Miskraam in juni 2008 en straks hopelijk weer zwanger!

he marieke, wij typten tegelijk.
Haha, waar kan ik gezonde kondjes krijgen?? Leuk die typefouten af en toe.
Meid ik hoop dat je pas over 8 maanden weer je ogni hebt, als er een prachtig kind in je armen ligt!!
Leuk dat je toch die studie wil gaan doen. het is even uitzoeken, maar wel leuk als het door kan gaan.
liefs
Patricia mama van Bas*

haha particia die typefouten dat weet wat!! probeer er wel op te letten maar soms... o, o, en dat wil sectretaresse worde haha moet nog veel leren dat blijkt wel!!

ja hoop stiekum ook wel dat de ongi nu 8 mnd weg blijft maar ja, denk het eigenlijk niet.... Maar goed we gaan vrolijk door en blijfen "geduldig"wachten....

Hi Hi,

Marieke: leuk die open dag! Maar bedoel je dat je dan niet mee mag doen met het Sociaal Plan als je je laat omscholen? En zijn er voldoende banen voor medisch secretaresse?

Marijke: heb ook wel eens gehoord van een Marokkaans vriendinnetje dat je niet mee mag / hoeft te doen als je ongesteld bent, maar ja 3 weken ongi is mss beteje lang.... Of ga je het dan evt meteen vertellen tegen de mensen om je heen? Over paar jaar valt ie natuurlijk in hartje zomer, lastig lijkt me dat.

Marieke: wie weet ben je wel zwanger!!! Verder geen "kwaaltjes". Goed hoor dat je zo rustig blijft en niet gaat testen. Kan ik nog wat van leren haha.... Hoe was je cyclus voor de zwangerschap?

Patricia: het etentje was erg gezellig en de kermis ook, het was Roze Maandag dus dan kijk je je ogen uit! Was met mn hoofd niet bij de test, alleen heb vannacht gedroomd dat ie negatief was.

Ik hoop idd dat we allemaal al lang zwanger  zijn voordat die uitgerekende datum is, zou niet leuk zijn...

Laura: best handig idd een cyclus van 25 dagen! En ik weet nog steeeeeeeeds niet wat de mijne uberhaupt is of gaat worden. Maar ik blijf positief hoor!

Greets!

@Janneke: jammer dat de test negatief was, maar zolang je niet ongi bent is er nog een goede kans! Ik zou het volgende week bij de gynaecoloog zeker zeggen als je dan nog niet ongi bent want met regelmatig klussen zou je best zwanger kunnen zijn. Ik hoop het zo voor je! Maar dan blijf je nog wel met ons meekletsen toch?

@Marieke: had ik nou goed onthouden dat je een opleiding voor medisch secretaresse wilde doen? Daar denk ik ook al een tijdje aan. Ik heb een tijdje als secretaresse in een ziekenhuis bij de directie gewerkt, dus niet medisch. Ik vond het een fijne werkomgeving en we wonen nu vlakbij een groot ziekenhuis dus daar zou ik over een tijdje best part-time willen werken als medisch secretaresse. Bij welke school ben jij geweest voor de open dag?

@Laura: ik had er nog helemaal niet aan gedacht dat het wel opvallend is als ik niet vast tijdens de Ramadan. Tsja, ik kan altijd nog stiekem een boterham eten als ik niet wil dat bepaalde mensen het weten. Je hoeft ook niet te vasten als je ongesteld ben, als je je ziek voelt of als je een lange reis maakt. Dus die twee eerste excuses kan ik ook nog gebruiken.

Ramadan begint dit jaar op 1 september en duurt ongeveer een maand (tot de nieuwe maan komt). Als mijn cyclus regelmatig blijft mag ik pas op 15 september testen, maar ik wil dus niet vasten als er een kans is dat ik zwanger ben. Dus slaan we die cyclus over. Hopelijk heb ik op 15 augustus al een positieve test in handen!

Ik ben sinds mijn 20e moslim, ik had toen veel vrienden op de universiteit die moslim waren en ik voelde me helemaal thuis in de islam dus het was een logische stap. Op mijn 24e ontmoette ik mijn man die als moslim geboren is. De hoofddoek draag ik alleen als we in een islamitisch land zijn, niet in Nederland. En 5 keer bidden per dag lukt haast nooit maar Ramadan doen we altijd goed aan mee. Het wordt nu wel steeds moeilijker nu het langer licht blijft. Het is een goede oefening in zelfbeheersing en om er bij stil te staan dat er miljoenen mensen zijn die elke dag (en nacht!) honger en dorst hebben. Ik voel me dan dankbaar dat we in zo'n rijk land wonen.

Ik ga erop uit met de meisjes, het blijft droog vandaag dus we gaan naar de kinderboerderij! Eind van de week wordt het echt warm en dan willen we een dagje naar Zandvoort. Toch wel leuk die schoolvakantie, behalve als het regent en de meisjes binnen ruzie maken!

Marijke

Marijke... wat dacht je, dat ik dit forum zomaar verlaat?? No way!!!!!!!!!!!!

Wat een bijzonder verhaal dat je op je 20e moslim bent geworden, zeg! Ik geloof wel ergens in maar niet in een bepaald geloof. Vind het soms lastig te begrijpen als iemand heel actief is met zijn geloof (of te actief) maar vind het ook wel erg knap als iemand hoop en kracht krijgt uit een geloof. Ben er altijd wel enorm in geinteresseerd.
Greets!

ps: vraagje voor iedereen: blijven we straks wel forummen in het forum "zwanger worden na een miskraam" of gaan we naar "zwanger worden"?

Als we gaan voor optie 1 dan trekken we natuurlijk vooral ladies aan die een mk hebben gehad, bij optie 2 wordt dat natuurlijk breder maar dan zouden we het in het eerste berichtje kunnen vermelden.

Good afternoon ladies!!

Janneke, als ik ervoor kies de bank te laten betalen zal er waarschijnlijk de voorwaarde bijkomen dat ik dan ervoor moet tekenen dat ik per 01-01-2010 ook weg moet bij de bank, terwijl de normale gang van zaken is per 01-01-2010 mijn functie ophoudt en dan bieden ze je nog 3 maanden ander werk aan in de bank en dan is er 9 mnd een project met randstad om te helpen een baan voor je te zoeken... Dus dat jaar krijg je nog doorbetaald en ze betalen 3 jaar lang verschil in salaris als je een baan vind die lager verdiend dan nu. nu zal dat waarschijnlijk niet gebeuren... en ze betalen 3 jaar lang het verschil in hypotheek wat ik nu heb door personeelskorting...
En mijn punt s stel dat ik in sept begin en ik wordt binnen nu en 15 maanden zwanger kan ik de opleiding niet meteen afmaken en zal ik volgend jaar november mn laatste examens moeten doen... als ik dan per januari weg moet wordt het allemaal krap, en wat als er evt complicaties optreden, sta ik ook met lege handen.... dus dat zijn een beetje de dingen waar ik mee zit, snap je het ene beetje haha.... dus daarom wil ik er niet voor tekenen om dan weg te moeten.... dus ga er morgen maar eens een praatje over beginnen met mn leidinggevende...
Er is op dit momemt veel werk in te vinden...

marijke ik ben bij de NAMS geweest in amsterdam....een van de beste opleidingen, had ik al gehoord van mn schoonzusje die in die werled zit, en ik heb ook geen andere administratieve opleiding, dus bij andere instellingen als bv scheidegger heb je een veel minder niveau. Veel ziekenhuizen benaderen de nams ook rechtstreekd met vacatures, alle meiden die dit jaar de opleiding hebben gedaan hebben al een baan. Enige nadeel is dat het alleen in amsterdam wordt gegeven, maar ze hebbe echt studenten uit heel nederland, maar ook belgie en duitsland... staan goed aangeschreven...

nou weer een heel studieverhaal!!!

janneke, zwanger zijn ja zou kunnen maar weet t niet hoor..... kwaaltjes, niet veel soms gerommel in mn buik en last van mn borsten, maar dat bijvoorbeeld minder als de vorige keer toen ikm zwanger was, en wel last van mn darmen, werken niet echt soepeltjes zeg maar(lees totaal niet haha)
Maar ja kunnen net zo goed klachten zijn die je voor je ongi hebt dus dat zegt me niets....

Marijke mooi verhaal van hoe je moslim bent geworden!! Vind het ook knap van je want ik kan me ook voorstellen dat het in het nederland van nu niet altijd makkelijk is!!!en idd knap hoor om aan de ramadan mee te doen...Petje af!!
Leuk gehad op de kinderboerderij??

t wordt hier ook eindelijk iets vriendelijker weer!! Ik heb de douche schoon, dus ben i beweging geweest en heb het dus niet meer zo koud haha.... en de kpn meneer is geweest dus alles functioneert weer prima...
ga mn brood eens even opeten!!

o ja over dat forum....Allebei is moeglijk alleen is het misschien beter om hier te blijven, we hebben toch allemaal een vervelende ervaring gehad, dus denk als je op zwanger worden verder gaat en er komen andere mensen bij, je twee groepjes blijft houden omdat zijn gelukkig niet weten wat wij hebben meegemaakt...En ik vond het zelf toen ik netbegon niet fijn om zulke dingen te lezen... dan wil je daar nog niet aan denken, maar dat is voor iedereen verschillend... En dat hebben we niet als we hier blijven.
maar geen idee wat anderen vinden ik vind in ieder geval alles prima want vind het veel te gezellig met jullie!! haha..... nee hoor niet verslaafd.....

greetzzzz!!!! marieke

Hoi,

Hier mijn visie op of we moeten verhuizen naar "zwanger worden" of dat we hier moeten blijven bij "zwanger worden na een miskraam".

Op zich zijn we nu weer  duidelijk meer bezig met zwanger worden, dan met de mk. We hebben het daar nu nog maar heel weinig over. De dingen die nu bij ons spelen, zijn voor het grootste gedeelte denk ik gelijk aan wat er speelt als je gewoon zwanger probeert te worden, zonder een mk te hebben gehad.
Wat dat betreft zouden we dus best naar "zwanger worden" kunnen verhuizen.

Ik heb wel nog twee redenen om hier te blijven.
De eerste is het moment waarop we wel zwanger worden. Dan zullen wij ongetwijfeld meer in de stress zitten als meiden die voor het eerst zwanger worden en die hele mk niet in hun achterhoofd hebben. Dan beginnen er toch weer andere dingen te spelen en dan gaat de mk toch weer meetellen, hoe graag we ook willen van niet.
De tweede reden is dat als we hier blijven, we zichtbaarder blijven voor meiden die ook een miskraam krijgen. Misschien is het voor hen wel fijn om zich bij ons aan te kunnen sluiten of gewoon ons verhaal te lezen.

Dus, ik denk dat ik toch een beetje neig naar hier blijven.
Maar verhuizen vind ik ook prima hoor. Als we verhuizen, ga ik gewoon lekker mee.

@ Marieke: Ik krijg het idee dat wij nog ongeduldiger zitten te wachten op jouw test dan jijzelf. Knap dat je nog steeds stug volhoudt dat je tot het weekend wil wachten.
Maar uh, waarom wil je eigenlijk tot het weekend wachten? Jij bent er toch vrij zeker van de je eisprong al zo'n 2,5 week geleden is geweest, of niet?

Hoi hoi,
Eerst nog even zwanger worden hihi, maar denk dat ik dan eerst wel even hier wil blijven forummen totdat in ieder geval de 1e kritieke maanden voorbij zijn!
Daarna kunnen we altijd nog overstappen.....
Hopelijk komen we niet in verschillende maanden terecht, anders worden we bruut uit elkaar gerukt

Terug
Bovenaan