*** Najaar 2008 stoppers ***

hallo allemaal,

ikke; wauww!!!!! zwanger geweldig! van harte gefeliciteerd!!!!! werd helemaal blij toen ik je berichtje las, wat moet dat een super goed gevoel zijn......
ben echt super blij voor je!!
jammer dat jet het niet persoonlijk aan je zus hebt kunnen vertellen, maar goed het is ook niet wat om het te vertellen als je het nog niet zeker weet..
geniet van de komende tijd!!!

iris; Ja er mogen inderdaad wel wat zwangeren bij komen, er is er in ieder geval al een bij, nu de rest nog :)
Ik kan me voorstellen dat je allerlei dingen bedenkt als de kinderwens groot is, knap van je dat je dat idee toch hebt laten varen en er nu anders mee om kunt gaan. Zal inderdaad wel moeilijk zijn, als de kinderwens er is dan ben je er toch wel erg mee bezig. Ik zie het bij mezelf als ik in de winkel loop en zie een baby dan smelt ik al bijna. ik kan me voorstellen dat het erg moeilijik is om het aan de kant te zetten. Heb je inderdaad niet iemand anders met wie je er over kunt praten? dan kun je er misschien makkelijk minder over praten met je vriend.succes er mee in ieder geval..

Krissie; beetje laat maar wat balen dat de rd's zijn gekomen, hopen dat het de volgende ronde raak is...
nachtdiensten lijken mij ook niks. Ik heb zelf slaapdiensten op mijn werk. Kan dan in principe gewoon gaan slapen en bewoners melden zich wanneer er iets is. De ene keer is dat een paar keer per nacht, de andere keer geen een keer. Op zich lekker, maar aangezien wij in principe kunnen slapen betekend dat ook dat wij er soms een dienst voor aan hebben of een dienst achter de slaapdienst. Nou en als je geslapen hebt is dat geen enkel probleem, maar als je er 10 keer uit moet in een nacht, dan ben je wel kapot. Bij ons geld ook inderdaad dat we geen slaapdiensten hoeven te draaien zodra we zwanger zijn...

suusmam; wat vervelend dat je zo misselijk bent, kan me voorstellen dat je dan even van de roze wolk af bent. Ik heb helaas geen tips tegen misselijkheid voor je.
ik hoop dat je je snel weer beter voelt, geniet van je zwangerschap.

w1980; wat balen dat het niet raak is deze ronde, ik kan me voorstellen dat je dan erg teleurgesteld bent, helemaal wanneer je had verwacht wel zwanger te zijn. Sterkte hiermee..

Hier gaat alles goed, de rd's zijn weer weg, binnenkort weer "klussen" en dan maar hopen dat deze ronde ons meer geluk brengt. Moet zeggen dat ik natuurlijk erg hoop dat het deze ronde raak is, maar dat het ook prima is als het niet zo zou zijn. We zijn nog maar net bezig (2e ronde) en ik wil er ook niet te veel van uit gaan dat het zo raak is. Kan ook erg genieten van het idee dat we het aan het proberen zijn, kan me wel voorstellen dat het anders word zodra we langer bezig zijn. nou goed we zien het wel

fijne dag allemaal!!

groetjes leentje

Ikke! JAAAAAAAAAA! Gefeliciteerd! dat bruin verlies is heel normaal. dat is oud bloed!
Je lichaam voert soms nog wat oud bloed af als je zwanger bent.
En ook kan er af en toe nog een adertje springen.. je hebt als je zwanger bent nu eenmaal meer bloed. en je bent daarbeneden ook meer doorbloed!
Geniet ervan meid!!

Liefs Jazzie

@ Sannie: jij bent dus ook misselijk? Vreselijk gevoel he om de hele dag misselijk te zijn. Weet ook niet wat mij overkomt, want bij mijn eerste was ik alleen heel erg moe. Hoop dat dit snel overgaat, want dit is zo vermoeiend. Barst ook af en toe ineens in tranen uit. Er schiet van alles door mijn hoofd: als dit maar geen maanden gaat duren, want dat hou ik niet vol … Heb jij nog tips?

@ Zoe: tjee zeg, jij moet je vriend dus heel lang missen. Je moet de zwangerschap dus voorlopig een beetje in je eentje doen. Neem je iemand anders mee naar de verloskundige? En hoe voel je je verder? Sterkte meid.

@ik1978: ja vreemd he zonder pil. Ik vind het nu ook zo vreemd dat ik niet ongesteld wordt. Jij hebt dus ook al een kleintje van 3 jaar. In welke maand is hij geboren? De mijne in oktober. Het wordt alweer een grote vent!

@ MissX: dat klinkt positief! Wat een spannend weekend zeg. Heb je nog wel genoten van je zus, haar vriend en Barcelona? Gefeliciteerd meid. Hou ons op de hoogte.

@ W1980: ah meid, wat triest voor je. Op naar de volgende maand, hopelijk wordt dit naast een feestelijke maand ook een 'positieve-test-maand' voor jou.

Hoe gaat het met de overige meiden die aan het wachten zijn. Misschien heb ik iets gemist, maar weten Jessica, Mama2006 en Binnenvaartschipper al iets? Ik leef mee hoor.

Ondertussen ben ik nog steeds misselijk. Moet vrijdag naar de vk voor mijn intake. Ze zal wel zeggen dat het er allemaal bij hoort. Maar ja, ik vind het maar zwaar nu. We hadden het voornemen om het voorlopig nog tegen niemand te zeggen en zeker niet op mijn werk, maar als het zo doorgaat, moet ik het wel gaan vertellen, want anders blijf ik liegen over dat ik mij niet zo fit voel en men is natuurlijk niet gek … We hebben het al tegen vrienden verteld die we heel veel zien. Die waren blij dat we het vertelden, want nu konden ze een beetje rekening met mij houden en begrijpen waarop ik zo reageerde en dus niet fit was.
Wat zouden jullie doen als jullie mij waren: het al vertellen of blijven volhouden en net doen of je ziek bent?

Liefs Suus

Hoi hoii

Jaaaaa Miss X !! Gefeliciteerd !!!   Streep is streep hoor !
Super !!!

Geniet er lekker van meis !

JOEPIE!!!!

Ikke is zwanger!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hartelijk gefeliciteerd meid!!

Heb je nog een beetje kunnen slapen vannacht?
Het is wel raar gegaan hoor met die testen.....wel een licht streepje, geen streep, een dikke streep...etc etc.....je zou er gek van worden!!
Maar dat mag de pret niet drukken, je bent gewoon zwanger en lekker nog geen (of niet veel) kwaaltjes. Ik hoop dat dat zo blijft voor je.
Misselijkheid is ook niet fijn, dat lees je hier wel.

Heb je al uitgerekend wanneer je bent uitgeteld?

Spannend hoor.....

Hier is het  ook spannend,  mijn zoontje  is vandaag wel erg dwars.....ik was vanmorgen ergens met hem op visite waar meer kindjes waren en hij wou persé in die auto waar een ander kindje in zat.
Hij huilde en schreeuwde en sloeg op die auto en zei schreeuwend tegen dat kindje dat ze weg moest gaan.
Ik pakte voor hem dezelfde auto (maar dan zonder kindje) maar hier wou meneer niet in want die was niet leuk!  
Ik zei dat ze samen moesten spelen, dus om de beurt maar hij luisterde niet.
Ik heb hem twee keer gewaarschuwd en na de tweede keer heb ik mijn dreigement  uitgevoerd. Ik heb hem in de buggy gezet en naar huis gelopen.
Hij ligt nu in bed en als het weer meezit dan gaan wij vanmiddag maar lekker naar buiten want als wij nog langer binnen moeten zitten dan word ik gek!
Hij was vorige week weer ziek en is nu net weer een beetje opgeknapt, dat zal denk ik ook de reden zijn waarom hij zich zo afzet.

Ik ben zelf ook niet zo goed te pas want ik ben nu al een dikke maand ongesteld....ik moet vrijdagavond de pil weer nemen en hoop dat het dan wel stopt.
Als het dan nog door blijft gaan dan maak ik maar eens een afspraak bij de HA.

Voor de dames die de rd ´s hebben gehad,   jammer en balen zeg!
Maar gelukkig komen de drukke maanden eraan en die zijn om voordat je het weet!

liefs Connie

Hey meiden!

Bedankt voor jullie leuke reacties! Ik kan het nog steeds niet bevatten. Vanmorgen nog een test van sensitest gedaan en een dikkere streep dan dat kan niet. Ben zo bang dat ik toch nog ongesteld ga worden! Het bruine wordt al wel wat minder en neemt plaats voor doorzichtige afscheiding, gelukkig.

Ik heb de bloedbank al gebeld dat ik voorlopig geen bloed meer mag geven en ik heb al naar Moeders voor Moeders gebeld. Ben dus al twee keer gefeliciteerd en dat is nog zo onwerkelijk, haha!! Ik kan vanmiddag  vanaf half 5 de vk bellen. Denk dat ik pas na de wintersport terecht kan, dan ben ik bijna twaalf weken. Ach joh, afleiding genoeg in de tussentijd! Ga wel heeeeeeel erg voorzichtig doen met skien. Zal van tevoren wel even advies vragen aan de vk.

Verder gaan we zaterdagavond (toevallig) uit eten met m'n moeder en haar vriend en dan gaan we het hen vertellen. Zondag gaan we naar Almere rijden om het m'n vader en z'n vriendin te vertellen. Is wel een eind weg, dus eerst even checken of ze thuis zijn. Daarna gaan we naar m'n schoonouders en schoonzus en zwager, die wonen hier dichtbij. En dan bellen we m'n broer en z'n vriendin (die wonen hier 2,5 uur rijden vandaan) en dan bellen we m'n zus. Ben zo benieuwd hoe ze zullen reageren!! Kan niet wachten joh! Verder hebben we bedacht dat we wachten tot m'n verjaardag (28 dec.), dan ben ik 9 weken en willen we het iedereen pas vertellen. Mochten we met Kerst met de hele vriendengroep samen komen, dan pakken we denk ik dat moment. Ik kan echt niet wachten tot de 12 weken hoor, haha! M'n vriend gelukkig ook niet.

Ik heb vorige week zondag trouwens nog twee wijntjes op en rond onze vruchtbare dagen ben ik een avond flink wezen stappen met de nodige wijntjes. Ook hebben we toen een verjaardag gehad waar ik ook drie glazen wijn heb gedronken en m'n vriend bier. Hij was ook niet lekker in orde rond m'n vruchtbare dagen. En toch raak! Meiden er is alle hoop! Zelfs bruinverlies hoeft dus niet meer te betekenen dat je ongi gaat worden. Ik ben het  bewijs!!

@Connie, heb best goed geslapen vannacht, haha! Maar was ook erg moe van het reizen! Het was natuurlijk wel het eerste waar ik aan dacht toen ik opstond! Ik ben als alles goed gaat 2 augustus uitgeteld. Is echt een droom die uitkomt om een zomerbaby te krijgen. Lekker in het voorjaar en in de zomer rondparaderen met m'n dikke buik! Heb dan echt geen zin om een jas aan te moeten, hahaha!! (hoor mij, wat erg!!!)
Goede actie trouwens dat je echt weg bent gegaan toen je zoontje doorging. Zo krijgt hij in de gaten dat het je wel menens is. Hoe reageerde hij erop toen jullie weg gingen? Wel fijn dat ie zich weer wat beter voelt joh. En hoe is het nu met jou? Kun je je een beetje neerleggen bij je beslissing? En hoe is je man er nu onder? Hoop dat je schuldgevoelens ondertussen weg zijn. Vind het juist een heel moedige beslissing van je! Raar trouwens dat je nog steeds ongi bent zeg! Is het echt heftig?

@Suus, wat vervelend dat je zo misselijk bent! Ze zeggen wel dat elke zwangerschap weer anders is he... Goed dat je hier alles neerschrijft hoor! Daar zijn wij voor! En wat je werk betreft... Tja, misschien is het niet verkeerd om het iig aan de collega's met wie je direct samen werkt of je leidinggevende te vertellen? Kunnen ze er toch wat rekening mee houden.

@MaikeSanne, dankjewel meis! Hoe is het met jou verder? Eczeem en misselijkheid helemaal weg? Hope so! En begin je al te groeien?

@Iris, hoe gaat het nu met je meis? Denk veel aan je. Het is ook zo oneerlijk allemaal! Dus je gaat niet zeggen dat je met de pil begonnen bent?

@SanPap, hoop dat je ongi alweer bijna over is? Kun je eindelijk verder met de volgende ronde!

@Jazzie, met jou gaat het wat beter, eindelijk he! En leuk dat je een buikje krijgt!! Dat wil ik ook! Haha, wie had verwacht dat ik dat ooit zou zeggen.

@Heleen, hoe staat het er bij jou voor? Hoop zo dat je een positieve test hebt! Laat je het weten?

@Leentje, jullie kunnen weer aan de klus!! Ik ga heel hard voor je duimen hoor meis! Ook al is het 'pas' de tweede ronde, ik weet uit eigen ervaring, dat elke ronde er een te lang is...

@Ik1978, joepie, jullie gaan er nu voor! Spannend allemaal he!? Hoop voor je dat het de eerste ronde meteen raak is! Als je trouwens een dag je foliumzuur vergeten bent (heb ik ook een paar keer gehad), dan kun je de volgende dag er twee innemen. Staat ook zo in de beschrijving.

@W1980, meis toch wat ontzettend balen zeg!!! Kan me voorstellen dat je het even gehad hebt. Als je je weer wat beter voelt, kom je dan weer schrijven hier!? Sterkte meis.

@Krista, meis wat vervelend zeg dat je ongi geworden bent, bah bah bah!!! Had het heel erg voor je gehoopt. Op naar de volgende ronde maar.

@Sannie, wat leuk dat je zo onverwachts een echo gehad hebt! Wauw!! Wel vervelend dat je je zo slecht voelt zeg. Hoop dat dat gauw minder wordt meis!

@Zoe, jeetje meis, helemaal alleen nu... Onee, jullie zijn met z'n 2en!!  Echt wel vervelend zeg dat hij er nu niet is om alles mee te delen. Kunnen jullie wel op de een of andere manier contact hebben? En weet niet of ik het al gevraagd had, maar heb je een zwangerschapdagboek? Kun je mooi alles van week tot week in bijhouden. Misschien erg leuk voor je vriend om te lezen als ie terug komt?

Aan alle zwangeren en moeders: is het normaal dat je vriend/man mee gaat naar elke controle bij de vk of alleen naar de echo's? En de intake? Mijn vriend wil denk ik overal wel bij zijn, maar goed, wat is normaal? Hihi!

Liefs, ikke

P.S. Heb Toppertje en Oeps maar uit het lijstje gehaald. Volgens mij schrijven ze hier niet meer mee. Anders kunnen ze er zo weer in!

Willen de zwangere meiden hun echo data aanpassen???

NOD

Leeftijd

Kindje

Ronde

NOD November

Potjeongeduld
24
1e
2e
21

Leentje
22
1e
1e
21

Ikke
24
1e
3e
23

Jessica
24
2e
2e
24

Mama2006
28
2e
6e
25

Binnenvaartschipper
25                              
1e                          
1e (na mk)    
30

Mart
23
1e
2e
5

MMWS
24
1e
3e
?

NOD                                              

Leeftijd

Kindje

Ronde

NOD December

Tinkerbell
29
1e
1e
8

Baby77
31
3
3
12

W1980
28
1
4
17

Ik 1978
30
2
1
18

Sonica
31
1
2
?

SanPap        
24
1
2
20

krista
26
2
2
20

Wachtbankje
Leeftijd
Reden
Kindje
Ronde

Heleen
25
14 nov NOD, nog geen  rd's!                              
2e
1e

Moeders      

Dochter / Zoon                                          

Leeftijd

Jazzie
zoontje
1,5 jaar

Connie
zoontje
2 jaar

Toppertje
2 zoontjes
13 maand en 3 jaar

Mama2006
dochter
2 jaar

Sannie75
dochter en een zoon
4 jaar en 2jaar

Ik1978
zoon
3 jaar

Oeps
zoon
bijna  5 jaar

Baby77
*2 jongetjes*

SuusMama
zoontje
3 jaar

Heleen
dochter
2 jaar en 8 maanden

Krista
dochter
2 jaar

Zwanger      
Leeftijd            
Kindje          
Ronde                          
Uitgerekend op

Jazzie
25
2e
1e
27 mei 2009

MaikeSanne
24
1e
1e na mk
3 juni 2009

Sannie75
33
3e
3e
3 juli 2009

SuusMama
34
2e
3e
20 juli 2009

Zoe
25
1e
2e
22 juli 2009

Debby
26
1e
1e

MissX
24
1e
3e
2 aug 2009?

Echo's              
Datum                              
Hoeveelste                  
Hoe laat    

Jazzie
17 november
2e
09.30

MaikeSanne
11 november
2e
14.45

SuusMama
28 november
1e (intake)

Debby
16 december
1e

JEEEEAAAAH! ikke; wat fijn voor je! gefeliciteerd! snel zwanger zeg. het is je gegund!
hier afwachten tot volgende week! vind het best spannend worden.
tot laters
liefs mart

Terug
Bovenaan