*******Najaar 2008 Stoppers Deel 2********

NOD                                            
Leeftijd
Kindje
Ronde
NOD  mei

Oeps        
28
2
1 na bbz
??

SanPap  
25
1
1e na mk
2 mei

Mamaita
27
1
10
??

Moeders      

Dochter / Zoon                                          

Leeftijd

Connie
zoontje
 3  jaar

Toppertje
2 zoontjes
13 maand en 3 jaar

Mama2006
dochter
2 jaar

Oeps
zoon
5 jaar

Baby77
*2 jongetjes*

SuusMama
zoontje
3,5 jaar

Heleen
dochter
2 jaar  9 maanden

Krista
dochter
2 jaar

Zwanger      
Leeftijd            
Kindje          
Ronde                          
Uitgerekend op

SuusMama
34
2e
3e
20 juli 2009

MissX
25
1e
3e
4  aug 2009

Mart
24
1e
2e
8 aug 2009

Mama2006
28
2e
7e
5 sept 2009??

Baby77
31
3e
4e
14sept 2009

Binnenvaartschipper        
25
1e
2e na mk
14sept 2009

Potjeongeduld
24
1e
4e
22 sept 2009

Krista
27
2e
3e
2 okt 2009??

Babybeer/Heleen      
25
2e
3e
5 okt 2009??

LeonieR        
24
1e
4e
??

Tinkerbell 79
29
1e
4e
5 nov 2009??

Connie
30
2e
2e
19 nov 2009??

Leentje
23
1e
4e
20 nov 2009        

Sonica
31
1e
6e
9 dec 2009??  

Echo's              
Datum                              
Hoeveelste                  
Hoe ver dan?
Hoe laat    

MissX
15 april
cntrole
24 weken en 1 dag
16.00

Mart
24 maart
20 weken echo
20 weken en 3 dgn
14.00

Mama2006        
??
??
??
??

Baby77
6 april        
4e echo
17 weken
15.10

Binnenvaartschipper
24 april
20 wkn echo
19 weken en  4 dgn
10.45

Potjeongeduld
4 maart
19 maart
1e echo
controle vk
??
??
??
??

Krista
2 maart
1e echo
ong. 9 weken
10.00

Babybeer/Heleen
??
??
??
??

LeonieR
??
??
??
??

Tinkerbell
7 april
1e echo
10 weken
10.30

Connie
7 april
1e echo

16.00

leentje                
29 april        
2e echo + intake        
11 weken ong.      
15:10

Sonica
1 mei
intake vk
8-9 weken
13:10
... en weer wat bijgewerkt

NOD                                            
Leeftijd
Kindje
Ronde
NOD  mei

Oeps        
28
2
1 na bbz
??

SanPap  
25
1
1e na mk
2 mei

Mamaita
27
1
10
??

Moeders      

Dochter / Zoon                                          

Leeftijd

Connie
zoontje
 3  jaar

Toppertje
2 zoontjes
13 maand en 3 jaar

Mama2006
dochter
2 jaar

Oeps
zoon
5 jaar

Baby77
*2 jongetjes*

SuusMama
zoontje
3,5 jaar

Heleen
dochter
2 jaar  9 maanden

Krista
dochter
2 jaar

Zwanger      
Leeftijd            
Kindje          
Ronde                          
Uitgerekend op

SuusMama
34
2e
3e
20 juli 2009

MissX
25
1e
3e
4  aug 2009

Mart
24
1e
2e
8 aug 2009

Mama2006
28
2e
7e
5 sept 2009??

Baby77
31
3e
4e
14sept 2009

Binnenvaartschipper        
25
1e
2e na mk
14sept 2009

Potjeongeduld
24
1e
4e
22 sept 2009

Krista
27
2e
3e
2 okt 2009??

Babybeer/Heleen      
25
2e
3e
5 okt 2009??

LeonieR        
24
1e
4e
??

Tinkerbell 79
29
1e
4e
5 nov 2009??

Connie
30
2e
2e
19 nov 2009??

Leentje
23
1e
4e
20 nov 2009        

Sonica
31
1e
6e
9 dec 2009??  

Echo's              
Datum                              
Hoeveelste                  
Hoe ver dan?
Hoe laat    

MissX
15 april
cntrole
24 weken en 1 dag
16.00

Mart
24 maart
20 weken echo
20 weken en 3 dgn
14.00

Mama2006        
??
??
??
??

Baby77
6 april        
4e echo
17 weken
15.10

Binnenvaartschipper
24 april
20 wkn echo
19 weken en  4 dgn
10.45

Potjeongeduld
4 maart
19 maart
1e echo
controle vk
??
??
??
??

Krista
2 maart
1e echo
ong. 9 weken
10.00

Babybeer/Heleen
??
??
??
??

LeonieR
??
??
??
??

Tinkerbell
7 april
1e echo
10 weken
10.30

Connie
5 mei
1e echo
11 wk en 5 dgn
16.30

leentje                
29 april        
2e echo + intake        
11 weken ong.      
15:10

Sonica
1 mei
intake vk
8-9 weken
13:10Dag dames,

Ik heb die van mij ook even weer goed gezet want volgens mij had iemand een oude lijst gebruikt...geeft niks hoor.

Volgens mij gaat alles goed met iedereen, het is hier rustig en het is prachtig weer, wat wil een mens nog meer...

Leentje, wat had jij lekker vroeg een eerste echo zeg!
Wat fijn om al zo gerustgesteld te zijn!
En je hebt ook al heel snel een 2e echo, is dat  voor de nekplooimeting?
Ik moet nog 2 weken wachten, aanstaande donderdag ben ik 10 weken zwanger. We zitten echt dicht bij elkaar hé, tenminste tot nu toe. Het kan best zijn dat ik toch korter zwanger ben of langer.....dat zal de echo uitwijzen.

De vermoeidheid wordt nu langzaam minder en misselijk ben ik alleen nog als ik honger heb. Dus ik eet de hele dag door kleine beetjes en dan gaat het goed.
Mijn borsten zijn wel een ramp, ze doen de hele dag door pijn en ze zijn ontzettend gegroeid, mijn beha ´s kan ik niet meer aan. Ik draag nu de voedingsbeha ´s van na mijn vorige bevalling. Met de verstopping gaat het eindelijk ook beter, ik gebruik nu al een tijdje activia en dat helpt goed.

Afgelopen zondag hebben we de verjaardag van Jarno gevierd, hij is 3 jaar geworden.
We hebben het gevierd op de camping, de tourcaravan mee en de luifel er voor gezet.....slingers en balonnen opgehangen, de hele dag heeft hij zich vermaakt in de zandbak met zijn neefjes en de dochter van mijn vriendin. Het was erg druk maar ook gezellig!

Van de andere dames zou ik ook wel weer wat willen horen.....alles ook goed met jullie???

liefs mamajb

hoi connie;

ja was ook wel blij om zo vroeg een eerste echo te hebben, toch wel erg lekker om even te zien dat er op dit moment alles goed uit ziet.
de tweede echo is niet voor de nekplooimeting, maar dan gaan ze precies kijken hoe ver ik nu ben, de eerste echo was puur om even te kijken of ze het hartje kunnen vinden, volgende week woensdag gaan ze kijken hoe groot het kindje is. ook heb ik dan de intake bij de verloskundige... vind het niet erg hoor twee echo's vlak achter elkaar...
we liggen echt dicht bij elkaar, scheelt 1 dag!
fijn dat je je weer iets beter voelt, ik ben nog echt iedere dag misselijk, soms alleen als ik honger ben, soms echt de hele dag... bleehhh..
de derde verjaardag alweer!! gefeliciteerd!!

hoe gaat het met de anderen?

groetjes, leentje

Ha lieve meiden,

Sorry hoor dat ik zo lang niet geschreven heb. Mijn hoofd zit helemaal bij de bruiloft van mijn zus. Nog een paar dagen en dan is het zover. Er valt een hoop te regelen (veel dat zij niet weten trouwens , maar het is super leuk om te doen. Maar ik merk wel dat het af en toe te druk wordt ... Aan de ene kant wil ik helemaal niet dat de dag voorbij gaat, maar aan de andere kant is het voor mijn buik wel goed dat ik straks wat meer rust krijg. Gisteren bij de vk geweest. Alles was op zich goed en ik gaf zelf al aan dat ik wist dat ik het rustiger aan moest doen. De vk snapte mij gelukkig helemaal en zei ook: het is nog maar een week en daarna zou ik echt mijn rust gaan nemen. Ben ik ook echt van plan. Straks ga ik mij op de baby richten. Heb ik ook alweer helemaal zin in. Kaartjes uitzoeken, namen verzinnen (we hebben er al een paar, maar nog niet eentje met stip op 1), kamertje klaarmaken etc. Leuk!

Hoe is het trouwens met jullie allemaal. Snel wat berichtjes gelezen. Ik zag trouwens dat ik met mijn 27+3 dagen 'aan kop' lig? Ik hoop zo dat alle meiden straks zwanger zijn. Ik denk geregeld aan jullie hoor en dat het toch maar een wondertje is wat er schopt in mijn buik. Op de zwangerschapsyoga merk ik dat er een paar meiden zijn die als je vraagt of het goed met ze gaat, er heel luchtig over doen. Zouden zij wel beseffen hoe wonderlijk het is en hoe blij zijn mogen zijn met het kleintje in hun buik? Ik sta er in ieder geval geregeld bij stil en verbaas me steeds weer over de bewegingen in mijn buik. Gisteren het   hartje weer horen gaf weer een super goed gevoel. Daarom leef ik ook zo mee met de meiden die zo graag een kindje willen, maar er zo lang op moeten wachten. Het neemt niet weg dat de kwaaltjes die ik heb niet altijd fijn zijn, maar ik weet waar het voor is. Als ik trouwens net zo snel zou bevallen als bij mijn zoontje, dan zou dat al over 10 weken zijn! Aaaaah, nog even niet aan denken. Ik zie meer op tegen de bevalling dan de vorige keer moet ik eerlijk zeggen. Misschien wel omdat ik er toen heel luchtig instapte onder het mom van: miljoenen vrouwen hebben al een kindje gekregen, dat moet mij ook lukken. Nu weet ik wel beter en hoop ik dat het net zo voorspoedig zal gaan als de eerste keer. Maar ja, dat weet je maar nooit.

Meiden, ik ga weer eens. Genoeg te doen voor de bruiloft.

Veel liefs en ik denk aan jullie!

Suus

P.S. Ik heb trouwens een vreemd voorgevoel dat de baby wel eens veel eerder kan komen. Geen idee waar (mijn zoontje was ook wel eerder, bijna 3 weken, maar niet echt té vroeg) dit gevoel vandaan komt. Ik ga in ieder geval zorgen dat alles straks op tijd klaar is ...

Hallo allemaal,

@Iris: Hoe was je 20 wkn echo? Was alles goed met de kleine? en weet je nu zeker of het een meisje is?

@ Leentje: Wat fijn voor je dat je ook een goede echo gehad hebt en het hartje hebt zien kloppen!! Lekker hoor, geniet ervan zou ik zeggen.

@ Suusmama: Fijn dat met jou ook alles goed gaat en dat je rustig aan gaat doen zodra de bruiloft voorbij is. Dat zou wel wat zijn hé, als je over 10 wkn al zou gaan bevallen!!
Geniet er nog maar ff van.

Hier alles goed, gisteren de 20 wkn echo gehad en alles was goed met de kleine!! Alles zat erop en eraan. Dus kunnen nu extra ervan genieten. Het was best even spannend hoor, want het zou wel erg makkelijk zijn om maar te denken dat alles goed is met je kleintje.
Maar hij/zij ( we wilden niet weten wat het is) was heerlijk aan het spartelen.
Ik wilde het eigenlijk wel weten, maar m'n man niet. Dus hebben we het zo gelaten. Blijft het voor straks extra spannend wat het is. Hoewel ik wel vreselijk nieuwsgierig ben! haha. Wie weet als we nog een pretecho gaan maken, dat tie nog wel van gedachten veranderd.

Voor de rest is het erg rustig hier hé!

Iedereen een goed weekend!!
Groetjes

Hey Binnenvaartschipper,

Inderdaad errug rustig hier. Maar ja, ik mag niets zeggen, want ben zelf ook een tijdje niet geweest. Nu probeer ik het weer bij te gaan houden. Hoewel de komende week mijn hoofd vooral bij de bruiloft zal zijn.

Ja, spannend he zo'n 20 weken echo. Gelukkiig was alles goed. Kun je weer verder gaan met genieten. Wij willen ook niet weten wat het is. Tenminste, jij wilt het dus wel weten. Stel je zou het weten, zou je dan ook tegen iedereen vertellen wat het wordt? Of alleen voor julliezelf?

Vandaag cadeautjes ingepakt en allemaal laatste dingen geregeld. Hopelijk blijft het weer lekker, want met een zonnetje is het net allemaal iets vrolijker en feestelijker.
We zien wel. Ben wel benieuwd hoe ik de dag ga overleven met mijn toch al wel dikke buik. Krijg ook best veel opmerkingen over de groottte van mijn buik. En hij gaat ongetwijfeld nog meer groeien!! De bruiloftsdag zal een drukke dag worden, maar ik zal proberen om af en toe tussendoor eventjes te gaan zitten. Kijken of dat gaat lukken. De volgende dag heerlijk vrij en ons zoontje is bij mijn schoonouders die nacht, dus hopelijk kunnen we heerlijk gaan uitslapen. Heb ik ook alweer zin in!

Nu weer  plassen, want dat moet ik tig keer per dag. Leuk die kwaaltjes (hoewel plassen natuurlijk geen kwaaltje is). 's-Nachts moet ik er minstens 3 keer uit voor kramp in mijn benen en dan heb ik het nog niet over de keren dat ik moet gaan plassen. Lig je net lekker .... ach, hoort er ook bij. Als dat het ergste is.

Dag meiden, hopelijk komen jullie ook snel weer kletsen.

Hey Suusmama,

Als wij het zouden weten wat het is dan wil ik dat gewoon voor onszelf houden. Maar mijn man zegt dat als tie het weet, dat niet kan en daarom het niet wil weten.
Daarom laten we het gewoon hierbij en blijft het daarom extra spannend wat het is. Want eigenlijk heeft het geen nut om te weten. We hebben een heel neutraal kamertje wat we combineren met bruin. En de kinderwagen gewoon zwart met zilver.
Jij weet het ook niet toch? Ben je niet vreselijk nieuwsgierig?

Trouwens ik las dat je veel last van kramp in je benen hebt 's nachts. Daar had ik ook last van. (echt geen pretje)
Nu zei de moeder van m'n vriendin dat je 'SUNLIGHT' zeep in bed moet liggen. Gewoon een blok onder je hoeslaken aan het voeteneind doen, zodat tie niet kan verschuiven.
Bij mij helpt het (tot nu toe) Dus wie weet bij jou ook!
Ik heb het gewoon bij de C1000 gekocht. Het zijn 2 stukken zeep in een gele verpakking. Echte ouderwetse zeep.

Fijne zondag nog hé en succes met de laatste voorbereidingen voor de bruiloft!

He meiden,

Hier ben ik ook weer even. Sorry dat ook ik even wat minder langs ben geweest maar heb het een beetje druk gehad en ook wel lekker van het mooie weer genoten moet ik zeggen .

Binnenvaartschipper.... echt helemaal super dat jullie 20 weken echo  goed was. Dat is toch echt wel een hele geruststelling he?! En nu er idd maar lekker van genieten. Voel je de kleine ook al??

Suusmama... Jij al weer bijna 28 weken.... wow wat gaat dat idd snel zeg... en jij ligt idd aan kop... ha ha ha. En 10 weken klinkt al wel heel dichtbij he?! Moet je nog veel dingen/halen regelen of valt het mee?? En over een paar dagen de bruiloft van je zus al... hopelijk hebben ze mooi weer en na de bruiloft is het Suustime... dan ga je lekker relaxen en genieten van de laatste maandjes van je zwangerschap.
En tja... dat er nog mensen zijn die zo luchtig kunnen doen over een zwangerschap he?! Ik snap daar ook niks van. Volgens mij zijn dat mensen bij wie alles altijd goed gaat of ze hebben een gigantische plaat voor de kop. Ach wij weten wel beter. Ik voel de kleine ook al regelmatig en ik had vanochtend ook echt even het gevoel dat ze naar mijn hand toekwam. Twijfel er nog een beetje over, denk dat ik dat over een paar weken nog beter kan voelen. Heerlijk he?!

Leentje.... komende woensdag krijg je je 2e echo al weer he?! Heerlijk zo snel achter elkaar. Ik denk dat je ook verbaasd zult zijn over de groei van je kindje in een paar weken tijd. Gaat zo supersnel. Hoe is het inmiddels met je misselijkheid?? Zou nu zo langzamerhand wat beter moeten worden.

Connie... beetje laat maar alsnog gefeliciteerd met de verjaardag van Jarno... (mooie naam trouwens of had ik dat al eens gezegd??) en gelukkig gaat het met de misselijkheid en vermoeidheid ook steeds beter en ook met je verstopping zo te lezen. Wanneer gaan jullie Jarno vertellen dat hij er een broertje of zusje bij krijgt? Willen jullie trouwens ook weten wat het is??

Hoe is het verder met Sonica, Mamaita, Oeps en SanPap??

Hier is alles goed. Beetje druk gehad en het was mooi geweest als je airmiles kon sparen bij het ziekenhuis want ben afgelopen week dus 3 keer geweest. Dinsdag voor controle, alles was goed maar ze lag weer dwars dus nog steeds geen zekerheid, donderdag ben ik naar de dermatoloog geweest want ik heb sinds een week of 3 allemaal rode bultjes op mijn onderbenen. Dacht in het begin gaat zo vast wel weer weg maar niet dus en afgelopen dinsdag heb ik de gyn. er naar gevraagd maar het komt zeer waarschijnlijk door de zwangerschap. Door alle hormonen in je lichaam ben je veel gevoeliger voor alles. Dus heb nu 2 zalfjes meegekregen. Bultjes zijn nog niet weg maar de jeuk wel. Het jeukte echt  verschrikkelijk. Ben er wel eens s'nachts wakker van geworden.

Nou en afgelopen vrijdag hadden wij dus ook de 20-weken echo en ook bij ons ziet alles er supergoed uit en nu weten we het zeker... we krijgen een MEISJE!!!
We zijn daarna gelijk naar de prenatal gegaan en hebben de 1e 2 pakjes gekocht. Een roze en een lime groene met nijntje erop. Zo schattig. En daarna nieuwe kleren gekocht voor mij want over 7 weken hebben wij ook een bruiloft. Van vrienden. En daarna lekker samen met zijn tweetjes gaan lunchen.
Ik ben trouwens heel erg blij dat we weten of het een jongentje of meisje is. Moet eerlijk zeggen dat we er vorig jaar ook anders over dachten. Toen wisten we ook niet of het wel wilden weten en of iedereen het dan mocht weten ja of nee maar na alles wat we vorig jaar hebben meegemaakt maakt dat ons echt niks meer uit. Iedereen mag het ook weten. Als het maar gezond is, ja toch?? Blijf toch wel heel nieuwsgierig naar hoe ze er straks uit gaat zien en wat voor karakter ze krijgt etc.
En voor mezelf ben ik ook om een andere reden heel erg blij dat ik het weet. Was er eerst nl. echt van overtuigd dat het een jongentje zou zijn en nu het een meisje blijkt te zijn moet ik daar toch weer aan wennen. Klinkt misschien hartstikke stom en ik voelde me er ook al schuldig  door maar mijn vriend zei al dat ik dat niet moest doen maar dat het gewoon kwam doordat we vorig jaar onze mannetjes zijn verloren. Denk zelf ook wel dat het daar mee te maken heeft.

Nou ben vandaag een beetje duf. Gisteren lekker met vrienden weg geweest en ik lag pas om half 3 op bed. Maar ik had geen kater en vriendlief wel... ha ha ha!!

Meiden, geniet nog even van jullie zondag.

Liefs Iris
19 weken en 6 dagen zwanger

PS: blijven jullie het ook jammer vinden dat Ikke niet meer meeschrijft?? Ik zit me nog regelmatig af te vragen hoe het nu met haar gaat. Ze moet het natuurlijk helemaal zelf weten en ik respecteer haar keuze maar blijf het jammer vinden.

Terug
Bovenaan