Goede middag alweer,
Het is vanmorgen zo druk geweest op het werk, dat ik niet eens de tijd heb gehad om hier te kijken. Gelukkig is het nu weer rustig. Hopelijk blijft dat zo de rest van de dag.
@ Jannie: Goh, jouw komend weekend klinkt errug goed. Leuke dingen in het vooruitzicht. Wij (hubbie en ik) gaan waarschijnlijk zaterdag naar de tapasbar. Vieren dat onze tweede vakantie begint. Ook erg prettig.
Je schreef trouwens dat je de vorige keer pas positief testte vrij lang nadat je je al zwanger voelde. Was dat omdat jij je gewoon al heel snel zwanger voelde, of was je hcg gehalte pas zo laat hoog genoeg voor een positieve test?
Ik voelde me echt helemaal niet zwanger vorige keer. Ik was er dan ook echt van overtuigd dat ik ongi zou worden. Pas toen dat uitbleef, heb ik een test gedaan en moest ik verbaasd constateren dat het zover was. Ik heb sowieso niet erg veel merkbare symptonen gehad, behalve erg moe, enorme honger en wat zwaardere borsten. Ik zou er op dit moment niets om geven al zou ik de eerste 12 weken ziek zijn, als alles maar goed blijft gaan. Ik denk alleen wel dat ik daar heel hard van terug kom op het moment dat ik voor de zoveelste keer boven de pot hang. Maar goed, eerst maar weer zwanger worden en dan zien we wel weer verder.
@ Janneke: Ik las dat je al een redelijk duidelijk streepje had op de ovutest. Mag ik vragen welke testen je hebt? Ik heb die van sensitest, de meest verkochte strips. Toen ik deze maand begon te controleren had ik redelijk snel een vrij duidelijke streep en de volgende dag weer een stuk minder duidelijk. Uiteindelijk kreeg ik 1,5 week later pas de echt onmiskenbaar duidelijk dikke vette streep die me vertelde dat de eisprong binnen 24 a 48 uur zou plaats vinden. Gelukkig voel ik mijn eisprong ook behoorlijk goed, dus voor mij was het eigenlijk al wel duidelijk dat die eerste streep loos alarm was.
Maar ik kan natuurlijk niet beoordelen hoe dat bij jou is. Ik weet niet welke testen jij hebt en ik weet ook niet wat jij onder redelijk duidelijk verstaat. Bovendien zou het natuurlijk best kunnen dat de streep redelijk duidelijk was omdat het LH gehalte alweer aan het afnemen was en je gewoon de echte piek al had gemist. Het zou natuurlijk zomaar kunnen. Zoals Jannie al zei, vaak hoor je dat je 4 a 6 weken na de curretage weer ongi wordt. Als het bij jou 4 weken blijkt te zijn, dan zou het inderdaad kunnen dat het alweer zover was.
Ben benieuwd.
En over elke dag klussen of om de dag. Ja, om de dag schijnt inderdaad een stuk beter te zijn voor de kwaliteit van de dag. Maar als je bijvoorbeeld zeker weet dat je eisprong ergens vandaag is bij wijze van spreken en je hebt gisteren al geklust, dan kun je natuurlijk beter vandaag nog een keer klussen in plaats van te wachten tot morgen. Morgen zou dan sowieso te laat zijn. Beter extra zaad vandaag dat misschien wat sloom is maar wel op tijd, dan supersnel zaad morgen wat te laat komt.
Snap je wat ik bedoel? Maar dan moet je wel zeker weten wanneer de eisprong precies is. Anders kun je het beter bij om de dag laten. Mijn ervaring is dat het dan ook leuker blijft. Ik weet niet hoe het met jou is, maar elke dag vind ik al snel niet meer heel leuk.
@ Marieke: Nog steeds geen ongi?
Dat je liever in het weekend test als je man erbij is, snap ik helemaal. Het is per slot van rekening niet iets wat je per sms even doorgeeft. Bovendien is het inmiddels al woensdag dus zo heel lang duurt het ook niet meer voordat het weekend is.
Hahaha. Dat is dan misschien wel waar, maar volgens mij is dat alleen maar theorie. Dat wachten duurt altijd zo lang. En hoe dichter het in de buurt komt, hoe langer het lijkt te duren.
Dan is het toch ook wel een beetje fijn dat we met elkaar mee kunnen leven. Ik bedoel, ik hoef nu maar tot het volgende weekend te wachten voor waarschijnlijk twee testen. Die zijn dan wel niet van mij, maar die van Marieke en Jannie, maar toch. Ik wacht gewoon gezellig mee.