat je wat afleiding in je werk kan vinden.

Net weer naar de bouwmarkt geweest, ook nog een 3e plank voor in de kast. Heerlijk dat de boel daar nu zo opgeruimd is!! Trots op mijn mannetje dat hij dat zo keurig heeft gemaakt en trots op mezelf dat de boel straks weer lekker opgeruimd is!! Het wachten is nu op het gordijn dat we er voor gaan hangen (is besteld maar naai-atelier is dicht ivm vakantie). De deur ging naar binnen open en nam onnodig veel ruimte in beslag, dus die hebben we er maar uitgehaald.

Hee Janneke, lekker middagje hebben jullie gister gehad!! En alweer brak....foei dame shame on you . Ach nu kan het nog nietwaar!
Ja ik had last van jeukende tepels toen ik zwanger was. Kon er niet eens per ongeluk tegen aan komen, auw auw pijnlijk  was dat. Manlief mocht er al helemaal niet aan komen hihi!!
Ja het was idd de vrouw van de baas die zich versprak. Hij was heel meelevend bij mij omdat hij het ook had meegemaakt met zijn vrouw. En nu moeten ze het dus weer doorstaan. Ik heb hem een mailtje gestuurd om hem veel sterkte te wensen. Zijn vrouw was er trouwens behoorlijk nuchter onder. Baalde enorm dat het niet goed was, maar had wel zoiets van, het is pech, maar ik weet dat het kan (ze hebben na 1e mk een gezond kind gekregen).
Lees dat je morgen een testje gaat doen, spannend!! Maar dat huilen heb ik ook wel eens, maar dan moet ik juist ongi worden of ben ik het net. Dan kan ik ook huilen om niks.....
We horen het morgenochtend wel!!
Goeie tip van Patricia dat je bij de controle bij de gyn om echo kunt vragen mocht je nog niet ongi zijn geworden. Zou ik maar doen!!

Haha Miep, jeukende tepels en dan muggenbulten, geweldig verhaal!! Ik ging ook wel regelmatig naar toilet om even stiekem te krabben toen ik zwanger was. Aj aj, soms was het niet om uit te houden.....
Wat sneu voor je vriendin, zou het kunnen dat de eitjes alsnog gaan springen?? Aha lees nu net dat ze alsnog kunnen springen. Wat een onzekerheid zo, en wat zijn ze dan weer vaag met hun voorlichting. Zij zijn toch de experts!!
Ja idd, dat was ik die vroeg of je het niet lastig vind om er met niemand over te praten. Ik was er uiteindelijk wel blij mee.
Zit nu wel te bedenken hoe we het gaan doen bij een evt volgende zwangerschap. Of we houden het zo lang mogelijk geheim, of we vertellen het wel snel aan onze ouders. Als het weer fout gaat willen we dat toch ook aan hun vertellen. En het is dan toch een stuk spannender dan de 1e keer omdat je weet wat er fout kan gaan. Hoop zo dat het de volgende keer raak is, dan gaan we daarna lekker op vakantie en zijn de eerste onzekere weken tenminste snel voorbij!!

Ja kan me voorstellen dat die vakantie wel lekker is geweest om er wat afstand van te nemen.
Ik kreeg nogal last van bloedverlies op mijn werk en was behoorlijk in paniek, dus kon het ook niet verborgen houden voor baas en collega's. En ben er ook een tijdje uit geweest door ziekte, dan kun je het ook niet verborgen houden. Het maakt  me nu ook niet zoveel meer uit dat veel mensen het weten.
Wij zijn trouwens nu ook voornl. bezig met nieuwe poging om zwanger te worden. Het verdriet is wel op de achtergrond gekomen. Het zal wel anders worden als ik bv. bij uitgerekende datum (4 januari) nog niet weer zwanger ben. Dan word je er weer zo aan herinnerd. Maar dan hebben we  nog wel de nodige rondes te gaan, dus ik hoop dat het voor die tijd raak is!!

Hihi Marijke, zo hoopt iedereen om een andere reden de volgende keer zwanger te zijn!! Zal wel zwaar zijn, dat vasten met de Ramadan. Mocht je zwanger zijn, dan hoeft het dus niet. Maar dan weet je omgeving ook gelijk dat je zwanger bent, vind je dat niet vervelend??
Ja ik heb ook al van heel wat miskramen in mijn omgeving gehoord. 1 op de 10 lijkt me vrij weinig zo vaak heb ik het gehoord.

Nou dat was al weer een heel verhaal.
Fijne avond allemaal en tot morgen maar weer!!
Groetjes Laura

Goedemorgen!

Vanmorgen getest: negatief! Had het eigenlijk wel aan zien komen maar hoopte uiteraaaaard op 2 streepjes ipv 1.... Sowieso lijkt het me sterk dat het nu al te zien is aan de test (vorige keer ook pas 2 weken na de eerste symptonen) maar wie weet ben ik niet eens zwanger. Maar kan jullie vertellen: toch weer errrrrg spannend.... Maar we wachten 'rustig' af en volgende week donderdag toch naar het ziekenhuis voor controle dus dan kan ik al mn vragen stellen aan de gyn!
En ik ben nu natuurlijk nog benieuwder dan voorheen wanneer mn ei komt of is geweest, aan de slijmtest nog steeds geen ei te bespeuren!

Marijke: hoop voor  jullie dan idd dat het deze keer raak is!! Wanneer begin de Ramadan precies? En ben je altijd al moslim geweest of ben je dat op n gegeven moment geworden? En tja ik test ook blijkbaar te vroeg, maar vind ik fijner dan in onzekerheid zitten. ;-)

Laura: ik hoorde in t ziekenhuis 1 op de 4 eindigt in een miskraam, maar dat zijn ook de zwangerschappen meegerekend die men niet eens weet. Tja dat aantal komt iets dichter in de buurt, vind het enorm veel. Maar gelukkig kunnen we zwanger worden, dat is een dooddoener als je net een mk hebt gehad maar nu denk ik dat ook wel eens.... Maar idd: 28 december zal voor ons ook een lastige dag worden. Hebben al besloten dat we samen iets leuks gaan doen, niet alleen dit jaar maar elk jaar!

Marieke: is je NOD al in zicht? En hoe was je open dag?

groetjes en n fijne dag allemaal!
ps: nog 73 berichtjes te gaan voordat we een nieuw onderkomen moeten zoeken...
;-)  

Naam
MK/Curettage
Verwachte eisprong
NOD                
Poging nr. na mk/curettage
Datum evt. controle
Leeftijd

Marieke
12 juni
5 juli
19 juli
1e
geen
30

Jannie
18 juni
16 juli
30 juli
1e
31 juli
29

Sjenientje
20 juni
18 juli (?)
1augustus  (?)
1e (?)
?
?

Miep
19 juni
20 juli
3 augustus
1e
al geweest
32

Laura
10 juni
28 juli
11 augustus
2e
geen
33

Linda
23 maart
1 augustus
14 augustus
5e
al geweest
30

Marijke
17 juni
2 augustus
15 augustus
2e
31 juli
33

Joanna
1 juni
2 augustus
17 augustus
2e
al geweest
30

Janneke

7 juli
4 augustus
18 augustus

1e

geen

28

Patricia
10 juli
7 augustus

21 augustus

1e
7  augustus
30

Charlie

11 juli

8 augustus

22 augustus

1e

?

?

@ Jannie: En, en, en? Of heb je toch maar besloten om nog even niet te testen?

@ Marijke: Ik kan me voorstellen dat je graag zo ruim mogelijk voor de ramadan zwanger bent. Dat lijkt me anders erg lastig als de ramadan begint en je misschien zwanger bent, maar dat je het niet weet. Wat doe je dan? Streng met de ramadan meedoen, lijkt me niet goed voor de eventuele vrucht. Maar als je niet zwanger bent, hoor je eigenlijk wel mee te doen.

@ Laura: Ik kan me heel goed voorstellen dat je wel de behoefte had om erover te praten, hoor. Het is ook wel erg ingrijpend.
Wat ik wel bij mezelf merk, is dat ik wel heel graag praat (en schrijf!) over zwanger worden. Ik ben dan stiekem ook wel heel blij met die vriendin van mij die ook zwanger probeert te raken. Zij weet het dan wel niet van mij, maar we kunnen er wel eindeloos over praten. Toch leuk.
Ja, haar eitjes schijnen inderdaad nog te kunnen springen. Maar het is niet normaal dat ze maar zo weinig groeien in bijna een week tijd. Ik vraag me dan ook af of het wel goed komt deze maand met die eitjes. Gelukkig mag ze morgen weer een echo. Dan weet ze tenminste weer iets meer.

Ik heb zelf eigenlijk weinig nieuws. Ik zit nu op het werk en het is hier voor wat betreft bezetting erg rustig vanwege het feit dat we officieel eigenlijk dicht zijn. Nog één weekje en dan heb ik ook weer twee weken vakantie. We blijven waarschijnlijk thuis. Lekker rustig. Ik kan niet wachten tot het zover is.

@ Jannie: Zie nu dat je net een berichtje hebt geplaatst terwijl ik nog zat te typen.
Jammer, he? Ergens weet je wel dat de kans niet heel groot is op een plustest omdat het nog zo vroeg is, maar toch. Zou wel heel leuk zijn geweest. Misschien binnenkort alsnog wel.
Dat is ook wel de voornaamste reden waarom ik deze maand ovutesten heb gedaan, zodat ik in ieder geval weet wanneer mijn NOD is. Aan de andere kant heb ik mezelf nu wel twee weken gek gemaakt om dat ei dat maar niet wilde springen.
Ben benieuwd of je volgende week een echo krijgt en of ze iets zien. Zou wel heel fijn zijn voor je. In ieder geval is dat ook weer een vaste datum waar je naartoe kunt leven. Dat vind ik zelf ook altijd wel fijn. Dat wachten vind ik niet zo erg (liever niet natuurlijk, maar goed). Maar niet weten hoe lang je moet wachten, dat vind ik vervelend.

Goedemorgen Janneke,
Jammer!! Maar het zegt nog niks dus. Oef het is wat met dat wachten de hele tijd!!
Eigenlijk best leuk dat je volgende week voor controle mag. Kun je idd al je vragen stellen en wie weet een echo!!

Werk ze allemaal! Tis dan wel vakantietijd, maar weinig collega's betekent hier meer werk voor de zittende collega's..... Best druk dus!!

Tis zeker jammer!! Had uiteraard gehoopt op een + test, maar wist diep van binnen dat dat sowieso niet echt kan en de vorige keer duurde het ook 2 weken na de eerste signalen. Maar weet nu niet meer wat ik voel, maar we klussen gewoon door en  we zien t wel.

Ik dacht na de miskraam / curettage: oooohhh die 6 weken (als eerste NOD ongeveer komt) zijn vast zo voorbij, nou dat valt tegen haha! En ik wil nog niet aan die ovu-testen maar t klinkt wel goed dat jullie daardoor beetje weten hoe en wat!

Maar: over 9 dagen zit ik al bij de gynaecoloog, dus mag niet klagen. Wie weet ben ik dan al ongesteld geworden!

Hallo!!

Janneke jammer geen positieve test!!!! Je weet t dan misschien wel, maar je hoopt aan de andere kant ook een beetje..... Zou idd als je volgende week nog niet ongi bent bij de gyn ook om een echo vragen, dan weet je t zeker...

Patricia spannend van dat chromosomenonderzoek.... durt wel lang zeg??? en zoals laura al vroeg als daar wat uitkomt kunnen ze er evt wat aan doen dan?? Fijn dat je bloedverlies aardig over is.... en je er weer voor kunt gaan!! Fijn!!

hihi grappig jullie vinden catannen dus ook allemaal leuk!!

laura, dat ook wat voor de vrouw van je baas..... heftig hoor, Ik heb ook een collega die had heeft gehad, eerst miskraam toen gezond kondje, toen weer miskraam en daarna nog een keer een gezond kindje....
Maar lijkt me echt moeilijk...
Misschien dat je ongi wat langer is door de miskraam???
Mn schoonvader en zn vrouw hebben geen ruzie dus dat scheelt inderdaad, het is op tussen die twee zeg maar en kijk snappen doe ik de sitautie net echt hoor , soms in gewikkeld gedoen, maar dat is hun of eigenlijk haar keuze, maar ze gaan ook gewoon met elkaar om, dus dan is dat voor ons ook goed te doen...
Herlijk he die kast!! en idd wat kan je daar blij van worden ales lekker opgeruimd!!

Miep geweldig verhaal over die jeikende tepel en de muggebulten!! haha moest er erg om lachen!!
Wat een gedoe voor je vriendin he met die eitjes, lijkt me ook zenuwslopend als je daarin zit...... Ik hoop echt voor haar dat ze toch nog gaan springen!!
En voor jou nu wordt het wachten!! Wel spannend!!!!!
Lekker dat je nog 2 weekjes vrij bent!!

Marijke, wel spannend dus, of je nu zwanger wordt..... Anders lijkt me dat wel moeilijk met de ramadan in zicht wat je dan moet doen??
Kunnen mensen het dan evt makkelijk raden dat je zwanger bent?? Maar er zijn toch meerdere dingen waarom je niet mee hoeft te doen?? Kan je dat misschien gebruiken...Ben een keer in turkije op vakantie geweest en onze reisleidster had toen iets waardoor ze niet mee hoefde te doen en die heeft dat toen uitgelegd.

Mijn nod, volgens mij lag ie dus in t weekend, maar nog geen ongi te bekennen...
dus echt geen idee.....Of ik heb   mn ei helemaal gemist kan natuurlijk ook, maar aan de andere kant was ik er aardig zeker van dat ik m nu 2,5 week geleden had.....
Nou ja blijf dus gewoon wachten en ga echt niet testen voor zaterdag!!
Heb wel weer zo'n mooi ader patroon op mn borst zeg maar, manlief viel t ook al op, maar ja zegt me deze keer ook niet alles, omdat je lijf ook van slag kan zijn na een mk.... dus weer gewoon afwachten!! Ongi komt vanzelf een keer...

De opendag was er leuk!!!! Alleen het weer gister bah!!!!! en in amsterdam ligt alles voor het centraal station opengebroken voor de metroverboluwing ofzo.... dus het was een stuk lopen en zoeken voordat we de  bus hadden gevonden. Dus kledder nat!!!!
En regende ook zo hard!!! en koud brr maar goed uiteindelijk allles gevonden. leuke opleiding wel pittig!!!!! alleen al 1500 medische latijnse namen leren!! pffff Maar ook erg leuk!!!! Ik heb ze ook mijn verhaal voorgelegd en gevraagd of er dan evt mogelijkheden zijn. die waren er ze werken modulair das handig en als ik dan evt eind van het jaar niet kan doen, kan dat in november bijv wel... kost dat geen extra geld.... Ze hadden dit jaar oo iemand die zwanger was..die doet straks in  november haar laatste examens. dus dat was fijn te horen. Eerst dacht ik kan het ook volgend jaar gaan doen, wat heb nog 1,5 jaar een baan maar totaal eb je wel studiebelasting van 2,5/3 dagen waar haal ik dat vandaan als ik evntueel een kindje heb en ook moet werken??? dat zie ik ook niet zitten, dus ga het denk ik toch dit jaar doen. begint al 17 sept, snel dus!!!!
Wel allemaal spannend, moet veel dingen afvegen,. want als mn werk het betaalt dan moet ik waarschijnlijk mn sociaal statuut en dus alle zekerheden opgeven, wat ik dus niet ga doen.... en anders zelf betalen, maar das ook een hele hap!!
mn hoofd liep echt om gisteraaf, slecht van geslapen haha, maar goed morgen maar eens even praten erover op t werk.
oeps heel verhaal geworden zie ik!!! haha...

Fijne dag allemaal!!

O ja komt zo toch nog iemand van kpn, want de internetbox was toch niet goed!!!! wat een gezeur zeg!! Ik laat mn in ieder geval niet gaan voor ik zeker weet dat alles het doet!! tot straks!!

hoi hoi,
zo heb vanmorgen al vroeg gekeken, maar kon nu pas reageren. Balen zeg Jannie die test. Ook al verwachtte je niet echt een plus, toch is er die hoop dat hij wel tevoorschijn komt!. Was je etentje nog leuk gisteravond, of zat je met je hoofd teveel bij die test??
Die 6 weken duren inderdaad lang, en helemaal omdat we niet zeker weten of het wel 6 weken zijn. Nou ja hopenlijk komt er bij jou snel duidelijkheid, liefst in een plustest natuurlijk!

Marijke, dus als ik het goed begrijp is het goed als je deze ronde zwanger raakt en de volgende ronde eigenlijk niet door de ramadan. Heb je dan niet zoiets van, dan slaan we die maand over?? Omdat je dan te laat zou weten of je zwanger bent?? Ik weet niet wat dat met je lichaam doet. Je eet natuurlijk wel, maar niet zo regelmatig als gewoon. Ach we hopen er gewoon maar op dat je deze ronde zwanger bent, dan hoef je daar ook niet over na te denken.
Ik heb wel bewondering hoor voor mensen die meedoen aan de ramadan. Zeker in de zomer! Ik weet niet of ik het zou kunnen, maar dat zal wel komen omdat ik niet in jullie geloof zit.

Laura, sjonge zeg, lekker hoor een 25 dagen cyclus, dan begint je klustijd ook echt weer snel. Ik hoef er pas na 1,5 week langzaam aan te beginnen na NOD en jij dus al na een ruime week.
Ik had van de week ook wel bloed in mijn onderbroek. Denk je dat het over is, komt er nog wat. En mijn inlegkruisjes zijn de kleinste van libresse, dus die kunnen 1 druppel wel opvangen, twee ook nog wel, maar bij meer stromen ze echt over haha.
Dat chromosoomonderzoek duurt inderdaad lang. Maar ik denk dat ze dingen op kweek moeten zetten en dan pas kunnen zien of de chromosomen er goed uitzien. Daarbij is het nu zomerperiode, dus misschien ook wel laboranten op vakantie enz, dat versnelt de zaak ook niet natuurlijk. Het is afwachten of er wat uitkomt en of er dan wat aan te doen is. Maar de 1e en 3e zwangerschap waren een miskraam, op zich was de 2e zwangerschap goed, alleen zat daar een verstoorde ontwikkeling van het kind. Dus ik ga er eigenlijk vanuit dat de chromosomen goed zijn. Best eng, want dan is het zo'n klap als er toch iets niet goed is, maar ja we kunnen alleen maar afwachten.
Lekker dat het druk is op je werk, dan gaat de tijd tenminste lekker snel!
Enne die uitgerekende datum is inderdaad wat. Ik probeer hem maar uit mijn gedachten te bannen, want de ik moest tot nu toe steeds die datum voorbij voordat ik weer zwanger werd en ik hoop nu toch eerder zwanger te worden!!

nou ja werkse maar weer,

liefs
Patricia mama van Bas*

Terug
Bovenaan