Naar de huisarts en verder de MM in! Wie ook?

Hoi meiden,

Mijn mannetje en ik zijn net naar de HA geweest dus ik "hoor" nu officieel bij dit clubje. Hieronder volgt mijn update (net bijgeschreven op het maart forum).

Ik ben heel benieuwd of iemand me wat meer kan vertellen over de onderzoeken die we kunnen verwachten als we naar de gyn gaan (ik hoop natuurlijk dat we niet hoeven te gaan!!!!!!!!).

Ik zit een beetje in een soort zelfde verhaal als Joepie (al ben ik nu in ronde 9 beland en jij in ronde 11). Ook wij hebben beetje gelogen over de tijd dat we bezig zijn en ook wij waren te ongeduldig om een jaar af te wachten alvorens naar de HA te gaan haha

Hoe is het nu met jou? Wat gaat er op 18-12 gebeuren bij de gyn of is dat voor jou ook nog een verrassing?

Hier weer even een update.
Net terug van de dokter. We hebben een paar maandjes gelogen (13 gezegd ipv 8 maanden) ach, een leugentje om bestwil hihi
We hebben een verwijsbrief gekregen voor de gyn. Ik ga straks even bellen voor een afspraak maar mannetje en ik hebben besloten pas in januari te gaan zodat we deze maand nog in ieder geval de kans hebben om zelf zwanger te worden.
Heel gek, ik heb er ook ineens veel vertrouwen in dat het ons gewoon zelf gaat lukken binnenkort, ik weet niet hoe het komt.

Misschien dat mocht het nu niet lukken dat we dan in ieder geval snel geholpen gaan worden.

Zag dus tegen het bezoek op maar ben er eigelijk erg opgelucht door.

Veel liefs,

Missy

Oh ja, kan iemand me in het lijstje plakken?

Missy 27 jaar, 1e kindje, NOD 31-12 ronde 9

Nod lijstje MM Meiden!!!!

Mamma22,  23 jaar       10e ronde -  1e kindje                07-12-08 (28 dgn)
Tamara              29 jaar        14e ronde - 2e kindje                 11-12-08 (28 dgn)
Joepie                 25 jaar      11e ronde - 1e kindje                 29-12-08 (28 dgn)
Gwen                     38 jaar       +/-18e ronde-2e kindje            ????? (28 dgn)
Wietske             38 jaar     20e ronde-1e kindje                     30-12-08
Missy                   27 jaar       9e ronde - 1e kindje                      31-12-08

Het wachtbankje: meiden we  voor jullie!

Suusjuh           25 jaar       5 Jaar  - 1e kindje                    05-12-08 TEST DAG!!!!!

Spannend!! ~Meiden die overtijd zijn~ Spannend!!!

Zwangere MM-meiden!! ~Van harte gefeliciteerd ~

Esther        24 jaar      17e ronde - 1e kindje        uitgerekend in: juli '09
Mutti              27 jaar      14e ronde - 1e kindje    uitgerekend op: 12 augustus 2009

Gyn afspraken ~Heelllll veellll Geluk~

Mama23

11-12 HSG Onderzoek.

Joepie
18-12 eerste bezoek gyn.

Gwen

Tamara
08-12 afspraak gyn voor alle uitslagen

Hey Missy,

Gezellig dat je hier ook mee kletst! Gewoon nog een maandje proberen hoor, je weet het nooit!!!
En zoals je al zei, wij hebben ook een leugentje om bestwil verteld. Ik had vanaf het begin het nare gevoel dat het ons niet zomaar ging lukken, dus ik wilde gewoon wat zekerheid!

Wij zijn naar de ha geweest in oktober en toen heeft hij eerst een bloedtest gedaan bij mij en vriendje. Toen bleek dat ik een dubieuze chlamydia-uitslag had...Later via een kweekje bleek er niks aan de hand te zijn. 29 oktober moest vriendje voor zaadonderzoek en daaruit bleek dat hij iets minder zaadcellen had als normaal, maar wel genoeg en ook goed bewegelijk...Nu ligt er een verwijsbrief voor de gyn en daar moeten we dus naar toe met die uitslagen...

Ik weet nog niet wat me te wachten staat, maar ik vroeg gister vrij (werk in het onderwijs) en ik moet er om 9.00 zijn, en de adjunct wilde graag weten of het voor alleen de ochtend was, of langer...heb toen gezegd dat ik aankomende week even ging bellen om te vragen wat ze allemaal gaan doen en wat ik kan verwachten.

Wat ik wel fijn vind is dat het zaadonderzoek en bloedonderzoek al geweest is, dus dat we daar niet op hoeven te wachten, maar gelijk een stap verder kunnen...Denk dat ze een echo gaan maken ofzo, om te kijken hoe het bij mij zit...en misschien toch wel een nieuw zaadonderzoek ondertussen, om dat nog een keer te checken. Wat ik wel vreemd vind is dat ze bij de ha niet konden zeggen hoeveel zaadcellen er waren...hij zei dat ze niet meer in getallen spraken, maar zie overal op het forum wel nummers....
Vraag de gyn daar wel naar!

Missy, ik hoop dat wij ook echt een keer aan de beurt zijn. Zit ook bij een forum met een aantal kluskippies (zo'n afgeschermde) en daar is er vandaag weer eentje achter gekomen dat ze zwanger is...(na 9 of 10 rondes, dus ook niet heel snel) dus we zijn nog maar met 4 over die niet zwanger zijn en zijn met een stuk of 12 meiden...
Het wordt steeds moeilijker hoor...

Maar als ik dan lees van Esther en Mutti, dan straal ik weer, want die verhalen zorgen ervoor dat ik weer ga geloven dat het voor ons ook vast gaat lukken!

Ben een weekendje weg vanaf morgen, lekker sinterklaas vieren en zondag ben ik JARIG!! Fijn weekend meiden!

Liefs Joepie

ha joepie,

ik ben een beetje aan het balen want had vanmiddag bruinig slijm ik zit nu op dag 13 na de IUI misschien is het een verlate nesteling maar misschien is het ook wel ongi.
ik hoop dat het niet doorzet.
morgen toch maar voor de zekerheid een testje maar nu ga ik helemaal uit van negatief resultaat.

ach in ieder geval als het ongi is moet ik 15 december weer voor eitjes echo en als dat weer zo goed is als deze keer dan de 16e gelijk IUI nummer 2.

maar vooralsnog hopen dat de ongi niet doorzet.
liefs suus

Ha Missy!

Welkom! Kom je me vervangen? Ik wens je het allerbeste toe in de MM.
Hier in t kort ons verhaal:

Wij zijn nu 14 mnd bezig en kort na het stoppen met de pil waren we al zwanger, helaas eindigde dit in een mk. Na bijna een jaar niets zijn we langs de ha gegaan en die heeft ons naar de gyn gestuurd. Zaad getest, mijn bloed getest en alles goed. Samenlevingstest gehad een week of 2 geleden dan moet je s avonds klussen en s morgens kijken ze hoe het zaad het bij jou doet. Alles is erg meegevallen  eigenlijk en konden ook redelijk snel terecht..Het deed geen pijn, en van je schaamtegevoel benje ook  gelijk af.  We zouden nog een hsg onderzoek krijgen, maar als alles goed blijft gaan, dan is dat dus niet meer nodig. Ik hoop dat dit bij jullie ook zo mag gaan!

Lieve lieve Joepie,

Het gaat jullie ook lukken!!!!!

Hey meiden,

Suus nee jij toch ook niet he................ik ben vandaag ongi geworden  ineens heb ik een cd van 25 dagen terwijl ik normaal 28 dagen heb. Vreemd maar jah, dan zijn mijn rd'tjes tenminste weg voor het onderzoek donderdag.

Missy jij wilde volgens mij weten wat er zoal allemaal gebeurd he bij de gyn. Ik zal je vertellen hoe het bij ons eraan toe ging. Nou als eerste moet je bellen voor een afspraak. Wij kregen ook meteen de dag daarna een brief van de gyn. met informatie en een vragen formulier. Dit formulier bevat allerlei vragen over jou en je partner. Over je gezondheid, erfelijke dingen, maar ook hoeveel je drinkt en of je drugs gebruikt enz. Dit formulier neem je mee als je voor de eerste keer gaat. Nadat jullie samen dit formulier hebben door gesproken, mag jij je uitkleden (van onder) en gaat zij ondertussen even snel bij je mannetje aan z'n ballen voelen. Ze kijkt dan of die goed zijn ingedaald en of ze de zaadleider goed voelt (of zoiets). Bij jou voelt ze inwendig aan je baarmoeder (dit gebeurd met 1 of 2 vingers) bekijkt ze alles met de eendebek en maakt ze een uitstrijkje. Ook krijg je als het goed is een inwendige echo. Dan gaat ze met een lange vinger dikke "pen" via je vagina naar binnen en bekijkt ze je baarmoeder en eierstokken. Je vriend krijgt dan ook te horen wanneer hij zijn zaad mag inleveren.

Aan de hand van hoever je bent, gebeuren de volgende dingen. Je gaat dan op dag 3 bloedprikken, op dag 10 (ongeveer) krijg je weer inwendige echo om te kijken of ze een eitje zien en een paar dagen later kijken ze weer om te zien of het is gegroeid en weer wat later om te kijken of het is gesprongen. Volgens mij waren dit zo'n beetje de standaard onderzoeken.  Owjah, natuurlijk het belangrijkste nog: de samenlevingstest.  Je moet dan samenleving met je man hebben binnen de 12 uur vooraf aan je afspraak.  Het  zaad mag nl. niet langer dan 12 uur in jou zitten, maar moet wel langer dan 2 uur vantevoren erin zitten. Ze neemt dan een klein monstertje af en bekijkt dit onder de microscoop. Je kunt de zaadjes dan zien zwemmen!!!! Echt cool.  

Ook kijkt ze dan naar jouw zuurtegraad om te kijken of deze hoog/laag genoeg is (weet ff niet meer wat). Zo kan ze zien of de zaadjes het overleven in jouw baarmoederslijmvlies.    

Dit zijn zo'n beetje de onderzoekjes. Het is een heel verhaal geworden en nu weet ikk   niet meer wat ik tegen de rest wilde zeggen hahahaa.  

Owjah  3x raden wanneer  mijn nieuwe nod is: 1 JANUARI!!!!! Whahahaha dat moet toch een grapje zijn he.  

Meiden allemaal veel succes dit weekend!!!!  

Liefs mama23  

Nod lijstje MM Meiden!!!!

Tamara              29 jaar        14e ronde - 2e kindje                 11-12-08 (28 dgn)
Joepie                 25 jaar      11e ronde - 1e kindje                 29-12-08 (28 dgn)
Wietske             38 jaar     20e ronde-1e kindje                     30-12-08
Missy                   27 jaar         9e ronde - 1e kindje                    31-12-08
Mamma22,  23 jaar       11e ronde -  1e kindje                01-01-09 (28 dgn)
Gwen                     38 jaar       +/-18e ronde-2e kindje            ?????       (28 dgn)

Het wachtbankje: meiden we  voor jullie!

Suusjuh           25 jaar       5 Jaar  - 1e kindje                    05-12-08 TEST DAG!!!!!

Spannend!! ~Meiden die overtijd zijn~ Spannend!!!

Zwangere MM-meiden!! ~Van harte gefeliciteerd ~

Esther        24 jaar      17e ronde - 1e kindje        uitgerekend in: juli '09
Mutti              27 jaar      14e ronde - 1e kindje    uitgerekend op: 12 augustus 2009

Gyn afspraken ~Heelllll veellll Geluk~

Mama23

11-12 HSG Onderzoek.

Joepie
18-12 eerste bezoek gyn.

Gwen

Tamara
08-12 afspraak gyn voor alle uitslagen

Terug
Bovenaan