Muizeke/Espritxx


Hoi Elise

Nou had ik me gisteren hier toch een lang verhaal getypt, wat denk je, wil ik het plaatsen, foetsie, grrrr daar kan ik altijd zo van balen!

Gisteren heb ik voor het eerst weer gewerkt, was wel even wennen om Daantje 's morgens achter te moeten laten, maar het was ook wel leuk om weer eens met iets anders bezig te zijn hoor. Nu waardeer ik de vrije dagen met haar nog veel meer. Ze had het heel goed gedaan zei mn schoonmoeder. Ben jij ook alweer begonnen of ben je nog vrij?

Wat een lekker weer is het geweest he? We hebben heel veel gewandeld met Daantje, en met moederdag lekker bbq gedaan bij mn ouders, hoe was je moederdag geweest? Ik vond het toch wel heel speciaal hoor, zo de eerste keer, ik had een schilderij op linnnen gekregen met een foto van Daantje en nog wat spulletjes voor in huis (mijn man is van de praktische kadootjes hihi). Maandag had Daantje trouwens heel veel last van de warmte, we waren gaan wandelen, maar het was veel te heet voor haar, dus na een km weer terug naar huis, dat  vond ze veel fijner. Geeft Anne-Sophie het ook zo duidelijk aan als ze iets niet wil? Grappig vind ik dat, dat ze al een beetje een eigen willetje heeft nu. Jullie geven Anne-Sophie dus ook water, gelukkig, ja het leek mij ook geen kwaad te kunnen hoor, als ik mijn moeder dan vraag hoe zal ik dat doen zegt ze: dat mogen jullie helemaal zelf weten want het is jullie dochter, haha ja fijn, ik snap wel waarom ze dat zegt, ik heb nogal de neiging om al haar adviezen op te volgen, ze wil gewoon dat we zelf ook ontdekken hoe alles werkt nu. En gelukkig lukt dat ook heel aardig hoor, het is toch allemaal een beetje zoeken he? Net als met dat aankleden als het warm is, Daantje heeft de laatste dagen alleen een romper aangehad en dan in bed met een dun slaapzakje en verder niks, een keer heb ik haar zelfs zonder slaapzakje in bed gelegd (haar slaapkamertje zit aan de zuid-kant van ons huis) maar dat vond ze niet fijn.

Klinkt trouwens superleuk wat jullie met haar kamertje gedaan hebben, wij kunnen ook niet wachten tot Daantje straks naar haar grotere kamertje verhuisd (duurt nog wel een jaartje hoor haha) want dan gaan we er ook een echte meidenkamer van maken. Haar babykamertje is jongen-meisje-proof dus niet echt heel meisjesachtig, maar die schade halen we nog wel in

We hebben trouwens nu een hele fijne bank gevonden, in de zaak waar mijn man werkt (ja waarom hebben we daar niet meteen gekeken denk ik nu), hij heeft zo'n longchair eraan en is best breed, bijna 2.60 meter. We hebben een stofje uitgezocht met spikkels (vlekkencamouflerend hoop ik) , het zit een beetje tussen bruin en beige in. En hij wordt de eerste dag van onze zomervakantie al bezorgd dus dat is fijn!

Ik heb trouwens nu ouderschapsverlof 2 dagen per week, maar dat zijn er niet genoeg om die uren op te maken dus plak ik dit jaar 2 weken aan mijn zomervakantie vast!!! Ben er zo blij mee, ik krijg nu dus 7 juli al vrij en dan lekker 7 weken, zaaalig. Kan nu al niet wachten.

Hoe gaat het trouwens met de berg van Anne-Sophie? Bij Daantje zijn die echte dikke korstjes wel weg maar ze heeft nu een beetje een schilferige hoofdhuid, we blijven dat spul nog maar eventjes gebruiken, ze heeft nu trouwens echt een krans om haar hoofd waar dr haartjes uit zijn gevallen, het is precies waar ze altijd met haar hoofdje ligt te draaien. De haartjes voor op haar hoofd beginnen nu ineens ook harder te groeien, die bleven eerst nog wat achter.

Mijn litteken is ook nog irritant, het stuk wat het meest aan de buitenkant zit is niet meer zo gevoelig, maar meer richting de binnenkant, nou als ik dat aanraak, dat voelt echt nog supergevoelig aan... zucht zou dat nog ooit overgaan?

Nou vandaag ben ik lekker vrij, morgen weer werken en dan vrijdag weer vrij. Zo kan ik het best volhouden!

Klus ze nog! Fijn dat je binnenkort echt kunt gaan verhuizen he? Geniet er maar lekker van, het is nu misschien even superdruk, maar des te meer kan je er strax van genieten!

Liefs Femke
 
Hoi Femke.

Nou daar zit ik dan weer in mijn eigen vertrouwde klaslokaal. Alsof ik nooit ben weggeweest...Alleen kan ik nu niet wachten om weer in de auto te stappen en naar huis te gaan.
Vanmorgen heb ik Anne-Sophie bij mijn moeder gebracht. Dat was best even lastig ook al is ze bij mn moeder (waar kan ze beter zijn dan daar) Ik had echt even het gevoel dat ik haar in de steek liet. En ze zat me ook zo zielig aan te kijken (of dat heb ik me verbeeld) Ik bleef maar zeggen: mam denk je daaraan...vergeet je dat niet...ik doe altijd...ze moet...alsof mijn moeder dat niet weet..haha!
Maar goed..als ik heel eerlijk ben was het ook wel weer even lekker om een dagje te werken. Even wat anders dan flessen en de was. Al heb ik Anne-Sophie wel gemist hoor (een foto op het bureau helpt gelukkig een heel stuk)

Ik ben ook lekker verwend met moederdag. Heb diamanten oorbelletjes gekregen die bij de ring passen die ik van mijn man kreeg na de bevalling. Heb wel gezegd dat het niet de bedoeling is dat ie elk jaar zo'n duur cadeau koopt..haha! Er komen als het goed is nog een heleboel moederdagen...al zijn sieraden natuurlijk altijd mooi!
Anne-Sophie kwam het pakje zelf geven. Zoooo schattig. Ze had het helemaal tussen haar handjes geklemd en wilde het eigenlijk niet loslaten (het zat in glimmend papier)

Het weer is hier helemaal omgeslagen. Ik heb zelfs mn laarzen aan vandaag. De kinderen hadden gym en dan moeten we altijd een kwartier lopen (goed voor de overtollige kilo's) Kreeg wel een heleboel complimentjes dat ik alweer zo slank was (dat geeft nieuwe moet voor de laatste 3 kilo) en het voordeel is dat ik tijdens schooltijd toch niet kan snoepen...

Grrrr...drama he dat litteken. Dan heb ik er een aantal dagen geen last van en dan begint het weer. Bij mij is het precies hetzelfde verhaal. Aan de buitenkant doet het geen zeer maar aan de binnenkant voelt het soms alsof er een heleboel spanning op staat.

Onze verhuizing schiet op. We hebben de schuur leeggehaald en weet je wat we tegenkwamen? Die rol bouwzeil waar mijn man tijdens de bevalling de slaapkamer helemaal mee in wilde pakken!! haha!!! hebben er nog even hard om gelachen. En ach..nu met klussen komt het goed van pas. De vloer moet er beneden nog in en dan de laatste klusjes in de badkamer en dan is het klaar!!!! joepie!!

Grappig dat je de bank zo dichtbij gevonden hebt...zul je net zien! Maar wel een lekker gevoel dat je de juiste hebt gevonden!

Hoe was jouw eerste weekje werken?
En wat heerlijk dat je zolang zomervakantie hebt! Wij krijgen midden juli vakantie. Lang leve het onderwijs!!!

De berg van Anne-Sophie is al een stuk minder. Ze heeft nu net als Daantje van die schilfertjes op haar hoofdje. Maar dat is beter dan die korsten. Ze is trouwens net een monnik...Achter op haar hoofd heeft ze een hele rand haar en de rest begint er een beetje af te vallen. Gelukkig groeit het ook weer aan dus ik zit straks niet met een kale baby!

Nou ik ga mijn spulletjes bij elkaar zoeken en dan heerlijk naar huis...lekker mn hummel ophalen!

Liefs Elise
 
Hoeveel voeding krijgt Daantje nu?
Anne-Sophie zit nog steeds op 5 flessen van 150cc water en 5 schepjes voeding. Eerst had ze haar fles zo leeg, maar sinds twee weken gaat de laatste 40 cc er met moeite in..zou dat kwaad kunnen? Morgen moet ik toch naar het cb voor een prik dus dan kan ik het gelijk vragen...

Nou..ik ga weer even aan de arbeid!

Liefs Elise
 
He Elise, ook weer aan het werk dus? Dat is wel effe wennen he? Ik kwam erachter dat ik veel teveel vrije uren had nu met het ouderschapsverlof, dus werk ik komend jaar maar 2,5 dag ipv 3 (en heb ik 8 weken zomervakantie en 2 weken met de herfstvakantie en dan hou ik nog uren over, ik snap er niks van maar goed, het klopt echt).

Is wel even slikken he als je je babytje voor het eerst moet achterlaten? Dat had ik ook, en het maakt dan ook niet uit wie er op past, het is gewoon even moeilijk.

hahah dat je dat bouwzeil nog bent tegengekomen! Grappig zeg, wel fijn dat het nu lekker opschiet bij jullie! Onze zolder ziet er nu uit om op te schieten, het lijkt wel Polen op zolder. Alle oude gipsplaten liggen eruit, nou ons huis is van 1973 maar het stof uit 1973 zat er ook nog achter, brrr ik ben daar altijd zo vies van. Gelukkig had mijn man het er in zijn eentje uitgesloopt, tsja iemand moet toch Daantje de fles geven he?

Daantje heeft ook zo'n rand, laatst toen ik haar bedje ging verschonen lagen er ook allemaal van die afgebroken haartjes waar ze normaal met dr hoofdje ligt.

We zijn trouwens gisteren naar het cb geweest voor de prikjes, ze is nu 60,5 centimeter en weegt 5,5 kg, ze was nu minder in lengte gegroeid en meer in gewicht, dat hadden wij echt niet verwacht want ze heeft al 3 weken ontzettende last van krampjes onder het eten. Nu zijn we gisteren op advies van het cb de flesjes gaan maken met de helft Nutrilon Omneo en de helft gewoon en wat denk je, gisteren ging het eerste flesje er meteen helemaal in binnen een half uur!!! Ja dat is echt een supertempo voor ons, maar ook zonder krampjes, ik was echt heel erg blij.
Oja we geven haar trouwens 180cc met 6 schepjes, 3 gewone en 3 omneo.
Het prikken was trouwens weer zielig zeg, gisteravond was ze er ook echt niet lekker van, we hebben haar toen met een zetpilletje in dr bedje gelegd, ze kreunde ocharme echt van de ellende. Vanmorgen lach ze trouwens weer lachend in dr bedje dus volgens mij heeft ze het ergste al achter de rug gelukkig.
Is 150 cc trouwens niet weinig voor Anne-Sophie? Of moesten jullie dat aanhouden van het cb? Ik dacht dat ze vanaf 5 kilo al 180 mochten hebben, niet dat Daantje de fles vaak leegdrinkt hoor, maar schijnbaar groeit ze er wel hard op, deze maand was ze ineens 850 gram aangekomen, terwijl het de vorige keren steeds 500 was.
Maar als Anne-Sophie er tevreden mee is is het natuurlijk gewoon genoeg toch? Ik maakte me eerst ook zo druk dat ze dr fles niet leegdronk, dacht dat ze te weinig binnenkreeg, daarom zat ik er telkens een uur mee te jengelen, maar volgens het cb is een half uur voeden echt wel het maximum anders wordt het voor Daantje alleen maar frustrerend (en voor mij dus ook). Ik had gevraagd wat ze nu eigenlijk moest drinken maar ongeveer 300 cc per dag was het minimum, nou dat halen we handig gelukkig. Verder had ze nog steeds een beetje berg, dus dat wordt weer smeren met die zwitsal-pads, en ze vond dat ze erg beweeglijk was. Ja dat klopt dus ook, als je haar op de grond laat liggen kan ze al bewegen doordat ze de hele tijd probeert zich met dr voetjes af te zetten.

Leuk trouwens he als iedereen vind dat je er weer goed uitziet? Hier zag ook eigenlijk niemand dat er toch echt nog wel 4kg vanaf moet, ik kon trouwens van de week weer in mn lievelingsspijkerbroek. Ik zeg 'ik kon erin' want meer was het ook niet, ik moest er niet mee gaan zitten en het liefst er ook niet in ademen... maar goed, op mijn dieptepunt kreeg ik mijn bovenbenen niet eens in de pijpen gewrongen

Kijk jij ook al zo uit naar de vakantie? hahaha we zijn echt verwend in onderwijs-land hoor wat dat betreft.

Nog 24 minuten en ik mag weer naar mijn kleine hummeltje, vandaag heeft mijn schoonmoeder opgepast dus ik ben benieuwd. Gelukkig vraagt ze wel hoe ik alles doe, ik vind het nl wel fijn dat Daantje zeg maar op 'onze manier' wordt opgevoed. Dadelijk ook even een fotolijstje kopen voor op het bureau, dat zal vast wel helpen om de dag door te komen denk ik!

Liefs Femke
 
Hee Femke,

Hoe gaat het bij jullie? Schieten jullie al op met de zolder? Lekker zeg als dat straks klaar is...Wij gaan zaterdag eindelijk over...heerlijk!!
Las net je topic bij het februariforum! Gek he die kriebels? Als ik een zwangere vrouw zie lopen buiten dan denk ik....whaaah dat wil ik ook weer!!! Lekker dat gefriemel in je buik en daarna zo'n schattig kindje. Anne-Sophie is zo'n heerlijk meisje. Ze huilt bijna nooit en is altijd vrolijk! Zo wil je er wel tien (ehh nou ja...)
Zelfs de bevalling zou ik zo weer over doen (als het even kan zonder die vervelende knip maar zelfs dat heb ik er wel voor over)
En het lijkt me inderdaad ook leuk als er niet  zoveel leeftijdsverschil tussen zit. Ik scheel met mijn zusje 1,5 jaar...(daarna nog twee zusjes) En het lijkt ons zo leuk nog een tweede kindje! Al hoopt mijn man dat ik dan geen hechtingen heb..haha!
Maar goed...eerst maar eens even genieten van Anne-Sophie. Het gaat zoooo snel...Ze draait al op haar zij en als ik haar dan een klein zetje geef draait ze op haar buik. Ze ligt dan helemaal verbaasd te kijken..zo van...hoe kan dit nou???
Bij het cb woog ze vorige week al 7360 gram!!! en ze is 63,5 cm lang. Een flinke baby dus. terwijl ze nog steeds 150 cc en soms 180 cc krijgt. Dit moeten we voorlopig zo aanhouden. Anne-Sophie vindt het allemaal prima! Ze zit ook echt vol als ze haar fles leegheeft. Knort Daantje trouwens ook in haar slaap? Anne-Sophie begint vanaf een uur of 5 s morgens te knorren...ze slaapt dan nog wel..haha het is net een varkentje!
Hoe bevalt het werken? Ik vind het heerlijk om weer even gewoon Elise te zijn. Maar het is nog veel heerlijker om s middags naar Anne-Sophie toe te gaan...ze is dan helemaal blij om me te zien. Ze trappelt dan flink met haar beentjes en zwaait met haar handjes...zooo lief!

Nou ik ga weer even wat doen...

enne...het zou wel weer heel leuk zijn als we samen zwanger zouden zijn!!

Liefs Elise
 
Hoi Elise

Wat gaaf dat jullie dit weekend gaan verhuizen, ik kan me heel goed voorstellen dat je het superdruk hebt nu, toen wij anderhalf jaar geleden aan het klussen en daarna verhuizen waren, heb ik wel een aantal weken bij moeten komen! Laat staan als we dan al een kleintje gehad hadden, dat kost dubbel energie. Maar wel lekker toch dat je eindelijk naar je spiksplinternieuwe huis mag! Geniet er lekker van!

En jij ook al weer een beetje kriebels? Ik had het van mezelf niet zo snel verwacht eerlijk gezegd en van mijn man ook niet, maar nu we Daantje hebben vindt ie het ook super om het hele zwanger zijn en bevallen (inderdaad liever zonder knip, maar als moet dan moet het, nooit gedacht dat ik dat zo snel al zou zeggen!!) nog een keertje mee te maken.
We hebben nu zo half en half gezegd dat we wachten tot ze een jaartje is... moet nog zien of we er zo lang mee kunnen wachten, het is nu wel echt genieten. Ik weet dat het lichamelijk beter is om nog even te wachten, maar goed we kijken wel hoe het gaat, ik denk in elk geval dat het geen 2 jaar gaat duren voordat we weer een poging zullen wagen. Mama zijn is het mooiste wat me ooit overkomen is, heb jij dat ook? Het valt ook met niks te vergelijken, alles valt hierbij in het niet. Zou wel erg leuk zijn als we idd weer samen zwanger kunnen zijn!

Sinds de andere voeding is Daantje trouwens alleen nog maar aan het lachen, en huilt ze nog nauwelijks. Ze drinkt de 200cc nu elke keer binnen een half uurtje leeg, we zijn zoooooo blij. Het scheelt zoveel tijd met eerst. Maar Anne-Sophie is ook goed gegroeid zeg, fijn toch dat ze het zo goed doet he? Dat op haar zij rollen kan Daantje nog niet echt, soms op ons bed wel, maar de matras geeft mee dus dan ligt ze niet helemaal recht als ze   aan het draaien begint. Van de week had ik haar met haar blote voetjes op het gras gezet (niet toen het regende haha) en dat vond ze toch raar, je had dat koppie moeten zien. Ze begon te trappelen met dr voetjes, ja dat gras kriebelt natuurlijk. Ze was helemaal zwart geworden (ik weer even slikken, voor de eerste keer een smerig kindje in mn handen snif snif hahaha ik word emotioneel van werkelijk alles, wacht maar tot over een jaar hahah dan zal ze al vaak smerig geworden zijn!)

Mogen jullie ook vanaf de 4de maand aan een fruithapje beginnen? Wij kijken er echt naar uit, we hebben al afgesproken het pas te doen als we allebei thuis zijn, we willen er allebei niks van missen van dat eerste geklieder.

Gisteren zijn we even   met haar naar Den Bosch geweest, wezen winkelen voor een leuk jurkje bij de doop, dit was de eerste keer naar de stad voor dr maar ze deed het goed, op t einde werd ze een beetje huilerig maar toen was het eigenlijk ook tijd voor dr slaapje. DE jurk hebben we alleen nog niet dus ga ik morgen even in mijn uppie (zaaalig vind ik dat altijd) de stad in terwijl mijn moeder oppast. Ik had voorgesteld om met zn drietjes te gaan (Daantje, mn moeder en ik) maar het wordt morgen heel warm hier dus vond mn moeder het eigenlijk beter als ik  zelf even zou gaan, nou dat hoeft ze geen twee keer te zeggen. Ik zei laatst ook tegen mijn man, toen ik voor het eerst even zonder Daantje het dorp in was gelopen, dat ik het zo raar vond om ineens "los" te lopen, nou ja zonder kinderwagen dan... dan ben je ineens zo snel overal. Maar na een middagje heb ik dat ook wel weer gezien en wil ik weer niks liever dan samen met Daantje wandelen.

Vanmiddag functioneringsgesprek gehad, mijn baas merkte op dat ie me zo vrolijk vond nu (niet dat ik eerst met een chagrijnig gezicht rondliep maar het was toch anders), ik zeg:  dat kan wel kloppen want ik ben echt dolgelukkig op t moment. Ik vind het echt fijn om een paar dagen te werken en nog fijner om daarna lekker naar Daantje te gaan. Ik vind het zo echt de ideale combi. Heb jij dat ook? Dat je die afwisseling ook wel prettig vind? Ik had gedacht dat ik nooit meer zou willen werken, maar juist door die afwisseling waardeer ik het nog meer als ik thuis kan zijn.

Heeeeeel veel succes met het verhuizen! En geniet lekker van je nieuwe huisje en ik snap best als je de komende tijd wat minder hier bent want je zult het wel druk genoeg hebben thuis!

Liefs Femke
 
Daantje knort trouwens ook wel eens in haar slaap, schattig is dat he? En als ze 's morgens wakker wordt dan smekt ze met haar mondje, zo van 'wat heb ik een droge mond, tijd voor mijn fles!'

En hier is ze weer

 
Terug
Bovenaan