*******Najaar 2008 Stoppers Deel 2********

Hallo dames,

Eindelijk is er weer wat geschreven!
Ik kom zelf ook niet meer zo vaak maar dat komt voornamelijk door het mooie weer.

Binnenvaartschipper, wat ben ik blij voor je dat alles in orde is met je kindje en je zwangerschap!
Soms doen vrouwen daar inderdaad luchtig over of ze gaan er te gemakkelijk vanuit dat alles wel goed zal zijn. Nou, zo denk ik ook niet hoor!
Wel jammer dat jullie het geslacht niet konden zien, ach blijft het nog even een verassing. Of gaan jullie toch nog voor een pretecho?

Suusmama, Als je last van kramp in de kuiten hebt kan het ook helpen om gedurende de dag even wat oefeningen te doen bijvoorbeeld als je op de bank zit. Je doet alleen je schoenen uit en draait steeds rondjes met je voeten. Dit helpt ook goed als je last hebt van koude voeten.
Ik hoop ook dat jullie goed weer hebben met de bruiloft, want slecht weer is toch niet zo vrolijk dan mooi zonnig weer. Als het té warm is dan is het ook niet lekker maar dat dan toch liever dan regen.
Ik heb straks in augustus en oktober nog een bruiloft, bij die van augustus zal ik net zo ver zijn als jij nu en die van oktober al 34 weken. Ik hoop niet dat we dan voor de hele dag zijn uitgenodigd, maarja we zien wel.
Voor het vele plassen kan ik je geen tip geven, dat is gewoon een beetje lastig vooral 's nachts. Gewoon lekker wachten tot na de bevalling, dan ben je ervan verlost......nee want dan moet je er 's nachts ook uit! haha!

Iris, Een meisje, wat leuk!
Ik snap heel goed dat je er nog even aan moet wennen, zou ik ook hebben in jouw geval.
Je hebt nu je het weet lekker de tijd om eraan te wennen ............en om ervoor te gaan winkelen want dat kan je heel goed voor kleine meisjes. Er zijn gewoon hele leuke meisjes dingetjes te koop, echt héééél schattig!!
Ik ben in ieder geval heel erg blij dat alles goed gaat met je zwangerschap.
Dank je voor je compliment over de naam van mijn zoon. Ik ben nu ook over namen aan het denken maar ik kan  echt  geen leuke jongensnaam meer vinden.....tips?
Een meisjesnaam hebben we al, eigenlijk hebben we er twee maar ik kom er niet uit.
Gelukkig hebben we nog tijd zat!
Jarno weet al dat hij een broertje of zusje krijgt, ik heb hem ook meegenomen naar de eerste VK afspraak. Hij weet het wel maar hij praat er niet vaak over. Ik heb het er zelf ook niet vaak over, dat komt wel verderop in de zwangerschap.
Oh ja, je vroeg of wij het geslacht zouden willen weten, mijn antwoord is ja, mijn man is er nog niet helemaal uit. Hij zegt: ik wil het wel weten maar als het een meisje wordt dan houden we het helemaal voor onszelf en als het weer een jongentje wordt dat zeggen we het gewoon. Mijn familie hoopt nu op een meisje omdat mijn moeder al 6 kleinzoons heeft en nog maar 1 kleindochter en juist die kleindochter ziet ze niet zo vaak.

Verder gaat hier alles goed, ik zit met smart te wachten tot mijn eerste echo. Ik heb het gevoel dat iedereen al veel eerder een echo krijgt dan mij. Is natuurlijk niet zo maar zo voelt het wel.
Ik wil gewoon weten of het hartje klopt en of alles goed is verder. Misschien zit er wel helemaal niets en heb ik een windei!!
Ja, wie weet ....zit er wel een aap!
pffff

Oh, gisteren is voor mij de ehbo cusrus niet doorgegaan. Ik heb hem zelf verzet omdat ik sinds vrijdag ontzettende last van mijn rug heb. Heeft volgens mijn niets met de zwangerschap te maken maar als ik iets dieper inadem doet het pijn, als ik wat eet dan voel ik het helemaal langs mijn ruggegraad glijden wat ook pijn doet. Soms krijg ik ineens een hele erge  scheut van pijn door mijn rug.

Oh ja, vorige week heb ik mijn eerste babypakje gekocht, ik kon het niet laten. Jarno heeft hem uit twee pakjes uitgekozen, hij haalde steeds andere pakjes uit het rek, zo van oh kijk mama die is ook mooi!!
zo schattig!

Nou kap ik ermee want ik hoor mijn man al snuiven boven de pannen. Ik heb gebakken aardappeltjes met spek en ui en een lekker kipfiletje....

Fijne zondag nog dames!

liefs van mij (ik mis ikke ook wel hoor)

hallo,

binnenvaarschipper; wat fijn dat de echo goed is!!! ik kan me voorstellen dat je verschrikkelijk nieuwsgierig bent hoor! ik weet nog niet of ik het wil weten of niet! mijn gevoel zegt jaaaaa!!! ach ja we hebben daar nog wel alle tijd voor dat scheelt!

suusmama; succes met de laatste voorbereidingen en alvast heel veel plezier op de dag zelf!!
vervelend al die kwaaltjes, het hoort er inderdaad bij maar goed fijn is anders.

iris; met mijn misselijkheid gaat het inderdaad een stuk beter en zitten nu dagen tussen dat ik nergens geen last van heb en ook de misselijkheid op zich is minder hevig... gelukkig maar!!! en nu overmorgen al weer een echo, heb er echt zin in. toch ben ik ook wel bang, straks is er nu niks meer te zien.... soms wordt ik echt gek van mezelf en die onzekerheid! afwachten maar.... ik wou toch wel zo graag de 12 weken voor bij zijn! nog een kleine twee weken,, wat kan de tijd toch langzaam gaan..
wat vervelend van die rode bultjes, en jeuk dat is wel het ergste dat je kunt hebben, fijn dat dat in ieder geval minder is
en je krijgt een meisje, wauw gefeliciteerd hoor! kan me voorstellen dat je dan gelijk even wat gaat kopen. geniet ervan!

dat is weer het voordeel van zwanger zijn, last van katers hebben we niet haha

mamajb; kan me voorstellen dat je echt graag de echo wilt, heb je toch weer iets meer zekerheid!
beterschap met je rug, erg vervelend lijkt me dat! ben je er al mee naar een dokter geweest?

fijne dag allemaal!!!

liefs, leentje

Hey meiden!

Ik kan het niet laten even kort te reageren hoor, haha! Ik mis jullie namelijk ook! Moet wel eerlijk zeggen dat ik het fijn vind dat ik me niet meer zo 'verplicht' voel om mee te schrijven en dat ik me ook niet schuldig hoef te voelen als ik een tijd niet schrijf. Dat neemt niet weg dat ik zo  heel af en toe eens wat van me  zal laten horen hoor. Kan het toch niet laten. Ik heb alleen de laatste paar berichten maar gelezen. Iris, wat super dat jullie een meisje krijgen, gefeliciteerd!! Kan me voorstellen dat je er echt even aan moet wennen. Is heel normaal na wat jullie hebben meegemaakt! Lekker shoppen nu meis, maar zo te lezen ben je daar al aan begonnen, haha! En Connie, ik mis jou ook hoor! Fijn dat het goed met je gaat! Jongensnamen zijn idd erg moeilijk he. Wij hadden ook maar één leuke jongensnaam in gedachte, en dat wordt 'em ook!

Hier gaat het heel erg goed. Morgen alweer 26 weken op weg, gaat snel! Heb de laatste dagen wel wat meer last van m'n rug, maar verder mag ik abslouut niet klagen. Heb alle spulletjes en kleertjes voor de kleine knul nu binnen. Verder zijn we nog druk met het kamertje, maar daar hebben we nog alle tijd voor gelukkig.

Meiden, ook de rest, ik hoop dat het goed met jullie gaat. Heel veel geluk gewenst voor jullie allemaal!

Liefs en dikke kus, Ikke

Heey meiden!

Ikke, wat fijn dat je weer eventjes van je laat horen!!!!
Alweer 26 weken ver, tjongejonge wat vliegt de tijd.....voor mezelf heb ik het idee dat het lang duurt maar dat komt omdat ik zit te wachten op de echo, ach nog een weekje!
Leuk dat je bijna alles al in huis hebt, wordt het mooi?
Vast wel, daar ben ik altijd benieuwd naar.
Altijd als ik bij iemand ga kraamschudden wil ik graag het kamertje zien, hebben jullie dat ook?
Dus jij hebt ook last van je rug, vervelend is dat hé?
Meid, fijn om weer even wat te horen en ik hoop dat je vaak nog even zo langskomt!

Leentje,
Je vroeg of ik ermee naar de dokter was geweest, ja ik ben er vanochtend mee heen geweest. Mijn huisarts kon het allemaal niet goed plaatsen, mijn longen zijn schoon, want het zit op die hoogte. Tussen de wervels en de ribbe. Als ik beweeg doet het pijn, als ik hoest, nies of diep zucht doet het ook pijn.
Ik heb ook pijn bij het slikken dus hij dacht dat ik misschien ook last heb van mijn slokdarm en daarnaast een verwijzing naar een manueel therapeut.
Leentje, alweer snel een tweede echo hé, laat je nog even van je horen of alles in orde is?
Dus jij twijfelt ook of je het geslacht wilt weten?
Het is je eerste kindje, wij hebben ons bij het eerste kindje laten verrassen, nu weet ik nog niet zeker wat ik doe. Ik zou heel graag gericht willen shoppen, ook met betrekking tot het eerste pakje wat hij/zij aan zal krijgen.
Eigenlijk is het een luxe probleem, want het enige wat je hoopt is dat je kindje gezond zal zijn!

Zo, nu ga ik straks even op bed liggen. Jarno slaapt nu lekker even dus kan ik mijn hoofd en rug ook eventjes ontspannen.

tot snel!

liefs mamajb

hallo,

nou vanmiddag de tweede echo en alles zag er goed uit!!!!!!!!!
onze uk was druk aan het bewegen en we konden echt zijn/haar armpjes en beentjes zien. Was echt heel bijzonder.
Ik ben ook drie dagen verder, vandaag 11 weken en 1dag, dus dan ben ik de 17e uitgerekend.
wauw zit nog helemaal na te genieten, wat wonderlijk is dat toch...!!

fijne avond allemaal!

liefs, leentje

He meiden,

Ikke.... wat ontzettend leuk zeg dat je toch nog even weer langskomt. Hopelijk kom je zo af en toe nog even langs. En wat goed om te horen dat alles goed gaat met jou en 26 weken alweer... jeee wat gaat dat snel he??!! En je hebt alle spullen al binnen?? Hoe komt de kamer eruit te zien dan?? En ben je ook al bezig met het uitzoeken van een geboortekaartje?? Ik was zelf afgelopen weekend op internet aan het neuzen en kwam een superleuke website tegen: www.elkaartje.nl. Misschien is het wat voor je?!

Connie... jij vroeg nog naar tips voor jongensnamen. De namen die wij hadden bedacht waren Finn en Jens maar die kunnen we nu niet gebruiken. Verder hadden we nog niet zo veel jongensnamen leuk al moet ik zeggen dat ik Roan ook wel leuk vind. Jarno en Finn klinkt ook erg leuk samen vind ik. Mogen wij het ook weten als jullie het geslacht weten?? En hoe is het met je rugpijn??

Leentje... super zeg dat jullie 2e echo ook goed was. Idd echt wonderlijk om te zien. Geniet er nog maar lekker even van meid. Heb je ook al iets aangeschaft of wacht je daar nog even mee??

Hoe is het met de rest van de meiden???

Liefs Iris

Heej allemaal,

Tjongejonge, wat een prachtig weer hebben we weer gehad. Genieten zeg. Tenminste, als ik wakker genoeg ben om het verticaal mee te maken. Want wat word je moe van zwanger zijn... Genoeg over mij, ik zal reageren op jullie posts. Het is ook al een tijdje geleden dat ik hier online was!

Suus: Zo'n kleintje in je buik is dus echt wel een wondertje hoor, ik blijf me er ook over verwonderen. Aan de andere kant heb ik ook zo'n gevoel van 'het komt allemaal goed, miljoenen vrouwen hebben het voor me gedaan' dat me wel weer rustig houdt. Wat apart dat je nu al een voorgevoel hebt! Ik las pas iets (ja ja hele stapels leesvoer heb ik gekregen)  over nestdrang, dat vaak op tijd komt voordat je gaat bevallen en een soort oersignaal van je lichaam is. Wie weet... En nu maar zoeken naar een geboortekaartje, kleuren voor de kamer en die  namen! Een leuke tijd ga je tegemoet. Nou ja, op die kramp en dat plassen na dan

Leentje: Dus  een mooie echo gehad... gaaf hoor, alles erop en eraan zien. Zal een hele geruststelling zijn. Afgelopen vrijdag zijn we samen naar de verloskundige geweest voor een intake en hebben we gelijk onze eerste echo gepland voor over 3 weken. Ik kan ook niet wachten! Maar ja, is niet anders he.

Binnenvaartschipper: wat een luxeprobleem he, wel kunnen zien of het een jongen of een meisje is, maar het er dan niet over eens worden of jullie het willen weten! Veel succes met het overtuigen van je mannetje (of het berusten en geduldig afwachten...)

Iris: ben je al een beetje gewend dat het een meisje gaat worden? wel leuk dat je gelijk naar kleertjes kunt kijken. leuk, ook een bruiloft in het verschiet. wat is het toch goed dat je tegenwoordig zulke mooie positiekleding hebt he!

mamajb: Bah onzeker zeg, als je ergens pijn hebt en je weet niet waardoor. Wel gelukkig dat je longen schoon zijn, dat wil je er echt niet bij hebben! Ik moest wel lachen om de opmerking van jouw man, als het een meisje is houden we het voor onszelf hihi. Ook wel begrijpelijk hoor  Ik vind Jarno wel een heel leuke naam, maar ja, die heb je al he. Roan vind ik zelf ook een hele mooie!

Hebben jullie dat nu ook bij sommige namen, dat je een naam wel mooi vindt, maar iemand kent met dezelfde naam of een naam die er op lijkt en daarom de naam gelijk al afvalt? Ik wel, al maak ik het mezelf er niet makkelijk mee, maar ik zou het ook raar vinden als mensen de naam van mijn kind horen en dan zeggen: oh net als die uit GTST! Of dat de naam van je kind je je leven lang herinnert aan dat meisje dat je broertje altijd zo pestte... Gelukkig zijn er zo veel namen, dat je er nog echt uit heel veel kunt kiezen die nog niet 'bezet' zijn. En er zijn natuurlijk ook mensen naar wie ik mijn kind juist graag zou vernoemen (Joel bijvoorbeeld naar Billy Joel - niet dat ik de man ken of dat 'ie nu nog erg beroemd is, maar hij schreef beauties van liedjes en het is ook een mooie naam).

Intussen kijken mijn man en ik erg uit naar het moment dat de eerste echo is geweest en we iedereen kunnen voorstellen aan de wereldburger  in spe. In die 3 weken zal ik nog minstens 6x hardlopen (op een lager tempo dan normaal maar daarna toch killing boobies hebben) en 4x gevraagd worden of het wel goed met me gaat (want ik zie er zo moe uit) en 21x gedacht hebben zal ik het nu dan toch maar vertellen aan iedereen... Geduld oefenen dus, maar wel met een mooi vooruitzicht!

Meiden, ik ga lekker tegen mijn hubbie aan kruipen op de bank of misschien toch naar bed, het is al laat genoeg!!

Liefs, Sonica

Lieve meiden,

We zijn een paar daagjes met onze caravan op pad geweest, naar een camping in de buurt. Het was erg mooi weer en we hebben genoten. Alleen slecht geslapen omdat die kussens waar we op moeten liggen erg hard zijn. Daar moet snel een oplossing voor komen anders neem ik staks in juni ons eigen matras mee!
Jarno heeft zich ontzettend vermaakt, hij sliep overdag niet door het geluid maar hij was er niet vervelend van. Hij is nu even aan het bijslapen want door die dagen is hij nu erg moe.

sonica,wat vervelend dat je zo moe bent, ik kan erover mee praten (en volgens mij heeft iedere zwangere dit in het begin). Ik moet zeggen dat ik op bepaalde momenten nu wel meer energie heb maar om nu lekker met mijn zoontje mee te zwingen op een liedje of met hem te gaan voetballen, nou nee!
De eerste 10 weken waren het ergst vond ik, dus het gaat een keertje over!
Spannend dat je het bijna mag vertellen aan familie en vrienden hé?

leentje,  fijn dat je zo'n mooie echo had!
En je bent ook lekker nog iets verder in je zwangerschap, genieten meid!
Wanneer moet je weer naar de verloskundige toe?

Iris, wat betreft de namen hebben we wel dezelfde smaak zeg!
Ik vind Finn ook leuk maar Roan liep ik ook al een tijd mee in mijn hoofd, vooral omdat diezelfde letters ook in de naam van Jarno voorkomen.
Voor een meisje hebben we wel twee namen maar daar ben ik ook nog niet uit hoor....het zal niet meevallen.
Heb jij al een naam voor je kleine meisje?
Gaat alles met jou ook goed nu??

Oeps, Sanpap en de rest, hoe gaat het met jullie??

liefs mamajb

Terug
Bovenaan