*** Najaar 2008 stoppers ***

Hey meiden!!

@Zoe, joehoe!!! Wat geweldig meis, gefeliciteerd!! Hoe voel je je? Kun je het al bevatten? En hebben jullie het al aan mensen verteld? Wanneer denk je uitgerekend te zijn?

@Binnenvaartschipper,  jeetje jij was ook al ver in je zwangerschap. Wat moet dat erg zijn zeg. Hoop dat je weer heel gauw goed nieuws krijgt en dat die 9 maanden omvliegen zodat je snel het wondertje ook echt in je armen hebt!

@Connie, ik heb idd bijna 10 jaar de pil geslikt. Fijn om te horen  dat jij het ook hebt gehad! Was je daarna snel zwanger?  Wat sneu dat Jarno zo verkouden is! Raar idd dat je zo lang gevloeid hebt. Misschien omdat je lichaam in de was was  door de hormonen die het nu weer krijgt?

@Heleen, wat spannend meis! Wel balen van die negatieve test, maar zolang er nog geen rd's zijn  hoop houden hoor! Ik duim voor  je! Ik heb je op het wachtbankje gezet. Trouwens geen idee of zoiets door een spiraal  kan komen...

@Iris, ik ben het wel met je eens dat ik het erg druk vind worden hier. En dat is helemaal niet  persoonlijk bedoeld naar de nieuwe meiden, echt niet! Maar vind het steeds lastiger worden om hier te schrijven, omdat je dat  meteen een half uur kwijt bent (of langer) en het moeilijker te onthouden is. Net wat minder persoonlijk. Maar nogmaals, das geen verwijt naar de nieuwe meiden, want vind het ook erg gezellig. Maar misschien nu een stop zetten?  
Wat goed trouwens dat je het er met je vriend over gehad hebt en dat jullie nu gaan proberen er wat relaxter mee om te gaan! Knap hoor. Ben het ook helemaal met je eens dat  je er vooral voor moet zorgen dat het met z'n tweeen  fijn blijft, erg belangrijk!

@Toppertje, vind het ook echt leuk dat je er weer bent! En wat grappig dat jij en ik1978 in  hetzelfde dorp wonen! Is het een groot dorp?  Misschien kennen jullie elkaar wel, haha! In de dorpen hier kent iedereen elkaar.

@Sonica, weet  je al wanneer je nieuwe NOD is?  

@Debby, meis gefeliciteerd!! Wauwie, wat geweldig!! Kun je  het al wat meer bevatten? En hebben jullie het al verteld aan bijv. ouders/schoonouders?? Ik heb het lijstje  even aangepast. Jeetje gewoon in de eerste ronde al!!  

@Zwangere meiden: strooien jullie even wat glitters hier!? Dat is min of meer traditie op dit forum. Hopelijk  pakken de niet-zwangeren  er wat van op en zijn ze ook gauw zwanger! Zo zien de glitters eruit: ************** (in allerlei kleurtjes!!)

@Tinkerbell, meis dat is zo'n bijzonder moment, de eerste keer  onveilig vrijen en proberen een kindje te maken, geweldig vonden we dat!! Heel speciaal hoor! Geniet ervan! Tip: probeer het wel leuk te houden tussen de lakens en niet 'verplicht' te vrijen rond je vruchtbare dagen. Vooral zo in het begin... Jouw NOD is 8 december toch? Heb je even verplaatst want je stond onder november nog.

@Suus, hoe voel je je? Hadden jullie het al verteld aan familie??

@Ik1978, bijna je laatste pil! Wordt wel spannend zo he?!

Hier gaat het goed. Heb niet meer van die rare propjes gehad, haha! Maar wel veel afscheiding. Voor mijn gevoel is dat na m'n ei nooit zoveel, maar goed mijn gevoel heeft het vaak mis. Verder ook af en toe duizelig en het valt me op dat ik constant een vieze smaak in m'n mond heb. Maar dat zal wel zijn omdat ik op die dingen let nu. Ook geregeld raar gevoel in m'n buik, lage rugpijn en het idee dat m'n borsten/tepels gevoeliger zijn. Maar die laatste drie dingen, daar had ik in de eerste ronde ook last van, met als resultaat de rd's . Dus ook al voel ik van alles, ik durf gewoon niet zo te hopen als in de eerste ronde. Dat was zo'n teleurstelling! De vorige twee keren ongeveer 5 a 6 dagen van tevoren al bruinverlies. Dus daar ga ik nu goed op letten. Als dat wegblijft, krijg ik denk ik hoop...

Vind het zo spannend!

Liefs, ikke

Zwanger willen worden

Wanneer            

Hoeveelste kindje          

Toppertje
November
3e

Ik1978
November
2e

OD

Leeftijd        

Datum

Ik1978
30
24 november

Toppertje
29
20 oktober

NOD

Leeftijd

Kindje

Ronde

NOD November

SanPap
24
1e
1e
17

Debby
26
1e
1e
17

Potjeongeduld
24
1e
2e
21

Leentje
22
1e
1e
21

Krista
26
2e
1e
22

Ikke
24
1e
3e
23

Jessica
24
2e
2e
24

Mama2006
28
2e
6e
25

W1980
28
1e
3e
26

Binnenvaartschipper
25                              
1e                          
1e (na mk)    
30

Mart
23
1e
2e
?

MMWS
24
1e
3e
?

Oeps
28
2e
3e
?

NOD                                              

Leeftijd

Kindje

Ronde

NOD December

Tinkerbell
29
1e
1e
8

Baby77
31
3
3
12

Sonica
31
1
2
?

Wachtbankje
Leeftijd
Reden
Kindje
Ronde

Heleen
25
14 nov NOD, nog geen  rd's!                              
1e
2e

Moeders      

Dochter / Zoon                                          

Leeftijd

Jazzie
zoontje
1,5 jaar

Connie
zoontje
2 jaar

Toppertje
2 zoontjes
13 maand en 3 jaar

Mama2006
dochter
2 jaar

Sannie75
dochter en een zoon
4 jaar en 2jaar

Ik1978
zoon
3 jaar

Oeps
zoon
bijna  5 jaar

Baby77
*2 jongetjes*

SuusMama
zoontje
3 jaar

Heleen
dochter
2 jaar en 8 maanden

Krista
dochter
2 jaar

Zwanger      
Leeftijd            
Kindje          
Ronde                          
Uitgerekend op

Jazzie
25
2e
1e
27 mei 2009

MaikeSanne
24
1e
1e na mk
3 juni 2009

Sannie75
33
3e
3e
3 juli 2009

SuusMama
34
2e
3e
20 juli 2009

Zoe
25
1e
2e

Debby
26
1e
1e

Echo's              
Datum                              
Hoeveelste                  
Hoe laat    

Jazzie
 17 november
2de
09.30

MaikeSanne
11 november
2e
14.45

SuusMama
28 november
1e (intake)

Heey hallo allemaal!

zal ik maar beginnen met heel wat glitters hier rond te sturen dan? ik gun het jullie namelijk ook allemaal zo van harte om ook zwanger te kunnen worden!! ik hoop het echt van harte!! dus bij deze:
Als ik nog meer moet strooien hoor ik het graag ;)

@ debby: Gefeliciteerd meid! super dat het bij jullie ook zo snel is gegaan! herken het helemaal dat het nog onwerkelijk is, is hier nog net zo... heb je het al mensen verteld?

@ tinkerbell: Dank je wel! ga er zeker lekker van genieten! spannend idd de eerste keer echt zonder de pil. is toch wel heel bijzonder (vond ik zelf) ben benieuwd! duim met je mee..

@ suus: Dank je wel! hoop ook dat de eerste maanden snel voorbij zijn, geeft denk ik toch wel wat meer rust.. maar we moeten nog even geduld hebben..

@ ikke: jij ook dank je wel! is nog steeds erg moeilijk te bevatten, maar begint wel wat meer te komen. begin me ook al af en toe wat misselijk te voelen, dus tja dan kun je er niet meer omheen. we hebben het gister al aan mn ouders en schoonouders verteld, dit mede omdat mijn vriend deze week voor 4 maanden naar afghanistan vertrekt en we het graag samen wilden vertellen. Verder houden we het eerst nog voor ons, al is dat nog erg moeilijk, wil het echt iedereen vertellen! als het goed is zijn we rond 22 juli dan uitgerekend...
en voor jou ook echt spannend joh! hoop voor je dat het is wat je hoopt! duim voor je!! hou ons op de hoogte...

Liefs Zoë ************************************************************ (nog even een paar)

Hoi Hoiiii

Weer ff ego berichtje :p
Hier gaat t super !! Ben gister tante geworden van een super mooi lief klein meisje !
Kreeg sochtends een sms van zusje dat ze in het zh waren, dus was giga hyper..
En om 3 uur belde ze !   We zijn gister meteen wezen kijken, wat een mooi popje zeg!
Heel klein maar gelukkig alles goed met hun alle 3 !
Vanmiddag gaan we weer even kijken, ze bliven nog een paar dagen onder controle in het zh..   We hebben gister hun huis al even versierd..
Echt k ben zoo blij
Heb dan ook gigantisch gehuild toen ze gistermiddag belden !   Wij hadden de hele tijd al een vermoeden dat het een meisje werd.. en dan de naam.. Was dezelfde naam die wij ook mooi vonden !! Dus nu andere naam zoeken hahaha

Verder gaat t op zich goed.. nog wel steeds misselijk en boven wc pot hangen (geef nie veel meer over glukg) en bijna iedereen weet het nu.. alleen op werk moeten ze t nog wete maar dat komt vd week..

Voor de nieuwe zwangeren.. Gefeliciteerd ! SUper hoor !
Ik kom snel op de rest reageren ! xx Maike Sanne

Dag dames,

Gisteren lukte het even niet om online te gaan, daar kan ik nu zo van balen...Heb jullie hier nu echt weer nodig. Ben elke keer weer nieuwsgierig naar de nieuwe verhalen.

Hoi Ik1978, wat ontzettend grappig....hetzelfde dorp. Af en toe kijk ik even uit het raam, hoe dichtbij zit jij???
Wel grappig dat we allebei een  zoon hebben van drie jaar. In welke maand gaat die van jullie naar de basisschool. Die van ons in april... hebben jullie al een keuze gemaakt... Openbaar of Christelijk onderwijs? Wij waarschijnlijk de laatste(zijn nog niet op de school geweest) want die staat bij ons in de straat.
Moeten binnenkort een keer op de school gaan kijken maar doen we waarschijnlijk na de kerstvakantie. Ik zit zelf in het onderwijs en weet dat deze periode erg druk is op school.
Als jij nog een hint hebt met betrekking tot jullie straat...in de buurt van??? Grappig hoor!!
Misschien zien we elkaar wel volgende week als we natuurlijk naar de intocht van de Sint gaan kijken...

Nog een weekje en dat komt als het goed is mijn ongi weer.... Daarna gaan we er maar voor geloof ik. Het gaat gelukkig hier weer heel goed. Moet zeggen dat verhuizen met 2 kids niet echt bevordelijk is voor je relatie... Wat een drukte. Ik kan er slecht tegen en weet dat ik het dan vooral op mijn partner afreageer. Niet goed! Maar ja wat moet je er aan doen. Nu voel ik me weer helemaal top en zijn we echt aan het genieten. Gisteren bij de Ikea twee lampen gekocht. Volgende week gaan we nog even een lamp voor boven de eettafel kopen, hangt nu nog zo'n mooi peertje..

Ja Suusmama, wij zijn naamgenootjes geloof ik. Had het per ongeluk eronder geschreven, maar ach wat maakt het uit. That's me.

Het duurt nog best even voor we weer de NOD ronde's ingaan en wat zijn er al een boel zwanger.. Ik weet nog heel goed dat we in oktober met z'n allen met Jazzie meeleefden en nu zie ik al een rij van 6 mensen en Heleen misschien ook nog...
Ik doe het rustig aan. Maar ben natuurlijk blij voor jullie...!

Liefs mij

hai meiden!

tijd niet geschreven, maar wel gelezen hoor!
veel nieuwe meiden, die ook al gelijk zwanger zijn! wat goed zeg! gefeliciteerd!

@maikesanne; Gefeliciteerd! wat ontzettend fijn zeg! en een meisje, wat schattig he, zo'n klein poppetje....

@toppertje; gezellig dat je er weer bent! fijn dat je huis zo mooi is geworden, lekker dat het ook allemaal achter de rug is. kun je je straks richten op t andere klussen
wij zijn ook aan het verbouwen, maar gelukkig laten wij het doen door n aannemer dus dat scheelt toch een hoop stres en tijd. maar ik zou ook echt blij zijn als we dat achter de rug hebben.

@ikke; voor jou ook spannend wat je allemaal voelt he!
maar over die rare afscheiding; toen ik gister naar de wc ging, had ik ook een propje in mn onderbroek. ik pakte t met een wcpapiertje, maar bij mij was t echt afscheiding waar je draden mee kan maken. maar t was ook best wel groot en daarna had ik ook weer heel veel afscheiding. en toen ik jou verhaal las, dacht ik ook meteen aan die slijmprop die je kan krijgen als je stopt met de pil. dat had ik een keer ergens gelezen. dus ik hoop dat het voor ons een spannende maand wordt, want nu is bij ons die prop eruit! haha!
maar ik had ook gister even een ovu-test gedaan, aangezien het draderige afscheiding was en dat  kan betekenen dat  je ei eraan komt. er was wel een licht streepje, dus heb ik vandaag weer getest en nu was ie net zo donker als het controle streepje! dus heb tussen nu en 36 uur mn eisprong! wat spannend! dat betekent ook dat ik wel een kortere cyclus krijg als de vorige maand, echt beter! maar zet m maar wel gewoon op 5 december asjeblieft, kan het altijd korter worden. Thanx alvast!

ik vind het ook echt druk worden hier. ik merk aan mezelf ook dat ik minder schrijf, omdat ik het moeilijk vind om voor iedereen een stukje te schrijven, je bent zo lang daarmee bezig. en je wilt ook niet iemand vergeten.

ik heb van een oud collega een hele tas vol met tijdschriften over zwanger worden en kinderen gekregen, echt leuk vind ik dat! ik ben ook lid van het blad 'kinderen'. zo leuk!
ik ga lekker lezen!

fijne zondag

liefs mart

hoi allemaal ik ben mam31 en ben nieuw hier sinds gisteren.Ik ben dus ook pas sinds 1 maand gestopt met de pil en meteen gaan klussen ja je weet het maar nooit he.Ik heb al een dochtertje van 21 maanden en eerst gezegd te hebben geen 2e te willen toch van gedachten veranderd.Begon namelijk enorm te kriebelen.Heb 1e keer 4 maanden over gedaan maar liep uit op een miskraam.2e keer waaruit mijn dochtertje is voortgekomen 5 maanden.Dus allemaal wel spannend hoor.Ben voor het laatst ongesteld geweest 29 oktober dus nus afwachten.Heb sinds een paar dagen misselijk gevoel overdag maar ook in de ochtend,pijnlijjke tepels, en pijn in mijn buik links en rechts dus ja wat zou het zijn?Wel of niet?Dat is nu nog de vraag.Maar moeten nog 1,5 week wachten.En dan zullen we iets meer weten.Nou jullie weten beetje meer van mij en hou jullie wel op de hoogte groetjes mam31

Zwanger willen worden

Wanneer            

Hoeveelste kindje          

Toppertje
November
3e

Ik1978
November
2e

OD

Leeftijd        

Datum

Ik1978
30
24 november

Toppertje
29
20 oktober

NOD

Leeftijd

Kindje

Ronde

NOD November

SanPap
24
1e
1e
17

Debby
26
1e
1e
17

Potjeongeduld
24
1e
2e
21

Leentje
22
1e
1e
21

Krista
26
2e
1e
22

Ikke
24
1e
3e
23

Jessica
24
2e
2e
24

Mama2006
28
2e
6e
25

W1980
28
1e
3e
26

Binnenvaartschipper
25                              
1e                          
1e (na mk)    
30

Mart
23
1e
2e
?

MMWS
24
1e
3e
?

Oeps
28
2e
3e
?

NOD                                              

Leeftijd

Kindje

Ronde

NOD December

Tinkerbell
29
1e
1e
8

Baby77
31
3
3
12

Sonica
31
1
2
?

Wachtbankje
Leeftijd
Reden
Kindje
Ronde

Heleen
25
14 nov NOD, nog geen  rd's!                              
2e
1e

Moeders      

Dochter / Zoon                                          

Leeftijd

Jazzie
zoontje
1,5 jaar

Connie
zoontje
2 jaar

Toppertje
2 zoontjes
13 maand en 3 jaar

Mama2006
dochter
2 jaar

Sannie75
dochter en een zoon
4 jaar en 2jaar

Ik1978
zoon
3 jaar

Oeps
zoon
bijna  5 jaar

Baby77
*2 jongetjes*

SuusMama
zoontje
3 jaar

Heleen
dochter
2 jaar en 8 maanden

Krista
dochter
2 jaar

Zwanger      
Leeftijd            
Kindje          
Ronde                          
Uitgerekend op

Jazzie
25
2e
1e
27 mei 2009

MaikeSanne
24
1e
1e na mk
3 juni 2009

Sannie75
33
3e
3e
3 juli 2009

SuusMama
34
2e
3e
20 juli 2009

Zoe
25
1e
2e

Debby
26
1e
1e

Echo's              
Datum                              
Hoeveelste                  
Hoe laat    

Jazzie
 17 november
2de
09.30

MaikeSanne
11 november
2e
14.45

SuusMama
28 november
1e (intake)

Ik heb even 2 dingen omgedraaid was namelijk eerste ronde en 2de kindje.
Ik ben nog steeds niet ongi dus ga zo maar weer even een test doen. Ben benieuwd.

Terug
Bovenaan