*******Najaar 2008 Stoppers Deel 2********

He meiden,

Sonica, leuk om ook weer wat van je te horen. Dus over 3 weken jullie eerste echo. Kan me voorstellen dat je daar erg naar uitkijkt. Hoever ben je dan? Zo rond de 12 weken?? Als het goed is voel je je tegen die tijd ook al een stuk beter. Ben je naast moe ook misselijk of valt het verder mee??
Wij zijn er inmiddels al aardig aan gewend dat we een meisje krijgen. Gelukkig wel. Afgelopen vrijdag zijn we naar Ikea geweest voor alvast wat dingetjes op de babykamer. Zo hebben we een boekenkast gekocht en een roze dekentje (voor bij de schommelstoel die we ook nog bij ikea gaan halen maar die konden we nu niet meer meenemen. Paste niet in de auto... ha ha ha) en ook hebben we twee wandlampjes gekocht, van die bloemen, misschien ken je ze wel. Een roze en een witte en die komen dan op een groene muur.  Staat wel leuk bij elkaar.

Connie... dus even lekker weg met de caravan. Heerlijk zeg. En Jarno heeft zich prima vermaakt dus, scheelt ook. Kun jij ook even lekker bijkomen. Hoe is het inmiddels met je buik en stoelgang? Helemaal weer over??
Grappig zeg dat we dezelfde smaak hebben qua namen. We hebben inmiddels ook al een aantal meisjesnamen: Tess, Yara en Anouk. We zijn er nog niet helemaal uit maar als we het samen over de kleine hebben, zeggen we altijd onze kleine Tess... ha ha ha. Dus zoals het nu lijkt zal dat het worden. Hebben jullie ook al meisjesnamen bedacht?

Met mij gaat alles goed. Af en toe wat last van mijn bekken maar valt tot nu toe mee. En ik ben nu verder in mijn zwangerschap dan ik vorig jaar was. Ben blij dat ik die periode heb gehad. Nu op naar de 24 weken, dat is voor mij wel een mijlpaal want vanaf dat moment kunnen ze iig iets doen. Tuurlijk wil je niet dat je kindje dan al geboren wordt, moet er niet aan denken, maar voor de 24 weken doen ze sowieso niets. Verder de afgelopen dagen genoten van het mooie weer, in huis gepoetst en gepoetst (nesteldrang... ha ha ha) en vriendlief is net  begonnen met het in elkaar zetten van de boekenkast. Zal hem zo even helpen.

Binnenvaartschipper.... ben je bijna weer in nederland?? Ben benieuwd hoe jullie 20-weken echo was.

Suusmama... hoe was de bruiloft van je zus (toch?) en nu lekker aan het relaxen??

Liefs Iris

NOD                                            
Leeftijd
Kindje
Ronde
NOD  mei

Oeps        
28
2
1 na bbz
??

SanPap  
25
1
1e na mk
2 mei

Mamaita
27
1
10
??

Moeders      

Dochter / Zoon                                          

Leeftijd

Connie
zoontje
 3  jaar

Mama2006
dochter
2 jaar

Oeps
zoon
5 jaar

Baby77
*2 jongetjes*

SuusMama
zoontje
3,5 jaar

Zwanger      
Leeftijd            
Kindje          
Ronde                          
Uitgerekend op

SuusMama
34
2e
3e
20 juli 2009

MissX
25
1e
3e
4  aug 2009

Mart
24
1e
2e
8 aug 2009

Mama2006
28
2e
7e
5 sept 2009??

Baby77
31
3e
4e
14sept 2009

Binnenvaartschipper        
25
1e
2e na mk
14sept 2009

Potjeongeduld
24
1e
4e
22 sept 2009

Connie
30
2e
2e
19 nov 2009??

Leentje
23
1e
4e
20 nov 2009        

Sonica
31
1e
6e
9 dec 2009??  

Echo's              
Datum                              
Hoeveelste                  
Hoe ver dan?
Hoe laat    

MissX
15 april
cntrole
24 weken en 1 dag
16.00

Mart
24 maart
20 weken echo
20 weken en 3 dgn
14.00

Mama2006        
??
??
??
??

Binnenvaartschipper
24 april
20 wkn echo
19 weken en  4 dgn
10.45

Potjeongeduld
4 maart
19 maart
1e echo
controle vk
??
??
??
??

Connie
5 mei
1e echo
11 wk en 5 dgn
16.30

leentje                
29 april        
2e echo + intake        
11 weken ong.      
15:10

Sonica
1 mei
intake vk
8-9 weken
13:10

Baby77
12 mei
7e echo
22 weken en 1 dag
16.00

Hey meiden,

@ Iris: mijn 20 weken echo was helemaal goed hoor!! Maar dat had ik al 'verteld' en daar had jij vorige week ook al op gereageerd! Haha, het zullen de hormonen wel zijn.
Jij ben nu idd de magische grens over. Dat moet een lekker gevoel geven. Maar wat je ook zegt, na de 24 wkn is het allemaal wat makkelijker.
Maar dat schiet al op!!

@ Leentje: Wat fijn dat jou 2e echo ook zo goed was en dat de kleine lekker lag te spartelen!! En ook dat je wat verder bent dan verwacht!! Niet verkeerd zeg.
Hebben jullie het nu ook al tegen de rest van de fam vertellen of moet je dat nog doen?

@ Sonica: Voor jullie schiet de eerste echo nu ook op! Spannend hoor!

@Mamajb: Lekker dat jullie een paar daagjes weg zijn geweest! En hopelijk gaat je vermoeidheid snel over.

@ Suusmama: Hoe is de bruiloft verlopen? Of ben ik nu in de war dat het nog niet zover is?

Nou meiden, ik ga weer eens verder met genieten van een rustig zondagje. Gister hebben we behang en vloerbedekking uitgezocht voor de babykamer! Erg leuk om te doen. M'n schoonmoeder komt één deze weken om te behangen en de wieg is ook al bijna klaar! Het begint nu echt vorm aan te nemen. haha.

Fijne zondag allemaal nog!!

quote: baby77 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-05-2009 15:03:58'));

NOD                                            
Leeftijd
Kindje
Ronde
NOD  mei

Oeps        
28
2
1 na bbz
??

SanPap  
25
1
1e na mk
2 mei

Mamaita
27
1
10
??

Moeders      

Dochter / Zoon                                          

Leeftijd

Connie
zoontje
 3  jaar

Mama2006
dochter
2 jaar

Oeps
zoon
5 jaar

Baby77
*2 jongetjes*

SuusMama
zoontje
3,5 jaar

Zwanger      
Leeftijd            
Kindje          
Ronde                          
Uitgerekend op

SuusMama
34
2e
3e
20 juli 2009

MissX
25
1e
3e
4  aug 2009

Mart
24
1e
2e
8 aug 2009

Mama2006
28
2e
7e
5 sept 2009??

Baby77
31
3e
4e
14sept 2009

Binnenvaartschipper        
25
1e
2e na mk
14sept 2009

Potjeongeduld
24
1e
4e
22 sept 2009

Connie
30
2e
2e
19 nov 2009??

Leentje
23
1e
4e
20 nov 2009        

Sonica
31
1e
6e
9 dec 2009??  

Echo's              
Datum                              
Hoeveelste                  
Hoe ver dan?
Hoe laat    

MissX
15 april
cntrole
24 weken en 1 dag
16.00

Mart
24 maart
20 weken echo
20 weken en 3 dgn
14.00

Mama2006        
??
??
??
??

Binnenvaartschipper
20 mei
controle vk
23  weken en  2 dgn
??

Potjeongeduld
4 maart
19 maart
1e echo
controle vk
??
??
??
??

Connie
5 mei
1e echo
11 wk en 5 dgn
16.30

leentje                
29 april        
2e echo + intake        
11 weken ong.      
15:10

Sonica
1 mei
intake vk
8-9 weken
13:10

Baby77
12 mei
7e echo
22 weken en 1 dag
16.00

Heb mezelf ook nog ff in het lijstje gezet!

Ha meiden,

Pffff, de bruiloft is achter de rug. Wat was het super zeg. Ze trouwden woensdag en toen was het echt onwijs mooi weer. Wie had dat dinsdag kunnen denken!
Het was nog even spannend, want maandag werd onze kleine vent ziek (koorts enzo) en dinsdag volgden mijn vriend en ik. Mijn vriend heeft zich gek geslikt aan allerlei pilletjes en vitamines om er weer bovenop de komen, maar dat kon ik natuurlijk niet doen. Nog even met de huisarts overlegd, maar die adviseerde alleen paracetamol en de vitamines die ik al slikte (gravitamon). Dinsdag de hele dag op bed doorgebracht en wonder boven wonder was ik woensdag weer zo opgeknapt dat ik er de hele dag bij kon zijn. Moet ook zeggen dat ik een soort van energiestoot kreeg, want wat er ook gebeurde: ik moest en zou er bij zijn! Dit kon ik niet missen, zeker omdat we ook nog ceremoniemeesters waren! De dag was geweldig. 'Hard werken' ook voor ons, maar dat was het absoluut allemaal waard. Mijn zus en haar vriend waren super gelukkig en straalden de hele dag. Ik was echt helemaal stuk aan het einde van de dag en de volgende dag ook, maar dat gaf niks. Nu heb ik eindelijk rust ... Word wel een beetje afgestraft met veel harde buiken de laatste dagen, maar dat had ik wel verwacht. De komende tijd geen spannende dingen ingepland en ik wil veel thuis zijn en op tijd naar bed.
En nu kan ik ook eindelijk de tijd nemen voor de babykamer, geboortekaartje, namen etc. Ook lekker.

Ga al jullie berichtjes nog wel eventjes lezen, maar nu heerlijk op de bank en de voetjes omhoog.

Liefs Suus en bedankt voor al jullie lieve reacties.

P.S. Sunlight zeep onder het matras?? Dat heb ik nog nooit gehoord! Ik ben niet zo bijgelovig of werkt het echt?? Ach, als ik veel last blijf houden, dan ga ik het gewoon uitproberen. De tip om meer te bewegen ga ik ook opvolgen hoor.

Hoi Binnenvaartschipper,

Sorry meis... dat is waar ook. Jullie hebben de 20 weken echo ook al gehad en alles zat erop en eraan. Zullen idd de hormonen zijn...  laat ik het daar maar op schuiven. Ik weet al weer waardoor ik een beetje in de war was. Jij wilt wel graag weten wat 'het' is maar je man niet maar misschien zou hij nog van gedachten veranderen met een eventuele pretecho.
Laten jullie trouwens nog een pretecho doen??

Liefs Iris

Hallo lady's!

Suusmana, wat fijn dat de bruiloft zo mooi was en dat alles op zijn pootjes terecht kwam!
Het weer zat ook nog mee en jullie waren beiden weer opgeknapt voor de grote dag!
Ik ben wel blij dat je nu eindelijk rust kunt nemen voor de komende weken. Je bent al aardig ver dus het is nu ech tijd geworden om wat stapjes terug te nemen!
Zijn de harde buiken al wat minder nu?

Iris, ik denk dat we allemaal wel erg vergeetachtig zijn, of dingen door elkaar halen. Ik doe bijna niet anders, alhoewel ik in 'normale staat'ook erg warrig kan zijn hoor!
Heb je nog gewinkeld voor jullie kleine meisje??

Ik heb gisteren mijn eerste echo gehad!
Moest voor dat ik er naartoe ging 3 glazen water drinken, toen ze dat ding op mijn buik hield en begon te zoeken kon ze alleen maar een stuk vruchtzak zien, omdat ik zo'n volle blaas had!
Ik moest dus alles weer uitplassen, ik was ineens zó zenuwachtig en bang!
Vooral bang dat het alleen een vruchtzak zal zijn!
Toen ik terugkwam deed ze nog een poging en toen zagen we de kleine kruimel!
Alles zat er al op en aan en de uitgerekende datum klopt precies!
Ik hoef me dus niet aan te passen aan een nieuwe datum. Ik ben zó blij, echt ik heb het gevoel dat ik de hele dag met een big smile rondloop....
Jarno was ook mee maar hij vond het te lang duren, vanmiddag vroeg hij ineens aan mij: mama, heb jij een baby in de buik?
Mag ik de foto eventjes zien?
Toen liet ik hem de foto zien en toen wees hij het hoofdje aan en zei: kijk dit is het hoofd en dit de buik...zo schattig!

Zo nou, dat was eventjes ego maar ik moest het eventjes kwijt.
Op 26 mei heb ik de volgende afspraak bij de VK, en morgen ga ik bloedprikken.

groetjes van een happy me!

Ha Meiden,

@Iris geeft niks hoor meid!! We geven gewoon die hormonen de schuld. haha.
We willen hoogst waarschijnlijk nog wel een pretecho doen, maar daar zijn we nog niet over uit. En dat klopt wat jij zegt: dat we dan misschien naar het geslacht gaan vragen.

Ik ben afgelopen dinsdag naar een beatyfarm geweest in Zandvoort, met een vriendin. Wat was dat heerlijk zeg! Ik kreeg daar ook een gezichtsbehandeling en de vrouw die dat deed, zei dat ze aan mijn huid kon zien dat we een jongen krijgen. Hahaha.
Ze vroeg ook of dat ik wat meer haargroei had, want toen zij zwanger was kreeg ze meer haartjes op haar buik. En dat heb ik ook!!! Ik moest wel erg lachen hoor. Zij zei natuurlijk wel dat het een fabeltje kan zijn, maar dat die haargroei kan komen omdat je wat meer mannelijke hormonen in je lichaam kunt hebben. Als je dus zwanger bent van een jongen. Ik weet het ook allemaal niet hoor. Zelf denk  wij ook vaak dat wij een zoon krijgen, maar dat is gewoon een gevoel.
Gister nog mijn zwangerkado opgehaald bij de Etos, wel leuk hoor zo'n pakketje.

@Mamajb: Wat fijn dat je een goeie echo hebt gehad! Weer een hele geruststelling!
Geniet er lekker van.

@Suusmama: Wat lekker dat je nu kunt gaan relaxen. Heb je wel verdiend ook na zo'n drukke tijd. Fijn dat heel de bruiloft goed is verlopen. Geniet nog maar even van je zwangerschap, want het gaat bij jou al korten!
En van die zeep, tja het kan ook een fabeltje zijn. haha. Ik heb zoiets van baat het niet schaad het niet.

Nou groetjes weer hé, 'k ga ook lekker van de zwangerschap genieten. Ik voel die kleine al heel goed schoppen, een heerlijk gevoel. Dan weet je dat het tenminste goed zit.

doei doei

Terug
Bovenaan