*** Najaar 2008 stoppers ***

Hoi dames,

Wat is het hier druk... Er wordt zo veel geschreven, dat ik het soms niet meer helemaal bij kan houden. Ik schrijf momenteel ook op een ander forum. Hier schrijf ik met moeders die voor een tweede, derde of zelfs vierde gaan. Daar is op dit moment nog niemand zwanger en ik moet zeggen dat ik dat nu wel prettig vind, helemaal omdat wij nu eigenlijk pas echt gaan beginnen. Het is niet dat ik het hier niet gezellig vind hoor, maar zoveel vrouwen en al zoveel zwangeren. Ik wens jullie allemaal wel al het geluk van de wereld toe en hoop dat jullie allen heel snel zwanger mogen worden en voor die gene die dat al zijn wens ik jullie een voorspoedige zwangerschap met straks een prachtig wondertje.

Ik1978; misschien heb je ook zin om te schrijven op het forum; Trotse mama wil zwanger worden. Eventueel wil ik ook wel emailadressen uitwisselen. Of Elkaar op hyves ofzo opzoeken. Ik laat het aan jou. Geef maar aan wat je leuk zou vinden. Het lijkt mij in elk geval erg leuk om contact te houden, helemaal nu we een geheim delen.

Liefs mij

@missx tuurlijk moet je vrijdag testen! Ik zou me niet eens tot vrijdag kunnen beheersen. Behalve dat het geld kost zijn er toch geen nadelen aan eerder testen? De hoop hou je toch wel?

@leentje ik probeerde er de eerste maand ook niet te veel mee bezig te zijn maar ik voelde me wel anders en had ook wel een vermoeden maar die durfde ik niet te hard uit te spreken. Maar ik was de eerste maand dus al zwanger hihi.

Ik wil wel glitters strooien maar ik weet niet hoe het moet hihi.... dus hierbij "denkbeeldige glitters" hihi.

Ik wil denk ik ook wel weten wat het wordt maar ik weet nog niet of ik het ga vertellen. Wel aan de ouders natuurlijk... maar de rest misschien toch niet...

Wie van jullie gaat een combinatietest doen? Ik zit heel erg te twijfelen. Ik krijg het ook niet vergoed maar goed om het geld wil ik het niet laten...

Wie van jullie is er nog meer doodsbang dat het mis gaat? Ik durf echt bijna niks meer... komt omdat iedereen aan wie ik het vertel zegt "ach het kan nog mis gaan en daar moet je je toch op instellen" maar ik wil me er helemaal niet op instellen en al zou ik dat doen dan had ik toch echt niet minder verdriet.

Heey allemaal,
jeetje wat loop je hier achter als je even niet meer gekeken hebt... duurde echt even om alles bij te lezen

@ suus: het wachten duurt idd lang.. wil zo graag weten of alles goed is, en idd dus een hartje horen om het echt even zeker te weten. Al voel ik me al wel heel anders, die bevestiging wil je toch wel. en ook dat je het nog niet aan iedereen kan vertellen,  vind ik echt zo moeilijk.. volgens mij is het echt wel aan mn gezicht al te zien (smile smile) en wil het zo graag iedereen vertellen.. en herken het ook zeker dat je al naar de kraamzorg en kinderopvang aan het kijken bent, heb ik zelf ook allemaal al bekeken. vind het echt  leuk om er op die manier mee bezig te zijn, dan begint het ook allemaal wat meer te leven. en hier is het ook al wel aan mn buik te merken hoor.. broek begint idd wat strakker te zitten. dat gaat nog lastig worden op mn werk, daar zwem ik namelijk 2 keer in de week, dus zal het ook wel vrij snel zichtbaar gaan worden.. hoe voel je je verder dan?

@ ikke: wat spannend zeg voor je.. irritant dat de test vanmorgen niks aangaf, want als ik dat van gister zo las dan leek het er toch echt op! hoop echt voor je dat het alsnog een hele dikke streep wordt. zou idd nog voor het weekend testen, ik zou er in elk geval niet mee kunnen wachten tot na het weekend, je wilt het toch graag weten... ik duim echt nog steeds met je mee...
hier dus idd even spannend voor het vertrek van mn vriend. hij heeft er zelf wel zin in, dus dit geeft mij ook meer rust. en idd kan hij gelukkig nog een groot deel van de zwangerschap meemaken, al zal ik me nog even moeten inhouden met alle inkopen doen ;) dit is de enige keer dat hij heen hoeft, dus in principe als de kleine er is, is hij weer gewoon lekker veel thuis. scheelt ook wel weer heel veel..
maar lekker ja dat je even een weekendje naar barcelona gaat! alvast heel veel plezier gewenst dan!

@ jazzie: wat super zeg van je echo, lijkt me echt mooi om mee te maken. helemaal dat je hem al kon voelen enzo, heel bijzonder. kan nu als ik jouw verhaal lees helemaal niet meer wachten tot ik ook mag.. ;)

voor alle andere dames, veel sterkte en geluk met alles, en voor de niet zwangeren: ***************************************

@babybeer: al wat bekend? ik  kan  alleen van mezelf spreken, mijn eerste ronde (na nuvaring, daar zou je ook niet zo veel heftigs van verwachten) bleek een cyclus van 36 dagen  te zijn en ik heb ook 2x negatief getest voordat ik  ongesteld werd. maar zolang je nog niet ongesteld bent, kun je ook nog zwanger zijn/worden. maar ja, je geduld wordt zo wel op de proef gesteld he. ik testte wel  2x om er zeker van te zijn dat ik het door zou hebben als ik wel zwanger zou zijn
@ikke: wat is er romantischer dan in het vliegtuig een test doen? kun je gelijk je reactie delen met al die mensen die je hoogst waarschijnlijk toch voorlopig niet meer ziet hihi
@leentje: ik gebruikte dus nuvaring de laatste jaren, maar afgevallen ben ik de afgelopen weken niet (wel aangekomen! maar dat zal meer aan het zoete aanbod liggen dat ik niet kan weerstaan deze dagen)
@jazzie: gefeliciteerd met je super geslaagde echo!

Terwijl ik dit typ krijg ik een onverwachts berichtje binnen over een leeftijdgenootje (volgens mij is hij zelfs een paar jaar jonger dan ik) die voor de tweede keer aan de bestraling moet. Hoe bedoel je leven en dood dicht bij elkaar? Ik sluit even af.

hallo,

ikke; wat balen dat er nu geen streep te zien is, maar zolang er nog geen rd's zijn is er nog hoop.. ik duim voor je!!!!
als ik jou was zou ik vrijdag weer testen (ik zou echt niet kunnen wachten tot dinsdag), dan zou je bij een positieve test het aan je zus kunnen vertellen, mocht de test toch nog negatief zijn, dan kun je altijd dinsdag weer testen!!
alvast een heel fijn weekend toegewenst, lekker hoor een weekend naar barcelona...

baby77; als je er zelf over twijfelt dan zou ik er niet over liegen, ik denk namelijk dat je er dan spijt van gaat krijgen.. Het is goed om er in ieder geval veel over te praten met je man en het proberen een plek te geven, is wel vaak makkelijker gezegd dan gedaan.
ik heb vanaf gisteren al het gevoel dat ik ongi wordt, ik ga er vanuit dat ik vandaag of morgen de rd's wel komen... liever dan vandaag dan morgen in ieder geval (als ik dan toch ongi moet worden he)...
verder gaat het echt super met mij op dit moment, voel me zo gelukkig dat we nu echt voor een kindje gaan. ook om dat samen met mijn man te delen en dat verder niemand (behalve jullie dan) het weet... dat voelt zo speciaal!! soms heb ik echt het gevoel alsof gewoon alles op z'n plaats valt. we hebben een mooi nieuw huis, we zijn beide gezond, hebben goed werk etc etc. Ik ben me er van bewust dat we hierin ook echt "geluk" hebben en dat dit niet vanzelfsprekend is.

sonica; bah wat naar is dat dan als een leeftijdsgenootje (zelfs nog wat jonger) zoiets mee moet maken. dingen komen dan wel ineens heel dichtbij... dan worden we vaak ook even weer met beide benen op de grond gezet...

groetjes
leentje

Hallo meiden,

Gisteren de eerste keer geklust "voor een baby".
Ik vond het reuze spannend en het leek wel of het mijn eerste keer was. Mooie muziek op enzo. Was alleen enorm verbaasd, want toen we "klaar" waren met klussen, moest ik me toch een potje huilen... ik was ontzettend emotioneel ervan. hebben jullie dat ook gehad?? Vond het wel erg raar. Mijn vriend vond het wel mooi om te zien, haha en zei " je wilt toch wel echt een baby he?" Haha. Wel grappig.

Voor de rest iedereen succes met alles en ook sterkte,

Kus Tink

Hey meiden!

Ik heb gisteren nog een digitale test van Clear Blue gekocht en gedaan omdat ik uit die onzekerheid wilde. Maar hij gaf helaas Niet Zwanger aan. Dan is het misschien toch het voorgedrukte streepje geweest dat ik gezien heb? Wel heeeel vreemd hoor, want die testen hiervoor en gistermorgen van hetzelfde merk, daar zag ik echt helemaal niks op. Ik denk dat we nu echt wachten met testen tot we terug zijn van Barcelona, dinsdagochtend dus. Hoewel ik denk dat het helemaal niet zover zal komen omdat ik gewoon ongi ga worden. Vraag me niet waarom, maar heb nu echt zo'n gevoel. Heb nog geen bruinige afscheiding en voel nog steeds van alles in m'n buik en borsten, ook nog die vieze smaak ik m'n mond. Maar goed, de eerste maand voelde ik ook van alles en betekende het niks.

@Connie, goed dta je met je ha gaat praten meis. Hoop zo dat het je helpt! Lijkt me zo vervelend om telkens wat anders te voelen/denken. Zo leuk dat je hier nog meeschrijft!

@Jazzie, ben ook blij dat jij hier nog mee schrijft. We zijn toch met z'n drietjes dit topic begonnen, een tijd lang!! Oh wat zal ik straks nieuwsgierig zijn als jij weet wat het wordt maar wij niet!! Ga gewoon net zo lang zeuren tot je je mond voorbij praat .

@Iris, dit wordt de derde keer dat we naar Barcelona gaan. Mijn zus woont er al bijna 5 jaar en we kunnen mooi bij haar slapen. Ze heeft een eigen appartementje daar. Ook gaan we dit weekend kennismaken met haar vriend. Een Spanjaard, waar ze sinds 5 maanden een relatie mee heeft. Ben zo benieuwd! Zo leuk dat ze daar ook alle mooie plekjes weet en de leuke restaurantjes waar je heerlijke tappa's kunt eten, hmmm!!!!
Laat je weten of de pilletjes effect hebben? Hoop het voor je!!

@Toppertje, kan het helemaal begrijpen hoor dat je je meer 'thuis' voelt op dat andere topic. Maar betekent dat dat je hier niet meer meeschrijft en uit het lijstje gaat? Hoop het niet! Vond het al zo leuk dat je weer terug was. Maar is natuurlijk jouw keuze. Als je dan maar wel heel af en toe laat weten hoe het met je gaat en als je zwanger bent willen we sowieso bericht!!

@Debby, wat houdt zo'n combinatietest in? Meis probeer wel een beetje te genieten he!! Let gewoon goed op de dingen die je eet, of ze niet over de datum zijn en of ze niet in het lijstje verboden producten voor zwangeren staan. Verder mag je echt heel veel hoor! Niet al teveel bij nadenken meis, genieten!! Heb je al een zwangerschapsdagboek gekocht? Kun je alles bijhouden van week tot week, leuk!! Hoe laat is trouwens je eerste echo? (voor het lijstje)

@Zoe, bedankt voor de glitters! Wat fijn dat dit de enige keer is dat je vriend weg moet zeg! Maar je kunt toch wel al wat leuke kleine dingetjes kopen straks? Van die dingen waar mannen toch geen verstand van hebben, haha!

@Sonica, haha moest zo lachen om je idee om in het vliegtuig te testen! Zie het al helemaal voor me, haha! Denk alleen echt dat we wachten tot we terug zijn... Bah, ik twijfel nog zo! Eerst maar eens afwachten of ik vrijdag nog geen bruinverlies heb. De vorige twee cyclussen kreeg ik namelijk al 6 dagen voor m'n NOD bruinige afscheiding. Zolang ik dat niet heb, hou ik een heeeeel klein beetje hoop. Kan natuurlijk ook nog zijn dat m'n cyclus gewoon veel langer duurt. Hier een overzichtje van hoe het er tot nu toe uitziet sinds ik gestopt ben met de pil:

1e cyclus 27 dagen (nog veilig geklust)
2e cyclus 30 dagen (nog veilig geklust)
3e cyclus 29 dagen (1e ronde)
4e cyclus 30 dagen (2e ronde)

Zit nu dus in de 3e ronde en ben weer van 30 dagen uitgegaan.

Sonica, wat erg trouwens zeg dat bericht over je leeftijdsgenootje. Pffff.....

@Leentje, fijn dat je je zo goed voelt! Mooi om te lezen...

@Tinkerbell, het is ook zo speciaal, kan me helemaal voorstellen dat je er emotioneel van werd.

@SanPap, je NOD is al geweest! Hoe is het met je? Hoop op goed nieuws!!! Heb je op het wachtbankje gezet.

Liefs, ikke

Zwanger willen worden

Wanneer            

Hoeveelste kindje          

Toppertje
November
3e

Ik1978
November
2e

OD

Leeftijd        

Datum

Ik1978
30
24 november

Toppertje
29
20 oktober

NOD

Leeftijd

Kindje

Ronde

NOD November

Potjeongeduld
24
1e
2e
21

Leentje
22
1e
1e
21

Krista
26
2e
1e
22

Ikke
24
1e
3e
23

Jessica
24
2e
2e
24

Mama2006
28
2e
6e
25

W1980
28
1e
3e
26

Binnenvaartschipper
25                              
1e                          
1e (na mk)    
30

Mart
23
1e
2e
?

MMWS
24
1e
3e
?

Oeps
28
2e
3e
?

NOD                                              

Leeftijd

Kindje

Ronde

NOD December

Tinkerbell
29
1e
1e
8

Baby77
31
3
3
12

Sonica
31
1
2
?

Wachtbankje
Leeftijd
Reden
Kindje
Ronde

Heleen
25
14 nov NOD, nog geen  rd's!                              
2e
1e

SanPap
24
17 nov NOD, ???
1e
1e

Moeders      

Dochter / Zoon                                          

Leeftijd

Jazzie
zoontje
1,5 jaar

Connie
zoontje
2 jaar

Toppertje
2 zoontjes
13 maand en 3 jaar

Mama2006
dochter
2 jaar

Sannie75
dochter en een zoon
4 jaar en 2jaar

Ik1978
zoon
3 jaar

Oeps
zoon
bijna  5 jaar

Baby77
*2 jongetjes*

SuusMama
zoontje
3 jaar

Heleen
dochter
2 jaar en 8 maanden

Krista
dochter
2 jaar

Zwanger      
Leeftijd            
Kindje          
Ronde                          
Uitgerekend op

Jazzie
25
2e
1e
27 mei 2009

MaikeSanne
24
1e
1e na mk
3 juni 2009

Sannie75
33
3e
3e
3 juli 2009

SuusMama
34
2e
3e
20 juli 2009

Zoe
25
1e
2e
22 juli 2009

Debby
26
1e
1e

Echo's              
Datum                              
Hoeveelste                  
Hoe laat    

Jazzie
 17 november
2de
09.30

MaikeSanne
11 november
2e
14.45

SuusMama
28 november
1e (intake)

Debby
16 december
1e

@Heleen, hoe staat het er bij jou voor?

We hebben al een tijd niets gehoord van Jessica, MMWS en Oeps. Vraag me af of ze hier nog mee willen schrijven. Anders misschien volgende week maar uit het lijstje halen? Ze kunnen er natuurlijk altijd zo weer in!

Liefs, Ikke

Zwanger willen worden

Wanneer            

Hoeveelste kindje          

Toppertje
November
3e

Ik1978
November
2e

OD

Leeftijd        

Datum

Ik1978
30
24 november

Toppertje
29
20 oktober

NOD

Leeftijd

Kindje

Ronde

NOD November

Potjeongeduld
24
1e
2e
21

Leentje
22
1e
1e
21

Krista
26
2e
1e
22

Ikke
24
1e
3e
23

Jessica
24
2e
2e
24

Mama2006
28
2e
6e
25

W1980
28
1e
3e
26

Binnenvaartschipper
25                              
1e                          
1e (na mk)    
30

Mart
23
1e
2e
5

MMWS
24
1e
3e
?

Oeps
28
2e
3e
?

NOD                                              

Leeftijd

Kindje

Ronde

NOD December

Tinkerbell
29
1e
1e
8

Baby77
31
3
3
12

Sonica
31
1
2
?

Wachtbankje
Leeftijd
Reden
Kindje
Ronde

Heleen
25
14 nov NOD, nog geen  rd's!                              
2e
1e

SanPap
24
17 nov NOD, ???
1e
1e

Moeders      

Dochter / Zoon                                          

Leeftijd

Jazzie
zoontje
1,5 jaar

Connie
zoontje
2 jaar

Toppertje
2 zoontjes
13 maand en 3 jaar

Mama2006
dochter
2 jaar

Sannie75
dochter en een zoon
4 jaar en 2jaar

Ik1978
zoon
3 jaar

Oeps
zoon
bijna  5 jaar

Baby77
*2 jongetjes*

SuusMama
zoontje
3 jaar

Heleen
dochter
2 jaar en 8 maanden

Krista
dochter
2 jaar

Zwanger      
Leeftijd            
Kindje          
Ronde                          
Uitgerekend op

Jazzie
25
2e
1e
27 mei 2009

MaikeSanne
24
1e
1e na mk
3 juni 2009

Sannie75
33
3e
3e
3 juli 2009

SuusMama
34
2e
3e
20 juli 2009

Zoe
25
1e
2e
22 juli 2009

Debby
26
1e
1e

Echo's              
Datum                              
Hoeveelste                  
Hoe laat    

Jazzie
 17 november
2de
09.30

MaikeSanne
11 november
2e
14.45