*******Najaar 2008 Stoppers Deel 2********

Ha meiden,

Sorry hoor dat ik eventjes niet geweest ben. Even druk geweest met heel veel dingen: verbouwing, werk, bruiloft in de familie. En ik merk echt dat ik mijn energie moet verdelen. Probeer 's-avonds op tijd op bed te liggen. Overdag als ik niet moet werken, probeer ik ook af en toe wat rust in de bouwen, maar dat blijkt toch lastig hoor.
Ben inmiddels weer bij de verloskundige geweest, vorige week al trouwens. Ik kreeg van haar wel een waarschuwing. Ik moet het echt wat rustiger aan gaan doen. Merk wel dat ik dit meer aanneem dan dat ik het zelf bedenk. Als zij het zegt, dan moet ik het dus ook echt doen. Maar dan nog is het moeilijk. Als ik te lang loop of sta, dan krijg ik echt last van mijn buik. Ik weet niet of ik het al een harde buik mag noemen, maar zo voelt het wel. Zeker aan het einde van de dag is het af en toe net een harde voetbal. Ik heb me voorgenomen om als de bruiloft (dus niet die van onszelf :)) achter de rug is, echt gas terug te nemen en me echt op het kindje te gaan richten. Ja, ik hoor jullie denken: dan pas?? Dat moet nu al! Ja, ik weet het, maar het is zo druk om mij heen, dat gaat gewoon niet.....

Maar goed, verder gaat het met de baby prima. Voel hem of haar super veel bewegen en ben zo benieuwd naar het wondertje in mijn buik. Daar probeer ik trouwens wel tijd voor te maken. 's-Morgens als ik wakker wordt en 's-avonds als ik in bed lig, leg ik heel bewust mijn handen op mijn buik en dan komt de kleine echt naar mijn handen toe. Zo gaaf!

Ben nu ook 1x naar zwangerschapsyoga geweest. Ik weet van de vorige keer dat ik er heel veel aan kan hebben, vandaar deze keuze. Wel even wennen aan het zweverige ("ik nodig je uit om met je handen naar je buik te gaan etc."...), maar het is wel leuk met al die meiden met dikke buiken. Veel meiden rond de 20e juli uitgerekend (onze uitgerekende datum), dus dat is leuk! Mijn buik ziet er wel groot uit hoor vergeleken met sommige anderen, maar er zit maar één kindje in.

@Mart23: je vroeg of je tijdens een 3D echo snel kunt zien wat het geslacht is. Onze ervaring is van niet. Wij hebben gewoon heel duidelijk gezegd dat we het niet wilden weten en dan vermijden ze dat gebied, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik heb wel eens gehoord dat als je het wel wilt weten, ze het bij een jongetje met meer zekerheid kunnen zeggen dan bij een meisje. Bij een jongen schijn je namelijk toch duidelijk een piemeltje etc. te zien en bij een meisje is het zo dat ze vermoeden dat het een meisje is omdat ze dat juist niet zien. Maar het kan zijn dat het piemeltje 'verstopt' is, vandaar dat ze dan vaak een slag om de arm houden. Wij weten het dus echt niet. Verrassing voor straks.

@MamaJB: ik heb ook last van verstopping. Kreeg de tip van de vk om Roosvicee Laxo te nemen en dat werk bij mij goed. Probeer af en toe (niet te veel) een glas te nemen en het naar de wc gaan gaat een stuk beter. In medicijnen had ik geen zin, vandaar dat dit onschuldige middel mij meer aanstond.

@Iris: ja, ik ben er weer. Heeft even geduurd. Wel lastig dat je veel mist als je er even niet bent . Probeer het weer op te gaan pakken.

Lieve meiden, tot snel. Leuk om jullie verhalen te lezen. Iedereen in zijn eigen wereldje, maar wel met haar hoofd bij maar één ding!

Suus x

NOD                                                  
Leeftijd
Kindje
Ronde
NOD  April    

Mamaita
27
1
9
3

Sonica
31
1
6
1

NOD                                                  
Leeftijd
Kindje
Ronde
NOD  Maart

Oeps        
28
2
1 na bbz
10

SanPap
25
1
1 na mk
25

Moeders      

Dochter / Zoon                                          

Leeftijd

Connie
zoontje
 3  jaar

Toppertje
2 zoontjes
13 maand en 3 jaar

Mama2006
dochter
2 jaar

Oeps
zoon
5 jaar

Baby77
*2 jongetjes*

SuusMama
zoontje
3,5 jaar

Heleen
dochter
2 jaar  9 maanden

Krista
dochter
2 jaar

Zwanger      
Leeftijd            
Kindje          
Ronde                          
Uitgerekend op

SuusMama
34
2e
3e
20 juli 2009

MissX
25
1e
3e
4  aug 2009

Mart
24
1e
2e
8 aug 2009

Mama2006
28
2e
7e
5 sept 2009??

Baby77
31
3e
4e
14sept 2009

Binnenvaartschipper        
25
1e
2e na mk
14sept 2009

Potjeongeduld
24
1e
4e
22 sept 2009??

Krista
27
2e
3e
2 okt 2009??

Babybeer/Heleen      
25
2e
3e
5 okt 2009??

LeonieR        
24
1e
4e
??

Tinkerbell 79
29
1e
4e
5 nov 2009??

Connie
30
2e
2e
19 nov 2009??

Leentje
23
1e
4e
21 nov 2009??                                                                                              

Echo's              
Datum                              
Hoeveelste                  
Hoe ver dan?
Hoe laat    

MissX
15 april
cntrole
24 weken en 1 dag
16.00

Mart
24 maart
20 weken echo
20 weken en 3 dgn
14.00

Mama2006        
??
??
??
??

Baby77
6 april        
4e echo
17 weken
15.10

Binnenvaartschipper
25 maart??
controle
15 weken en 2 dgn
??

Potjeongeduld
4 maart
19 maart
1e echo
controle vk
??
??
??
??

Krista
2 maart
1e echo
ong. 9 weken
10.00

Babybeer/Heleen
??
??
??
??

LeonieR
??
??
??
??

Tinkerbell
7 april
1e echo
10 weken
10.30

Connie
7 april
1e echo

16.00

Hee dames,

Gisteren kwam het er toch niet van om te testen. Ik was ook vast overtuigd dat ik ongesteld zou worden,  omdat ik bruinverlies had. Het rd ritueel was al begonnen: wijntje, tampons in huis, toch maar een ovulatietestpakket in huis gehaald. Vanmorgen waren de rd's er nog steeds niet en had ik ook geen bruinverlies meer. Dus toch maar even testen. En ja hoor: duidelijker kon het haast niet: twee vette strepen, we zijn zwanger!!! Mijn man kon haast niet ophouden met knuffelen, die was ook zo blij (zonder veel woorden, maar ja wat kun je zeggen?). Ik ga vanmiddag dus de 10 km lopen met een continue hartslag van 200 want die krijg ik nu met geen mogelijkheid omlaag...

Blije groetjes en  ************** van Sonica + vruchtje

JOEHOE SONICA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ha, ik ben de eerste die je mag feliciteren!!!!!!!!!!!

Ooooh wat heerlijk ze, je bent echt zwanger!!
we hebben een Z
we hebben een W
we hebben een A
we hebben een N
we hebben een G
we hebben een E
we hebben een R

Gefeliciteerd meid, kan me voorstellen dat je mannetje je bijna doodknuffelt, heerlijk toch??
Geniet met volle teugen van dit heugelijke nieuws!!

heel veel liefs van mij!

WOEHHHHHHHH Sonica!!!!!!!!!!!!!!! GEFELICITEERD!!!!!!!!!! Echt helemala geweldig hoor! Echt geweldig toch dat je man je bijna doodknuffel...... een knuffel zegt net zo veel als woorden hoor!!! Geniet ervan!!

Kan je het al een beetje bevatten... echt bijzonder hé!!!

GENIET.

Liefs SanPap

oja strooi ook nog even wat glitters............. Want die helpen wel. Bijna iedereen is zwanger... of zwanger geweest.... Dus kom maar op, dan vang ik ze voor deze ronde!!! En dat het dan maar goed mag blijven gaan!!!

En natuurlijk voor Mamaita en Oeps... we zijn wel zielig met ons drieen over... zullen wij deze ronde gewoon samen zwanger worden?!?!??!?!? hahaha

Dus Sonica.... strooien maar!!

Normaals gefeliciteerd.

LIefs SanPap

hallo allemaal,

vertelde ik laatst nog dat alles prima gaat en ik eigenlijk nergens last van heb, nou zo beroerd voel ik me de afgelopen dagen.... ik weet dat het voor het goede doel is, maar het maakt het ook wel lastig om het voor je te houden!!

mamajb; hoe gaat het met jou? gaat het al wat beter met je buik of is het nog steeds hetzelfde?

sanpap; fijn zeg dat de rd's gekomen zijn, nu kun je verder naar de volgende ronde!!
heel veel succes, dat je maar snel weer zwanger mag zijn!!

iris; ik heb 16 april m'n eerste afspraak, krijg dan ook een echo, ze gaan dan kijken of ze het hartje kunnen vinden, twee weken later krijg ik opnieuw een echo, dan gaan ze kijken hoe groot hij/zij is!! vind het allemaal wel erg spannend, maar ook zo leuk!!
volgens hen ben ik nu 8 weken, 2 dagen en dus 14 november uitgerekend, maar aangezien mijn cyclus niet echt regelmatig was ga ik zelf nog steeds uit van 7 weken, 2 dagen en ben ik dus 21 november uitgerekend! we zullen het zien!

suusmama; wel rustig aan doen he!! kan me voorstellen dat dat erg lastig is als je nog zoveel dingen moet doen, maar wel aan jezelf blijven denken hoor!!

sonica; wauw GEFELICITEERD!!!!!!!!! geniet ervan!!
wat fijn dat je man zo enthousiast is, en inderdaad een knuffel zegt meer dan woorden!!

groetjes, leentje

NOD                                                  
Leeftijd
Kindje
Ronde
NOD  April    

Mamaita
27
1
9
3

Sonica
31
1
6
1

NOD                                                  
Leeftijd
Kindje
Ronde
NOD  Maart

Oeps        
28
2
1 na bbz
10

SanPap
25
1
1 na mk
25

Moeders      

Dochter / Zoon                                          

Leeftijd

Connie
zoontje
 3  jaar

Toppertje
2 zoontjes
13 maand en 3 jaar

Mama2006
dochter
2 jaar

Oeps
zoon
5 jaar

Baby77
*2 jongetjes*

SuusMama
zoontje
3,5 jaar

Heleen
dochter
2 jaar  9 maanden

Krista
dochter
2 jaar

Zwanger      
Leeftijd            
Kindje          
Ronde                          
Uitgerekend op

SuusMama
34
2e
3e
20 juli 2009

MissX
25
1e
3e
4  aug 2009

Mart
24
1e
2e
8 aug 2009

Mama2006
28
2e
7e
5 sept 2009??

Baby77
31
3e
4e
14sept 2009

Binnenvaartschipper        
25
1e
2e na mk
14sept 2009

Potjeongeduld
24
1e
4e
22 sept 2009??

Krista
27
2e
3e
2 okt 2009??

Babybeer/Heleen      
25
2e
3e
5 okt 2009??

LeonieR        
24
1e
4e
??

Tinkerbell 79
29
1e
4e
5 nov 2009??

Connie
30
2e
2e
19 nov 2009??

Leentje
23
1e
4e
21 nov 2009??                                                                                              

Echo's              
Datum                              
Hoeveelste                  
Hoe ver dan?
Hoe laat    

MissX
15 april
cntrole
24 weken en 1 dag
16.00

Mart
24 maart
20 weken echo
20 weken en 3 dgn
14.00

Mama2006        
??
??
??
??

Baby77
6 april        
4e echo
17 weken
15.10

Binnenvaartschipper
25 maart??
controle
15 weken en 2 dgn
??

Potjeongeduld
4 maart
19 maart
1e echo
controle vk
??
??
??
??

Krista
2 maart
1e echo
ong. 9 weken
10.00

Babybeer/Heleen
??
??
??
??

LeonieR
??
??
??
??

Tinkerbell
7 april
1e echo
10 weken
10.30

Connie
7 april
1e echo

16.00

leentje                
16 april        
1e echo
ong. 10 weken        
10:10
zo even de datum van mijn echo ingevuld!

groetjes!

Terug
Bovenaan