Naar de huisarts en verder de MM in! Wie ook?

Goedemorgen...
Wij zijn van ons 1e bezoek aan de gyn. af!!!!
Het is me meegevallen.. De vragenlijst even doorgenomen, en door naar het onderzoek.
Daar zag ik wel even tegenop, maar viel ook mee. Er zijn twee kweekjes gemaakt, een inwendige echo (zag er goed uit)  en moet nog even bloed prikken vandaag. (maar het was net wel erg druk, dus zijn maar naar huis gegaan,ga zo wel terug)
Morgen mag man zijn zaad inleveren.
Dan de 24e een samenlevingstest, dan de 31e bloedprikken en 24 NOV! alle uitslagen..

Als jullie een temperatuurcurve bijhouden, doen jullie dat met een oorthermometer?

Als uit deze zaken niets komt, wordt er een baarmoederfoto gemaakt. Hij vertelde al, dat dit erg vervelend is, dus dat stelt ie nog even uit. (waarvoor dank)
Dat ik nog ongesteld was, bleek alleen en voordeel en idd gaan de onderzoeken gewoon door. Ook het zaad mag gelijk worden afgegeven, want ik was de laatste dagen door de ongi toch niet in de stemming..;-)

Het gaat allemaal wel wat tijd kosten, maar de kop is eraf.. en de gyn. was best positief..

Ga het allemaal even laten zakken.. Lekker dagje allemaal!

Hey mutti,

Spannend he meis die eerste onderzoekjes.

Dat vond ik ook, maar was ook mij reuze meegevallen.

Was je zondag toch nog ongi geworden (of wanneer had je het geplaatst)??????? De hoeveelste dag van je cyclus zit je nu dan?????

Ik ben vandaag ongi geworden en moet dus a.s. woensdag (dag 3) bloed gaan prikken en op dag 10 terug komen voor die inwendige echo (de 2e echo alweer en dat zonder kindje).

Ik schrok er gister wel van hoor toen ik op een ander topic vertelde dat ik waarschijnlijk alweer ronde 9 inging.
Pfff dat had ik echt nooit gedacht......ronde 4 of 5 oke, maar 9!?!?!?!?!?!?! Ik weet het er zijn meiden die langer bezig zijn, maar je verwacht gewoon nooit dat het jou ook overkomt.

Morgen mag manlief zijn zooitje inleveren. Hij kon vorige week al gaan, maar hij had toen nachtdienst gehad en was te moe om ook nog ff langs ziekenhuis te gaan. Dus dan maar morgen.
We krijgen dan volgende week als ik voor de echo ga, de uitslag van het zaad (dat was nl. binnen 1 dag al bekend). Ben eens benieuwd. Hoop tot dat in orde is.

Meiden heel veel succes weer allemaal en tot gauw!!!!!!!!!

Kus mama23

Hey mamma22,

Bedankt voor je berichtje.. Was inderdaad even spannend vanmorgen, vond het vooral genant, maar als je je daar overhen zet, valt het alles mee...
Ik was inderdaad weer ongi geworden, het zette alleen niet echt goed door. Zodoende werd zaterdag dag 1 van de cyclus.. Vandaag bloed geprikt en morgen word vanuit hier ook zaadjes naar het zkh gebracht.
Wij hebben de 24e een samenlvingstest en de 31e weer bloed  prikken..

Je verhaal komt me bekend voor! Wij hadden ook nooit gedacht bij de gyn te belanden..
Zijn in sept vorig jaar met de pil gestopt en 3 maanden later was ik zwanger.. Na 9 weken klapte de roze wolk uit elkaar toen het misging.. We hadden gedacht dan wel snel weer zwanger te worden, maar nu gaan we aan ronde 13 beginnen..
Als ik geen mk hadgehad, was ik vorige maand bevallen. Raar idee hoor.

Maar de tijd van de dames hier komt vast nog wel.. We moeten alleen iets meer geduld hebben..

Toch word het naarmate de maanden vorderen steeds moeilijker. Heb jij dat ook?
Zelfs een steekje jaloezie opgemerkt, omdat iemand anders wel zwanger was. En dat wil ik echt niet!!!  

Allemaal weer een fijne avond!!  

ohhh meis hauw op.....

dikke  8 weken geleden vertelde een vriendin van mij dat ze 12 weken zwanger was. Jeetje wat was ik jalours zeg. Ook nog uitgerekend zij!!!!!!!!!!!!!!!

Maar jah wij waren nog niet zo lang bezig en dacht dat wij snel zouden volgen.

Totdat wij vorige week op een verjaardag van een andere vriendin waren. Ja je raad het al..........ook zij zwanger!!!!!!!!!!!
Was ze ook nog aan het zeuren dat het lang duurde!!!!!!!!!!!!! 5 maanden!!!!!!!!!!!! ja oke is opzich lang als je net gestopt bent en er vanuit gaat dat je meteen zwanger raakt zoals die andere vriendin, maar ik kon mijn mond bijna niet meer houden.

Ben dus ook ff de wc opgelopen om ff potje te janken.

Ik gun het natuurlijk iedereen die een kindje wilt, maar soms mijzelf toch het meest. Ik schreeuw al dat ik kinderen wil vanaf ik wist wat het inhield. En aangezien mijn moeder zo vruchtbaar als wat was, ging ik ervanuit dat dat bij mij ook zo was. Niet dus!

pfff sorry heb vandaag niet zo'n goed humeur. Ben vandaag ronde 9 ingegaan. Ik riep de hele week dat ik blij zou zijn als ik ongi was, want dan konden de onderzoeken beginnen, maar toen ik gister op een ander topic schreef dat ik ronde 9 inging kwam het toch wel hard aan. Ik weet alleen nu niet welke cyclus ik aan moet houden, maar jah denk dat ik daar maar niet meer op ga letten. Ik wacht wel wat de gyn. zegt.

Sorry ben hier weer heel ego verhaal aan het typen.

Meiden hoe is het met jullie?????????

Kus mama23

HALLO MEIDEN,

MAG IK MET JULLIE MEE KLETSEN, ZAL ME EVEN KORT VOORSTELLEN,
IK HEET ESTHER BEN 24 EN WE HEBBEN SAMEN EEN SCHAT VAN EEN VENT VAN 2. NU ZIJN WE INMIDDELS 17 RONDES VERDER EN ZONDER RESULTAAT. HEB 1 MISKRAAM GEHAD EN MIJN HUIISARTS DEED HEEL ERG MOEILIJK OM MIJ DOOR TE VERWIJZEN MAAR HEB NU UITEINDELIJK 2 WEKEN GELEDEN EEN DOORVERWIJZING GEHAD MAAR NOG STEEDS GEEN BERICHT GEHAD DUS NU HEB IK VANMORGEN NAAR DE FERTILITEITS AFDELING GEBELD EN HET SCHIJNT DAT MIJN FAX WEL DOOR IS GEKOMEN MAAR DAT ER LANGE WACHTTIJDEN ZIJN, WAARSCHIJNLIJK KAN IK  PAS IN JANUARI TERRECHT, IK BAAL HIER ZO ENORM VAN!!!! IK LEES DAT JULLIE ALLEMAAL VRIJ VLOT TERRECHT KUNNEN, LIGT MISSCHIEN OOK WEL AAN WAAR, IK GA NAAR HET ZIEKENHUIS IN ALMELO, MOET WEL EEN GOEIE FERTILITEITSAFDELING ZIJN ZEGGEN ZE, NOU JAH MAAR GEWOON EFFE AFWACHTEN.

LIEFS ESTHER

Hoi meiden,

Hier ook weer even een berichtje van mij.

heb even terug  gelezen wat jullie allemaal hebben geschreven.

Ik herken echt alles wat jullie schrijven het is logisch dat er jaloezie bij komt kijken als een ander zwanger is.

Mama22 logisch dat je even niet zo'n best humeur hebt het is ook best een lange tijd 9 rondes. Komt goed meid ook wij krijgen een positieve test.

Mutti Ronde 13 jeetje meid ben blij dat je eerste onderzoeken geweest zijn hopelijk heb je snel uitslag en kan de dokter je snel helpen als er iets is.

Joepie hoe is het met je meid?

Ik heb niet echt nieuws ben bijna van me ongi af dus mogen we weer klussen eindelijk. Kan niet meer wachten tot het donderdag is. De afgelopen 6 weken zijn voor me gevoel zo langzaam gegaan niet normaal meer.

nou ik ga me bedje in. Ben vandaag voor het eerst weer volledig aan het werk geweest dus was weer even wennen.

ik kom snel weer even kletsen

groetjes
Patricia

Ik ben er nog hoor meiden,

maar volgende week is het herfstvakantie (ben juf in groep 1) dus wil alles een beetje afronden (veel gesprekken enz.) zodat ik in de herfstvakantie echt rust heb!
Ben dus erg druk! Ga binnenkort weer op iedereen reageren!

Nieuwe meiden, welkom!
En dames, ik herken de jaloezie...ik heb er ook mee te maken!

Ester, ik kom zelf ook uit Almelo, woon nu alleen richting Deventer...wat balen dat daar de wachtlijsten zo lang zijn! Kun je het niet in Enschede of Oldenzaal proberen? Of hebben ze daar die afdeling niet?
Ik heb zelf ook nog geen doorverwijzing gehad, ik heb alleen nog maar bloed geprikt en mijn vriendje moet zijn zaad laten controleren, dat kan ook pas 29 oktober...maar goed, veel eerder dan jij! Misschien dat er aan de hand daarvan een doorverwijzing wordt gedaan, ik weet het niet!

Heel veel sterkte allemaal, ik moet weer verder!

Hou moed he?!

Liefs Joepie

Hey meiden,

Jeetje, ik moest ons helemaal van pagina 2 afhalen...hahahaha zal wel komen doordat er nu nog niet zo'n spannende tijden zijn.

Vandaag naar ziekenuis geweest om bloed te laten prikken. Jeetje 4 buisjes. Ik dacht houdt het nou nog niet op?!?!?!!?!? hahahaha, maar viel gelukkig mee. Je doet het tenslotte toch voor een goed doel he.

Gister is mijn mannetje zijn zaad gaan inlveren.

Dames dit geloven jullie nooit!!!!!!!!!!!! Terwijl ik dit stukje hierboven aan het typen was kreeg ik een telefoontje van de Gyn. over de uitslag van het zaad!!!!!!!!!!!!!!!

Het zit namelijk zo.....(kga maar ff verder met wat ik wilde typen, want dat ging hierover).

Gister is mijn mannetje dus zijn zaad gaan inleveren. Het was echt anders zei hij. Normaal als je klaarkomt geeft je dat echt een lekker en super gevoel (jah sorry meiden voor de details), maar nu was ie gewoon vies van zichzelf. Hij probeerde allerlei manouvres te maken om maar niet met zijn handen aan het zaad te komen en alles zo goed mogelijk op te vangen. Hij vond het echt niks.

Ik moest vandaag dus voor dat bloedprikken gaan en dacht dan ga ik meteen ff langs de Gyn. om de uitslag van het zaad te vragen. De Gyn. had ons namelijk verteld tot dat binnen 1 dag bekend was. Ik dus vol goede moed naar de poli. Verteld zo'n zuster mij daar tot dat 1 week duurt voordat die uitslagen binnen zijn. Ik werd dus al beetje kwaad (jah sorry ongi he), maar liet niets merken. Ze zou in ieder geval de dokter mij laten terug bellen om half 5, maar ze kon me niet verzekeren dat ik dan de uitslag te horen zou krijgen. Ik dus beetje balend naar huis.

Ik dacht dus toennet; laat ik maar een kaarsje aansteken, want over een uurtje belt de Gyn. Ik steek netjes een kaarsje aan en vraag om een goede uitslag (niet dat wij zo gelovig zijn, maar baad het niet schaad het niet).
Ik wilde dus gaan beginnen met mijn verhaal hier neer te zetten en te antwoorden op mijn super meiden!!!!! Gaat de telefoon.

Goede dag mevr. .......... u spreekt met dokter ....... van het ....ziekenhuis. U had gevraagt voor de uitslagen van uw partners zaad. Normaal is het niet de bedoeling dat u hiervoor al na 1 dag kunt bellen, want dan zouden wij gek worden van alle ongedulde mama's in spe, maar we zijn even speciaal voor u op zoek gegaan en hebben snel alles even genoteerd. Ik mag u FELICITEREN!!!!!!!!!!! Alles was prima.

Ohhh meiden, je weet niet half hoe blij ik was toen ik dat hoorde. Dat zit dus in ieder geval goed.

Ik wilde nog een heleboel vertellen, maar ik moet helaas alweer gaan (ben ondertussen hier dus alweer een uur mee bezig). Ik ga zometeen werken en zal morgen weer even langs komen.

Meiden een hele trotse dikke kus,

mama23

Terug
Bovenaan