*** Najaar 2008 stoppers ***

Ha meiden,

Welkom voor de nieuwe meiden!!

@ Babybeer: Misschien heb je nu toch een onregelmatige cyclus? Ik ben het met ’ikke’ eens. Als je net van de pil of het spiraaltje af bent, moet je lichaam toch weer wennen. Maar positief blijven.

@ Ikke: Wat leuk, een huwelijk in het vooruitzicht! En jullie gaan ook trouwen?? Wanneer?
En ach, arm klein nichtje. Het RS-virus, daar hoor je helaas tegenwoordig wel vaker over. Hopelijk mag ze snel weer naar huis.
Ja, wij kunnen wel wachten hoor. Hebben we de vorige keer ook gedaan en ik vond het wel wat hebben: het was echt nog ons geheimpje J . Moet wel zeggen dat ik nu aan het einde van de dag al last heb van mijn buik en dat ik het liefste mijn knoop open wil doen. Als dat nu al begint, hoe zal dat over een paar weken wel niet zijn! Heb ik straks al een buikje en moet ik het wel vertellen, anders ziet iedereen het al aan mij, ha ha. Ach, dat zien we dan wel weer.
En ohh, wat een actie zeg! Ik geef je helemaal gelijk wat het doen van test betreft. Ik kon ook niet langer wachten. Heb trouwens nog wel gewacht tot mijn vriend thuis was en hem overtuigd dat ik echt eerder wilde testen. Toen kon hij niet weigeren J .
En je had dus wel een streepje, twee keer nu dus al. Ik ga je dus voorzichtig feliciteren. Zou toch super gaaf zijn!! Als je het geduld op kunt brengen, zou ik wachten tot het weekend, dus echt na je NOD met nog een test. Maar of het je lukt … (ik weet niet of ik zoveel geduld zou hebben namelijk). Succes meid.

@ Iris. Oh, meid toch. Wat vervelend voor jullie. Ik begrijp je helemaal, maar toch zou ik ook niet liegen over de pil hoor. Ik zou ook gewoon doen alsof het nog niet de vruchtbare periode is en dan toch gaan klussen (onder het mom van oefenen), dan is de spanning hopelijk niet zo hoor. Of eerst even iets ontspannends doen? In bad ofzo?? De sfeer opbouwen zeg maar. Misschien helpt dat een beetje? Maar jullie hebben ook al heel wat achter de rug, dan is de druk nog net iets groter. Ik leef mee hoor.

@ Jazzie: Wooh, je echo. Gaaf hoor. En dat je het kindje al zo goed kunt zien zeg. Wil jij trouwens weten wat het wordt? En dat je nu al wat gevoeld hebt! Heb je daarna al weer wat gevoeld trouwens?

@ Connie: ons zoontje is net zo’n vroeg vogeltje als jouw Jarno! En in het weekend lijkt het af en toe wel alsof hij nog vroeger wakker wordt dan door de weeks! Gelukkig slaapt hij over het algemeen nu wel lekker door ‘s-nachts, maar dat is lange tijd anders geweest. Tjee, wat waren de eerste 1,5 jaar zwaar zeg met al die gebroken nachten! Maar goed, ik zou het er zo weer voor over hebben. Ben benieuwd hoe onze tweede het straks gaat doen. Durf af en toe al verder te denken dan de eerste 12 weken van mijn zwangerschap, maar vind het nog wel eng hoor. Hopelijk gaat alles goed, maar je hoort zoveel vervelende verhalen ….

@ Debby82: jij mag dus 16 december naar de VK toe. Een aantal weken na mij (ik mag volgende week Vrijdag voor een intakegesprek), maar je krijgt dus wel gelijk een echo! Ik weet nog helemaal niet hoe de afspraken verder gaan verlopen. Vind het wel spannend allemaal. Wanneer denk jij trouwens uitgerekend te zijn? Of had je dat al verteld?

Verder niet veel nieuws te melden. Ben stiekem al wel bezig met kraamzorg, kinderopvang etc. Zo vreemd om daar mee bezig te zijn terwijl het allemaal nog zo pril is. Maar in de informatiebrochure van de kraamzorg staat dat je het beste voor de 4e maand de inschrijving moet regelen. En dat is dus al snel. En ik hoor allemaal verhalen over wachtlijsten op de kinderopvang, dus daar moet je ook snel bij zijn. Ik heb nu maar voorgenomen: ik regel het nu (of in ieder geval de inschrijving), dan is dat uit mijn hoofd en als het toch mis mocht gaan, dan is het allemaal zo afgebeld. Toch??
Met mij gaat het verder goed. Helemaal niet misselijk en ook eigenlijk niet extreem moe. Voel aan het einde van de middag mijn buik wel (soort van trekken onderaan) en dan voelt het alsof mijn broek te klein is. Staand gaat nog wel, maar zittend begin ik een beetje last te krijgen. Dat vind ik toch wel een beetje snel na 5 weken, toch? Maar ben ook wel blij dat ik iets voel. Er gebeurd dus wel wat in mijn buik blijkbaar.
Ik ga weer, kom snel weer even lezen.
Succes allemaal. Leuk om jullie verhalen te lezen. Af en toe zijn ze helaas wat triest, maar dan weten jullie in ieder geval: je bent niet alleen en er zijn meiden die naar jullie luisteren en met jullie meeleven.
Liefs Suus

Suus jij ook bedankt voor je lieve berichtje zeg. En ik wil ook eigenlijk helemaal niet liegen, heb ik sowieso al een hekel aan. Maar helaas heeft mijn vriend wel aardig in de gaten wanneer mijn eisprong is. Ik heb al heel uitgebreid zitten te vertellen hoe dat allemaal werkt maar ik ga het er iig nu maar niet zo veel meer over hebben dan vergeet ie dat misschien wel weer, hou ik me wel een beetje van de domme.... ha ha ha. Moet er zelf natuurlijk ook niet teveel mee bezig zijn, wil ook nog wel eens niet goed zijn. Tenminste dat hoor je dan wel eens.
En nu al wat last van je buik. Kan wel hoor. Mijn collegaatje is nu negen weken zwanger van haar 2e kindje en zij had na zo'n week of 7 haar zwangerschapsbroeken al weer aan. Ze groeit nu veel harder dan bij haar 1e kindje. Hoor je wel vaker. Je baarmoeder is natuurlijk wat opgerekt van je 1e zwangerschap en het kindje heeft dus daarom ook meer ruimte om te groeien.

Ikke.... hoe is het nu met je? Morgenvroeg weer testen?? Spannend spannend... En sneu hoor van je nichtje. Wat is het RS-virus precies? Heb er wel eens van gehoord maar weet niet wat het is.

Liefs Iris

Hey meiden!

Pff, was blij dat ik vandaag zo'n lange dag kon werken, had ik tenminste wat afleiding! Het schiet echt de hele tijd door m'n hoofd zeg. Wat als het echt zo is?! WAUW!!! Maar toch ben ik nog heel erg voorzichtig en besef ik me goed dat ik morgen zo ineens van de wolk af kan donderen. Ik ga echt morgenvroeg weer een test doen. Liever wil ik natuurlijk wachten, maar ik weet dat ik dat toch niet kan. Heb er gelukkig nog genoeg liggen.

Kan me trouwens herinneren (heb ik hier toen ook geschreven) dat ik aankomende donderdag twee weken terug (snappen jullie het nog) dacht m'n eisprong te voelen. In dat geval zou ik nu dus minder ver voor m'n NOD zitten en dat zou verklaren dat ik al wat denk te zien. Want 6 dagen voor je NOD is wel heel raar toch??

Heb de test ook aan m'n beste vriendin laten zien (die ook als bijbaan in het callcentre werkt), zij weet vanaf het begin van onze plannen. En ook zij ziet het. Maar ze weet dus net als ik niet of het voorgedrukt is of niet. Ze denkt van niet... En ik neig eigenlijk ook meer naar dat het een echte streep is joh...

Spannend!!!! Hoop dat ik vannacht kan slapen, haha! Nu gauw die scriptie af maken. Denk dat het alleen maar motiverender werkt. Kan als het echt moet vrij goed de knop omzetten en me concentreren, dat scheelt.

@Iris, meis toch wat shit allemaal zeg. Jullie willen het allebei zo graag en toch zit het tegen, bah! Het idee van de pil toch  niet nemen maar zeggen van wel... Tja, ik zou dat alleen doen als je echt zeker weet dat je man het wel wil. Niet dat je zegt dat je aan de  pil gaat, hij misschien  toch  daardoor denkt dat het misschien wel goed is om even te wachten, en dan misschien later minder enthousiast reageert als je ineens zwanger bent omdat hij zich 'belazerd' voelt. Maar ik vind het wel een goed idee. Wie weet helpt het! Wat de andere meiden hier ook zeggen: blijf er iig goed samen over praten, maar dat doen jullie al. Wilde dat ik iets voor je kon doen zeg.  
Het RS-virus is trouwens verwant aan het griepvirus. Het veroorzaakt een infectie aan de luchtwegen waardoor het kindje het benauwd krijgt. M'n nichtje heeft de heftige variant. Ze ligt sinds vanmiddag nu ook aan de sondevoeding omdat ze niet meer wilde drinken. Ook krijgt ze af en toe niet genoeg zuurstof dus dat gaan ze nu ook goed in de gaten houden, anders moeten ze dat gaan toedienen. Het is niet iets levensbedreigend hoor, maar wel heftig en erg spannend. Vooral als je de ouders bent lijkt me!

@Connie, ik heb zelf ook bijna 10 jaar de Microgynon 30 geslikt. Heb nooit  'bijwerkingen' gehad. Ook geen stemmingswisselingen of huidproblemen ofzo. In die tijd ben ik wel 5 kilo aangekomen, maar goed, zat  ook in de puperteit. Toen ik stopte hoopte ik dat die 5 kilo's er weer af zouden gaan, maar helaas, haha!!
Dus jij was dezelfde maand zwanger toen dat gebeurde met die prop, jeetje! Dat geeft me moed, hihi.  Verloor je 'em voor of na je ei? Ik er dus na...

@Leentje, lief dat je dat zegt, thanx! Je bent een  schat.  Gun het jou (en iedereen) ook heel erg!

@Jazzie, wauw wat klinkt dat geweldig zeg! En gewoon teentjes geteld, hihi!!  Heb je al een  voorgevoel over wat het gaat worden?? Een meisje zou wel heeel erg  leuk zijn he! Een jongen natuurlijk niet minder. Maar je weet wat ik bedoel. Heb je de echo ook op dvd ofzo? Dat kan toch tegenwoordig? Als je de nieuwe datum weet, zet  je die dan in het lijstje?

@Debby, die test van cb is 19,95 of niet? Kun je die bij elke drogisterij halen? Kan 'em natuurlijk ook via internet bestellen. Maar ik wacht eerst de test van morgen maar even af. Wat leuk dat je 16 december de eerste echo al krijgt! Je gaat goed de  feestdagen in!!  Heb het lijstje aangepast.

@SuusMama, wij gaan (nog) niet trouwen hoor, haha! Maar ooit wel. We willen het allebei wel heel graag, maar dan echt groots en met alles erop en eraan. Daar willen we echt graag nog voor sparen, kost wel wat. Nu hebben we dat nog niet. We vinden het niet nodig om perse te trouwen voor we kinderen krijgen. Wel altijd gezegd vroeger. Natuurlijk gaan we het wel goed regelen straks hoor. Denken aan geregistreerd partnerschap en dat later dan laten omzetten in trouwen. Ben me al aan het inlezen!
Leuk dat je al wat aan je buik begint te merken zeg! Dat maakt het wat echter he?! Ik heb trouwens een test gedaan pas. In de vorige cyclussen ook wel een paar hoor, maar die waren dus negatief. En deze????

Hihi, heb natuurlijk al wel op het net zitten kijken, kon het niet laten. Als ik uitga van m'n NOD aankomende zondag, ben ik op 2 augustus uitgerekend. Geweldig!! Dat is altijd een grote wens geweest, in de zomer bevallen. Die hitte maakt me niet uit (zeg ik nu), maar het idee dat je lekker zonder jas met je dikke buik buiten kunt rondparaderen, wauw.... Ik droom helemaal weg. Heb ook nu al zin om leuke kleren voor mezelf te gaan halen. Maar hoor dat het met de broeken vies tegenvalt...
Verder ben ik 28 december jarig en dan zou ik 9 weken zijn. Mooie dag om het aan de visite te vertellen dacht ik zo! Wachten tot 12 weken kan ik toch niet. Heb goedkeurig van vriendlief, haha!

Maar goed, eerst nog maar eens afwachten voor ik ook echt tot actie over ga.

Slaap lekker allemaal!

Liefs, ikke

Zwanger willen worden

Wanneer            

Hoeveelste kindje          

Toppertje
November
3e

Ik1978
November
2e

OD

Leeftijd        

Datum

Ik1978
30
24 november

Toppertje
29
20 oktober

NOD

Leeftijd

Kindje

Ronde

NOD November

SanPap
24
1e
1e
17

Potjeongeduld
24
1e
2e
21

Leentje
22
1e
1e
21

Krista
26
2e
1e
22

Ikke
24
1e
3e
23

Jessica
24
2e
2e
24

Mama2006
28
2e
6e
25

W1980
28
1e
3e
26

Binnenvaartschipper
25                              
1e                          
1e (na mk)    
30

Mart
23
1e
2e
?

MMWS
24
1e
3e
?

Oeps
28
2e
3e
?

NOD                                              

Leeftijd

Kindje

Ronde

NOD December

Tinkerbell
29
1e
1e
8

Baby77
31
3
3
12

Sonica
31
1
2
?

Wachtbankje
Leeftijd
Reden
Kindje
Ronde

Heleen
25
14 nov NOD, nog geen  rd's!                              
2e
1e

Moeders      

Dochter / Zoon                                          

Leeftijd

Jazzie
zoontje
1,5 jaar

Connie
zoontje
2 jaar

Toppertje
2 zoontjes
13 maand en 3 jaar

Mama2006
dochter
2 jaar

Sannie75
dochter en een zoon
4 jaar en 2jaar

Ik1978
zoon
3 jaar

Oeps
zoon
bijna  5 jaar

Baby77
*2 jongetjes*

SuusMama
zoontje
3 jaar

Heleen
dochter
2 jaar en 8 maanden

Krista
dochter
2 jaar

Zwanger      
Leeftijd            
Kindje          
Ronde                          
Uitgerekend op

Jazzie
25
2e
1e
27 mei 2009

MaikeSanne
24
1e
1e na mk
3 juni 2009

Sannie75
33
3e
3e
3 juli 2009

SuusMama
34
2e
3e
20 juli 2009

Zoe
25
1e
2e
22 juli 2009

Debby
26
1e
1e

Echo's              
Datum                              
Hoeveelste                  
Hoe laat    

Jazzie
 17 november
2de
09.30

MaikeSanne
11 november
2e
14.45

SuusMama
28 november
1e (intake)

Debby
16 december
1e

jazzie; wauw wat fijn dat je een geweldige echo hebt gehad. wat lijkt mij dat bijzonder om mee te maken!!! geniet nog maar lekker na..!

debby; 16 december eerste afspraak en echo, dat is over een maandje al, spannend hoor. lijkt me ook dat het dan allemaal wat echter word, als je allemaal afspraken rondom zwangerschap hebt. Geniet ervan in ieder geval.

baby77; wat vervelend dat het allemaal niet zo gaat zoals je graag had gewild. Ik kan me voorstellen dat er bij jullie misschien ook wel wat meer druk achter zit. jullie willen het zo graag, de anderen hier ook wel, maar voelt bij jullie misschien toch anders...
ik weet niet wat ik zou doen wat betreft het wel of niet slikken van de pil, je moet doen waar je jezelf het prettigst bij voelt, als jij zeker weet dat hij het graag wil en het alleen niet "kan" omdat hij zo graag wil, dan zou je kunnen zeggen dat je bent begonnen met de pil. Maar hoe ga je jezelf dan voelen?
het is wel iets om goed over na te denken, maar nadenken hierover zul je wel genoeg doen. Ik wens je sterkte met je beslissing (en met de rest).

connie; ik heb ook altijd microgynon 30 gebruikt, heb hier geen last van gehad. ook inderdaad bijna 5 kilo aangekomen.. het zou inderdaad fijn zijn als die er nu weer afgaan zoals ikke zegt, maar daar zullen we maar niet van uit gaan he.?!

Ikke; wat spannend voor je, wat leuk dat je al  gekeken hebt wanneer je uitgerekend bent als je echt zwanger bent (waar we natuurlijk gewoon van uit gaan !!) volgens mij kun je dan helemaal aan niks anders meer denken!!
en het zou mooi zijn, want dan kun je op je verjaardag het grote niews gaan vertellen...
ik ben zelf ook al zo aan het kijken geweest, mocht het raak zijn wanneer gaan we het dan vertellen... Ik moet alleen zorgen dat ik niet te hard van stapel loop.. Ik ga er maar vanuit dat ik gewoon ongesteld ben en dat we gewoon de tweede ronde in gaan. We zijn ook nog maar net bezig, toch ben ik er wel erg mee bezig hoor, ook mijn man vraagt ook veel hoe ik me voel bijvoorbeeld voel ik me al anders, ach die schat die zou het toch ook zo graag willen...
ach en aan de andere kant heeft hij zo iets, ach is het niet zo dan kunnen we volgende maand nog mooi veel klussen haha..

groetjes
leentje

Goedemorgen,

Nou, vanmorgen weer een test gedaan maar nu is er weer helemaal niks te zien... Vind het zo vaag! Heb de test van gisteren er nog eens naast gehouden, toch echt wel een verschil met die van vanmorgen. Wel heeeeel vaag, maar goed. Had gewoon niet zo dom moeten zijn om zo vroeg te testen, baal baal.

Maar goed, zolang ik nog niet ongesteld ben is er alle hoop. Vind het al heel wat dat ik nog geen bruinverlies heb! Heb nog steeds best veel afscheiding, meer dan anders en nu ook weer allemaal rare steekjes in m'n buik. En nog steeds die vieze smaak he...

@Leentje, de eerste ronde was ik er ook echt heel erg mee bezig hoor! Nog meer in vergelijking met nu. Ook zo spannend allemaal! Leuk dat je mannetje ook zo meeleeft! Je hoort mensen vaak zeggen dat je het wat meer van je af moet zetten, maar dat is erg lastig vind ik! Toch is het me wel gelukt, maar na zo'n test van gisteren slaat je hoofd weer op hol, ook al wil je het niet. Had de teleurstelling vandaag wel groter verwacht, maar ik hield er ook heel erg rekening mee dat het zo zou kunnen zijn. En zolang ik nog niet ongesteld ben....

Liefs, ikke

P.S. We vertrekken vrijdag naar Barcelona en komen maandagavond terug. Wat zouden jullie doen? Vrijdag nog een test of dinsdagochtend weer, ALS het uitblijft?? Stel dat ik wel zwanger ben, dan zou het erg leuk zijn als we het mijn zus persoonlijk kunnen vertellen. Zo vaak zie ik haar niet... Lastig!!

Hallo dames,

Ikke: het blijft toch spannend, tuurlijk zou ik vrijdag nog een test doen als je nog niet ongi bent.....je hebt immers nog geen bruinverlies, zoals je eerder wel had.
Mocht je dan toch een negatieve test hebben en je wordt het weekend niet ongi dan kun je toch altijd nóg een test doen?
Ik zal heel hard voor je duimen meid.....spannend!!!!!

Jazzie, ik heb het er gisteren nog met mijn man over gehad, dat ik wel ga praten met mijn huisarts voordat ik weer zwanger probeer te worden. Ik denk dat je gelijk hebt, ik heb veel nog niet verwerkt omdat ik het al die tijd gewoon heb ontkend en genegeerd.
Daar komt die angst ook vandaan, de angst dat het weer gebeurd, dat ik me weer zo voel.

Wat heerlijk om te horen dat je een goede echo hebt gehad!!
Oh, dat vond ik toen ook zo mooi.....dat getrappel...
Wil je straks weten wat het wordt?

De andere zwangere dames, kunnen jullie het al bevatten?

De dames die moeten wachten op hun NOD.....ik duim mijn duimen in de knoop!!

groetjesssssssssss vanmij

Connie.. Fijn dat je met je man gepraat heb.
Mij lijkt het alleen verstandig om nu al te gaan praten met iemand.. Zoiets heb je ook niet in zeer korte tijd verwerkt. En het zou toch fijn zijn als je het achter je zou kunnen laten. Dat je het een plek kan geven.
Ik kan me voorstellen dat als je een idee heb van hoe het is met een kleine.. en als het dan allemaal anders loopt dat dat behoorlijk traumatisch is.
Het is dan fijn dat als je de stap weer wil nemen dat je al iemand heb waar je goed mee kan praten.
En misschien zorgen dat als je zover bent dat je veel mantelzorg om je heen creeert.. Je man misschien wat langer thuis om je te ontlasten.
Uiteindelijk hoop ik dat je gauw een beter gevoel heb bij de omstandigheden.

Ikke.. ik zou zeker vrijdag nog testen! Dat is lang genoeg. elke 2 a 3 dagen verdubbelt het HCG hormoon. dus dan zou het zichtbaar moeten zijn.

Ik wil wel weten of het een jongen of meisje is. Ik ga het alleen niet verklappen hihihi.

liefs Jazzie

He meiden,

Ikke..... ik vind het zo spannend voor je. Ik had vanochtend ook al even stiekum op het werk gekeken maar toen had je nog niks geschreven. Balen dat je nu weer een negatieve test hebt. Maar net wat Connie zegt en wat je zelf ook al zegt... je hebt nog steeds geen bruinverlies gehad en je hebt nog wel je 'kwaaltjes'!! Ik zou vrijdagochtend nog wel een keer testen hoor. Lekker zeg dat jullie naar Barcelona gaan.  Ben je er wel eens eerder geweest? Ik nog niet maar lijkt me wel heel erg mooi om een keer naar toe te gaan. En hoe is het met je nichtje?

Leentje... jij ook bedankt voor je lieve woorden. Ik begin er ook al weer aan te twijfelen hoor of ik het wel op die manier zou moeten doen. Voelt toch ook niet helemaal goed en ik kan slecht liegen en ik wil eigenlijk ook helemaal niet liegen. Hoe moeilijk het ook is... misschien moeten we het toch maar een beetje van ons af proberen te zetten en maar gewoon zien. Hoe is het met jou?? Ook al bijna je (hopelijk) NOD.

En even voor alle zwangere dames... Misschien kunnen jullie allemaal nog even wat extra glitters strooien hier???????? Misschien helpt het voor de nog-niet zwangeren... ha ha ha!!

Ik ben trouwens afgelopen weekend begonnen met het slikken van de Etos-zwanger worden pillen. Hier zit van alles in, ook foliumzuur. Ik heb op internet goede verhalen gelezen over deze pillen. Geeft natuurlijk geen garantie dat je wel zwanger wordt als je die pillen slikt, maar wie weet. Het schijnt ook goed te zijn om je cyclus wat regelmatiger te krijgen en het brengt alles weer wat in balans. Hoop dat dat bij mij  ook zo is en dat ik dan wat minder last krijg van stemmingswisselingen en andere ongesteldheidskwaaltjes.

Liefs Iris

Terug
Bovenaan