Miskraam in juni 2008 en straks hopelijk weer zwanger!

Hallo dames,

Zo, ben trots op mezelf, voor het eerst sinds 3 maanden weer aan het hardlopen geweest! En het was heerlijk, had ik veel eerder moeten doen . Over 4 weekjes gaan we met vakantie, ietsje strakker in de bikini zou leuk zijn .
Gisteravond dacht ik, mooi zo, de ongi is afgelopen. Toch nog 6 dagen, vergelijkbaar met anders. Ik blij, maar helaas, weer eens te vroeg gejuicht. Vandaag de hele dag niks, tot aan het eind van de middag, toen kwam er toch weer wat. Zucht....

Goh Marieke, klinkt leuk die opleiding, maar ook best pittig. En twijfel idd wat je moet doen met je werk. Al je zekerheden opzij zetten zou ook niks voor mij zijn. Aan de andere kant heb je daarna wel ongeveer 100% kans op baan toch??
Ik snap dat je het liefst met je man wil testen, hebben wij ook gedaan de 1e keer en toen was hij net een paar dagen weg, dus moest ik ook noodgedwongen wachten.
Maar idd, hoe hou je het vol  ik ben al supernieuwsgierig of je misschien zwanger bent, hoe moet je er zelf wel niet onder zijn!!

Marijke, jij hebt er dus voor gekozen om moslima te worden. Interessant! Op mijn werk (uitkeringsinstantie) zie ik veel moslima die dat vanaf de geboorte zijn en erg 'klein' worden gehouden door hun man (heb ik het nu even over de van geboorte niet-Nederlandse moslima). Vaak al jaren in Nederland maar bijna geen woord Nederlands kunnen praten, mogen van hun man niet aan het werk en krijgen kinderen alsof het niks is (en dan niet 1 maar het liefst een elftal haha). Ik krijg daar altijd de kriebels van, lijkt me vreselijk om zo te moeten leven. Echt vooroordeel hoor!! Maar ik geloof dat er een wereld van verschil is tussen moslims en moslims en jullie staan daar zo te horen heel anders in!! Erg leuk om daar ook eens wat over te horen.
En al doe ik dan niet aan de Ramadan, ik ben me er wel van bewust dat we in onze handjes mogen knijpen dat we het hier zo goed hebben!
Ik ben vroeger wel christelijk opgevoed, maar doe er al jaren niks meer aan. Mijn man is niet gelovig opgevoed en we zijn dan ook niet voor de kerk getrouwd.
Had ik nog niet bij stilgestaan dat de tijd van het jaar voor de Ramadan wel verschilt. In de zomer mag je een veel langere tijd niet eten, dan wordt het idd een stuk zwaarder! Ik heb er bewondering voor!!
Gaan jullie echt een cyclus overslaan ivm de Ramadan als je de volgende keer nog niet zwanger blijkt te zijn? Knap hoor, ik wil iedere kans die zich voordoet grijpen en een cyclus overslaan, nee niet graag!
Wow dat jullie misschien naar Dubai gaan, lijkt me een hele onderneming. Maar wel een geweldige! Ik ben niet zo avontuurlijk aan gelegd. Op vakantie oke, maar verder ben ik toch iemand van de zekerheden hier.

Ik zou ook graag hier willen blijven forummen als we zwanger worden. Idd, het onbezorgde zal er wel af zijn en ik heb geen zin in  meiden die niet begrijpen dat zwanger worden én blijven een wonder is!! Wij begrijpen elkaar en dat lijkt me wel zo prettig! We kunnen altijd nog overstappen naar het maandforum als het eenmaal goed lijkt te gaan. En wat Patricia schrijft over de forumhoppers klinkt mij ook goed in de oren!!
Wat ik in het januariforum wel irritant vond, is dat sommigen telkens nieuwe topics openen over hetzelfde onderwerp.... Op een gegeven moment zie ik door de bomen het bos niet meer!
Bovendien lijkt het me hartstikke leuk om met ons groepje gewoon alles te bespreken, net zoals we nu doen!! Dus dat je niet voor ieder kwaaltje of vraag weer een ander topic moet zoeken....

Jannie, ik heb nog nooit een boek van Karin Slaughter gelezen. Heb wel eentje in de kast staan, Nachtschade. Neem ik maar mee op vakantie geloof ik, klinkt goed!!
Sowieso wil ik Blauw water van Simone vd Vlugt meenemen en verder heb ik altijd de wereld aan tijdschriften mee. Die laat ik na afloop altijd liggen in hotel of waar dan ook en heb ik weer ruimte in mijn koffer  voor dingen die ik mee naar huis wil nemen!
Leuk weekend ga jij tegemoet!!
Ik hoop op mooi weer, dan gaan we lekker varen met ons bootje. Lekkere hapjes mee en dan komen wij de dag wel weer door, heerlijk!!

Janneke(Chris): dus je ei is in zicht, klus ze!! Idd, voor de kwaliteit van het zaad is het het beste om het om de dag te doen en niet iedere dag. Ook wat beter vol te houden haha!! En voor het leuk houden tussen de lakens hoeft het van mij ook niet iedere dag....

Er zitten nog al wat dames in spanning over hun ei of NOD!!
En ik ben benieuwd hoe Linda het heeft op vakantie!! Die zit nu lekker in het mooie weer met een roseetje buiten gok ik (proost Linda!!) En geniet er van, jullie hebben het verdiend!!

Hee Yosha, welkom hier, helaas (de reden om hier te komen dan, natuurlijk ben je hartstikke welkom!!). Ben je op vakantie geweest terwijl je wist dat het niet goed zat?? Lijkt me doodeng! Ik vond de miskraam een vreselijke ervaring en zou het liefst thuis zijn als het gebeurt! Maandag curettage, heel veel sterkte meid!!

Geen idee of het aan de pil ligt dat het de 1e keer mis gaat. Ik had een Mirena spiraal, veel minder hormoon dan de pil en die is er in augustus 2007 al uitgehaald. We wilden toen nog wel even wachten met zwanger worden. In januari dit jaar begonnen en in april zwanger, dus de hormonen moeten er bij mij al lang uit zijn geweest. Het was gewoon stomme pech zullen we maar van uitgaan!!
Ik ben trouwens 33 Yosha, en zelf vind ik dat "al 33" maar de meeste mensen om mij heen, waaronder de huisarts en verloskundige, zeiden "pas 33".
We houden moed hoor!! En in ieder geval kunnen we zwanger worden, al is dat op het moment natuurlijk een heerlijke dooddoener....

Als ik nu weer regelmatig ongi wordt, dan weet ik wel ongeveer wanneer mijn ei komt en zal ik goed opletten of ik dat merk!!

@Patricia, ik heb destijds jouw verhaal gelezen van Bas, maar had geen foto's bekeken. Leuk dat ik nu weet hoe je er uit ziet!  Wat hebben jullie er een prachtige site van gemaakt. Een mooie herinnering aan een vreselijke gebeurtenis!

Je vroeg hoe wij er uit zien. Ben 33 jaar, donkerblond kort haar, 1,68 meter en rond de 55 kg (maat 34-36), schoenmaat 36-37. En mag ook graag in Mexx, Street-One, H&M kleding rondlopen. Hihi dat is een kleine impressie van mij. Manlief is 32 jaar, donkere krullen met al wat grijs er door (plaag ik hem vaak mee ), 1,87 meter en rond de 85 kg.
Nou we moeten wel prachtige kindertjes krijgen toch !!

De 1e keer raak na de miskraam was mooi geweest, maar had er al niet op gerekend (zit alweer in ronde 2). De 1e keer was het in ronde 4 raak, nu hoop ik dat ik dan (of sneller natuurlijk) weer zwanger ben. Maar dat is iets wat we helaas niet voor het zeggen hebben!! In ieder geval doen we flink ons best rond het ei en dat is toch het enige wat je kan doen.

Ben heel benieuwd naar jullie website Jannie, maar zou em hier ook niet neerzetten. Misschien is het mogelijk dat de moderators jouw website naar onze mail toe sturen?? Overigens mag je em mij ook mailen: 75Laura.Smit@gmail.com
En je hebt gelijk hoor, ik zou ook iets te bang zijn voor pottenkijkers dus zou het hier ook niet op vermelden!! Ik heb geen hyves trouwens.

Mama13, jij ook welkom hier! Jij hebt ook al heel wat meegemaakt. Ja iedere keer die ongi weer is wel een teleurstelling!! Mag je nu wel zwanger worden als je die cystes hebt en geopereerd moet worden??
Of is dat misschien de reden dat je niet zwanger wordt nu??
In ieder geval welkom hier en ik hoop dat je er net zoveel steun én gezelligheid uit haalt als wij allemaal!!

Een heel verhaal is het weer geworden!!
Ik ga mijn bedje ook maar eens opzoeken. Heb ook wel de nodige slaap nodig en bouw vaak een tekort op zo door de week....

Wel te rusten en tot morgen!
Grtzzzzz Laura

Hallo,

Ideetje. Omdat het wel leuk is om foto's / websites van elkaar te bekijken en ik net als Jannie ook geen zin heb om dat hier openbaar te maken, misschien kunnen we dan allemaal (voor diegenen die dat willen natuurlijk!!!) ons emailadres naar Laura sturen.
Als jij dat tenminste goed vindt, Laura.
En als Laura dan zorgt dat iedereen die een mailtje stuurt ook de emailadressen van de anderen krijgt, dan kunnen we elkaar de adressen van websites of foto's of zo doorsturen. Lijkt me wel leuk.
Laat maar even horen wat jullie ervan vinden, Laura en de rest.

@ Jannie: Ja, wij hopen uiteraard ook stiekem dat het nu weer de eerste keer raak is. Maar dat we de vorige keer de eerste keer al zwanger waren, wil natuurlijk niet zeggen dat we heel vruchtbaar zijn. Kan ook puur toeval zijn geweest. Ik ben bang dat we gewoon af moeten wachten. Ik reken in ieder geval nergens op.
Als we wel weer meteen raak schieten, dan zou dat willen zeggen dat ik nu zwanger ben. Hihi. Da's wel een aparte gedachte. Ik hoef hoe ik me nu voel in ieder geval niet te vergelijken met hoe ik me vorige keer voelde, want toen voelde ik helemaal niets. Ik hoef deze week dus helemaal niets te analyseren. Da's ook wel lekker.

@ Laura: Balen dat de ongi elke keer toch weer niet over blijkt te zijn. Nu moet het toch echt een keer ophouden, want jullie moeten aan de klus met je korte cyclus!!! Fijn hoor, zo'n cyclus. Ik weet niet wat voor cyclus ik heb. Voordat ik aan de pil ging (lang, lang geleden) was ik heel onregelmatig. Na de pil ben ik maar 1x ongi geweest. Die cyclus en ook die cyclus van toen het raak was, duurden beiden zo'n 33 dagen.

@ Marieke: Had je het met je baas nog over die opleiding gehad? Zo ja, zijn er mogelijkheden om het anders te regelen? Ik hoop het voor je. Het klinkt in ieder geval alsof je er echt heel veel zin  in hebt. Zou fijn zijn als het op een goede manier te regelen is.

@ Mama13: Jij ook welkom hier. Balen dat het zover is gekomen, maar hopelijk vind je hier ook wat troost en steun, net als wij. En heb je hier ook plezier, net als wij.
Wel balen dat je nu eerst geopereerd moet worden. Elke week dat het langer duurt, lijkt een eeuwigheid te duren, he?
Maar 5% kans op spontaan, da's niet veel. Lijkt me ook wel rot dat je die MMM in moet, maar wel fijn dat het allemaal mogelijk is. Ik had de term IUI al wel eens voorbij zien komen, maar heb nooit goed begrepen waar het voor staat en wat het precies inhoudt. Kun jij dat uitleggen?
Wat voor hormonen krijg je dan ingespoten?
Heel veel sterkte in ieder geval de komende tijd. Hopelijk zien we je hier weer terug. Misschien kun je, als je wilt, je gegevens aan ons lijstje toevoegen. Of in een berichtje zetten, zodat een van ons die erbij kan zetten. Kijk maar of je dat wilt.

Goedemorgen Miep en de rest!

Je was me net voor Miep! Gisteravond niet meer zo helder haha, maar vanmorgen had ik ook bedacht dat jullie  kunnen mailen  naar mij, dan kan ik er wel voor zorgen dat iedereen de gegevens van iedereen krijgt.
Ik vind het prima dus!!
Wie het niks vindt kan het natuurlijk ook gewoon zeggen!

Ongeacht hoe het nu vandaag gaat met mijn ongi, ik heb manlief al verteld dat we vanavond weer aan de klus 'moeten' hihi. Het is nu dag 7 en ik zou ongeveer op dag 11 mijn ei hebben, dus het wordt weer tijd. Niet dat we dat erg vinden hoor!!!

Nou werk ze allemaal en tot straks maar weer!!

Groetjes Laura

Goedemorgen!

heb vannacht erg onrustig geslapen, was niet moe toen ik in bed lag. Balen! Had ook enorm jeukende borsten, voelden koortsig aan. Brrr niet fijn! Heb toch t idee dat er een menstruatie aan zit te komen. Ik zeg: komt u maar..... Tis allemaal zo verwarrend; had al geen idee van mn cyclus (en dat hoop ik zo te houden) en we klussen natuurlijk al een tijdje zo goed als om de dag, kan er geen wijs uit!

Marieke: Les Miserables is vast bijzonder; maar heb m dus al gezien maar goed, toen was ik 11. Ik vond The Lion King echt grandioos! Maar jullie horen binnenkort van mijn 2 nieuwe musicalavonturen ;-)!
En... ik denk dat jij net als ik beetje terughoudend bent; stel  ik ben zwanger (wat natuurlijk super is laat dat geen misverstand zijn) dan vrees ik dat de angst meteen toeslaat.... Maar spannend bij jou Marieke!

Mama13: ook "helaas" welkom hier! Heftig ook hoor allemaal.... Wil je meedoen in het lijstje? Vul anders maar in. Maar wat vervelend dat je maar 5% kans hebt... heeft dat n speciale reden?

Laura: balen dat je ongi zo lang duurt,.... en idd: nieuwe ronde is begonnen! Wij gaan vanavond ook weer aan de bak.
En: goed man weer hard gelopen!! Ik ben alweer tijdje aan t sporten voel me er erg prettig bij! En t wordt weer allemaal wat strakker. Had ZO mijn best gedaan voor onze bruiloft.... En soms denk je idd: had ik veeeeel eerder moeten doen... maar ach, soms hoeft t ook even niet.
Nachtschade is haar eerste boek van de serie. Je hoeft ze niet op volgorde te lezen maar is wel t leukste. Nachtschade vond ik goed maar de boeken die erna komen zijn nog leuker/spannender! Blauw Water is ook leuk! Ben helemaal van de literaire thrillers.... Ga je trouwens zo de link doormailen van mn site en mn mailadres dus doorgeven... ;-) Stuur je ons dan een mailtje?

Lijkt me ook een topidee om sowieso hier te blijven kletsen, dat maandforum kan dan ook wel maar is in t begin toch best onwennig en gaat t vooral om de lijstjes etc. Kom graaaaag weer op zo;'n lijstje hoor, echt! Maar hier is het allemaal al zoo hecht! Frequentie zal tzt wat minder zijn maar ach, das niet erg! (al had ik dat nu ook al wel verwacht! ;-))

Marieke: Ik heb ook Hyves maar das nóg openbaarder dan hier de link vertellen lijkt me. Of hoe deden jullie dat dan?

Zo weer n heel verhaal geworden. Heb vandaag geen zin maar goed. Vanavond even werken in de salon; alleen even epileren dus zo klaar en dan weer ontspannen met manlief!

groetjes ladies!

Naam
MK/Curettage
Verwachte eisprong
NOD                
Poging nr. na mk/curettage
Datum evt. controle
Leeftijd

Marieke
12 juni
5 juli
19 juli
1e
geen
30

Jannie
18 juni
16 juli
30 juli
1e
31 juli
29

Sjenientje
20 juni
18 juli (?)
1augustus  (?)
1e (?)
?
?

Miep
19 juni
20 juli
3 augustus
1e
al geweest
32

Janneke
7 juli
25 juli
8 augustus
1e
geen
28

Laura
10 juni
28 juli
11 augustus
2e
geen
33

Linda
23 maart
1 augustus
14 augustus
5e
al geweest
30

Marijke
17 juni
2 augustus
15 augustus
2e
31 juli
33

Joanna
1 juni
2 augustus
17 augustus
2e
al geweest
30

Patricia
10 juli
7 augustus

21 augustus

1e
7  augustus
30

Charlie

11 juli

8 augustus

22 augustus

1e

?

?

Yosha
28 juli
25 augustus
8 september
1e
?
32

Mama13
11 april
?
?
4e
?
?

Hey Janneke,
Ik heb je mail en heb jouw website  al even bekeken!! Wat een ontzettende leuke website!! Heb jou ook al berichtjes terug gestuurd met een link naar mijn trouwfoto's!!
Groetjes Laura

Goedesmorgens allemaal,

nog snel even een berichtje voordat ik met de anesthesist ga praten over aanstaande maandag....bleeeegggh
Ik zie er best tegenop, en dan niet zozeer tegen de curretage, maar meer tegen de narcose en het infuus...Maar goed, het vruchtje zit er nu al 7 weken, dus het wordt nu tijd dat het wordt weggehaald.

De reden dat het er zo lang zit is dat wij de dag voor onze vakantie pas op de echo zagen dat het mis was, toen 3,5 week met vakantie geweest, zondag thuis gekomen en woensdag naar gyn. Dus uiteindelijk helpt hij mij best snel, maar door de vakantie is het allemaal iets uitgesteld.

Tuurlijk vonden wij het eng om met vakantie te gaan, maar we waren wel voorbereid door de gyn, hij heeft verteld wat me te wachten stond, dus bepakt met paracetamol, ibuprofen, kraamverband van mijn zus (is in februari bevallen) en een hoop moed, zijn we toch maar naar Z-Frankrijk vertrokken. Aan de overkant van de camping zat een huisarts, ziekenhuis 20 km verderop en belgische vrienden op de camping mocht ik ook 's nachts uit bedje trekken indien het echt mis zou gaan, dan zouden zij meegaan naar dokter of ziekenhuis. Zou ik een vakantie naar bv Turkije hebben geboekt, dan had ik niet gegaan hoor, maar op deze manier durfden we het risico wel te nemen.

Vreemde is dat tijdens de eerste week ik direct rood begon te vloeien (tijdens zwangerschap hele tijd bruin bloed verloren) dat was behoorlijk, toen nam het weer af, dan weer toe, werd er gek van en het rare is, zelfs de gyn heeft hier geen verklaring voor.

Zou ik misschien gewoon ongi zijn geweest??? Of is dat echt onmogelijk als je vruchtje er nog zit??? Misschien rare vraag, maar dat is de enige verklaring die ik kan bedenken namelijk....

Gelukkig dit weekend allemaal leuke dingen voordat ik wordt opgenomen, morgen naar nichtje van mijn man die heeft net een dochter gekregen (confronterend offcourse, maar wel erg leuk!), zaterdag komen mijn schoonouders terug van vakantie en zondag lekker dagje naar mijn zus en haar family op een camping in nederland....t wordt prachtig weer, dus nog even genieten.

Op mijn werk heb ik al aangegeven maandag en dinsdag niet te zullen werken (geen probleem overigens)....daarna kijkik wel. Heb het geluk dat ik in noodgevallen ook thuis kan werken..

Nou meiden, fijne dag,

liefs Yosha

Hey meiden,

Hier nog eentje onrustig geslapen....:-( Chris heeft  sinds eergister aften in zijn mond. Heeft er superveel last van dus meldde zich  iedere 2 uur. Erg vermoeiend.
Vanmiddag naar het KDV maar ik ga hem straks even proberen op bed te leggen en dan hoop ik dat hij ff gaat tukken zodat ik zelf ook even een oogje dicht kan doen.

Gisteren weer een ovutest gedaan (derde) en deze gaf geen lijntje. Ja, wel een heeeele vage, maar was amper te zien. Ik had wel net daarvoor gejogd, maar weet niet wat voor invloed dat kan hebben?  Maandag en dinsdag waren de lijntjes ook niet overduidelijk, maar wel aanwezig. Ik verwachtte dat hij sterker zou worden, maar het tegendeel is gister bewezen. Zou de eisprong al geweest zijn? Of was de negatieve test misschien niet goed uitgevoerd? De testlijn verscheen wel...Maar goed, vanavond om dezelfde tijd gewoon nog eentje. Dan komt de duidelijkheid hopelijk later.
Voel wel af en toe wat plopjes en spanning in mijn baarmoeder. Of zijn dat toch mijn darmen? We zullen zien...

NB Ik sta er elke dag weer versteld van hoeveel meiden er schrijven op dit forum. Ookal reageer ik niet op alle verhalen: ik lees ze altijd en leef met jullie mee hoor! Ik vind het vaak lastig reageren, omdat ik jullie namen nog niet zo goed ken. Bij mailen kan je meestal spieken als je reageert op een mail van iemand, maar hier niet...Maar goed, komt goed....;-))

@ Josha: Ik kan me voorstellen dat je een beetje opziet tegen maandag. Niet echt leuk.
Je vroeg je af of je misschien al ongesteld zou kunnen zijn geweest. Ik heb natuurlijk geen idee wat er bij jou precies aan de hand is, maar het deed me wel denken aan mijn oma. Tijdens haar zwangerschappen, bleef ze gewoon eisprongen houden. Mijn moeder is van een tweeling, maar zij en haar broer zijn niet eens in dezelfde maand verwekt!!! Wist je dat dat kon. Ik heb er toevallig pas op tv ook iets over gezien tijdens een documentaire over zwanger worden en zijn. Heel grappig. Dat schijnt toch nog vaker voor te komen dan ik had gedacht. Het schijnt zelfs zo te zijn dat nog best een groot percentage van tweelingen niet eens dezelfde vader heeft. Hihi. Foei mama!!!
Ik vraag me nu wel af of mijn oma dan ook gewoon elke keer ongi werd tijdens haar zwangerschap. Ik heb geen idee.

@ JannekeChris: Dat ken ik, dat het moeilijk is om onze namen te onthouden en te onthouden wie precies wat doet en wat heeft meegemaakt. Ik heb nu voortaan een briefje bij mijn computer liggen. Als ik jullie berichtjes aan het lezen ben, schrijf ik meteen in steekwoorden wat dingen op waar ik op wil reageren met de juiste naam erbij. Ik kan het anders ook niet allemaal uit elkaar houden. Zeker in het begin niet. Hoe langer je hier bent, hoe meer alles begint te leven en je een beeld krijgt bij de andere meiden. Maar het is niet erg hoor, als je niet overal op reageert. Da's ook wel heel lastig op zo'n forum. Als je het maar leuk vindt en als je er maar iets aan hebt, dat is het belangrijkste.

Terug
Bovenaan