Miskraam in juni 2008 en straks hopelijk weer zwanger!

Hi,

Miep: ik wist het de vorige keer zo zeker, heel apart was dat! 23 maart laatste ongi, vanaf 30 maart deden we t voor t echie en 12 april voelde ik me al zwanger dus das  bijna  2  weken na eerste keer klussen (misselijk, buikpijn, zere tepels maar vooral n zwanger gevoel).  Op 13 en  20 april was de test nog negatief (16 april trouwens twijfelgeval maar geen idee hoe dat kan), 27 april weer getest en  ein-de-lijk positief. Das dus 2 weken na mijn zwangere gevoel. Pas tussen de  20 en  27 weken werden mijn borsten groter en deden heel zeer en ze glommen.
Het kan bij mij 2 redenen hebben: of ik voel erg snel dat ik zwanger ben of mijn HCG gehalte komt wat later op gang.
Het bizarre was ook nog, dat ik me van de ene op de andere dag niet meer zwanger voelde. Achteraf is het toen ook mis gegaan....

Maar: mijn gevoel van zwanger zijn was de eerste keer veeeeeeeeele malen sterker dan nu hoor! Maar kan ook zijn dat ik nu banger ben dan de eerste keer. Moet gewoon geduld hebben...

Yosha: welkom helaas.... Ik heb je toegevoegd, klets lekker mee en hopelijk heb je net als wij veel steun (en plezier) aan dit forum!! Kan me voorstellen dat zo'n vakantie erg fijn is in die periode. Ga er even vanuit dat je 4 weken na curettage je ei hebt en weer 2 weken later je NOD. En het schijnt dat je verhoogde kans om na je mk / curettage meteen weer zwanger te worden aangezien je baarmoedermond nog wat open staat, je baarmoederslijm wat dikker is dan normaal  en je het hormoon nog in lijf kunt hebben. Dus wie weet! Maar eerst dit doorstaan, vervelend hoor.... Sterkte!
Bij mijn 1e zwangerschap was het dus ook in 1 keer raak. Sommige mensen zeggen dat het mis kan gaan als je lang de pil hebt geslikt door de hormonen die je nog in je lijf hebt, maar artsen / boeken spreken dat weer tegen maar goed, is nu "te laat" om me daar druk over te maken.

Groetjes

Naam
MK/Curettage
Verwachte eisprong
NOD                
Poging nr. na mk/curettage
Datum evt. controle
Leeftijd

Marieke
12 juni
5 juli
19 juli
1e
geen
30

Jannie
18 juni
16 juli
30 juli
1e
31 juli
29

Sjenientje
20 juni
18 juli (?)
1augustus  (?)
1e (?)
?
?

Miep
19 juni
20 juli
3 augustus
1e
al geweest
32

Janneke
7 juli
25 juli
8 augustus
1e
geen
28

Laura
10 juni
28 juli
11 augustus
2e
geen
33

Linda
23 maart
1 augustus
14 augustus
5e
al geweest
30

Marijke
17 juni
2 augustus
15 augustus
2e
31 juli
33

Joanna
1 juni
2 augustus
17 augustus
2e
al geweest
30

Patricia
10 juli
7 augustus

21 augustus

1e
7  augustus
30

Charlie

11 juli

8 augustus

22 augustus

1e

?

?

Yosha
28 juli
25 augustus
8 september
1e
?
32

@Miep
Ik heb de ovutesten besteld via babyboomshop.nl. De vorige keer hebben ze ons goed geholpen. Wel een beetje vreemd verhaal dat je de vorige keer al een vaag streepje zag en 1,5 week erna pas de overduidelijke dikke streep. Waren de vage strepen waarschijnlijk van de periode dat de LH productie nog maar net was begonnen. En dan nog zat er een lange periode tussen voor de LH-piek! Heb je wel steeds rond dezelfde tijd getest?

Misschien zit ik ook pas helemaal onderaan die stijgende lijn van LH hoor, dat weet ik niet. Daarom blijf ik nu maar paar dagen achter elkaar testen.
Ik voelde gisteravond en vanmorgen wel weer wat steken. Vind het moeilijk te zeggen of dat de eisprong is geweest...
Mijn rek- en strekoefeningen krijgen een redelijke voldoende. We wachten maar weer af...

Hoi Jannie,

bedankt voor je berichtje!

Ik hoop dat mijn lichaam snel weer weet hoe alles werkt :)

Ik zat al aan de pil vanaf mijn 13e....dus eigenlijk hadden wij verwacht dat het wel even kon duren voordat ik zwanger zou raken..maar goed, was al een jaar eerder gestopt vanwege hormonale bijwerkingen van de pil, maar wilde toen nog niet zwanger worden. Dus die hormonen moeten bij mij toch al lang uit het lichaam zijn geweest...Betwijfel of dat het is geweest....wij denken eerder onze leeftijden, ik ben 32 en mijn man bijna 41....heb je toch weer een verhoogd risico.

Ach, aan de kant van mijn man is een zwaargehandicapt kindje geweest, dus wat dat betreft denken we nu alleen maar dat het goed is dat het nu is misgegaan en niet later, want we weten wat een verdriet dat met zich mee brengt en dat verdriet gaat nooit meer over.....dus als het dan toch misgaat dan liever in een vroeg stadium dan wat later. Kijk een miskraam blijft verdrietig, want al je hoop is in een klap verdwenen op dat moment.....

Maar goed, ik wacht eerst maandag af hoe dat verloopt en we hopen dat we dan snel weer voor een volgende poging mogen gaan...

liefs Yosha

@ Jannie: Wat apart, dat zwangere gevoel van jou. Heel typisch ook dat het ineens weg was en dat het achteraf toen fout is gegaan.
Dat je je toen veel zwangerder (hihi) voelde dan nu, hoeft natuurlijk niet te zeggen dat je nu niet zwanger bent. Zoals je al zei, ben je nu sowieso bezorgder dan toen. Bovendien verloopt volgens mij niet één zwangerschap precies hetzelfde.

@ Janneke: Yep, ik had inderdaad trouw elke keer om dezelfde tijd getest. En elke keer vanaf zo'n 2 uur van tevoren niet meer geplast en gedronken. Ik weet ook niet hoe het allemaal zit. Wat wel fijn is, is dat de testen bij mij op het werkelijke moment wel echt heeeeeeel duidelijk waren. En dat ik de eisprong vervolgens ook voel. Geeft toch weer wat meer zekerheid. Maar het blijft allemaal een beetje koffiedik kijken. Die pijn in jouw buik zou ook een goed teken zijn. Spannend! Maar inderdaad, gewoon lekker klussen en alles in de gaten blijven houden.

@ Yosha: Welkom hier meis. Wat ontzettend vervelend, he? Wij kwamen er ook bij de echo achter en bij ons was dat 3 dagen voordat we op vakantie gingen. Zoals jij  heb ik dat ook heel fijn gevonden. Dat we meteen op vakantie gingen, bedoel ik. Dan ben je er toch even uit en fijn een tijdje dag en nacht bij elkaar. Dat helpt wel. Voor ons tenminste. Het zet wel een domper op je vakantie. Dat is helaas wel zo, maar dat is nu eenmaal niet anders.
Wij waren trouwens ook al bij de eerste poging zwanger. We hopen ook dat het nu weer meteen lukt, maar beseffen ons ook al te goed dat het ook nog wel eens een tijd gaat duren.
En of jullie leeftijden er echt mee te maken hebben, dat vraag ik me af. Een miskraam komt gewoon echt ontzettend vaak voor. Zo'n beetje 1 op 4 zwangerschappen gaat fout. Een groot deel daarvan gaat al fout voordat het betreffende stel wist dat ze zwanger waren, maar ook daarna (zeker tot 12 weken) gaat nog een groot deel fout. Ik heb geloof ik ergens gelezen dat het ongeveer 1 op 8 is. Als je hier wat langer meeleest, zul je merken dat het meiden (en mannen) van allerlei leeftijden overkomt.
Maar hoe dan ook, het blijft rot.
Maandag heb je dus je curettage. Zie je er tegenop? Heel veel sterkte in ieder geval alvast voor jullie tweetjes.
Hopelijk blijf je lekker met ons meekletsen en vind je hier net zoveel steun als wij allemaal.

sjonge wat zijn we weer actief, minder dan 50 berichtjes te gaan dames...

Janneke(chris), sjonge zeg dat is lekker als je al je ei hebt. Dan zit je lekker snel weer in het ritme. Ik weet nooit wanneer mijn ei is. Met tempen werd ik niet heel veel wijzer en van mijn lichaam wordt ik ook niet veel wijzer. Dan voel ik een krampje, dan denk ik he dit zou wel eens en dat blijken het mijn darmen te zijn. Die vind ik zo moeilijk te onderscheiden van mijn baarmoeder. En mijn darmen lijken overal op te reageren, dus dat is echt irritant!
Heftig hoor dat je meteen twee hele dagen achter elkaar hebt gewerkt. Is het wel goed gegaan?

Marieke, sjonge jonge spannend spannend!
Leuk he dat het contact hier zo goed verloopt. Op zich kan je geschreven tekst op allerlei manieren interpreteren, maar ik heb hier echt nog nooit gedacht, sjonge zeg die bedoeld dat rot...(terwijl dat misschien niet zo was) toch wel heel fijn moet ik zeggen!!

Janneke, jij houdt de spanning er ook lekker in zeg! Wat zou het nou toch zijn??
Ja grappig ja, je weet dan inderdaad een beetje hoe ik eruit zie. Niet dat ik nou op mijn best op die foto's sta, maar je hebt wel een beeld. En hoe zien jullie er dan uit??
Ja schrijven op die maandforums is best leuk. Daar kan je echt jubelen over je zwangerschap, hier zal je toch het beste je angsten en twijfels kwijt kunnen.
Ik had trouwens zaterdag moeten werken, dan had ik met de kinderen ook naar het zomercarnaval gegaan. Mijn werk ligt aan de route waar het langs komt. Maarja, ik ben nog ziek, dus helaas.
En Dirty Dancing wil ik ook nog naartoe. Ben een grote musicalfan!! Jammer dat het zo duur is, ik wil bijna alles wel zien.....
Mijn bloedverlies is inmiddels echt bijna over, althans dat denk ik. Ik red het nu met meerdere inlegkruisjes. Nou mag dat ook wel, morgen is de curretage 2 weken geleden. Ben benieuwd waar ik nu in mijn cyclus zit. Ga morgen mijn temp eens meten, kijken of hij al een beetje laag is. We zijn al wel weer begonnen met klussen. Op de leefregels na de curretage stond dat het een week niet mocht, nou we hebben 1,5 week gewacht, dat vond ik lang genoeg. Nu een ritme opbouwen van zo'n 3x per week, dan zitten we meteen goed. Al is dat nog best lastig met mijn vriend. Die begint 's morgens vaak vroeg en ligt dan s avonds ook vroeg op bed. Heb niet altijd zin om al mee te gaan, omdat ik toch daarna ook in bed blijf liggen... Of hij is moe en dan wil het niet echt zegmaar, tsja in die zin zijn we gewoon al te lang bezig, het is niet echt leuk meer. Maar ja, om het nu eerst weer leuk te maken en dan door te gaan, dat wil ik ook niet zegmaar...

Yoshua, helaas welkom hier, maar wel fijn dat je je bij ons aansluit. Balen dat je een miskraam hebt/krijgt. Ik heb op 10 juli mijn curretage gehad. Op het blad dat ik erna meekreeg stond dat er een week niet geklust mocht worden (en niet in bad en niet zwemmen en nog meer regels), maar daarna kan je volgens mij weer vol aan de bak voor een nieuw wondertje. Ik vind eigenlijk wel dat je nog lang op je curretage moet wachten, hadden ze eerder geen plekje?

liefs Patricia mama van Bas*
Voor diegenen die op de website van Bas* willen kijken hoe ik eruit zie
www.basvanbeek.vlindersite.nl (tussen beek en vlindersite staat een punt)

Hi hi,

Net fanatiek gesport, ga zo even zonnenbanken denk ik en... met boek in bed! ;-)

Yosha: denk je idd dat het aan de leeftijd ligt? Tja je hoort het zooo vaak dat het verkeerd gaat, 1 op de 4 schijnbaar. Hoop het in ieder geval nooit meer mee te maken. Waar ging jullie vakantie eigenlijk heen?

Miep: ja apart he, ik en mn zwangere gevoel! Vind ik ook. Denk nu dus de hele tijd: wil ik me zwanger voelen of voel ik me echt zwanger, al is t maar n beetje??? En idd weet wel dat ik op mn instinct kan afgaan, vorige keer had ik t ook goed. Grappige is, is dat mn moeder ook bij haar beide zwangerschappen al heel snel het zwangere gevoel ahd maar de huisarts elke keer zei: "nee mevrouw, u bent niet zwanger". Tijdje later bleek dus van wel.
Bij jullie dus ook al de eerste keer raak? Je hoort vaak maand of 6-7-8 maar zie op het zwanger-worden-forum toch ook best vaak de 1e ronde meteen raak. Gelukkig maar! Miep, hopen jullie er stiekem (ook) n beetje erg op aangezien t de 1e keer ook in 1 keer raak was en je na een mk een evrhoogde kans hebt op?

Patricia: hopelijk is t bloeden nu ECHT voorbij!  En ik kan  me goed voorstellen dat het klussen voor jullie een hele andere lading heeft gekregen! Ik ben soms al iets te gefocust op "om de dag" maar nu is het nog allemaal even speciaal. gelukkig maar maar ik kan me indenken dat het voor jullie extra, extra beladen is.
Ik kan wel door die foto's heenkijken hoor, hoe je er in t echt uitziet! ;-)) Tja hoe zie ik eruit... 1.65m,  maatje 38-40, bruin-blond haar, schoenmaat 37.5,  meestal casual gekleed (ben nogal Dept en Esprit-fan), hahahaha wat n standaard beschrijving!
Mijn man en ik hebben een gave website maar hoe kan ik dat nou laten weten hier zonder dat iemand anders t bekijkt.... Niet volgens mij.... Mocht iemand t weten let me know dan geef ik m door, maar ben iets te bang voor pottenkijkertjes! ;-)

Denk idd dat iedereen hier wel erg tactisch is en alles goed kan verwoorden, fijn! Scheelt ook wel dat we allemaal rond de 30 zijn denk ik....

Ladies, ga weer afsluiten, slaap lekker alvast!!!

PS: Marieke: kun je je nog inhouden? Kan me voorstellen dat het verleidelijk is om 's avonds te testen... ;-) Ben benieuwd joh!
PS: En JannekeChris: jij bijna je ei, zou fijn zijn als t zo is. You go girl!

Naam
MK/Curettage
Verwachte eisprong
NOD                
Poging nr. na mk/curettage
Datum evt. controle
Leeftijd

Marieke
12 juni
5 juli
19 juli
1e
geen
30

Jannie
18 juni
16 juli
30 juli
1e
31 juli
29

Sjenientje
20 juni
18 juli (?)
1augustus  (?)
1e (?)
?
?

Miep
19 juni
20 juli
3 augustus
1e
al geweest
32

Janneke
7 juli
25 juli
8 augustus
1e
geen
28

Laura
10 juni
28 juli
11 augustus
2e
geen
33

Linda
23 maart
1 augustus
14 augustus
5e
al geweest
30

Marijke
17 juni
2 augustus
15 augustus
2e
31 juli
33

Joanna
1 juni
2 augustus
17 augustus
2e
al geweest
30

Patricia
10 juli
7 augustus

21 augustus

1e
7  augustus
30

Charlie

11 juli

8 augustus

22 augustus

1e

?

?

Yosha
28 juli
25 augustus
8 september
1e
?
32

Dirty Dancing (I've had the time...) was ons openingsnummer op de bruiloft en ga samen met mn vriendin die ceremoniemeester was. Superleuk kado van haar! Week erna gaan we met  mn schoonouders naar Les Miserables. Heb m gezien toen ik 11 was, denk dat ik m te zwaar vind maar n avondje uit is altijd gezellie.

hoi hoi!!!
Ben ik eindelijk weer, was zo druk op t werk dat ik daat niet meer kon reageren...

jannekechris lekker dagje gehad?? Beetje kunnen uitrusten...
Als ik het goed bekijk dan heb je je ei of bijna je ei?? Fijn!! Kan je er weer voor gaan...

Miep jij ook leuke vooruitzichten van t weekend dus....

Yosha welkom!! Balen dat je je dor een miskraam ook hier moet voegen!!! Fijn dat jullie het op vakantie saampjes al een beetje hebben kunnen verwerken....
Ik hoop dat je hier net zo veel plezier gaat belevn als wij, zoals je ziet teuten we heel wat af hier!! Zie je tegen de curretage op??

Patricia ik ga morgen zeker even op je site kijken.. hebben jullie ook hyves???? Zo kun je ook zien van elkaar hoe en wat, hebben we toen op zwanger worden forum ook gedaan was heel leuk....
En janneke daar kan je ook mailen dus zou jij je site door kunnen mailen....
Ik hoop ook echt voor je dat het bloeden zo onderhand over is voor je!!!!

Ik vind het ook zo jammer dat musicals zo duur zijn, wilde ook wel graag naar tarzan, dacht ik o mooi ga ik bij albert heijn sparen was ik te laat met inwisselen, wist niet dat je voor bepaale tijd een voucher moest hebben gehaald, dom dus!!!!
Ben wel gek op musicals!!! wat is jullie mooiste musical die je hebt gezien... les miserables lijkt me wel bijzonder janneke....

meiden ik kan me nog heeel goed inhouden om te testen, soms denk ik zal ik nog een weekje wachten..... vanmiddag dacht ik o gaat ongi komen, opgeblazen gevoel en krampjes, na ja tis nu weer weg..... dus we blijven wachten. Vorige keer wist ik het ook zeker..... nu weet ik t niet, maar denk dat je gevoel daar inderdaad misschien anders in wordt....
Maar ga denk ik wel zaterdag testen hoor... weet je beetje hoe en wat....
heb nu bijv best last van zere borsten maar lang niet zo erg als toen ik zwanger was, dus ja, dan denk je zal vast wel niet....Ik denk dat ik nu ook gereserveerder ben maar je weet t niet en niet elke zwangerschap hoeft hetzelfde te zijn!!

Ik ga slapen was een drukke dag en ben super moe.... lig al uurtje in bed heerlijk beetje lezen en nu even hier kijken en klesten...

Tot morgen en slaapse!!!

Hoi allemaal,

Ik zal me even kort voorstellen, ik ben 29 jaar 8 en half jaar getrouwd
een dochter van bijna 5 en ben op 11-4-'08 bevallen van ons zoontje willem
met 15 weken in de zwangerschap.
Ik hoorde door dat je hormonen hoog waren dat je snel in verwachting zou kunnen
raken na een miskraam, helaas nu alweer 3x ongi geworden en merk dat het
best wel frusterend begint te worden, al moet ik zeggen dat mijn kans spontaan
klein is 5% maar van willem was ik ook spontaan, dus hoop ik stiekem dat het
nog een keer geluk mag hebben.zit in de medische malle molen en zou gaan
voor een iui behandeling (hormonen spuiten) maar omdat ik cysters heb   moet ik eerst geopereerd worden voordat ik weer mag spuiten, sta nu al 7 weken op die lijst en kan nog 3 tot 5 weken duren.

mama 13

Terug
Bovenaan