*** Najaar 2008 stoppers ***

He meiden,

Hier ben ik ook nog weer even zo voor het slapen gaan!

Jazzie.... fijn he dat je misselijkheid nu wat afneemt. Nu maar lekker genieten en dan begin januari je 20 weken echo al weer. Jemig wat gaat dat snel zeg. Hoeveel weken ben je nu dan? Zo'n 14 weken? Anders doe je ook even zo'n leuke banner onder je berichtjes...is leuk!

Ikke... ik zou ook geen combinatietest doen en al helemaal geen vlokkentest. Maar dat is persoonlijk. Als je boven een bepaalde leeftijd bent is een vlokkentest volgens mij  zelfs verplicht (volgens mij vanaf je 36e). Maar om dezelfde redenen als jij... als er wel wat met het kindje zou zijn is het nog steeds heel erg welkom. En ik zou lekker genieten hoor van de sex. Kan helemaal geen kwaad tenzij soms op medisch advies.

Krista..... goh ik wist helemaal niet dat je de ene maand de eisprong aan de ene kant hebt en de volgende maand aan de andere kant. Klinkt idd wel heel logisch wat je zegt maar heb er nooit zo bij stil gestaan. Was natuurlijk het liefst meteen zwanger geraakt maar zo leer ik dus ook steeds maar weer meer. Positief blijven he?? ha ha ha....
En jij hebt maar een drukke werkweek achter de rug zeg. Twee doden binnen een half uur. Jij werkt toch in de zorg en jouw dochter heet toch Tara? Of ben ik nu in de war met iemand anders??  Nee toch??

Suus... jij bent echt wel echt zwanger. Super zeg al denk jij daar nu even anders over natuurlijk.  Nu denk ik ach was ik maar supermisselijk maar als ik er eenmaal middeninzit (hoop ik) dan denk ik daar vast anders over. Je hebt nog niks tegen de misselijkheid gevonden?

Binnenvaartschipper.... hoe is het trouwens met jou?? Heb hier al even niks meer van je gelezen.

Sonica... hoe is het met jou meid? En met je leeftijdsgenootje waar je vorige week zulk slecht bericht over ontving??

Liefs Iris

@suusmama ik werd na 12 weken wel minder misselijk, niet meer de hele dag in ieder geval.
maar met bepaald eten had ik het nog steeds, ik kon bijvoorbeeld mijn hele zwangerschap geen lasagne eten dat kwam er binnen een half uur weer uit. ook kon ik mijn hele zwangerschap geen chinees eten, van de lucht alleen al werd ik acuut straal misselijk. terwijl ik dit nomaal gesproken echt heerlijk vind.
ook ben ik mijn hele zwangerschap wel vaag misselijk geweest van de lucht van vlees bakken, dit deed mijn vriend dus ook vaak omdat ik er zo slecht tegen kon.
maar wat ik eerder al zei ik heb echt mijn hele zwangerschap kilo's en kilo's fruit gegeten (weinig bananen, maar verder alle soorten fruit heel veel) als ik geen trek had in warm eten dan at ik 3 of 4 stuks fruit (maakte ik een salade van haha, at mijn vriend lasagne en ik een super bord met fruit)
hoop voor je dat het werkt en dat je niet je hele zwangerschap misselijk blijft.
liefs krista

@iris ben blij dat ik je wat heb kunnen leren  je bent niet in de war met iemand anders hoor, ik werk idd in de zorg en mijn dochter heet ook tara haha
liefs krista

Ik reageer even op jullie vragen. En ga dan slapen.

Ik heb op het moment nog veel last van maagzuur. en wat ik wel verlang is fris eten.
Dus idd Appels.. nou.. en ik ben normaal helemaaal geen fruit eter.
Heb nog wel behoorlijk last van maagzuur. en soms een onbestemd gevoel.
Ik voel me wel beter dan dat het geweest is .. maar top is anders!

Met mijn zoontje was ik met 8 weken echt helemaal van de misselijkheid af. En nu ben ik 14 weken en heb het nog.
Misschien blijft het en misschien gaat het nog weg.. als   het blijft is het wel te overleven dus..

Iedereen weet het nu...
(maar helaas krijg ik soms het gevoel dat een 2de minder belangrijk is dan een eerste.. Maar goed.. misschien ligt dat ook aan ons. Niet dat de reacties negatief waren.. maar minder enthousiast.  We hebben nu het praatje rond laten gaan. terwijl we bij mijn zoontje ook meer mensen persoonlijk hadden verteld maar dat is zo'n geplan en gedoe.. dat dat bijna onmogelijk is als je al een kind heb.)
en wij en ons dichtsbijzijnde dierbaren.. zijn super blij!

Liefs Jazzie

Op verzoek!

Hallo meisjes,
ik kan niet slapen, het onderwerp 'zwanger' spookt door mijn hoofd...... alweer, ggrrrrr.
Goed, mijn mannetje ligt wel heerlijk te slapen, als een roos....
Ik zal me even voorstellen, ik ben nl nieuw hier.

Ik ben mamaita (mammaatje in het spaans), ik woon in Zuid-Spanje, mijn vriend is Spaans. En wij willen een kindje, we zitten nu in ronde 5 en mijn NOD zal zijn op 12 december.
Mag ik ook op het lijstje?

Ik vind het zo moeilijk om mijn gedachten soms op iets anders te richten, en ik voel me soms echt een koe die herkauwt met dit onderwerp. Voel me echt lastig....
Het gaat elke maand met meer spanning gepaard als ik weer ongesteld ben geworden, van mijn kant dan, hij is heel relaxed en weet zeker dat het goed komt. Gelukkig maar dat hij er zo instaat.

Het vervelende van alles is dat ik een heel onregelmatige cyclus heb, dus ik kan er niet echt van op aan. Ik weet wel zo ongeveer waar ik op moet letten, maar ook dat is niet altijd even zuiver. Beginnen met temperaturen, daar heb ik eerlijk gezegd nog geen zin in, ik ben zo bang dat het dan een obsessie wordt.
Misschien helpt het dus dat ik hier mijn   ei kwijt kan....

Ik ga proberen te slapen, morgen weer voor de klas!!!

Groetjes mamaita

Hi ladies,

Wat gebeurt er weer een hoop op dit forum. Ik heb de afgelopen dagen wel meegelezen, eindelijk ook even tijd om zelf te schrijven. Op het werk zitten we met een onderbemanning, waardoor ik in mijn eentje de afdeling ben. Volgens mij kun je beter een zwangere dan een zieke collega hebben, die wordt tenminste vervangen in haar afwezigheid .
@heleen: hoe is het met jou? al getest?
@iris: het zit zo te zien wel prima met jullie, goed hoor!
@connie: gezellig dat je mee blijft schrijven hoor. erg leuk (en herkenbaar) om jouw verhalen over Jarno te lezen, zo zie je maar dat opvoeden echt een flinke klus is die je samen moet klaren
@krissie: je zit wel vol tips he! ik ga ze wel proberen te onthouden, kan altijd van pas komen. wat heftig zeg, zo'n nacht op je werk. en ik maar klagen dat ik het druk heb.
@iris: dank je voor je interesse. hij is dinsdag overleden, zijn lijf kon de bestraling niet aan. ik kende hem niet zo goed, maar toch he. je ziet het verdriet bij zijn vrienden en hoe dapper hij zijn strijd is aangegaan. dat relativeert zo.
@ikke: de vlokkentest was voor mij reden om te willen 'zorgen' dat ik voor mijn 36e zwanger zou worden.  ik heb er geen kans op een miskraam  voor over om te weten of het kind gezond is (en vind het eerlijk gezegd stom dat het na je 36e verplicht is, ook dan kun je toch zelf bepalen of je je baby, gezond of niet, ter wereld wilt brengen?)
@krissie: klinkt als een gezond zwangerschapsdieet: geen vette dingen en veel fruit, en dat omdat je niet eens anders kunt...
@jazzie: ik herken dat gevoel wat je hebt over een tweede wel. zelf heb ik dan nog geen kinderen, maar ik weet wel dat bij neven en nichten ik wel bij de eerste op kraamvisite ben geweest, maar niet bij de tweede. bij mijn zussen en vriendinnen was dat wel een ander verhaal hoor, hihi
@mamaita: welkom! het kan inderdaad helpen om gedachten van je af te schrijven, gewoon doen dus.

ga nu gauw, sap van m'n laptop is op, groetjes!

Ha lieve meiden,
Ben zo blij dat ik hier mag kletsen en mijn hart mag luchten. Kan ook wel bij mijn vriend hoor, maar die heeft ook genoeg andere dingen aan zijn hoofd en ik wil niet klagen … Hij zorgt echt super goed voor mij nu en neemt mij veel dingen uit handen. Elke ochtend staat er een bordje met een plakje ontbijtkoek naast mijn bed die hij heeft neergezet voordat hij de deur uitstapt (heel vroeg). Lief toch.
‘s-Avonds ga ik vroeg naar bed en ben ik dus ook niet echt gezellig. Hopelijk gaat dit gevoel snel voorbij, want op deze manier kan ik niet echt van mijn zwangerschap genieten.

@ Iris: je hebt helemaal gelijk hoor. Ik moet super blij zijn met mijn zwangerschap en tuurlijk ben ik dat ook, maar omdat al mijn energie in mijn misselijkheid gaat zitten, blijft er bijna geen energie over voor de leuke dingen. Daar schaam ik mij best een beetje voor. Gelukkig mag ik het hier van mij afschrijven.

@ Ikke: moeilijk he om te kiezen tussen al die testen. Gisteren even met mijn vriend over gehad. Wij willen ook geen extra testen, daar worden we alleen maar meer onzeker van denk ik.

@ Krista: vreemd he dat je soms bepaald eten niet meer langer vindt als je zwanger bent. Dat heb ik nu ook al. Koken is geen feest nu. Ik doe nu het voorwerk (snijden enzo) en mijn vriend hangt boven de pannen. Kan ik echt niet aan. Gelukkig krijg ik van het avondeten nog wel wat eten binnen, maar het smaakt niet zo lekker nu.

@ Jazzie: maagzuur is ook vreselijk. Gele vla eten helpt (dus ‘s-nachts een hapje nemen) en kaakjes en rennie. Verder zou ik mijn dagboek van mijn eerste zwangerschap erbij moeten pakken, want ik had er toen ook vreselijk veel last van en volgens mij heb ik wel opgeschreven wat ik allemaal geprobeerd heb om ervan te komen of het te minderen.
Lig je ook met een extra kussen onder je hoofd?

@ Mamaita: welkom. Klets maar gezellig mee. Hopelijk ben je snel zwanger. Spannend he.

Ik ga mijn kleine vent in bad stoppen en zelfs spring ik onder de douche. Hopelijk knap ik daar van op …
Liefs Suus

@ Sonica: ik vergeet jou helemaal, sorry. Vervelend als je onderbezetting hebt op het werk. Moet je nog harder rennen. Sterkte!

Liefs Suus

Terug
Bovenaan