*** Najaar 2008 stoppers ***

Goed van je Iris!!
Het is normaal dat het afwisseld! Meestal is het de ene keer links en dan rechts.
Maar echt super van je dat het zo al wat beter gaat.
Ik duim ook voor jou deze maand.

Liefs Jazzie

Hey lieverds!

Ow, ik zou het wel van de daken willen schreeuwen!! Maar we moeten nog even geduld hebben. Ben iig al heel blij dat we het aankomend weekend aan de mensen die dichtbij ons staan gaan vertellen!

Ik heb gisteren de vk gebeld en ik krijg 23 december al m'n eerste echo, joepie!!! Ben dan volgens mijn eigen berekeningen 8 weken en 2 dagen. Weet iemand van jullie of en wat je dan al kunt zien op zo'n echo? En kan de vk dan ook al een beetje inschatten hoe ver je bent? Hij zei ook dat we moesten nadenken over een eventuele combinatietest. Jeetje zeg, heb nu een beetje op internet gekeken. Maar we twijfelen er zo over! Toch neigen we meer naar het niet doen. Ik ben nog jong en het komt niet in de familie voor. Daarnaast is het een kansberekening. Stel dat er een grote kans uit komt, dan weten we nu al dat we het toch laten zitten. Ook zo'n kindje is welkom! Pff, twijfel twijfel. Als je het weet, in hoeverre kun je je dan voorbereiden? Er is ook altijd nog de kans dat het wel goed gaat. En een vlokkentest, hmm, daar ben ik ook niet echt een voorstander voor. Ow!!!! Hoe denken jullie erover???

@Mart, meis spannend voor jou!! Hoop zo dat het nu raak is. Het is je zo gegund! Voel je je al anders dan anders??

@Mama2006, meis wat ontzettend klote voor je zeg. Kan me zo voorstellen dat je het even niet ziet zitten! Ik vond 3 rondes al een eeuwigheid duren, moet je nagaan hoe jij je moet voelen. Ga echt heeeel hard voor je duimen meis. Gebruik je ovulatietesten?

@Sannie, mijn vriend wil idd altijd wel mee! Ze zijn op zijn werk gelukkig erg makkelijk, dat scheelt. Ik wist alleen niet of het normaal is dat je partner elke controle meegaat, of alleen naar de echo's. Haha, heb er nog niet zoveel verstand van, dat blijkt. We doen gewoon lekker waar wij ons goed bij voelen. En het is idd wel leuk om m'n moeder of beste vriendin een keer mee te nemen ja!
Ik herken je gevoel denk ik wel een beetje. Ik ben ook niet echt misselijk, maar heb telkens een soort van 'leeg' gevoel in m'n maag. Maar ik heb ook helemaal geen trek! Ik verplicht mezelf maar gewoon om erg regelmatig wat te eten en elke dag fruit! Wordt wel lastig voor mij. Meestal eet ik wanneer ik trek heb, en ik ben niet echt een fruit mens. Maar voor de beeb doe ik alles!

@Suus, laat je weten hoe het morgen gegaan is! Ben benieuwd! Hoop zo dat je je gauw wat beter gaat voelen.

@Iris, dankjewel!! Tuurlijk blijf ik hier schrijven!! Ik ga denk ik ook niet schrijven op het zwanger zijn forum. Alleen als ik misschien een keer een vraag heb ofzo. Het is me allemaal een beetje te massaal daar. Vind het hier juist zo gezellig nu ik iedereen ken! En ik wil jullie ook allemaal zwanger zien worden natuurlijk! Ik schrijf hier op drie topics mee. Moet wel zeggen dat het me heel veel tijd kost. Maar goed, ik red het nog, haha!
Goed dat je er wat 'relaxter' mee om probeert te gaan nu. Ik voelde ook de ene keer m'n ei links en dan rechts hoor. En de laatste keer klopte het ook niet met de datum waarop m'n ei berekend was. Maar goed. Ik wacht wel af wat de echo zegt.

@Jazzie, is je woonkamer trouwens al helemaal af!? Zit de bank lekker?

Meiden nog wat. Ik weet dat het helemaal nergens op slaat. Maar ik durf niet echt sex te hebben nu, haha! Ik weet dat het geen kwaad kan, maar ben zo bang dat we het dan kapot stoten ofzo??? Kennen jullie dat idee? Ben ook gewoon heel erg bang dat het mis zal gaan. Moet echt even wat relaxter worden daarin.

Liefs, ikke

Hey ikke

23 dec al een echo dat is pad snel hahaha.
Ja ik gebruik ovulatietesten en we klussen dus  al een aantal maand op het goede moment, maar ja alles moet kloppen hé !!!
Nou meid geniet ervan op naar 23 dec......

Liefs Mama2006

Hoi Ikke!
Je kan met 8 weken een vruchtje zien met een kloppend hartje! dat is al echt mooi! ze kunnen dan ook zien hoever je bent.. en dit wijkt hooguit een paar dagen af. Met de 12 weken echo kunnen ze het beter meten (die krijg je dan waarschijnlijk ook wel) en dan zie je echt een kindje wat alle kanten opdraait.

Combinatietest doen we niet om dezelfde redenen die jij noemt.
Echter de 20 weken echo doen we wel. omdat ze dan eventueele afwijkingen kunnen opsporen en dan de bevalling in het zh zou zijn met de nodig medische ondersteunig om het kindje dan zo goed en snel mogelijk te helpen en op die manier de beste kansen te geven. Maar we hopen natuurlijk te zien dat alles goed is.

Lekker genieten meid!

Liefs Jazzie

Hallo dames,

Ikke, je zult wel de hele dag met je kop in de wolken zitten of niet!
Ik kan me nog herinneren dat ik dat ook deed, ook ik wou het wel van de daken afschreeuwen, liep de hele dag met een GIGA smile op mijn gezicht, had er 's avonds lamme kaken van!
Geniet er maar lekker van, kan je mannetje het al een beetje bevatten?

Nou meerdere van jullie vroegen mij of Jarno onder de indruk was van mijn actie.....het leek erop dat hij niet echt onder de indruk was.....Toch was hij wel rustiger toen we eenmaal buiten waren (en ik ook) De frisse lucht is dan echt een aanrader op zo'n moment!
Gisterenavond hebben mijn man en ik samen even wat opvoedkundige zaken doorgenomen, wat bijvoorbeeld wel en niet mag, hoevaak wij waarschuwen, wat vervolgens de "straf"is al hij niet luistert etc etc.
Ik vind dat  wij hierin op één lijn moet zitten.
Hij mag van mij bijvoorbeeld best onder de tafel kruipen (wij hebben zo'n grote tafel met 6 van die  stoelen op wielen eromheen).Van mijn man mag hij dat niet omdat hij bang is dat Jarno zich bezeert.....nu hebben wij samen besloten dat hij het wel mag. (hij moet er zelf maar achter komen als hij niet voorzichtig is). Al die dingen hebben wij besproken en dat is soms best wel goed. Jarno heeft echt hele duidelijke regels nodig en wij moeten streng zijn voor hem, dat heeft hij nodig. Mijn man was vroeger precies zo......

Verder ben ik nog steeds ongi, ik moet morgenavond weer een pil nemen en als het dan na een paar dagen niet over is dan ga ik naar de ha.

Mijn man heeft het er verder niet meer over, ik heb laatst wel van hem begrepen dat hij aan zijn collega had verteld dat wij toen aan het proberen waren om zwanger te raken, maar hij heeft zijn collega nog niet verteld dat de plannen zijn uitgesteld....ik weet ook niet waarom...
Ik zelf kan mij er nu aardig bij neerleggen, heb soms wel momenten dat ik graag een klein hummeltje van mezelf vast wil houden maar dan denk ik weer aan die dingen waardoor ik aan het twijfelen ben gekomen en dan is het snel weer over.
Maar het blijft gewoon verleidelijk, vooral omdat ik zo'n super zwangerschap heb gehad. Ik ben dol op kinderen en vooral op die van mij. Ik gun hem ook een fijne peutertijd (want hij is misschien al groot maar voor mij is hij nog heel klein!)
Nu kan ik alle aandacht aan hem geven en als hij straks naar school gaat, begrijpt hij alles ook beter en kan ik hem uitleggen waarom hij minder aandacht gaat krijgen.
Als we nog een klein jaartje wachten met proberen zwanger te worden.....dat lijkt mij een heel mooi vooruitzicht.

Nou dat was weer een heel verhaal, sorry voor het meeste ego maar ik moet het even van mij afschrijven.

liefs Connie

Oh, ik ben blij dat ik nog met jullie mee mag schrijven, het is hier ook wel heel gezellig!

Minder blij ben ik met de ongi's die weer gekomen zijn, het is heel begrijpelijk dat het soms even zuur is als je weer voor de zoveelste keer ongesteld bent geworden......misschien helpt het om eventjes afstand te nemen. Je hoort vaak dat het juist op de momenten dat je er niet aan denkt het raak is!

oke nu roept Jarno mij dus tot snel!

Ha Connie,
Zal best lastig zijn om het zwanger worden uit te stellen. Als je eenmaal ervoor wilt gaan, dan is het je liefste wens. Sterkte en hopelijk komt het allemaal goed.

Ha Jazzie,
Jij bent net iets verder dan de anderen in je zwangerschap. Voel je je nu echt op en top zwanger? Had jij het nou al tegen 'iedereen' vertelt?

Ha MissX,
Ja, een echo kan echt geweldig zijn. Uniek om zo'n klein wurmpje op het scherm te zien en dan te bedenken dat je in je buik groeit. Nog een klein maandje en dan   mag je dat meemaken. Net voor de kerst, dus dat beloofd wat.

Ik mag vrijdag (dus niet morgen) naar de vk voor intakegesprek. Ben dan 6,5 week, dus ze zal nog wel niet gaan luisteren, want ik denk niet dat er iets te zien of te horen is. Ze hebben trouwens daar zelf geen echoapparaat, daarvoor moeten we naar een speciale echopraktijk. Wanneer dat gaat gebeuren weet ik dus nog niet.

Duik nu mijn bed in, want ik ben moe moe moe (naast misselijk). Heb vanmiddag 3 uur kunnen slapen, omdat ons ventje ook zolang sliep (is niet helemaal fit) en nu alweer moe! Truste dus en tot morgen.

Liefs Suus

ha meiden

@missX gefeliciteerd meid met je zwangerschap, je hebt wel erg in de zenuwen moeten zitten zeg met al die negatieve en onduidelijke testen, maar gelukkig is het nu echt waar.
wat goed dat je ook mee doet aan moeders voor moeders, heb ik ook gedaan bij mijn eerste zwangerschap en als ik nu weer zwanger mag worden dan ga ik het zeker weer doen, super goed doel en je krijgt nog een klein kado'tje ook.
spannend dat je het dit weekend gaat vertellen, weet je ook al hoe je het wil zeggen, ik heb er zelf al over nagedacht hoe ik het zou willen zeggen als ik weer zwanger ben, denk dat ik mijn dochter een leuk shirtje aan doe met een tekst waar op staat dat ze grote zus wordt of ik koop kleine kado'tjes voor de opa's en oma's.
nog even over de combinatie test, als je toch van plan bent om het kindje te houden zou ik zeker geen test doen, je kan misschien alleen maar onnodig ongerust zijn en dat drukt een stempel op je zwangerschap en als eruit komt dat je een klein risico  hebt weet je nog steeds niet 100% zeker dat alles goed is.
een vlokkentest zou ik zeker niet doen, hierbij is namelijk altijd een kans op een miskraam. je bent jong en hoeft weinig problemen te verwachten (daar gaan we vanuit) als je nu rond de 40 jaar was is het natuurlijk een ander verhaal.
20 weken echo is wel mooi om te doen, als alles goed is is ie gewoon heel erg leuk en als ze wel iets vinden kan er heel vaak gewoon nog wat aan gedaan worden en  er kunnen maatregelen worden getroffen, je kan er alleen maar voordeel aan hebben.
en meid wat de sex betreft, gewoon lekker doen hoor is helemaal nix mis mee en de kleine  heeft er geen last van, die wordt alleen lekker gewiegt als jij klaarkomt haha  alleen als je tegen het einde van de  zwangerschap loopt kan een orgasme van je vriend de bevalling opwekken er zit namelijk een stofje in het sperma wat hetzelfde is als het stofje dat  de bevalling in werking zet maar dit gebeurt alleen op het eind van je zwangerschap dus niet bang voor zijn.

@iris het is heel normaal dat je je eisprong de ene maand links voelt en de andere rechts, dat komt omdat je 2 eierstokken hebt als  je eisprong links is dan is in de andere eierstok alweer een eitje aan het rijpen voor de volgende maand en die voel je dan weer rechts. vind het trouwens heel goed van je dat je je mond hebt kunnen houden over je eisprong, ben trots op je en  wie weet heeft het nu geholpen haha ik hoop het voor je.

@connie wat goed dat je met je man hebt besproken  wat wel en niet mag en wat de maatregelen zijn, het is echt super belangrijk dat je op 1 lijn zit met je partner want hoe klein de krummels ook zijn, ze hebben heel erg snet door als papa en mama het niet met elkaar eens zijn en dat gaan ze dan mooi uitspelen.
heb het met mijn vriend ook al regelmatig over het 'straffen'  gehad. vind het alleen soms best moeilijk om heel concequent te blijven zeker als ze voor me komt staan en heel lief sollie(sorry) mama zegt en dan tusje? (kusje)

@mama2006 bah wat moet jij al lang wachten zeg, ik duim voor je dat je zwanger 2009 in mag gaan.

@jazzie wat rot dat je zo'n last hebt van misselijk gevoel, ik heb dat bij mijn eerste zwangerschap ook gehad, bij mij hielp het om veel fruit te eten, dit kon ik als enige heel goed verdragen misschien helpt het bij jou ook.

met mij gaat alles goed, heb lekker de hele week vrij omdat ik het weekend nachtdienst heb gehad, waren echt drukke nachten, in mijn 2de nachtje gingen er zelfs binnen een half uur 2 mensen dood pfff dat was niet zo geslaagd maar ja het hoort erbij, gelukkig was mijn laatste nachtje iets rustiger en bleef iedereen leven.
moet nu pas zaterdag weer werken kan ik nog ff heerlijk genieten van mijn kleine meid.

liefs krista

Hey Krista,

Dat van dat fruit ga ik proberen! Vanmiddag had ik ineens onwijs veel trek in kaas en heb een paar plakjes gegeten. Dat doe ik anders nooit. Zo raar wat je allemaal gaat doen als je zwanger bent. Verder elke dag drinkboullion en verder snoep ik nu helemaal niet, want ik anders best wel kan. Heb er gewoon geen trek in.
Hoe lang bleef jij misselijk? Ging het over na de 12e week? Het lijkt mij zo'n vreselijk vooruitzicht als ik dit gevoel, die misselijkheid, tot de bevalling ga houden. Hoe ga ik dat volhouden ...

Liefs Suus

Terug
Bovenaan