muizeke/espritxx

Hoi Femke,

Het duurde eventjes, maar hier zijn dan de foto's:

Anne-Sophie op zoek naar het cadeau...

Helemaal blij met haar nieuwe fiets (let niet op het "geval" wat Gerco aan heeft...ik vind het verschrikkelijk, maar volgens hem zit het heeerlijk..)

De taart...

Ohh wacht even...Hyves loopt vast...

En deze is niet van haar verjaardag, maar onze dame kan helemaal alleen staan..

Vandaag ben ik met mn moeder schoentjes wezen kopen. We zijn helemaal geslaagd...Anne-Sophie heeft nu een mooi paar roze stappers. Ze vindt het maar niets die schoentjes aan haar voeten. Maar de slofjes waren door het stappen al helemaal versleten. Dus nu heeft ze dan toch maar een paar schoenen aan. Het zijn hele soepele schoentjes die speciaal geschikt zijn voor het leren lopen. Ze gaat als een trein achter haar loopauto aan. Ik ben benieuwd wanneer ze los gaat lopen..

Hoe gaat het bij jullie?
Hier zit de eerste ronde voor beeb nummer 2 erop..helaas niet zwanger (had ik ook niet verwacht hoor) Deze maand een beetje rustig aan (ivm december)

Liefs Elise

Hoi Elise, wat een mooie foto's zeg en wat fijn dat je geen buiten baarmoederlijke zwangerschap hebt, bij ons thuis deed internet het niet dus ik zit even snel op mijn werk te kijken, tis nogal druk hier op het moment (helaas ;-)  Ik hoop dat ik vanavond thuis weer op internet kan, dan zal ik een uitgebreider verhaaltje schrijven.

Liefs Femke

Ha Elise

Nou internet doet het weer hier gelukkig, ze zijn voor in onze straat aan t graven en ik denk dat ze onze kabel geraakt hadden want de tv deed ook raar, maar goed we zijn weer in de lucht, wat knap zeg dat ze al alleen kan staan! Zo te zien staat ze ook stevig zeg, wat een mooie taart trouwens, leuk hoor. Die ark van noach ziet er ook gaaf uit, ik vind little people echt superleuk voor die kleintjes. En prachtige pyjama van gerco hihi, ik geloof best dat dat fijn zit. Zo te zien is ze ook echt blij met haar fietsje! Hoe gaat het met je darmen? Weer een beetje hersteld? Wat zullen jullie geschrokken zijn zeg, al dat wachten bij de EHBO brrrr. Wel jammer trouwens dat je niet zwanger bent, dus voor jullie is ook ronde 2 aangebroken? Wij gaan zondag testen, dan is het dag 31, maar ik voel helemaal niks, heb allemaal het idee dat het deze keer ook zeker wel 4 rondes gaat duren. Volgende keer doen we er denk ik even niks aan, want dan zou het onderhand midden in december vallen.

Oja trouwens nog een paar nieuwtjes:Daantje wilde eerst nog steeds niet uit zichzelf gaan zitten en maandag zat ze ineens, dus ik roep ronald, ik zeg heb jij haar zo neergezet, nee zegt ie dat deed ze zelf, wauw! En dinsdag, dus 1 dag later, leg ik haar 's morgens altijd even op haar buik in haar bedje terwijl ik haar kleertjes uitzoek om aan te doen. Ik dacht weet je wat, dus ik ging gehurkt bij het bedje zitten, Daantje kom je even bij mama staan??? En wat denk je.... ze pakt met een handje een spijl beet, nog een, ander handje bovenop de rand van het bedje (ondertussen maakte ze een geluid alsof ze een hele vrachtwagen aan het verplaatsen was, zo schattig) nog een handje op de rand en jawel, na een diepe zucht stond mevrouw ineens! Ze keek zoooo trots, mama in tranen, groot feest! Vanmorgen kon ze het zelfs terwijl ze ook nog stond te springen in haar bed, ze heeft ineens een hoop zelfvertrouwen erbij gekregen, ze trekt zich nu alleen aan alles op wat ze tegenkomt. Ook aan mijn broek als ik in de keuken aan het koken ben, heel handig...... je handen vol smurrie met een ukkie die achter je hangt aan je broek en niet weet hoe ze terug moet.....

We zijn trouwens aan het zoeken naar een vakantiehuisje in Nederland, liefst aan zee, ben jij ooit in Egmond aan zee geweest? Ik heb daar een heel schattig boshuisje gevonden, maar heb geen idee of dat een leuke plaats is om naartoe te gaan. Mn voorkeur ging eigenlijk uit naar Zeeland, maar daar zit al heel veel vol of je betaald veel te veel voor een midweekje. Nou ik ga snel even wat poetsen enzo hier, de was is gelukkig helemaal weg, mn broertje komt morgen logeren, dat doen we af en toe, en dan gaan we zondagmiddag naar een schaapskooi, waar je zelf de lammetjes de fles mag geven. Ben benieuwd wat Daantje ervan vindt, ze is over het algemeen dol op diertjes, gilt Anne-Sophie ook als ze een vogel of een hond ziet? Daantje wel, hahaha voor op de fiets vooral, want dan ziet ze ze heel goed aankomen.

Oja even een praktisch vraagje, hebben jullie ook nog een extra buggy, zo'n licht ding voor in de auto? het leek ons wel handig ipv elke keer de bugaboo in 2 delen mee te nemen, dan zit de auto proppievol. Er zijn er alleen weer zoveel dat ik het weer eens niet weet .

Fijn weekend in elk geval en tot snel!

Groetjes Femke

hahah nog iets vergeten, krijg jij ook altijd dat blad wij jonge ouders? Ik probeer elke keer toch een keertje te bellen of smssen voor die leuke prijzen in het midden van het blad en deze keer had ik nog echt gewonnen ook (voor t eerst in mn hele leven volgens mij), een theeserviesje van Fisher-Price. Zo grappig, ik was keiblij!

Hoi Femke,

Hoe gaat het?
Wat knap zeg dat Daantje zich kan optrekken! Dan worden het opeens al hele dametjes vind je ook niet? Ik vind het ook best lastig om eten te koken met een dreumes aan mn been...Anne-Sophie stapt inmiddels overal langs (ze kan sinds deze week zelfs al 10 stappen alleen lopen...ik was natuurlijk gelijk weer in tranen haha) Tijdens eten koken probeer ik haar zoveel mogelijk in de box te laten...vind het zo eng met het gas enzo...niet dat ze erbij kan...Maar mevrouw wil helemaal niet in de box...Ze vindt het veel leuker om te stappen. Ze zit trouwens overal aan!!! Gelukkig begint ze nu in de gaten te krijgen dat nee betekent dat je ergens niet aan mag komen...Ze roept nu zelf al nee als ze ergens bij staat (om het vervolgens toch weer van tafel te plukken)

Het lijkt wel of de tijd nog sneller gaat sinds Anne-Sophie 1 jaar is geworden. Ze gaat opeens stappen en kan al een heleboel woordjes zeggen...het gaat veel te hard!
Tijd voor hummel nummer twee
Wij zijn inmiddels bezig aan onze tweede ronde! Ik werd na de eerste ronde netjes na 27 dagen ongesteld (was de vorige keer ook zo) En nu maar eens kijken hoeveel rondes er nodig zijn...spannend he????
Hoe is het  bij jou afgelopen?? inmiddels ook toe aan ronde 2??

Heb jij ook wat van het verjaardagsspeelgoed op zolder gezet?? Anne-Sophie heeft zoveel gekregen:

een fiets
spullen voor in de zandbak )die we nog moeten aanschaffen)
boekjes
nijntjes die je aan elkaar moet klikken
een little people ark
little people auto met baby en mama
little people dierengeluidenboerderij
toeter voor op haar fiets
bedelarmbandje
bromtol
piano
een heleboel speelgoed waar herrie uitkomt (zouden de batterijen erg lang meegaan??)
nijntje ringetje
knipjes voor in haar haar
een xylofoon

Ik heb een gedeelte boven gezet...nu kan ze steeds met iets anders spelen. De boerderij vindt ze wel erg leuk! Ze kan nu zelfs al zeggen wat het varkentje, de koe, het schaap, de poes en het paard voor een geluidje maken..

Leuk dat jullie op vakantie gaan naar zee. Wij zijn nog nooit in Egmond aan zee geweest (ik ken het alleen uit het boek van Pluk vd Petteflet haha) Maar volgens mij is de zee altijd leuk! Het zijn wel plaatsjes waar je heerlijk kunt wandelen enzo...

Mn buikpijn is trouwens nog niet helemaal over. ik moest woensdag terugkomen in het ziekenhuis. Het zit nog steeds vast allemaal. Nu moet ik 80 dagen lang een soort van laxeerzakjes nemen (gelukkig maar 1 per dag) en dan moet het over zijn...pffff word er een beetje moe van..
De arts vroeg of het spanning kon zijn! Nou spanning genoeg hier! We hebben nog steeds niets van Gerco's ouders gehoord! Ze stuurde vorige week een sms of Gerco met haar wilde praten. Maar hij wil niet. We hebben in de afgelopen jaren al zoveel met ze gepraat en het loopt steeds op niets uit...Ze zullen nooit zeggen dat iets aan hen ligt. Terwijl dit echt een situatie is waarin zij toch wel degenen zijn die iets fout hebben gedaan. Gerco is er een beetje klaar mee...Voor hem hoeft het niet meer. Ik kan me daar helemaal niets bij voorstellen. De band met mijn ouders is juist heel goed.

Super dat je iets gewonnen hebt bij Wij jonge ouders. Had je gebeld?? Ik heb ook al een aantal keren meegedaan maar ik win nooit iets...ik kies altijd iets waar er veel van zijn (meer kans) maar helaas.....

Heb jij Daantje al opgegeven voor een peuterspeelzaal??

Enne...wij slepen ons ook een ongeluk met de wagen..We moeten nog steeds een buggy kopen (hebben er nog geen tijd voor gehad) De wagen kan precies in twee delen achter op de achterbank van mijn Matiz.Anne-Sophie er in het autostoeltje naast en dan zitten we vol! Dus een buggy zou echt handig zijn...
Hebben jullie trouwens al nagedacht over traphekjes????

Zo..weer een heel verhaal...
fijn weekend (aan het weer ligt het in ieder geval niet...hier schijnt de zon!!!)

liefs elise

Ha Elise

Wat knap dat Anne-sophie al kan lopen!!! Wauw wat lijkt me dat een leuk gezicht zeg! Daantje hijst zich werkelijk op aan alles, we hebben nu al een traphekje beneden en boven op de overloop, naar de zolder toe zit een deur dus daar hebben we niks, we meoten alleen boven op zolder nog een hekje. Beneden bij onze trap konden we ook geen standaard hekje kwijt omdat dat niet uitkwam, dus waren we meteen weer 120 euro kwijt voor een aangepast hekje. Maar goed het is wel veilig en daar gaat het om. we zijn hier alledrie ziek geweest, ik begon, toen Ronald en daarna kreeg Daantje zaterdag ineens koorts. Gelukkig was ze zondag weer opgeknapt en had ze geen koorts meer. Ik zit nu nog met een dikke koortslip en dat terwijl we zaterdag voor het eerst in een half jaar tijd weer een keertje op stap gaan met een hele vriendengroep. Grrrr, ik hoop dattie zaterdag weg is, heb er altijd zoooon hekel aan, dat gejeuk op mn bovenlip. We gaan naar de Ierse pub, daar komt een hele goeie ierse zanger, die heeft alleen een gitaar bij zich, maar hij zet de hele tent op z'n kop, supergezellig! Mn broertje komt dan logeren dus Daantje is ook goed ondergebracht.

Wij hebben ronde 2 net achter de rug en niet zwanger, had ik ook niet verwacht, ik denk dat ik nu wel weet hoe het voelt als het raak is en het gaat inderdaad veel te hard met die kleintjes, Als ik gewoon hele zinnen praat tegen Daantje weet ze wat ik bedoel... zo grappig! Ik weet niet of we deze ronde erg hard gaan proberen, dan zou ik nl midden in dec. uitgerekend zijn, maar aan de andere kant vind ik dat ook wel weer moeilijk, niet proberen als je heeeeel graag wilt. JIj niet?

Wat heeft Anne-sophie ook veel gekregen zeg! Hier was ik idd ook minder blij met het spul met batterijen, de interactieve nijntje is al aan zn derde lading nieuwe batterijen toe. De volgende keer krijgt ie geen nieuwe meer hoor, wat een ellende al die dingen met geluidjes enzo brrrr.

Balen dat je buikpijn nog niet over is zeg, ik heb ook nog bij de huisarts gezeten had een bult in mijn nek. Maak me dan altijd meteen druk dat het iets engs is, was gewoon een geirriteerde spier dus weer naar de fysio, heb eigenlijk constant spierpijn in mijn nek en schouders  sinds daantje er is, komt van het tillen enzo, heb jij dat ook met Anne-Sophie?

HOe gaat het inmiddels met je schoonouders? Wat een nare mensen zeg, laat je je daar maar niet door van de wijs brengen, wie vindt zichzelf nu belangrijker dan zijn kleindochter??? Ik hoop voor je en voor Gerco dat ze zich bedenken en normaal gaan doen, maar zo te lezen zijn ze gewoon zo raar.

Peuterspeelzaal twijfel ik nog over, we gaan sowieso kijken als ze anderhalf is, dan kan je haar hier pas inschrijven. Als het goed voelt wil ik het wel proberen, lijkt me wel een grote stap hoor, vanaf welke leeftijd mogen ze er bij jullie naartoe? Hier 2,5 jaar.

Oja ik ga deze week even naar babydump voor een buggy, ik wil de lichtste die ze hebben, want dat gezeul is niet meer zo handig. Als ik een goeie heb gevonden laat ik het meteen weten!

Ik ga nog even wat doen hier op kantoor, pfff de dag duurt lang vandaag :)

X Femke

Terug
Bovenaan