*******Najaar 2008 Stoppers Deel 2********

Sonica,

Wil jullie heel veel sterkte wensen. Vind het ontzettend erg voor jullie. De juiste woorden zijn soms  moeilijk te vinden maar ik zie dat je ook al heel veel lieve berichtjes van de andere meiden hebt gekregen.
Meid doe rustig aan en laat je idd maar lekker verwennen door je man.

Liefs Iris

Lieve meiden,

ik ben nog steeds helemaal beduusd van het nare nieuws van Sonica, bah. Wat kan je mooie droom dan opeens met een klap voorbij zijn. Arme Sonica, zij zat ook al zo lang te wachten op een zwangerschap en dan dit...

Ik heb inmiddels de echo gehad, afgelopen dinsdag en ja we hebben het hartje gehoord en een klein boontje gezien dat hevig op en neer ging door het kloppen van zijn grote hart. We waren helemaal onder de indruk, nu was het dus echt. Want voor de echo begon ik opeens te twijfelen, had ik niet nog een zwangerschapstest moeten doen voordat ik naar de gynaecoloog ging om het nog even zeker te weten. Stom he. Maar goed, aan mijn lichaam is het zeker wel te zien, grote boobies en ik ben al 3kg aangekomen, shit! Ik heb ook echt elk half uur wel wat in m ´n mond. Heb zo ´n zin in zooooooooooveeeeeel dingen, zo erg!
En ik heb soms wel last van misselijkheid, maar dan helpt eten dus juist heel goed.

De volgende echo is 19 juni, dus over een maand....
Hoe is het verder met jullie?
Dikke zoen Mamaita

Dag meiden,

Mamaita, wat fijn om te horen dat je zo'n goede echo had.....grappig om te zien hé zo'n klein krummeltje. Kan je je er wat bij voorstellen dat dat echt in je buik zit??
Ik dacht dat ik wel nuchter zou zijn bij deze zwangerschap omdat ik het al eens eerder had meegemaakt maar het tegendeel is waar. Ik kan me er nu ook niets bij voorstellen dat we straks een tweede kindje zullen krijgen!
Het blijft gewoon een groot wonder, ik probeer er zoveel mogelijk van te genieten maar ik merk wel dat ik daar niet zoveel aan toe kom dan bij de eerste.

Dus jij hebt 19 juni alweer een echo?
Wat fijn zeg, is dat bij jullie normaal?
Ik krijg er pas weer eentje met 20 weken, dan ben ik nog op vakantie dus ik moet wachten tot we terug zijn, gelukkig ben ik dan ook nog 20 weken want we gaan al als ik 18,5 weken ben.

Hoe gaat het trouwens met je kinderopvang?
Ik hoor er niet zoveel meer over, of ligt het even stil?

Ik moet ook elke keer denken aan Sonica, ik baal zó voor haar en soms is het ook zó oneerlijk. Mensen die misschien beter niet zwanger zouden moeten worden die hebben een goede zwangerschap....(in mijn werk zie ik er genoeg)....ik gun ze wel een baby hoor maar deze mensen hebben al genoeg andere problemen die ze eerst zouden moeten oplossen.
En mensen die er lang over doen, hun wens wordt alleen maar groter en je gunt het ze steeds meer....krijgen een miskraam of het lukt helemaal niet.
Ik hoop dat Sonica er over kan praten met haar man en het op die manier zo langzamerhand een plekje kan geven.

nou, mijn batterij is bijna leeg dus ik stop ermee voor vandaag!
Alle andere dames, nog een fijne hemelvaart en laat allemaal weer even weten hoe het met jullie gaat!

liefs mamajb

Hallo allemaal,

Hier weer even een berichtje. Jullie steunbetuigingen hebben me veel goed gedaan. Het is echt vreemd om te beseffen dat ik nu niet zwanger meer ben, dit was de week geweest waarin we juist iedereen zouden vertellen. En steeds zijn er weer dingen die ik uit mijn agenda kan strepen: positiekleding kopen (als een soort troostaankoop heb ik gisteren een nieuwe zomerjas gekocht), het gordijn dat we nog moeten kopen en wat nu dus geen kinderkamergordijn wordt. Gelukkig zijn mijn man en de mensen om me heen die ervan weten, een grote steun voor me. De komende weken, tot de eerste menstruatie volgt, zullen we in elk geval nog niet bezig zijn met zwanger worden. Ik denk dat ik dan ook nog  niet zo veel te zien zal zijn op dit forum, maar dat betekent niet dat ik niet aan jullie denk (btw, echt super dat je zo'n mooie echo hebt gehad mamaita)!

Veel liefs,

Sonica

Hoi Sonica,

Sorry voor mijn late reactie, maar ik lees net wat je is overkomen!
Wat vreselijk voor jullie zeg! Ik weet niet goed wat ik moet zeggen.
Ik hoop dat je het een plekje kunt geven.
Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd!!
Ik snap dat je op dit moment geen zin meer hebt om op het forum te schrijven.
Neem je tijd.

Liefs

Hallo meiden,

als eerste Sonica, lief dat je zo reageert op mijn echo, wat voor jou best pijnlijk zal moeten zijn. Je hele leven zal nu wel op zijn kop staan en vervuld zijn van teleurstellingen. Waarom wacht je niet gewoon even met het kopen van een gordijn, wie weet ben je snel weer zwanger. Ik weet dat je nu eerst moet wachten tot je weer menstrueert, maar daarna wie weet meissie....Ik snap ook dat je niet zo graag nu op het forum komt...moet je ook niet doen. Geef het allemaal de tijd om het een plekje te geven. Heel veel sterkte lieve Sonica, ik denk aan je, echt waar.

MamaJB: lief, jouw berichtje.
Ja, ik voel me steeds meer zwanger, pas geen enkele beha meer, vreet de hele dag door terwijl ik ook misselijk ben. Ben al 3 kilo aangekomen en moet nu echt een beetje op gaan letten, bah! Hihi.
Ik heb dus de 19e weer een afspraak, ja hier is dat wel normaal, tenminste als je een priveverzekering hebt en die heb ik. De sociale verzekering is voor iedereen gratis en de prive kost zo ´n  800 euro per jaar en dan word je stukken beter behandeld, geen wachtlijsten. Andere klinieken (veel kleiner en luxueuzer). Eigen kamer en een extra bed voor man of ander familielid die bij je mag blijven slapen, enz enz.
Ik vind het wel prettig om te bevallen in zo ´n kliniek, voor andere dingen maakt het me niet veel uit, sociale zkh of de privekliniek.
Maar goed, we zullen het wel zien, want ik weet ook niet hoeveel echo ´s ik ga krijgen.

De kdv ligt echt even stil, vanwege de crisis hebben ze de kranen dicht gedaan wat betreft subsidies. Ik werk wel als orthopedagoog op een kdv hier vlak in de buurt, doe daar lekker wat ervaring op, dus dat is leuk en zeer fijn. Ik zal daar voorlopig wel blijven, dus kan mijn kleintje mooi met mij mee naar het werk, hihi!  
Het heeft geen haast, wil het ook allemaal goed doen, zonder me in allerlei leningen te storten, dus wacht liever even.

Hoe is het nu met jou en je buikje? Groei je goed? Je zal nu wel rond de 14 weken al zijn, toch? Echt geweldig! Dus jullie gaan lekker op vakantie? Waar gaan jullie naartoe? En bij de twintig weken echo zullen ze wel zien of het een jongen of meisje is, willen jullie dat weten?

@de rest: laat eens even wat van jullie horen! Wil wel op de hoogte blijven hoe het met jullie gaat he!?

Dikke zoen Mamaita

Hoi mamaita,

hahaha!
Vreten en grotere beha's kopen.....dat herken ik helemaal!
Ik moet ook steeds wat eten want anders word ik misselijk.
Honger is dus not done!
Ik stond vanmorgen om 06.00 uur op en dan eet ik 2 boterhammen. Tegen 09.30 uur krijg ik dan weer trek maar toen was ik net onderweg naar de bakker om brood te halen. Dus heb ik me een belegd broodje gehaald. Als ik dat niet doe dan krijg ik pijn in mijn buik en word ik misselijk. Geen fijn gevoel.
Ik probeer wel zo verstandig mogelijk te eten, dus bij honger gewoon een boterham en geen dikke koeken meer!
soms moet je ook gewoon even toegeven aan die lekkere trek hoor, anders is het niet leuk meer...

Wat handig zeg dat jullie zo'n verzekering hebben, vooral als je zwanger bent en je toch meer zorg nodig bent is het fijn om te weten dat je goede zorg krijgt met een beetje extra!
Ik ben zelf collectief verzekerd (gemeentezorgpolis), vroeger was ik  particulier verzekerd maar dat is nu niet meer.

Ik zit zelf nog te denken over ouderschapsverlof ná mijn zwangerschaps en bevallingsverlof. Dat zou betekenen dat ik half oktober met verlof ga en pa eind april 2010 weer moet beginnen. Tijdens mijn ouderschapsverlof krijg ik dan nog 60% doorbetaald, wel lekker. Heeft iemand hier ervaring met ouderschapsverlof?

Balen voor jou zeg dat de KDV nog niet van de grond kan komen. Maar je hebt helemaal gelijk als je zegt niet aan leningen te willen beginnen, daarmee maak je het jezelf alleen maar moeilijk.
Je hebt nu gelukkig een baan, die ook goed bevalt, tenminste zo lees ik het, dus druk maken heeft geen zin en is nu ook helemaal niet verstandig in jouw conditie!
Het komt vanzelf goed, je doet hier ook weer ervaringen op en die kan je weer meenemen straks.

Ik heb vanmiddag een afspraak staan bij de VK om15.30 uur.  Wel weer spannend, Jarno ligt nu in bed voor zn middagdutje en hij gaat straks lekker mee.
Ik hoop dat ze het hartje kunnen horen want bij de laatste echo zeiden ze dat het kindje nogal ver weg ligt, maar dat is ook alweer een paar weken geleden.

nou, ik kap er weer eventjes mee voor vandaag. Ik ben ook heel benieuwd hoe het met de rest van de dames is dus dames: laat wat van jullie horen!

liefs mamajb

hallo,

mamaita; wat fijn dat je zo'n mooie echo hebt gehad, bijzonder is dat he?
ik kan me die twijfels wel voorstellen, heb ik ook steeds voor een echo, zou alles wel goed zijn en inderdaad bij de eerste echo had ik echt zoiets van ; straks heb ik mij vergist.
aan m'n lichaam merk ik het ook goed, mijn borsten zijn al bijna twee maten gegroeid en ook mijn buik begint te komen, vind dat echt helemaal super! afgelopen vrijdag m'n eerste positiekleding gekocht, leuk hoor! lijkt wel of m'n buik daarin nog beter te zien is!!
ben verder gelukkig nog maar 0,3 kilo aangekomen, dus dat vind ik wel netjes!

mamajb; hebben ze het hartje nog gehoord??
ik moet over twee weken weer naar de vk, 11 juni. leuk! maar toch ook iedere keer spannend!!

verder voel ik me prima, geen last van kwaaltjes (behalve erg moe!!!!).. heb echt zin om van alles te kopen en te doen, maar hou me toch nog maar even in..

nou iedereen fijne dag nog vandaag!!

liefs, leentje

Terug
Bovenaan